Täysin custom kotelo kone

Liittynyt
07.03.2017
Viestejä
253
Elikkä kun tuossa saunassa istuin ja mietin että pitäisi siskolle rakentaa kone, niin tuli mieleen että mitä jos sen oikeasti rakentaisi... Tässä perusajatus



Eli nyt tarvitsen vain osat.. ja jokainen mur.. bittiläinen¿ varmaan tajuaa että kaikkien osien pitää olla pieniä, vähän virtaa syöviä ja vaatia maximissaan aivan minimaalista jäähdytystä...

Kotelon ja emon taustalevyn voin tehdä itse, näyttikselle varmaan rakennan "etupuolelle" jostain muovihokista tuet, takaanta kiinni kotelossa... poweri? kait sekin leijailee emon päällä joidenkin muovitappien päällä ilman koteloa..

Mut.. mä muistan joskus nähneeni näyttiksen irrallaan (siis käytössä olevan.. doh..) emosta, eli mistä noita "pci-e ->kaapeli -> pci-e " kaapeli liitimiä vois saada? + tarvitsen apua noiden kaikkien muidenkin osien kanssa

Käyttönä lähinnä sähköposti + mahdollinen dvd/blu-ray/yle areena tms...

Kaikkee sitä keksii kännissä saunassa ^^

Edit:
"ilman koteloa"

Edit2:
typo
 
Viimeksi muokattu:

NATi

SER-telineinsinööri
Liittynyt
20.12.2016
Viestejä
383
Kuvan perusteella tarkoitus käyttää jotain piirilevy mallista virtalähdettä?

Esim. HD-PLEX DC-DC 300w virtalähde ja ulkoinen muuntaja?
 
Viimeksi muokattu:

Fribo-71

Team Mo-Ra3
Liittynyt
27.01.2017
Viestejä
1 910
Esim.minulta 1kpl ylimääräisenä löytyy pci-e riseri/kaapeli.
 

Laquel

This is where I get off.
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
2 558
Kannattaa ehkä katella youtubesta vaikka sketchupin pikakurssi, ladata jotku ITX emon, näyttiksen yms 3d mallit ja vähän luonnostella miten ne asettuu.

E: "Käyttönä lähinnä sähköposti + mahdollinen dvd/blu-ray/yle areena tms..." Tähän ei varmaan edes tarttis erillistä näyttistä tosin..
 
Liittynyt
20.12.2016
Viestejä
67
Vaikka tämä tästä, ja sitten askartelet kotelon vaikka jostain meikkirasiasta, tai pimppaat tuota prinsessa tarroilla hehe

KRiG - BoX_M
 
Liittynyt
07.03.2017
Viestejä
253
Sori hiljaisuus mutta on ollut kiireitä niin ei ole kerennyt, ja seuraava kuu on myös kiireinen joten taas ei kerkee :/

Mut muutin suunnitelmia sen verran että ostin täältä hajonnen Xbox 360 (joka on vieläkin paketissa kun ei oo kerinny) ja työnnän koneen tuonne..

Ajatuksena on Ryzen 5 1600, Radeon Rx 480 (joka mulla on), matx tai itx emo (miten saan mahtumaan) ja joku pieni poweri... AIO vesijäähy ehkä, riipuen jos se mahtuu paremmin.

Jos tuota ei kelloteta niin eikö joku 2400 muisti ole ok? mä en oikein ymmärrä näitä ryzenin muisteja, kun osa ilmeisesti toimii vain jos ylikellottaa... ja powerina joku sfx tyyppinen ratkaisu (olisi muuten kiva jos kauppojen sivuilla olisi noiden powereiden koot)

Ketsuppi on koneella mutta en ole ehtinyt oikein tutustua siihen.. ehkä jokupäivä ennen tilausta ^^ Jahkahan palaan ruotsista niin pitää alkaa hoitaa tätä ihan tosissaan...

Ja onhan tuo vähän turhan tehokas pelkäksi olohuone pc:ksi, mutta ennemmin överit kuin vajarit vai miten se meni... plus tiedä vaikka jos sitä itse innostuisi pelaamaan tuolla vieraillessa ^^
 

Laquel

This is where I get off.
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
2 558
Voi aika tiukkaa tehä. Poweri ainakin pitäs saada ulkoseks, en tiiä onko tollaselle setille riittävää ulkoista olemassakaan. Leikkaa edes emon ja näyttiksen ja kovojen kokoiset pahvit ja sommittele niitä sinne Xboxin koteloon jos et muuta keksi. Se on paha hommata osat ja sitten todeta ettei mahdu millään.
 
Liittynyt
01.01.2017
Viestejä
582
Itsehän väsäsin itx-setin xboxin raatoon (project serxes, löytyy täältä foorumilta). Ei siihen metallikoteloon juuri ylimääräistä tilaa jää vaikka tuossa omassa projektissa oli ulkoinen virtalähde ja prossuun integroitu näyttis. Joskus katselin tuota cougarin qbx-koteloa, olis aika näppärän kokoinen mutta ei välttämättä kovin hiljainen.
 
Toggle Sidebar

Statistiikka

Viestiketjut
240 136
Viestejä
4 196 797
Jäsenet
70 854
Uusin jäsen
rata-mestari

Hinta.fi

Ylös Bottom