Täydellisen näppäimistön metsästys

Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
4 145
Olen ilmeisesti löytänyt kultaisen näppäimistön. Vanha sotaratsuni Dell Latitude E4300, sillä on tullut työskenneltyä pitkät vuodet. Aina tiennyt siinä olevan hyvä näppis. Ohessa paljon muita koneita ja näppiksiä, joten tottumiskysymykset on jo aikoja sitten sivuutettu. Nyt kun siitä alkaa olla kriittinen määrä nappeja rikki (11), olen etsinyt korvaavaa näppäimistöä. Olen kokeillut saman mallin taustavalaistua mallia, mutta niissä oli sen verran tahmaisempi tuntuma, ettei kokemus ole sama. Paljon kertoo, että mieluummin kirjoitin vanhalla näppikselläni ilman H- ja 5-näppäimiä, kuin olisin käyttänyt tuota taustavalaistua. Olen myös ostanut täysin uuden näppäimistön, joka oli myös tuntumaltaan löysempi. Ajattelin, että ehkä batcheissa on ollut eroa, joten päätin vielä kerran kokeilla onneani ostamalla yhtä vanhan varaosakoneen ja siitä näppäimistön. Perkele, sama ongelma. Ero on todella todella pieni, mutta tarpeeksi ison erottaakseen täydellisen näppäimistön erinomaisesta. Nyt alan kallistua siihen, että olen löytänyt sellaisen näppäimistöjen helmen, etten siitä enää halua luopua.

Eli reseptini täydelliselle näppäimistölle:
- Dell E4300 sellaisesta erästä, jossa näppäimistö on tehty optimiolosuhteissa sateenkaaren loistaessa tehtaaseen
- Anna koiran syödä Caps Lock ja ESC
- Revi hiusrajaasi taaemmas ja piilota irrokkeet näppäimistön väliin
- Anna lapsen puklata vasemmalle puolikkaalle
- Ota näppis irti, revi takaa suojamuovi irti, ja pese astianpesukoneessa.
- Kuivaa hyvin (vatkaa tällä välin muna)
- Laita takaisin ja poimi irtonäppäimet pesukoneen sisältä. Ne jotka vielä löytyy.
- Lopputulemana on paras näppis ikinä, vaikka ~5 % napeista puuttuu.

Kokeilin puklua vaille samaa reseptiä myös tälle vaihdokkinäppäimistölle, ja taustamuovin poistamalla siihen sai saman akustisen vasteen, jolla on myös yllättävän iso merkitys kirjoituskokemuksessa. Napeissa oli kuitenkin se pieni 1 % ero responsiivisuudessa/tahmaisuudessa, joten nyt alkaa sitten mekanismien ja näppäinhattujen vaihto tuohon vanhaan lätyskään. Kyse ei ole siitä, etteikö olisi loistavia näppäimistöjä lähellä. Niitä on Delliltä ja Lenovolta ihan riittävästi tässäkin taloudessa. Nyt on vain ulottuvilla The Golden Keyboard.

Onkohan kukaan koskaan nähnyt näin paljon vaivaa yhden näppäimistön eteen?
 
Liittynyt
21.10.2016
Viestejä
930
Toimiiko jos itse syö caps lockin, escin ja puklaa sitten? Tulee näppikselle hintaa jos tässä alkaa koiraan ja lapseen investoimaan :btooth:
 
Toggle Sidebar

Statistiikka

Viestiketjut
241 472
Viestejä
4 216 786
Jäsenet
71 060
Uusin jäsen
Olkiluodon pääinsinööri

Hinta.fi

Ylös Bottom