T490s yhdistäminen näyttöön usb-c johdolla ei toimi

Liittynyt
04.02.2018
Viestejä
1
Läppärini yhdistää moitteettomasti näyttööni hdmi-piuhalla, mutta jostain syystä usb-c johdolla näyttöön ei synny yhteyttä. Olen kovasti googlaillut aiheesta, mutta en tunnu löytävän vastaavaa ongelmaa, keskustelua siitä saati ratkaisua. Onkohan komponenteissani jotain vikaa, olen ymmärtänyt että kuvayhteyden tulisi muodostua yhtä automaattisesti usb-c johdolla kuin hdmi:llä? Windows ei siis havaitse näyttöä lainkaan usb-c johdolla yhdistäessä. Kokeiltu sekä usb-c sekä usb-c thunderbolt 3 liitäntöjä useaan kertaan ja omat keinot alkavat käydä vähiin.

Luulen että tässä on nyt jostain hyvin yksinkertaisesta ongelmasta kyse, mutta vaivannut jo useamman päivän kun en keksi että mikä! Suuret kiitokset jos joku viitsii katsoa pitäisikö kuvayhteyden muodostua kuten oletan vai onko ajattelussani jotain perustavanlaatuista vialla?

edit: Näytön asetuksista käyty myös läpi ~kaikki mahdolliset kombinaatiot ja ei ole auttanut asiaan.

Läppäri: Lenovo ThinkPad T490s (työkone)
Näyttö: HP Pavilion 27" Quantum Dot HDR (ostettu juuri HP Pavilion 27&quote; Quantum Dot HDR näyttö (musta) - Näytöt)
usb-c johto: Belkin BOOST↑CHARGE USB-C - USB-C kaapeli 1m (ostettu juuri Belkin BOOST↑CHARGE USB-C - USB-C kaapeli 1m (valkoinen) - Puhelimen laturit ja kaapelit)
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
213
Onko läppärin oma näyttö käytössä? Itsellä oli välillä fujitsu, joka tuuppasi (HDMI:n ollessa kytkettynä) usb-c:stä kuvaa ulos vain kansi kiinni. Kuvaa sai siis ulos vain kahteen ruutuun kerrallaan.
 
Liittynyt
10.11.2018
Viestejä
1 665
Täysmutulla mennään ja voi olla että ei ole merkitystä, mutta tuo kaapeli mainostaa tiedonsiirtonopeudeksi 10 gbps, kun Thunderbolt 3:n maksimi on 40 gbps. USB3.1 on 10 gbps.

Mutta en ole perehtynyt tarpeeksi että varmaksi voisin sanoa että vaikuttaa. Luulisi että usb-c kaapeli on usb-c kaapeli.
 
Toggle Sidebar

Statistiikka

Viestiketjut
241 542
Viestejä
4 214 358
Jäsenet
71 079
Uusin jäsen
MJK90

Hinta.fi

Ylös Bottom