Mulla olisi tarve sykemittarille pyöräilyyn, sekä maastoon että kadulle. Mitään ns. lajiominaisuuksia en sykemittariin kaipaa, vaan tarvittavat ominaisuudet olisivat lähinnä GPS ja sykkeenmittaus. Tietenkin tarve olisi myös noiden tietojen visualisoinnille, eli soveltuva ohjelmisto, johon tiedot sykemittarista voi synkata tietokoneen/kännykän päähän olisi myös tarpeen. Rannesykemittausta en kaipaa ja ehkä jätän sen ominaisuuden omaavat kellot kokonaan laskuista. Toki rannesykemittauskin voi olla, mutta haluaisin sykevyön myös mukaan. Vaatimukset eivät siis ole kovin korkealla, mutta mikä mittari hoitaisi tämän tontin parhaiten.
Hintaluokka olisi hyvä olla max 150€, mutta tarvittaessa pystyn venymään 200€ asti.
Olen hakenut netistä sopivia vaihtoehtoja ja seuraavat ovat hintansa ja ominaisuuksiensa puolesta mahtuneet vertailuun:
- TomTom Spark (hinta n. 130 - 150€)
- TomTomin vehkeistä ei ole mitään kokemuksia. Onkohan tietokoneen / kännykän softat millaisia käyttää?
- Polar M400 (hinta n. 140 - 150€)
-Polar Flow palvelu on jo ennestään tuttu samoin kuin sovellus kännykälle, koska mulla on ollut joskus aktiivisuusranneke Polarilta. Ohjelmat ainakin ovat kohtuullisen toimivat.
- Garmin Forerunner 15 (hinta n. 120 -150€)
- Itse en ole Garminin laitteita omistanut, mutta kehuja on joskus näistä halvemman luokan laitteistakin kuulunut. Kysymysmerkkeinä myös softat.
Onko muita hintaluokkaan sopivia laitteita ja mitä suosittelette? Ovatko ranteesta mittaavat laitteet kehittyneet niin, että niitäkin voi harkita vai onko sykevyöllä varustetut edelleen tarkempia mittauksessa?