Sykemittarit ja aktiivisuusrannekkeet urheilukäytössä

Kautium

IOdootti
Tukijäsen
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
19 527
Keskustelua ja kokemuksia eri valmistajien sykemittareista (ja aktiivisuusrannekkeista).

---

Tässä ketjussa keskustelua sykemittareista ja aktiivisuusrannekkeista ensisijaisesti urheilukäytössä -ylläpito
 
Viimeksi muokannut ylläpidon jäsen:

VU+

RT
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
160
Kokemuksia Suunto Spartan Ultra mittarista. Ohjelmisto pahasti kesken, Suunto päivittää nyt alussa jopa kaksi kertaa kuukaudessa ohjelmistoa. Näytön kontrasti on pielessä, mustalla taustalla tumman harmaat viisarit/numerot, Suunto ei ole luvannut korjausta tähän, mutta toivossa on hyvä elää. GPS on tarkka, kuten korkeus mittaus. Jostain kumman syystä Suunnon oma sykevyö ei oikein toimi itselläni, ongelmia oli jo Ambitin kanssa. Mielestäni laite on todella mukava kädessä.
Vein kuitenkin alkuperäisen Amerille takaisin tuon kontrasti ongelman vuoksi. Postissa on tulossa Copper versio. Pakko hyväksyä joitain puutteita näin alussa.
Nykyisellä ohjelmisto versiolla pystyy jo muokkaamaan urheilutiloja, ennen se ei ollut mahdollista. Suunto oli päättänyt, että kävellessä ei tarvitse syketietoja, laite kyllä tallensi ne. Nykyisellä ohjelmistolla tuon voi korjata, näin väittivät, huomenna näen.

IMG_0587.JPG
 

Kautium

IOdootti
Tukijäsen
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
19 527
Kävin tänään fiilistelemässä Gigantissa Polarin uutta m600:sta. Ei siinä virtoja ollut päällä, mutta sai sentään testattua kokoa jne. Se on yllättävän pitkälti samaa kokoluokkaa kuin m400, ehkä 1-2mm paksumpi. Kiinnostaa edelleen, vaikka akkukesto ja hinta laittavatkin vastaan parhaansa mukaan. :D
 
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
2 343
Mulla on Polarin A360 ollut kevään ajan hyllyllä koskematta. Nyt kun aloin sitä taas ottamaan käyttöön, huomasin pehmeästä kumista valmistetun rannekkeen muuttuneen ihan tahmeaksi. Pinnalla ei näy mitään, ei pölyä eikä rasvaa. Mites tuollaisen saisi parhaiten taas käyttökuntoon?
 

VU+

RT
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
160
Kävin tänään fiilistelemässä Gigantissa Polarin uutta m600:sta. Ei siinä virtoja ollut päällä, mutta sai sentään testattua kokoa jne. Se on yllättävän pitkälti samaa kokoluokkaa kuin m400, ehkä 1-2mm paksumpi. Kiinnostaa edelleen, vaikka akkukesto ja hinta laittavatkin vastaan parhaansa mukaan. :D
Toi on Polarin aspan kertoman mukaan sama mittari kuin A360 lisättynä GPS:llä ja toki Android Wearilla.
 

Kautium

IOdootti
Tukijäsen
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
19 527
Toi on Polarin aspan kertoman mukaan sama mittari kuin A360 lisättynä GPS:llä ja toki Android Wearilla.
En nyt kyllä ihan heti keksi mistä ovat tuollaisen kommentin repineet, kun eihän noissa ole mitään yhteistä. Tai no, molempia pidetään ranteessa ja niissä on optinen sykemittaus, joka tosin sekin toimii m600:ssa eri tavalla.
 

Incredible Buff

Suosittelen maastohiihtoa
BANNED
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
1 417
Spartanin ranteesta mittaava versio kiinnostaa. Pikkasenhan tuo nykyinen softa vaikutti keskeneräiseltä, mutta ehkä se siitä.
 

VU+

RT
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
160
En nyt kyllä ihan heti keksi mistä ovat tuollaisen kommentin repineet, kun eihän noissa ole mitään yhteistä. Tai no, molempia pidetään ranteessa ja niissä on optinen sykemittaus, joka tosin sekin toimii m600:ssa eri tavalla.
Se sykemittaus on sama kummassakin. Soita itse ja kysy jos et usko. Itseäni kiinnosti saako siitä sen idioottimaisen aktiivisuusmuistutuksen pois. Ei saa, tuossa vaiheessa minulta loppuu kiinnostus.
 

Kautium

IOdootti
Tukijäsen
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
19 527
Se sykemittaus on sama kummassakin. Soita itse ja kysy jos et usko. Itseäni kiinnosti saako siitä sen idioottimaisen aktiivisuusmuistutuksen pois. Ei saa, tuossa vaiheessa minulta loppuu kiinnostus.
Vai niin, no sitten varmaan kaikki muut ovat väärässä. Itse en tosin laittaisi hirveästi painoarvoa jollekin random aspatädille.

http://www.dcrainmaker.com/2016/08/...ar-based-m600-gps-sport-watch-with-music.html
The optical HR sensor also got a revamp, now sporting 6 LED’s (from two previously on the A360). That unit came out a little under a year ago, and I didn’t find Polar’s variant of an optical HR sensor terribly awesome (as discussed in detail in my A360 review).

Polar went with a 6 LED configuration as they found that with some of the larger mass wearables, you were getting a bit of higher noise levels and more artifacts. By going with a 6 LED configuration, they were able to get a much cleaner signal and reduce the noise. However they noted that the number of LED’s really would depend on a given device. Six may not always be the right answer, but for this particular device, 6 works well. They also noted that while the sensor should be equal to or better than the A360, that many improvements via software updates have changed the A360 accuracy since last winter. Those are now present in both devices.
 

Kautium

IOdootti
Tukijäsen
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
19 527
Aivan sama mitä uskot.
No siis onko tuo linkittämäni artikkeli (tai muut arvostelut) mielestäsi sitten täysin väärässä?

Ei se nyt ihan vaan minun uskosta ole kiinni. Sinä itse taas tunnut uskovan sokeasti sen Polarin tuen kommentteihin ja koko muu maailma on ilmeisesti saanut väärää tietoa. Joku on selvästi väärässä, enkä minä osaa sanoa että kuka, mutta väittäisin kyllä noiden kaikkien artikkeleiden perusteella että vaaka on kallellaan siinä mielessä sen random-aspatyypin puolelle negatiivisessa mielessä.

Niistä aktiivisuusvaroituksista sen verran, että on kyllä outoa jos niitä ei saa pois päältä M600:ssa. M400:ssa se onnistuu kellon omasta asetusvalikosta.
 

VU+

RT
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
160
No siis onko tuo linkittämäni artikkeli (tai muut arvostelut) mielestäsi sitten täysin väärässä?

Ei se nyt ihan vaan minun uskosta ole kiinni. Sinä itse taas tunnut uskovan sokeasti sen Polarin tuen kommentteihin ja koko muu maailma on ilmeisesti saanut väärää tietoa. Joku on selvästi väärässä, enkä minä osaa sanoa että kuka, mutta väittäisin kyllä noiden kaikkien artikkeleiden perusteella että vaaka on kallellaan siinä mielessä sen random-aspatyypin puolelle negatiivisessa mielessä.

Niistä aktiivisuusvaroituksista sen verran, että on kyllä outoa jos niitä ei saa pois päältä M600:ssa. M400:ssa se onnistuu kellon omasta asetusvalikosta.
Pidän väittelyä tarpeettomana. Usko ihan mihin haluat. Sen verran, että M400 ja M600 (jonka sykemittaus perustuu samaan tekniikkaan kuin A360) on aivan eri mittareita. M400 on jokseenkin sama kuin V800, mutta karsittuna. V800:sta saa aktiivisuus muistutukset pois, M600:sta ei saa kun tekniikka on A360 perua.

Voit vaaasti väitellä mitä haluat. Asia on omalta osaltani loppuun käsitelty. Jatketaan jostain muusta joskus,
 

Kautium

IOdootti
Tukijäsen
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
19 527
Pidän väittelyä tarpeettomana. Usko ihan mihin haluat. Sen verran, että M400 ja M600 (jonka sykemittaus perustuu samaan tekniikkaan kuin A360) on aivan eri mittareita. M400 on jokseenkin sama kuin V800, mutta karsittuna. V800:sta saa aktiivisuus muistutukset pois, M600:sta ei saa kun tekniikka on A360 perua.

Voit vaaasti väitellä mitä haluat. Asia on omalta osaltani loppuun käsitelty. Jatketaan jostain muusta joskus,
Älä nyt pillastu, en minä mistään ole väittelemässä, eikä minulla ole omakohtaisia kokemuksia mistään muusta sykemittarista kuin M400:sta ja jostakin vanhemmasta Polarista, joka ei liity asiaan lainkaan. Ja toki tiedän että M400 ja M600 ovat eri sarjan laitteita (niin ovat muuten myös A360 ja M600), mutta siitä huolimatta kuulostaa erikoiselta jos ei M600:sta saa aktiivisuusmuistutuksia pois päältä halutessaan. En väitä etteikö niin voisi olla, vaan että se on erikoista ja epäilen että moinen puute korjaantuu jossakin vaiheessa firmispäivityksellä jos se on totta. Tekniikastahan tuo ei kuitenkaan ole kiinni, vaan softasta.

En myöskään väitä yhtään mitään siitä anturista. Minä vain linkitin artikkeliin, jossa väitettiin jotain ja sinä olit edelleen sen väittämän kanssa eri mieltä. En voi sille mitään, joten älä minulle suutu.
 
Liittynyt
18.12.2016
Viestejä
1 802
Ostin joku kuukausi sitten tuon Sport-trackerin sykevyön jonka on Suunto valmistanut. Tuossa sykevyössä on siis ominaisuus, että se ei tarvitse jatkuvaa bluetooth yhteyttä puhelimeen, vaan synkkaa ne sykkeet sinne taas kun saa yhteyden.

Itse kiipeilyä harrastan, eikä puhelin ole kiivetessä mukana, vaan se on jossain kassissa, joten tuo ominaisuus oli syy hommata tuollainen.

Hyvä tuote vaikuttaisi olevan ja mukana kun tuli vuoden premium tuohon sport-trackeriin, niin ei paha.
 

bkt

Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
176
Katselin himoikkaana tuota Suunnon Spartania - ihan ei perse kestä, vaikka onkin tosi tyylikäs peli. Mulla on nyt ollut hyvän ajan aktiivikäytössä M400 Polarilta, ja oikeastaan ainoa asia mitä tähän kaipaisi lisäksi on sykkeen mittaus ranteesta ja sykkeen mittaus uidessa. Ulkonäöllisestihän tää on ihan mitä on, näyttää kasariajan digitaalikellolta.

Onko kenelläkään kokemuksia Polarin Balancesta? Aattelin hommata itselleni myöhäiseksi joululahjaksi, vaikka satanen vaa'asta onkin iso kasa rahaa. Lisäksi siinä vähän naittaa itsensä siihen valmistajaan syvemmin kiinni.
 
Liittynyt
21.10.2016
Viestejä
1 378
Hommattiin äidille tuo A360. Alku asetusten ja testailujen jälkeen se valitteli muutaman tunnin välein "Jotain meni pieleen, käynnistä uudelleen painikkeesta". Lopulta sitten koitin laittaa laitteen tehdasasetuksille FlowSyncin avulla, mutta sekin aiheittu vain "Something went wrong" ilmoitukia. Onnituin saamaan laitteen nollille ja synkkaamaan asetukset takaisin. Samat herjat jatkuivat ja koitin vielä tehdasresettiä laitteesta itsestään. Eipä sekään mitään auttanut ja porukoiden pitää kantaa A360 heti huoltoon. Näytti muutenkin mittaavan melko alhaisia sykkeitä eli kuten epäilinkin, tuo ranteesta mittaus ei ole kovin hyvä.

EDIT: Saikin heti tänään Prismasta uuden. Toivottavasti ei ole yhtä susi.

Itselläni on ollut parin vuoden ajan V800 ja olen kyllä ollut tyytyväinen. Insinöörin on mukava seurata kaiken maailman statistiikkaa... pitäisi vaan liikkua enemmän, niin olisi seurattavaa :) Se mitä kaipaan, on ABC kellojen ominaisuudet. Eli antureita voisi käyttää erillisinä, ilman, että pitää käynnistää jotain urheilulajia. Tokihan voi luoda lajin, missä on kaikki mahdollinen päällä, mutta luulisi että jokaisen anturin saisi yksittäin päälle. Varsinkaan kompassia ei saa mistään yksittäin päälle. Polar tuntuu tukevan näitä mallejaan Suuntoa pidempään. V800:nkin tuli juuri 19.12.2016 uusi päivitys, missä oli uusia / laajennettuja ominaisuuksia.

Kaverilla on Suunnon Spartan eikä se sitä juuri kehunut. Jos laitteesta maksaa >600€ niin ei kyllä kiinnosta kulla mitään "ohjelmisto on vielä vähän vaiheessa" selityksiä. Tietokoneet ja konsolit ehkä ymmärtää, mutta tuollaista käyttöesinettä en oikein sulata.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
24.10.2016
Viestejä
15
Itsellä ollut viimeviikosta Polar M600 käytössä, joulupukin kontissa oli gear s3 mutta se lähti takas kauppaan kun s health oli surkea polar flow verrattuna, ei saanut syketietoja esim runkeeperiin tai stravaan, muuten ei valittamista siinäkään, hieno älykello mutta ei urheilujuttuihin soveltuva.

Yllätyin kyllä miten loistava tämä M600 on, akun kestoa on moitittu että 1-2päivää mutta itsellä on näyttö niin ettei se lähde päälle kun koskemalla lasiin tai nappeihin ja menee sitten automaattisesti pois päältä, kokoajan bluetoothilla kiinni käynnykässä sekä oli yksi 2 tunnin ulkoilukin missä gps ja syke päällä.
Akku kesti helposti 4päivää, olikohan tänään vielä 32% akkua kun latasin täyteen.

Aktiivisuusmuistutuksia en muista nähneeni ja en minä kyllä mitenkään kokoajan liikkeellä ole ollut, erikoista, ehkä ne sitten saa pois, täytyypäs huomenna tutustua.

Syke ranteesta otetaan 6:lla ledillä ja tänään vertasin H7 polar vyöhön niin samoja ne näytti.

Suosittelen kyllä M600.
 

Kautium

IOdootti
Tukijäsen
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
19 527
Aktiivisuusmuistutuksia en muista nähneeni ja en minä kyllä mitenkään kokoajan liikkeellä ole ollut, erikoista, ehkä ne sitten saa pois, täytyypäs huomenna tutustua.
Se aktiivisuusmuistutus on ylipäätään aika typerä ominaisuus. Se ilmoittaa tunnin välein piippaamalla että nyt olisi hyvä tehdä jotain. Jos käy vaikka edes vessassa välillä, niin laskuri nollaantuu. Minun kokemukset ovat M400:sta, mutta samalla tavalla ne tuossa suhteessa tietääkseni toimivat.
 

VU+

RT
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
160
Se aktiivisuusmuistutus on ylipäätään aika typerä ominaisuus. Se ilmoittaa tunnin välein piippaamalla että nyt olisi hyvä tehdä jotain. Jos käy vaikka edes vessassa välillä, niin laskuri nollaantuu. Minun kokemukset ovat M400:sta, mutta samalla tavalla ne tuossa suhteessa tietääkseni toimivat.
Se on 55 minuuttia jonka jälkeen muistuttelee. M400:sta ja V800:sta tuon muistutuksen saa pois. Kuitenkin se merkkaa niitä aktiivisuusleimoja pitkin päivää jotka sitten näkyy Flow:ssa.
 
Liittynyt
24.10.2016
Viestejä
15
Se on 55 minuuttia jonka jälkeen muistuttelee. M400:sta ja V800:sta tuon muistutuksen saa pois. Kuitenkin se merkkaa niitä aktiivisuusleimoja pitkin päivää jotka sitten näkyy Flow:ssa.
olin vissiin ollut turhan aktiivinen :) äsken tuli ensimmäinen aktiivisuusilmoitus, ei tuo nyt niin haittaa mutta onhan se outoa jos ei saa pois tai edes värinää pois.
 

VU+

RT
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
160
olin vissiin ollut turhan aktiivinen :) äsken tuli ensimmäinen aktiivisuusilmoitus, ei tuo nyt niin haittaa mutta onhan se outoa jos ei saa pois tai edes värinää pois.
Noissa kahdessa laitteessa (ainakin) saa värinät ja ilmoitukset pois itse laitteesta. Flowssa sitten näkyy ne laiskottelu leimat.
 
Liittynyt
24.10.2016
Viestejä
15
Noissa kahdessa laitteessa (ainakin) saa värinät ja ilmoitukset pois itse laitteesta. Flowssa sitten näkyy ne laiskottelu leimat.
Joo, kerran on tuo päässyt ilmoittelee tälläviikolla että laiskuri liikettä nyt, ilmeisesti tuota ei saa M600 pois, harmi homma, kaipaisin myös että saisi kaikki ilmoitukset pois esim 23:00 - 7:00 väliltä, pari kertaa aamulla herännyt kun tullut sähköposti tai viesti.
 

VU+

RT
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
160
Joo, kerran on tuo päässyt ilmoittelee tälläviikolla että laiskuri liikettä nyt, ilmeisesti tuota ei saa M600 pois, harmi homma, kaipaisin myös että saisi kaikki ilmoitukset pois esim 23:00 - 7:00 väliltä, pari kertaa aamulla herännyt kun tullut sähköposti tai viesti.
M600:sta sitä aktiivisuus roskaa ei saa pois. Ihan syvältä koko hoputtaminen.
 

Kautium

IOdootti
Tukijäsen
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
19 527
M600:sta sitä aktiivisuus roskaa ei saa pois. Ihan syvältä koko hoputtaminen.
Se on ihan totta, mutta toisaalta jotain on vialla elintavoissakin, jos niitä piippauksia joutuu kuuntelemaan. Istuminen tappaa.
 

VU+

RT
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
160
Se on ihan totta, mutta toisaalta jotain on vialla elintavoissakin, jos niitä piippauksia joutuu kuuntelemaan. Istuminen tappaa.
Mä juoksen noin 40-50km viikossa ja pitkän lenkin jälkeen haluan löhötä tuolissa tunnin pari ilman, että joku mittari ulisee. No pistän mittarin hyllyyn ja kellon käteen.
 
Liittynyt
24.10.2016
Viestejä
15
mitäköhän blockkasin m600:ssa, äsken tuli kolmas aktiivisuusilmoitus ja vedin oikeelta vasemmalle ja tuli block app, ja hyväksyin sen... :)
 
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
2 782
Pääsin käytännössä maanantaina kokemaan Garmin Vivofitin ongelmat maanantaina. Ainakin seuraava havaittavissa

1) Tilastot esittävät minun nukkumiseni lähestulkoon sen ajan mukaan, jonka yritin 22:45 alkaen. Nukuin yön faijani vieressä enkä kehdannut pyöriä. Nousemiseni välillä sängystä se käsitteli kyllä "hereillä oloksi", kuten pitikin mutta sitten alkoi automaattisesti "kevyt uni"-vaihe. Todellisuudessa nousin yhtään silmän räpäystä nukkumatta 1:35 vielä tupakalle ja olin aika tuskistunut siitä, kun jo klo 5:00 pitäisi herätä.

2) Askeleet. Olimme laivalla ja ilmeisesti ranneke ei huomio sitä hidasta ja lyhytaskeleista patikointia, jonka joudun osin invalidisoituneen ja huonosti kävelevän faijan perässä kävelemään. Kaksi tuntia laivalla ja kummin paljon käytäviä kävelty, mittarissa sen 1227 askelta. Vain n.800 vähemmän kuin on koomakrapulaisena päivänä yhteissaldo, retkien koostuessa lähinnä jääkaapin, vessan ja ulko-oven sähkötupakointi matkoista.
 
Liittynyt
28.10.2016
Viestejä
688
Molemmat näistä malleista taitaa olla end of life eli voi olla saatavuus jo heikkoa, mutta kerronpa silti näistä kahdesta kokeilemastani:

Fitbit charge hr meni rikki 3kk sisällä. En huomannut että olisi kolahtanut ja oli pitkähihanen pusero päällä mutta johonkin kopsahti. Reuna näytöstä rikki (teräväreunainen eli ei pyöristetty yhtään joten ei ihme että menee herkästi rikki). Laite sammui tuosta viikon sisällä eikä herännyt. Ei takuuseen... Eka ja vika fitbit. Pulssin mittasi aina päin persettä ja akkua piti ladata 2-3pv välein, mutta muuten olin tyytyväinen.

Nyt on moov now. Ei ole näyttöä eikä pulssimittaria eikä kyllä gpsääkään, mutta tarkka on kyllä kaikissa aktiivisuusmittauksissa ja unenmittauksessa. Vedenkestävä ja esim. mittasi uinnin 100% tarkasti metrilleen oikein ja näyttää jokaisen päästäpäähän erikseen jne. Hieman on vielä kokeiluvaiheessa tämä, mutta vaikuttaa sopivalta minulle. Sopii myös pyöräilyyn kun vaihtaa vaan rannekkeen. Akku kestää (patteri) noin 6kk kerralla ja sync on ainoastaan bluetoothilla. Rumahan tämä kyllä on, mutta en sille antanut mitään painoarvoa.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
838
Vesitiivis aktiivisyyshässäkkä oli hakusessa ja valinta osui TomTomin Spark 3 cardio+music. Vielä kun Powerissa hinta oli/on kohdallaan, niin se lähti tilaukseen.
Nyt se on viikon tuossa ranteessa ollut ja tyytyväinen olen ollut. Akku kestää todella hyvin ja muutenkin askeleet yms mittaa tarkasti. Tietenkin jos kädet taskussa kävelee, niin silloin ei rekisteröi niitä.
Negatiivista voisi sanoa oikeastaan musiikin siirrosta, jonka insinöörit on suunnitellut krapulapäivänä ja puhelimen appi on aluksi vähän hankala käyttää.

Tietenkin jos haluaa "karkki"ulkonäköä ja kaikenmaailman softia kelloon, niin silloin tuo on väärä kapistus.
 
Liittynyt
01.11.2016
Viestejä
40
Joulukuussa tuli hommattua Polar M200. Laite toiminut hyvin ja "mustavalko" näytön ansiosta akkukesto hurjan pitkä verrattuna esim A360 -malliin. Itsellä oli käytössä vuosi takaperin tuo A360, mutta laitteen onnettoman kiinnitysmekanismin ansiosta onnistuin kaksi kertaa pudottamaan ja kadottamaan laitteen. Toisella kerralla päätin, että enää en kyseistä mallia hommaa ja pidinkin "taukoa" urheilukelloista lähes puoli vuotta. Käytössä sillä välin vain Galaxy S7 aktiivisuusseuranta.

M200 on omasta mielestä huomattavasti parempi verrattuna A360 -malliin. Sykemittauksen tarkkuus tuntuu olevan parempi, rannekkeen lukitus on samanlainen kuin useissa rannekelloissa joten "itsestään avautuminen" ei ole ongelma. Design ihan kohtalainen, kyllä sitä hieman elegantimpaa kapistusta pitäisi mielellään ranteessansa mutta urheilukellon kai pitää näyttääkin urheilukellolta.

Jos A360:n värillinen kosketusnäyttö ole välttämättömyys, suosittelen harkitsemaan hieman edullisemman M200 -mallin hankintaa.
 
Liittynyt
14.12.2016
Viestejä
2 767
V800 itsellä ja hyvin on pelittänyt. Alussa ei ollut valmislajeja montakaan, mutta jonkun päivityksen yhteydessä niitäkin tuli nippu lisää. Kuten yllä jo sanottiin, niin päivityksiä on tippunut oikein hyvin.
Ainut moite itseltä on, että onnistuin tiputtamaan yhden sykeanturin jonnekkin metsään, eli nepparin nastat antoivat periksi.
 
Liittynyt
20.10.2016
Viestejä
115
M400 sai pari päivää sitten uuden päivityksen, joka arvioi kuljettua matkaa esim. sisätiloissa missä GPS-signaalia ei ole saatavilla. Pitääkö tuo kytkeä erikseen päälle jostain vai onko automaattinen?

Onko kenelläkään kokemuksia Polarin Balancesta? Aattelin hommata itselleni myöhäiseksi joululahjaksi, vaikka satanen vaa'asta onkin iso kasa rahaa. Lisäksi siinä vähän naittaa itsensä siihen valmistajaan syvemmin kiinni.
Ostin Balancen Gigantin alennuksesta 80 eurolla. Aika paljon rahaa vaa'asta, joka ei tee muuta kuin ilmoittaa painosi ja synkronoi sen Flowiin, joka sitten kertoo pitäisikö vielä liikkua ja syödä vähemmän. Toki se kertoo myös vähän suuntaa painonmuutoksista. Balance asettaa myös synkronoinnin yhteydessä uudet aktiivisuustavoitteet ja se osaa ajoittain olla aika raaka aktiivisuustavoitteiden suhteen jos asetat itsellesi painonpudotustavoitteet. Kranttuhan tuo on alustasta minkä päällä se mittauksen aikana on. Nopea mittaamaan ja synkronointi ainakin puhelimen kanssa on nopea. M400:n kanssa käytin aikani kunnes se lakkasi synkronoimasta kellon kanssa suoraan. Kello palautettu tehdasasetuksille ja vaakaa kokeiltu parittaa uudelleen, mutta ei onnistu. Puhelimen kanssa mittaus on toki nopeampi ja helpompi muutenkin, mutta pitää muistaa aina mittauksen jälkeen synkronoida paino ja sen myötä aktiivisuustavoitteetkin kelloon. Laittaisinko uudelleen saman verran rahaa vaakaan? No joo, onhan tuo kivannäköinen, nopea ja todennäköisesti luotettavakin. Noin kuukauden käytön jälkeen ehkä turhan aikaista vielä sanoa tuleeko kestämään.

Suunnilleen samalla rahalla olisi ehkä saanut vähän enemmän laitetta Withingsin tuotteilla, mutta ne ei taas ilmeisesti toimi Polarin palveluiden kanssa.
 
Viimeksi muokattu:

rewind

Tukijäsen
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
915
Vajaan vuoden käyttänyt Garminin Vivoactive HR -ranneketta. Muuten toimii hyvin, mutta välillä treenin alussa kestää 5-10 minuuttia että sykemittaus lähtee toimimaan. Tietysti ei ole niin tarkka kuin sykevyöt, mutta tällaiselle ei niin tosissaan harrastavalle kelpaa ihan hyvin. Akku kestää noin 6-10 päivää, riippuen käytöstä. Vesitiiviys plussaa, jotkut ovat saunoneetkin tämän kanssa, mutta itse en ole viitsinyt testata.
 

10k

Team R&T
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
120
Löytyykö sykevyötä, josta voi harjoituksen jälkeen purkaa datan esim. puhelimeen ilman, että kello tai puhelin pitää kantaa mukana? GPS olis myös mukava.

Kelloa en oikeen tykkää käyttää eikä puhelinta kiinnosta kantaa mukana lentopalloa pelatessa.
 

vma

Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
305
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
650
Eipä tuo polar m400 osannut mitata matkaa sisätiloissa. Kokeilin GPS päällä ja ilman. Uusin päivitys sisässä.
 
Liittynyt
27.10.2016
Viestejä
194
Mulla olisi tarve sykemittarille pyöräilyyn, sekä maastoon että kadulle. Mitään ns. lajiominaisuuksia en sykemittariin kaipaa, vaan tarvittavat ominaisuudet olisivat lähinnä GPS ja sykkeenmittaus. Tietenkin tarve olisi myös noiden tietojen visualisoinnille, eli soveltuva ohjelmisto, johon tiedot sykemittarista voi synkata tietokoneen/kännykän päähän olisi myös tarpeen. Rannesykemittausta en kaipaa ja ehkä jätän sen ominaisuuden omaavat kellot kokonaan laskuista. Toki rannesykemittauskin voi olla, mutta haluaisin sykevyön myös mukaan. Vaatimukset eivät siis ole kovin korkealla, mutta mikä mittari hoitaisi tämän tontin parhaiten.

Hintaluokka olisi hyvä olla max 150€, mutta tarvittaessa pystyn venymään 200€ asti.

Olen hakenut netistä sopivia vaihtoehtoja ja seuraavat ovat hintansa ja ominaisuuksiensa puolesta mahtuneet vertailuun:

- TomTom Spark (hinta n. 130 - 150€)
- TomTomin vehkeistä ei ole mitään kokemuksia. Onkohan tietokoneen / kännykän softat millaisia käyttää?​

- Polar M400 (hinta n. 140 - 150€)
-Polar Flow palvelu on jo ennestään tuttu samoin kuin sovellus kännykälle, koska mulla on ollut joskus aktiivisuusranneke Polarilta. Ohjelmat ainakin ovat kohtuullisen toimivat.
- Garmin Forerunner 15 (hinta n. 120 -150€)
- Itse en ole Garminin laitteita omistanut, mutta kehuja on joskus näistä halvemman luokan laitteistakin kuulunut. Kysymysmerkkeinä myös softat.
Onko muita hintaluokkaan sopivia laitteita ja mitä suosittelette? Ovatko ranteesta mittaavat laitteet kehittyneet niin, että niitäkin voi harkita vai onko sykevyöllä varustetut edelleen tarkempia mittauksessa?
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
3 276
OT: Mitä noista sykkeistä pystyy tajuamaan? Xiaomi Mi Band 1S luurin Mi Fitin juoksumoodissa mittaa sykettä ja vetää graaffista käyrää, ilmoittaa sykkeen keskiarvon ja huiput. Kolme kuukautta sunnuntaihölkkääjänä noita tilastoja tullut keräiltyä. Kattelin niitä tuloksia niin aika samoja.

Vai onko sykemittarit tosi urheilijoille?

Joskus oli toisenlainenkin sykemittari käytössä, jossa oli sykevyö ja kellossa näkyi sykkeitä. Se sitten valitteli, että liian kovat sykkeet ja alkoi piipittämään. Otin piipityksen pois ja lopulta koko rihkaman heitin mäkeen turhakkeena.


GPS ollut fantsu(alku hetket), kun piirtää sen saman reitin, mitä melkein aina tulee vedettyä.
 

vma

Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
305
Mulla olisi tarve sykemittarille pyöräilyyn, sekä maastoon että kadulle. Mitään ns. lajiominaisuuksia en sykemittariin kaipaa, vaan tarvittavat ominaisuudet olisivat lähinnä GPS ja sykkeenmittaus. Tietenkin tarve olisi myös noiden tietojen visualisoinnille, eli soveltuva ohjelmisto, johon tiedot sykemittarista voi synkata tietokoneen/kännykän päähän olisi myös tarpeen. Rannesykemittausta en kaipaa ja ehkä jätän sen ominaisuuden omaavat kellot kokonaan laskuista. Toki rannesykemittauskin voi olla, mutta haluaisin sykevyön myös mukaan. Vaatimukset eivät siis ole kovin korkealla, mutta mikä mittari hoitaisi tämän tontin parhaiten.

Hintaluokka olisi hyvä olla max 150€, mutta tarvittaessa pystyn venymään 200€ asti.

Olen hakenut netistä sopivia vaihtoehtoja ja seuraavat ovat hintansa ja ominaisuuksiensa puolesta mahtuneet vertailuun:

- TomTom Spark (hinta n. 130 - 150€)
- TomTomin vehkeistä ei ole mitään kokemuksia. Onkohan tietokoneen / kännykän softat millaisia käyttää?​

- Polar M400 (hinta n. 140 - 150€)
-Polar Flow palvelu on jo ennestään tuttu samoin kuin sovellus kännykälle, koska mulla on ollut joskus aktiivisuusranneke Polarilta. Ohjelmat ainakin ovat kohtuullisen toimivat.
- Garmin Forerunner 15 (hinta n. 120 -150€)
- Itse en ole Garminin laitteita omistanut, mutta kehuja on joskus näistä halvemman luokan laitteistakin kuulunut. Kysymysmerkkeinä myös softat.
Onko muita hintaluokkaan sopivia laitteita ja mitä suosittelette? Ovatko ranteesta mittaavat laitteet kehittyneet niin, että niitäkin voi harkita vai onko sykevyöllä varustetut edelleen tarkempia mittauksessa?
Jos pelkästään pyöräilet, ei kannata kelloa hankkia. Pelkkä bluetooth sykevyö ja liitettynä kännykkään, joka on kiinni stongassa ajaa asian paremmin. Esimerkiksi itsellä Polar H7 ja Iphone 6 ja siihen ladattuna Polar Beat tai vaihtoehtoisesti Strava. Jos harrastat juoksua, hiihtoa tai muuta samankaltaista missä ei ole järkeä kattoa puhelinta, kello sopii silloin paremmin.
 
Liittynyt
27.10.2016
Viestejä
194
Jos pelkästään pyöräilet, ei kannata kelloa hankkia. Pelkkä bluetooth sykevyö ja liitettynä kännykkään, joka on kiinni stongassa ajaa asian paremmin. Esimerkiksi itsellä Polar H7 ja Iphone 6 ja siihen ladattuna Polar Beat tai vaihtoehtoisesti Strava. Jos harrastat juoksua, hiihtoa tai muuta samankaltaista missä ei ole järkeä kattoa puhelinta, kello sopii silloin paremmin.
Mulla on ollut tähän asti käytössä android puhelin (eri malleja) ja niiden rinnalla Polar H6 sykevyö. Ohjelmina olen käyttänyt Sports Trackeria ja Endomondoa. Sports Trackeriin on mennyt maku ja sen käyttö on loppunut, syitä useampia ja en niitä nyt rupea luetteloimaan. Endomondon kanssa on ollut enemmän ja vähemman ongelmia, joten senkään käyttö ei ollut viimeaikoina kovin sujuvaa. Lenkit eivät aina ole tallentuneet tai sykkeet on ollu hukassa osan lenkistä tms. Tarkoitus onkin hakea hieman luotettavuutta lenkkeilyyn. Olisi tarve huomattavasti luotettavammalle ohjelmalle, kuin nuo mainitsemani. Talviaikaan kännykkäteline pyörän stongassa ei myöskään toimi, kun kännykät meinaavat hyytyä pakkasessa.

Toki muutakin liikuntaa tulee harrastettua, mutta niissä on tullut käytettyä sykemittausta huomattavasti vähemmän. Pyöräily on pääasiallisesti ollut se laji, jossa sykkeitä/reittejä tulee seurailtua.
 

vma

Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
305
Mulla on ollut tähän asti käytössä android puhelin (eri malleja) ja niiden rinnalla Polar H6 sykevyö. Ohjelmina olen käyttänyt Sports Trackeria ja Endomondoa. Sports Trackeriin on mennyt maku ja sen käyttö on loppunut, syitä useampia ja en niitä nyt rupea luetteloimaan. Endomondon kanssa on ollut enemmän ja vähemman ongelmia, joten senkään käyttö ei ollut viimeaikoina kovin sujuvaa. Lenkit eivät aina ole tallentuneet tai sykkeet on ollu hukassa osan lenkistä tms. Tarkoitus onkin hakea hieman luotettavuutta lenkkeilyyn. Olisi tarve huomattavasti luotettavammalle ohjelmalle, kuin nuo mainitsemani. Talviaikaan kännykkäteline pyörän stongassa ei myöskään toimi, kun kännykät meinaavat hyytyä pakkasessa.

Toki muutakin liikuntaa tulee harrastettua, mutta niissä on tullut käytettyä sykemittausta huomattavasti vähemmän. Pyöräily on pääasiallisesti ollut se laji, jossa sykkeitä/reittejä tulee seurailtua.
Strava on mielestäni paras vaihtoehto sinulle, oman kokemukseni mukaan toiminut parhaiten. Ainakin kaikki prot käyttää stravaa ja pääset metsästämään KOMeja :D
 
Liittynyt
27.10.2016
Viestejä
194
Strava on mielestäni paras vaihtoehto sinulle, oman kokemukseni mukaan toiminut parhaiten. Ainakin kaikki prot käyttää stravaa ja pääset metsästämään KOMeja :D
Pistetään ehdottamasi ohjelmat testiin. Polar Beatia en ole käyttänyt, mutta näköjään Flow accountilla sinne pääsi suoraan sisälle ja lataa vanhoja datoja tällä hetkellä kännyyn. Myös Strava asennettu ja sitäkin testataan jossain vaiheessa. Paras ratkaisuhan se olisi, että ei tarvitsisi uusiin laitteisiin käyttää rahaa, vaan vanhoilla pärjäisi edelleen. Eli testataan nämä ohjelmat ja mietitään sen jälkeen lisää.
 

vma

Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
305
Pistetään ehdottamasi ohjelmat testiin. Polar Beatia en ole käyttänyt, mutta näköjään Flow accountilla sinne pääsi suoraan sisälle ja lataa vanhoja datoja tällä hetkellä kännyyn. Myös Strava asennettu ja sitäkin testataan jossain vaiheessa. Paras ratkaisuhan se olisi, että ei tarvitsisi uusiin laitteisiin käyttää rahaa, vaan vanhoilla pärjäisi edelleen. Eli testataan nämä ohjelmat ja mietitään sen jälkeen lisää.
Jos ei kuitenkaan ohjelmaa vaihtamalla parane, niin suosittelen hankkimaan vaikka käytettynä Suunto Ambit sarjan kellon. 1 ja 2 on vanhaa ant+ tekniikkaa, mutta muistaakseni Ambit3 on jo bluetooth, jonka varsinkin pyöräilyssä tulisi toimia paremmin. Ambit3 voi jo saada alle 200€. Oma Ambit2 hukkaa sykkeen jos pidän sitä ranteessa maantiepyörällä ajaessa, johtuu luultavasti pitkästä ja matalasta ajoasennosta. Suunnon Movescount on erinomainen appi käytettäessä kelloa ja voi olla että toimii myös pelkällä puhelimella, en ole testannut. Ota Movescountikin testiin. Ja lisätäkseni Movescountista pystyt siirtämään tiedot automaattisesti Stravaan.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
20.10.2016
Viestejä
99
Eipä tuo polar m400 osannut mitata matkaa sisätiloissa. Kokeilin GPS päällä ja ilman. Uusin päivitys sisässä.
Itsekin ihmetellyt tuota että toimiiko se. Kokeilin kävelyllä käydä kaupassa. Valitti että gps signaali puuttuu ja ainakin jossain vaiheessa oli mennyt tauko päälle vaikka kokoajan liikkui. Ymmärsin että mittaisi kädenliikkeestä matkan jos huono gps signaali tai juuri sisällä liikkuessa.
 

vma

Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
305
Sykemittarien gps toimii ainoastaan ulkotiloissa. Jos vaikka menet tunneliin tai maantiesillan alta kello hukkaa helposti reitin. Jotkut kellot tosin osaavat laskea reitin katkeamisesta uudelleen yhteyden saamiseen.
 
Liittynyt
01.11.2016
Viestejä
518
Nyt olisi ilmeiseti tulossa Suunto Spartan Sport Wrist HR -versio. Anturit pitäisi olla hyvät... saa nähdä onko kilpailijaksi Garminin vastaavalle. On vähän tutkinnassa vastaava investointi ja tällä hetkellä kyllä kallistuu Garminin puolelle paremmin softan takia. Täällä joku taisi jo kirjotella että Spartan Ultran softa täysin keskeneräinen. Täytynee odotella kyllä tuo uusi Suunto ensin.
 
Liittynyt
20.10.2016
Viestejä
20
Mihin muuten ihmiset täällä tarvii sisätiloissa toimivaa GPS:ää kellossa? Harvemmin sitä sisätiloissa pystyy tekemään sellasia lenkkejä, että olisi tarvetta matkan mittaamisella. Ja eikö päivittäiselle hyötyliikunnalle riitä ihan esim. Polarin M400:sta löytyvä aktiivisuuden mittaus?

Itsellä ollut juurikin tuo M400 viime kesästä asti. Eniten tullut käytettyä kesällä pyöräillessä, mutta jotain juoksulenkkejäkin on tullut vedettyä. Erittäin toimiva peli omassa hintaluokassaan. Vähän mietin V800 ostamista aikoinaan, mutta ei kiinnostanut maksaa niin paljoa enempää parista ominaisuudesta, joita en oikeastaan edes tarvi. Välillä on ollut ongelmia sykevyön huonon kontaktin(?) kanssa. Sykemittari tiputtaa aika ajoin sykkeen esimerkiksi jostain 160 tuntumasta 130:een, josta se pikku hiljaa nousee taas oikealle syketasolle. Mielenkiintoinen ongelma, koska paikallisella kuntosalilla Technogymin juoksumatto ottaa ilmeisesti sykkeen suoraan sykevyön signaalista ja näyttää koko ajan oikein, samalla kun kellon lukema dippaa.
 
Liittynyt
01.11.2016
Viestejä
518
No jäi Spartanit katsomatta... tulipa ostettua heräteostoksena Garmin Forerunner 630 HR kun sai järkyttävän halvalla keskieuroopasta, 190euroa! Pitää laittaa vähän päivitystä kun saa testattua. Testejä lueskellessa meni usko tällä hetkellä noihin optisiin sykemittareihin... tiedä sitten mitä tuleman pitää.
 
Liittynyt
20.10.2016
Viestejä
115
Eipä tuo polar m400 osannut mitata matkaa sisätiloissa. Kokeilin GPS päällä ja ilman. Uusin päivitys sisässä.
Tämmöisiä terveisiä sain Polarin tuesta kun kysyin pitääkö ominaisuus kytkeä päälle erikseen:
When you use a sport profile such as walking or running the M400 will automatically start tracking the speed and distance.
Ei toimi siis muissa lajiprofiileissa kuin kävelyssä ja juoksussa.
 
Toggle Sidebar

Statistiikka

Viestiketjut
237 373
Viestejä
4 158 941
Jäsenet
70 410
Uusin jäsen
allun90

Hinta.fi

Ylös Bottom