SVS SB12-NSD subin äänet kateissa

Liittynyt
20.11.2016
Viestejä
94
Löytyisiköhän täältä apuja/neuvoja. 5,5 vuotta vanha SVS SB12-NSD subi on kadottanut äänensä. Parina on Onkyon TX-NR609 vahvistin ja neljä Amphion kaiutinta, vähän toivon että vika olisi vahvistimessa eikä subissa.

Heräsin ongelmaan katsellessani elokuvaa josta puuttui subin tuttu mörinä kokonaan. Laitoin elokuvan pauselle ja vahvistimen valikoista tarkistamaan, että subi on päällä, oli se. Front kaiutimille olen kokeillut 80 Hz ja Full. LPF of LFE 120 Hz (myös muita kokeillut, ei vaikutusta). Level calibrationissa annoin subwooferille lisä gainia aina +12 dB asti, mutta subista on kuuluvinaan vain pieni humina, ei mitään mitä se oli joskus aikaisemmin. Subwooferin takaa kun antaa lisää gainia (klo 14 yli) niin saan subwooferin limit-valon välkkymään, eli ilmeisesti signaali kuitenkin tulee subille mutta ei enää elementille asti?

Olen koittanu vaihtaa piuhan paikkaa vahvistimen kahdessa subwoofer pre out -liittimessä ja myös subwooferin takana olevissa line in -liittimissä (left ja right), ei muutosta. Valitettavasti minulta ei löydy toista piuhaa/subia/vahvistinta, että voisin sulkea pois eri tekijöitä.

Ideoita? Onko subin jokin konkka voinut sanoa sopimuksensa irti?

Kiitos jo etukäteen.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
22 124
Kuva ois kiva. Ruuvaa se takapaneeli auki, niin että vahvistimen konkat näkyy kunnolla ja laita tänne.

Ja ota laite irti sähköpistokkeesta, ennenkuin teet mitään.
 
Liittynyt
20.11.2016
Viestejä
94
Onko joku aukaissut tuon ilman että sisuskalut tippuu? Avasin vahvistimen reunoilta 10 ruuvia, mutta ei tuo liikahdakaan. Nuo tuntuvat olevan ainoat jotka ovat itse rungossa kiinni.

IMG 20170627 184730
 
Liittynyt
20.11.2016
Viestejä
94
Pitäisi varmaan mennä salille, sain sittenkin vahvistimen irti kotelosta ja SVS:n tuen nopeilla ohjeilla totesin vahvistimen sököksi. Elementti toimii kun 9V paristoa käyttää elementin liittimessä ilman vahvistinta.

Konkat näyttää omaan silmään olevan kunnossa, eivät ole pullistunut tai vuotaneet.

Case closed.
 
Toggle Sidebar

Statistiikka

Viestiketjut
240 818
Viestejä
4 209 014
Jäsenet
70 965
Uusin jäsen
Hillox

Hinta.fi

Ylös Bottom