DIY Suurperheen puhelinten latausasema

JesseR

Tukijäsen
Liittynyt
22.10.2016
Viestejä
1 151
Tuli tässä idea-asteelle tämmöinen älypuhelinten latailua tai latailupisteen kaapeliviidakkoa helpottamaan puljattava hökötys.

Taustaa, meillä on keittiössä "puhelin-parkki" johon älylaitteet laitetaan latautumaan ja muutenkin "jäähylle". No nyt tuossa puhelin-parkissa on sitten laturia ja piuhaa melkoinen läjä. Koska siinä majailee viidestä kuuteen puhelinta.

Nyt taannoin näin kaupassa tämmöisen pienen hyllykön:
1729248692562.jpeg

Noihin koloihin sujahtaa näppärästi puhelin, ainakin iPhone 15,13 ja 11 mallit.

Hyllyköstä sain idean että poraan taustalevyyn pienet reijät, joista pujahtaa tuonne lokeroon luureille latausliittimet :D

Pistorasiassa on ankerin 4porttinen laturi, sekä toinen 2porttinen.

Nyt sain vielä jatkoa idealle että jospa laittaisi hyllyille kaksipuolisella teipillä applen magsafe lätkiä sitämukaa kun perheessä tulee päivittymään luuria iPhone 12-> malleihin.
1729249188944.jpeg


Näin ei tarvitsisi kuin laittaa luuri lokeroon ja se latailisi kuin itsekseen ja kaapeliviidakko olisi tiessään :tup:

Miinuksena hökötykselle kertyvä hinta...
Itse hyllykkö 29€
MUJI Wood 5 Shelf Organiser


Ja Applen Magsafe lätkät melkein 40€/kpl
Apple magsafe gigantista
Toki eipä näitä tarttis sentään kaikille olla omaa 🤔

Edit. Itse hyllykkö oli tukevan oloinen, joskin kevyt. Eli tuonne alas olisi varmaan hyvä viritellä painoa.
 
Saa ne hieman vanhemmatkin iPhonet latautumaan langattomasti, ja jos hankkii vielä kuoret joissa magsafe-magneetti, niin osuu helpommin kohdilleen. Itse hankin XR:ään magsafe-kuoren, mutta en muista että tuliko kuitenkaan testattua lataamista.

Lataustehosta ja muusta kulumisesta en osaakaan sanoa, olen konservatiivisesti pidättäytynyt johdolla lataamisessa vähäisemmän hävikin/kuumenemisen ja akun kulumisen vuoksi.
 
Saa ne hieman vanhemmatkin iPhonet latautumaan langattomasti, ja jos hankkii vielä kuoret joissa magsafe-magneetti, niin osuu helpommin kohdilleen. Itse hankin XR:ään magsafe-kuoren, mutta en muista että tuliko kuitenkaan testattua lataamista.

Lataustehosta ja muusta kulumisesta en osaakaan sanoa, olen konservatiivisesti pidättäytynyt johdolla lataamisessa vähäisemmän hävikin/kuumenemisen ja akun kulumisen vuoksi.
Juu meilläkin on tähän asti ladattu aina piuhoilla näitä
 

Statistiikka

Viestiketjuista
256 041
Viestejä
4 447 705
Jäsenet
73 654
Uusin jäsen
onnii

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom