Suuri Aurinkolasit -ketju

Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
270
Aurinkolasit-ketju, keskustelua/kysymyksiä jne. Myös ostospaikkakeskustelu koskien aurinkolaseja.

Itse en ole muutamaan vuoteen ostanut aurinkolaseja, koska pleksitilanne ollut verrattain hyvä.

Ray-banit mielessä tällä kertaa, mutta mistä EU:sta kannattaisi tilata? Olen pudonnut ihan kärryiltä, Ray-banin omilla sivuilla on mm. New Waywarereille konfiguraattori - onko vastaavia virallisilla jälleenmyyjillä?
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
1 860
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
2 573
Hei nyt löytyikin hyvä ketju! Ja ajankohtainen. Mistä helevetin peräluukusta saisin lasit seuraavanlaisilla spekseillä:

1) Mustat
2) Isot ja ns päänmyötäiset (ei mitkään helvetin nopeet lasit)
3) ei piikkisuorilla sangoilla

Oakleyllä voisi malliston puolesta olla laseja sinnepäin mutta inhoan jotenkin uskomattoman paljon suoria sankoja :D

Mistä siis isoja, mustia "rokkilaseja" ilman tingelitangelia? Saa olla edullisetkin niin kelpaa rymytä :)
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
375
Itse kävin nissenin -30% päiviltä vahvuuksilla raybanin justinit, ihan mukava malli ja vähän helpompi nyt ajaa auringon paisteessa autolla :D
130€ oli pyöreesti ykstehot

Edit.. tuli viellä kohtuu nopeasti viime maanantaina tilasin ja tänä tiistaina sai jo noutaa
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
270
Pingatkaa ketjussa niin voidaan kerätä hyväksihavaittuja nettikauppoja aloitusviestiin.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
2 573
Kiitos @astronautti , nuo oli pikkasen erilaisia mitä suosittelit mutta tuolta löytyi vähän enemmän sen malliset mitä siis oli mielessä :)

Oakley Turbine Rotor in POLISHED BLACK / WARM GRAY

Eli tuota tyyliä, sangat saisi vaan olla sellaiset "taivutetut" lopusta ja mielellään aika lailla koko mustat. :) Linssien koosta riippuen toi vois olla kutakuinkin sitä mitä olisin hakemassa. Eli jos vihiä tuon tyylisistä aurinkokakkuloista löytyisi lisää niin olisin kovin tyytyväinen!

Aa, paitsi kahdella yksittäisellä linssillä, ei tuollaisella shieldillä.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
2 573
@JaySon , aika nopeat Oakleyt. Parin vuoden kuluttua olet kyllästynyt moisiin. :p

Mites vähän hillitymmät:
Levanzo - Serengeti Eyewear

Tai...
No täällähän tulee ihan asiallisia ehdotuksia! Nuo Daddy-O:t on liian pyöreät omaan makuun ja nuo toiset raybanit ehkä turhan Wayfahrer-malliset. Mutta noissa Serengeteissä on hyvin lähellä muoto sitä mitä haen! :) Löytyisiköhän noita vielä vähän ns. jykevämpänä versiona? Toistaiseksi ehkä paras linssin muoto kyllä mitä olen nähnyt :)
 
Liittynyt
10.07.2017
Viestejä
82
Oakleyn Holbrookit kullanvärisillä linsseillä haussa pyöräilyyn. Löytyykö mistään halvemmalla kuin XXL:stä (129 €)? Pitäisi olla liikkeen varastossa, että saa tänä kesänä käyttöön.
 
Liittynyt
29.04.2017
Viestejä
450
Miksi lasien merkki täytyy olla Ray-Ban tai vaihtoehtoisesti Oakley? Odotin jotain muuta kuin brändi-ihannointia tältä foorumilta. Omat lasit maksoivat parikymppiä ja olisin mielelläni maksanut vähemmänkin. Mitään huomiota merkkiin en ole kiinnittänyt, en edes tiedä viikko sitten ostettujen lasien valmistajaa (taidan käydä nyt vilkaisemassa).

Kerran sain RB:t lahjaksi ja myin pois reilulla satasella.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
1 192
Miksi lasien merkki täytyy olla Ray-Ban tai vaihtoehtoisesti Oakley? Odotin jotain muuta kuin brändi-ihannointia tältä foorumilta. Omat lasit maksoivat parikymppiä ja olisin mielelläni maksanut vähemmänkin. Mitään huomiota merkkiin en ole kiinnittänyt, en edes tiedä viikko sitten ostettujen lasien valmistajaa (taidan käydä nyt vilkaisemassa).

Kerran sain RB:t lahjaksi ja myin pois reilulla satasella.
... Rovaniemen markkinoilta ja Teneriffan aurinkorannalta 5 euron tusinalaseista keskusteltaisiin mitä? Siis muuta kuin just tuota "ostin sellaiset, musta ainakin tosi hyvät".
 
Liittynyt
29.04.2017
Viestejä
450
... Rovaniemen markkinoilta ja Teneriffan aurinkorannalta 5 euron tusinalaseista keskusteltaisiin mitä? Siis muuta kuin just tuota "ostin sellaiset, musta ainakin tosi hyvät".
Odotin keskustelua aurinkolaseista vahvuuksilla, suojakertoimesta ja iskunkestävistä laseista enkä merkkien ihannointia. Minkä takia Ray-Ban tai Oakley ovat parimmat kuin brandittömät halpalasit?
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
1 192
Laatu on ihan ok, mitä nyt oli löysät ruuvit uutena, mutta äkkiäkös ne kiristi. Ongelma on vain epätasainen linssin laatu ja en jotenkin usko, että ovat aivan kunnollisia ja turvallisia.
Ihan mielenkiinnosta kysyn että kuinka paskat lasit pitäisi olla että laatu ei mielestäsi olisi ok?
 
Liittynyt
21.10.2016
Viestejä
1 378
Silmäaseman nettikaupassa ja liikkeissä aurinkolasit -40%. Hintoja en ole seurannut, joten en tiedä ovatko edukkaita edes tuon alennuksen jälkeen.
Aurinkolasit
 
Liittynyt
20.10.2016
Viestejä
121
Miksi lasien merkki täytyy olla Ray-Ban tai vaihtoehtoisesti Oakley? Odotin jotain muuta kuin brändi-ihannointia tältä foorumilta.
Itse tilasin kevättalvella tällaiset ruskeilla linsseillä. Polarisointi on hyvä, rakenne jämäkkä, eivätkä linssit vääristä. Hinta taisi olla silloin vielä alhaisempi (eri myyjä)
 
Liittynyt
29.10.2016
Viestejä
8 001
Jos tykkää nähdä jotain autolla ajaessa niin tätä parempaa vaihtoehtoa en ole löytänyt: Serengeti Nunzio Polarized 7835

Ruskeat polarisoidut linssit, joissa auton sisälläkin toimiva lasin tummuminen valoisassa. Ja uuden auton mittariston näkee vielä lukea polarisaatiosta huolimatta. Sangat sopivan kapeat etteivät peitä näkyvyyttä sivuille ja mahtuvat itsellä myös hyvin MP kypärän sisään.


Jos tulee jtkuvasti vahingossa istuttua lasien päälle tai unohtaa helposti lasit moottoritielle päiväksi niin kannatta ostaa Gloryfyn lasit, kestävät vaikka sudittelun nastarenkaalla.

Gloryfy Unbreakable
 
Liittynyt
11.11.2016
Viestejä
1 303

senefisti

Super Genius
Team R&T
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
213
Nämä samat näin jossain leffassa samalla hepulla ja olen metsästänyt. Mistä ostit vai tuolta dillonopticsilta?
Tuolta Dillonopticsilta ostin omani taannoin, kun en löytänyt EU-alueelta jälleenmyyjää ainakaan tuolloin. En tiedä löytyykö jo nykyään.

Edit. Kaivoin maileja ja vuonna 2013 oon ostanut omani. Postikuluineen olen maksanut 314$ liikkeelle ja tullia+alvia olen maksanut täällä 56,94€.
 

Sleipnir

Platinum-jäsen
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
353
Itse tilasin Ray-Banin verkkokaupasta, koska sai tehdä juuri sellaiset lasit kun halusi. Erittäin tyytyväinen ollut ostokseeni. UV- suojakin on erittäin hyvä, varsinkin kun ajaa autolla kesäiltaisin.
 

living_death

★ Still alive ™
Liittynyt
15.11.2016
Viestejä
6 876
Nostellaan vähän ketjua.

Tänään tuli eBaysta tilatut "aurinkolasit".

Itselläni ei ole koskaan ollut mitään Ray-Baneja, vaan ainoastaan muutaman euron kakkuloita. Niitä kuitenkin hukkuu ja hajoaa 1-2 vuodessa, niin en viitsi sijoittaa kalliimpiin.

arskat.jpeg
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
63
On kyllä aika surkeaa tarjonta optikkoliikkeissä. Ihan muutamaa mallia mitä hain löytyi esim. Silmäasemalta ja kun kysyin, että voiko tilata liikkeeseen kokeiltavaksi, niin ei onnistu. Pitäisi itse lähteä 250 km päähän toiseen liikkeeseen kokeilemaan tai vaihtoehtoisesti tilata 500 euron lasit kokeilematta. Samalla väitti, että esim. Oakley Holbrook Metal laseja ei saa tilattua vahvuuksilla. Jännästi netistä kuitenkin onnistuu. Tilasin sitten parit lasit Zenniltä. Ei varmasti ole yhtä hyviä, mutta eipä nuo paljon mitään maksanutkaan. Ei sinänsä ihme, jos kivijalkakaupat kuolee pois, kun ei juuri mitään etuja ole enää netistä tilaamiseen verrattuna.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
14 550
Ray-Ban Aviator, muita et tarvitse. (Ja koska et lennä, niin tietenkin polarisoivina.)

 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
1 288
Joskus tuli osteltua Reiskoja, mutta omaa hölmöyttäni onnistuin parit rikkomaan niin tuon jälkeen olen pitäytynyt max 15€ arskoissa. Eli jos hajoaa / unohtuu niin eipä erityisesti harmita.
 
Liittynyt
07.11.2016
Viestejä
2 302
Katsoin Silmäaseman nettisivuilta itselle sopivat Bollet, marssin paikalliseen Silmäasemaan ja siinähän se sama malli nökötti "rullaattoritelineessä" (vai miksi sitä pyörivää juttua voisi sanoa). Nappasin päähän, tosin sopii, marssin kassalle ja maksoin. Ja tyytyväinen olen ollut noihin, mallia en muista.
Netistä tuli tilattua Julbo Vermont classicit ruskeana/brass ja tykkään kovasti. Tosin kerää pikkaisen ihmetteleviä katseita :)
 
Liittynyt
14.12.2016
Viestejä
654
Pilke Optiikasta on tullut jokuset Oakleyt tilattua. Ollut yleensä nopea toimitus ja paremmin tavaraa hyllyssä mitä paikallisessa kivijalassa. Välillä myös tarjouksia.
Linkki.
 
Liittynyt
23.10.2016
Viestejä
518
Minä kyllästyin naarmuuntuviin muovilinsseihin, joten sijoitin pari vuotta sitten Serengetin (Granada) aurinkolaseihin. Lasilinssi, eikä vielä ensimmäistäkään jälkeä käytöstä. Muutenkin optisesti erittäin hyvät, polarisointi tosin haittaa esim. auton lcd-näyttöjen lukemista. Muuten ajossa loistavat.

Amazonissa sattui olemaan -70% alennus tuosta mallista, joten ei kirpaissut edes lompsassa.

 
Liittynyt
27.10.2016
Viestejä
498
Anteeksi heti kättelyssä provo, mutten voi ymmärtää ihmisiä jotka rikkovat aurinkolasinsa.
Miten ne edes voivat rikkoutua kun ne ovat päässä? Kyntääkö ihmiset päissään pitkin maata että lasit hajoaa...

No mutta asiaan...

Suosin kanssa Serengetin laseja.
Ruskealla Drivers-linssillä aina.

En ole muita käyttänytkään silmäleikkauksen jälkeen.
Sen verran arvostan silmiäni, etten voisi kuvitellakkaan ostavani marketista/huoltikalta/kiinasta ns.halpislaseja

Ekat oli
-2006 Serengeti Prato (Instru, sanoin että saan nämä x hintaan netistä, myy samaan ja myi)
https://op1.0ps.us/978-550-ffffff/o...a-frame-drivers-polarized-lens-sunglasses.jpg

-2014 Serengeti Firenze (Sunglasses-shop.fi, voin suositella)
https://op1.0ps.us/978-550-ffffff/opplanet-serengeti-firenze-sunglasses-7110.jpg

Ja juuri tein tilauksen Serengeti Sassari (Amazon.de 171e sis tk (DHL kuriiri), Suomessa vertailuhinta 278e)
https://op1.0ps.us/978-550-ffffff/o...-drivers-polarized-lenses-7665-si-sg-main.jpg

Amazonilla näyttää olevan hintataso aika kohdallaan mitä noita laseja katselin..

Pahoittelen linkkejä, en osaa näköjään linkittää kunnolla.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
591
Paikallisessa Silmäasemassa oli aurinkolasit -25%

Mielenkiintoiset Ray-Banit löytyi, lähtöhinta 179€, eli nyt ~135€.
Noh pakko oli Googlettaa, niin Lensonilla 76,50€ ja alennuskoodilla -10€ = 66,50€ posteineen.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
39
Minä kyllästyin naarmuuntuviin muovilinsseihin, joten sijoitin pari vuotta sitten Serengetin (Granada) aurinkolaseihin. Lasilinssi, eikä vielä ensimmäistäkään jälkeä käytöstä. Muutenkin optisesti erittäin hyvät, polarisointi tosin haittaa esim. auton lcd-näyttöjen lukemista. Muuten ajossa loistavat.

Amazonissa sattui olemaan -70% alennus tuosta mallista, joten ei kirpaissut edes lompsassa.

Samat lasit minullakin, tosin ruskeana Polarized Drivers mallina. Samaa mieltä, todella mukavat päässä ja loistavat ajaessa.
 
Liittynyt
11.05.2017
Viestejä
224
Toki pitää kahdet lasit olla. Lip typhoonit vesileikkeihin ja bollen kingsnaket kaikkeen muuhun.

IMG_20180425_110637.jpg
 
Liittynyt
24.10.2016
Viestejä
540
Serengeti Martinot tuli hankittua 6 vko sitten. Toimivat lasit. Eivät ole olleet millään tavalla tiellä.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
603
Tollase(holbroo metal emerald) tuli ostettua pienee ylihintaa(210€) täält filppareilt.. katoin et suomee olis saanu tilattua jonku kympi halvemmalla ku tuun käymää enskuus.. ny on kolmet aidot oakleyt ja se saa riitää kunnes hukkaan/paskon jotkut.. feikki holbrookkeja on parit kännilasit..

 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
2 573
Itse olen "hurahtanu" Knockaroundin aurinkolaseihin. Edullisiksi laseiksi olen ollut erittäin tyytyväinen. Ja mikä parasta, voi Custom Shopissa suunnitella oman maun mukaiset jos ei löydy vakiomalleista. Vakioväreissä ja malleissa voi valita joko tavallisen tai polarisoidun linssin välillä. Ja säännöllisesti heillä erilaisia kampanjoita ja alennuksia sekä makeita Limited Edition, esim. tällä hetkellä Hot Wheels 50th Anniversary erikoismalli.
Paljos täältä on postikulut kun en jaksa nyt ostoskoriin asti viedä noita. Ja jääkö miten todennäköisesti tullin haaviin?
 
Viimeksi muokannut ylläpidon jäsen:
Toggle Sidebar

Uusimmat viestit

Statistiikka

Viestiketjut
237 417
Viestejä
4 160 474
Jäsenet
70 408
Uusin jäsen
allun90

Hinta.fi

Ylös Bottom