Surinaa virtalähteestä.

Liittynyt
15.10.2021
Viestejä
74
Otsikon mukaan koneeni virtalähteestä tulee surinaaa, mutta VAIN jos kaapeli on tietyssä asennossa kiinni. Alla kuva missä näkyy videopätkä ja ääntä:



Eli kun koneen koteloa liikutan, tai laitan sen pöydälle ja mitä nyt siivoilen siellä, niin tulee surinaa virtalähteestä välilä jos kotelo menee tiettyyn asentoon ja virtakaapeli joutuu tiettyyn kulmaan. Tuo tapahtuu siis vain jos virtakaapeli on sopivan tiukasti kiinni - ei siis niin, että kytketty kiinni ja roikkuu siinä vapaasti. Vaan sen täytyy olla ihan millin tarkkuudella kiinni tietyssä asennossa.
Olen kokeillut 3 eri kaapelia, kaikki sama vika. Kokeilin vanhalla koneella kotona, kaapelit toimii siellä hyvin.

Jos teippaan kaapelin kiinni pöytään ja siirrän kotelon niin, että virtakaapelin pää on siinä suoraan ja tiukasti kiinni, niin ääni häviää.

Virtalähde on Phanteks 850W Revolt Pro modulaarinen.

Kone on huollossa, mutta siellä ei saada vikaa toistettua.

Onko ideoita mikä tuon aiheuttaa?
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
837
Kuinka vanha virtalähde on? Itsellä ihan uusienkin kanssa samaa ongelmaa. Jotain coil whinea kondensaattoreista jne. Tuntuu miltei kaikki isommat virtalähteet pitävän jotain surinaa. Itsellän lähti 1200w seasonicin vertex takuuseen, kun piti jäätävää surinaa, vaikka veti virtalähteestä kytkimen off -asentoon.
 
Liittynyt
15.10.2021
Viestejä
74
Noin 2,5v vanha. Huollossa sitä vielä tutkivat, mutta eivät saaneet sitä nyt siellä toistettua. Koitan saada sen takuuvaihtoon, sillä olen itse aivan varma, että toi on jonkinlainen vika. Ovat siellä katsoneet saman videopätkän minkä laitoin.

Kun kone on kiini ja powerin nappi off-asennossa niin ei tule mitään ääntä.
 

Janiautomation

Make ATK Great Again
Liittynyt
30.05.2021
Viestejä
169
Noin 2,5v vanha. Huollossa sitä vielä tutkivat, mutta eivät saaneet sitä nyt siellä toistettua. Koitan saada sen takuuvaihtoon, sillä olen itse aivan varma, että toi on jonkinlainen vika. Ovat siellä katsoneet saman videopätkän minkä laitoin.

Kun kone on kiini ja powerin nappi off-asennossa niin ei tule mitään ääntä.
Kun kerran huollossa eivät saaneet toistettua niin saatko itse toistettua eri kaapelilla? Jos toistuu niin toistuuko toisesta pistorasiaryhmästä eli eri huoneessa?
 
Liittynyt
11.09.2020
Viestejä
24
Ei tuossa virtalähteessä mitään vikaa ole. Sulla on vaan löysät reiät tuossa piuhassa ja tulee huono kontakti tietyssä asennossa. Sama kuin jos valokatkaisijaa painaa oikeen varovaisesti on/off välille niin alkaa surisemaan.
 
Liittynyt
15.10.2021
Viestejä
74
Kun kerran huollossa eivät saaneet toistettua niin saatko itse toistettua eri kaapelilla? Jos toistuu niin toistuuko toisesta pistorasiaryhmästä eli eri huoneessa?
Odotan vielä kun kone saapuu huollosta ja mitä siellä vielä tutkivat. Laitoin tän postauksen tänne myös siksi, että siellä eivät sitä heti saaneet toistettua.
 
Liittynyt
15.10.2021
Viestejä
74
Ei tuossa virtalähteessä mitään vikaa ole. Sulla on vaan löysät reiät tuossa piuhassa ja tulee huono kontakti tietyssä asennossa. Sama kuin jos valokatkaisijaa painaa oikeen varovaisesti on/off välille niin alkaa surisemaan.
Mutta miten tämä toistuu kolmella eri virtakaapelilla ja nuo virtakaapelit eivät toista samaa toisessa tietokoneessa?
 
Liittynyt
11.09.2020
Viestejä
24
Mutta miten tämä toistuu kolmella eri virtakaapelilla ja nuo virtakaapelit eivät toista samaa toisessa tietokoneessa?
Sitten olen väärässä ja virtalähteen puolella vika mutta sama idea tuossa. Vähän huono kontakti ja alkaa surisemaan piuhaa liikutellessa.
 
Liittynyt
15.10.2021
Viestejä
74
Sitten olen väärässä ja virtalähteen puolella vika mutta sama idea tuossa. Vähän huono kontakti ja alkaa surisemaan piuhaa liikutellessa.
Se kontakti täytyy olla melkein alle millin tarkkuudella jokaisella piuhalla, mutta katsotaan mitä huollossa vielä sanovat jos saavat sen siellä toistettua.
 

0nanias

Make ATK Great Again
Liittynyt
03.09.2018
Viestejä
1 900
Äänen perusteella kuulostaisi enemmänkin mekaaniselta ongelmalta, ihan kuin jotain hinkkaisi tuuletinta vasten silloin kun liittimeen kohdistuu vääntöä.
 
Liittynyt
15.10.2021
Viestejä
74
Äänen perusteella kuulostaisi enemmänkin mekaaniselta ongelmalta, ihan kuin jotain hinkkaisi tuuletinta vasten silloin kun liittimeen kohdistuu vääntöä.
Tuota mietin myös. Sitä ne siellä huollossa ensin päättelivät kun laitoin niille tuon videon ennen koneen lähettämistä. Nyt kun se ei siellä ilmene niin kummastuttaa, mutta normaalia coil whineä tuo ei varmaankaan voi olla.
 
Liittynyt
15.10.2021
Viestejä
74
Jäänyt tännekin kirjoittamatta, mutta kone tuli takaisin eikä vikaa siellä saatu esille. Nyt kone ollut kotona reilu 2 viikkoa eikä surinaa nyt enää kuulu. Tiedä sitten mikä siinä oli.
 
Liittynyt
05.02.2019
Viestejä
135
Jälkeenpäin arvaillen: ettei siellä olisi tosiaan ollut sen verran löysää tuossa takapaneelin piuhanipussa että esimerkiksi tuo levyn maadoituspiuha (kevi) yltää hinkkaamaan tuulettimeen kun IEC-liitintä vääntää oikeaan suuntaan? Liikkeen suunta videolla tukisi tätä hyvin. Huoltoon viedessä on sitten liikahtanut sen verran ettei enää pääse toistumaan.

Kuva täältä:
 
Viimeksi muokattu:
Toggle Sidebar

Statistiikka

Viestiketjut
242 653
Viestejä
4 236 950
Jäsenet
71 235
Uusin jäsen
akumeni

Hinta.fi

Ylös Bottom