Alkoovelle.com HUIJAUS? kokemukset, tilausseuranta

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja all-in
  • Aloitettu Aloitettu
Liittynyt
29.01.2017
Viestejä
1 010
Tämän uuden saitin alkutaipeleet näyttävät tilaajien kokemuksien perusteella aika huonoilta. Palstalta lukemieni kommentien perusteella tämä haisee liikaa kusetukselta.
Oma ketju tälle ettei ainakaan enempää ihmiset lankea tähän ja langenneitten taloudelliset tappiot saataisiin minimiin.

Edit 30.1.2023
Otsikosta poistettu saksan superalko koska toimitusongelmat johtuneet ilmeisemmin täysin alkoovelle.comista.
Superalko.de näyttää ainakin nykyisellään toimivan ok, mutta alkoovelle.com kusettaa edelleen.
 
Viimeksi muokattu:
Sähköpostiin nämä vastaavat erittäin pitkällä viiveellä, jos vastaavat. Vinkkinä muille, että englanniksi kun vaihtoi kielen, niin sai edes yhden vastauksen sieltä. Firma siis toimitti pihaan vajaan tilauksen, jossa oli vielä vaihdettu juomia halvempiin. Nyt meinaavat että pelkällä rahanpalautuksella homma on ok heidän puolestaan. Nice.
 
Tuleeko tuoltakin jokainen tölkki tarralla merkittynä?
 
Taisi sattua tuuri kun tuolta tilausta suunnittelin mutta ei oikein valikoima miellyttänyt ,niin tilasin sitten Alks juomat.
 
Hinnat vetävät puoleensa, mutta kun osa tuotteista puuttuu, niin hinta on sama kuin kilpaillijoilla. Nerokasta! Vanhaa tavaraa (09/22), Toimitus kesti 6 viikkoa. Ostakaa saksalaisilta, eikä virolaisilta. KUSETTAVAT!
 
Itselleni tuli pari BigBucks laatikkoa hyvinkin nopeasti ja oikeilla tuotteilla. Pakkaus oli tosin vähän mitäänsanomaton mutta muuten itsellä pelitti. Mikäli olen tulkinnut oikein, niin ongelmia on ollut lavatilauksissa?
 
Itselleni tuli pari BigBucks laatikkoa hyvinkin nopeasti ja oikeilla tuotteilla. Pakkaus oli tosin vähän mitäänsanomaton mutta muuten itsellä pelitti. Mikäli olen tulkinnut oikein, niin ongelmia on ollut lavatilauksissa?

Nimenomaan lavatilauksissa. Maksat rahdin 900kg, saat 600kg "herkkua". Tuppaa vähän kasvamaan kustannukset per olutlaatikko.

Ottaisivat yhteyttä ennen lähetystä, jos homma ei onnistu tilauksen mukaisesti. Se tietty vaatis ihmistyötä lisää = kustannusten kasvua. Jatkossa ostoksia sitten muista hyväksi havaituista paikoista.
 
Minulla myös tavarat tulivat perille. Pari tuotetta uupui mutta ilmoittivat niistä etukäteen.
Kaikki oli muuten kuin pitikin.

Käsittääkseni taitaa olla aika kova vajaus henkilöstössä / isot tilausjonot. Mutta ei silti tällaiseksi sitä saisi päästää. Alkostoren tyyliin vaan pulju kiinni kunnes jono selvitetty.
 
Kuten jo toiseen ketjuun kirjoittelinkin, niin loppupeleissä itselleni jäi semi-positiivinen kokemus kaupasta, vaikka toimituksessa kuukauden päivät menikin.

Ensimmäiseen kahteen viikkoon ei tilauksen jälkeen tapahtunut tai kuulunut mitään, joten otin omatoimisesti (englanniksi) kauppaan yhteyttä kysyäkseni mikä homma. Tähän vastasivatkin seuraavana aamupäivänä viiveen johtuvan Tre Kronorin saatavuusongelmasta, joita tilauksessani oli reilut 40 laatikkoa.

Ehdottivat itse noiden vaihtoa johonkin Germania-pilsneriin joka itseäni ei niin innostanut, joten ehdotin niiden vaihtoa A. Le Coqiin ja maksan vaikka osan tuotteiden erotuksesta (Tre Kronor 6,99e, A. Le Coq 9,99e).

Tähän sainkin seuraavaksi pelkän viestin että Shippii hakee kuormalavan seuraavana aamuna, mutten mitään tietoa poistivatko nuo tilauksesta tai vaihtoivatko johonkin. Shippii ei tuota kuitenkaan vielä luvattuna päivänä kyytiinsä saanut, vaan siihenkin meni vielä yksi viikko.

Loppujen lopuksi lava saapui perille aika tarkkaan kuukauden päästä tilauspäivästä, ja kaikki Tre Kronorit oli vaihtunut A. Le Coqiin niinkuin pyysin, joten varsin positiivinen kokemus. Tuo 3e * +40 -erotus on jo kuitenkin jonkun verran rahaa, vaikka noita A. Le Coqeja aiemmin kyllä siihen 7,99e hintaankin jo myytiin.

Päiväykset omassa tilauksessa olivat seuraavanlaisia:
Karhu: 11/2022
Sandels: 12/2022
A. Le Coq: 12/2022
Slots Classic: 04/2023
Harboe Classic: 04/2023

Ainakin tämän perusteella oma aktiivisuus sinne suuntaan siis kannattaa, jos tilauksesta ei kuulu mitään. Olisi ollut harvinaisen perseestä jos nuo olisi vaikka kokonaan jätetty vaan pois tilauksesta ilman omaa yhteydenottoa.
 
Siirrytään tänne kun toisessa ketjussa niin neuvottiin...
3.5. tehty .de tilaus. Ei mitään kommunikointia, mutta eilen laitoin heille sähköpostia asiasta. Tänään sitten sattumalta posti toi yhden paketin kotiin. Itse en ole paikalla joten en pääse avaamaan, mutta mitä etäältä seurasin niin vaikuttaa että ehkä maks puolet tilatuista tuli mustaan muoviin käärittynä.
 
Imre kaivanut pöytälaatikostaan uuden firman. Samalla sai jälleen yksi "vanha kaveri" kesätöitä viinakaupan johtajana? Taas mennään. Kausi 2 :thumbsup:
 
Siirrytään tänne kun toisessa ketjussa niin neuvottiin...
3.5. tehty .de tilaus. Ei mitään kommunikointia, mutta eilen laitoin heille sähköpostia asiasta. Tänään sitten sattumalta posti toi yhden paketin kotiin. Itse en ole paikalla joten en pääse avaamaan, mutta mitä etäältä seurasin niin vaikuttaa että ehkä maks puolet tilatuista tuli mustaan muoviin käärittynä.
Näyttikö sulle tilausseuranta missään kohtaa mitään? Mulla ollu nyt kuukauden seurantakoodi joka ei tuota mitään tulosta..
 
Näyttikö sulle tilausseuranta missään kohtaa mitään? Mulla ollu nyt kuukauden seurantakoodi joka ei tuota mitään tulosta..
.de sivuilla näkyi vain että "Payment accepted" tms.
Alkoovelle sivuilla näkynyt jo muutaman viikon 2 seurantakoodia joilla ei tosiaan löydy mitään tulosta.

Laitoin tosiaan aamulla mailia. Taitaa olla aika geneeriset heidän vastaukset:
"
Hello,
your order is ready to be picked up by your courier service. The next scheduled pickup will happen this week.
Best regards,
SuperAlkoDE
"
Koomisinta että taisi tänään 1/2 paketista saapua...
 
Tulipahan soitettua tonne Alkoovelle.com tai oikeastaan Netluxille. Sieltä he sanoivat ettei heillä ole mitään tekemistä superalko.de kanssa. Heille ei tule alkoovelle kautta yhtään mitään, että ainoastaan ups kautta. Vitun vittu...

Edittiä: Tuli soitettua superalko.de ja mies kysyi että otitko tilauksen alkoovelle.comista? -Jep. Hän alkoi nauramaan että joo okei no sitten minä ymmärrän. Heidän pitäs tulla tänään hakemaan tilauksia, käy etsimässä tilausta ja soittaa kohta takaisin.... Palaan tähän kun soitto tulee..

Editti 2h myöhemmin. Superalko.de on myös vittuuntunut tuolle alkoovelle.com koska heillä on siellä 14 lavallista juomaa odottamassa että alkoovelle tulee noutamaan. Heillä (superalko) loppuu itseltä myös tilat missä säilyttää noita koska tuotteita on paljon ja se ettei alkoovelle tule noutamaan tavaraa, koska ilmeisesti heillä ei ole autoja joilla noutaa tilaukset. Tänään PITÄISI lähteä 9 lavallista, jos siis alkoovelle käy vaan hakemassa.
 
Onkohan nää ongelmat nyt kovin yleisiä? Itsellä ei toki ole kuin 2 tilausta ko puljusta nyt puolentoista kuukauden sisään ja molemmat tulleet mallikkaasti, isompi tilaus oli muistaakseni 9 päivää tilauksesta kotiovella vaikka paypal söi päivän kaks kun ei mennyt maksu suoraan läpi
 
Mä veikkaan/uskon et se ongelma on enemmänkin tuo alkoovelle.com
 
Joo mulla oli shippii molemmilla kertaa toimittajana. Alkoovelle oon kerran käyttäny alkostore lv tilauksessa ja sekin tuli 2viikossa tilauksesta mutta tosiaan sen kanssa tuntuu olevan enemmän ongelmia. Mietin vaan että onko nyt liian jyrkästi laitettu että huijaus jos joku tilaus tietyllä kuljetuksella ei olekkaan toiminut. Mutta joo kerätään vaikka sitten kokemuksia tänne jos ei muuta..
 
Onkohan nää ongelmat nyt kovin yleisiä? Itsellä ei toki ole kuin 2 tilausta ko puljusta nyt puolentoista kuukauden sisään ja molemmat tulleet mallikkaasti, isompi tilaus oli muistaakseni 9 päivää tilauksesta kotiovella vaikka paypal söi päivän kaks kun ei mennyt maksu suoraan läpi

Ehkä liian aikaista sanoa huijaukseksi, mutta nämä kasaantuneet ongelmat ja Paypalin sekä korttimaksun pois jättäminen herättää epäilyksiä. Tällä hetkellä siis vain tilisiirto toimii maksutapana, ja se ei todellakaan herätä luottamusta. Jos nyt vain ihmiset malttaisivat olla tilaamatta täältä, niin jäisi pojille aikaa laittaa kauppansa ja systeeminsä kuntoon.
 
Niin, ainakin itselle tuli puhelimessa sellainen fiilis että ongelma nyt ei ole siellä superalkon päässä vaan nimenomaa siinä ettei kuljetusliikkeet toimi jotka painii kuljetuskustannusten kanssa.
 
Ehkä liian aikaista sanoa huijaukseksi, mutta nämä kasaantuneet ongelmat ja Paypalin sekä korttimaksun pois jättäminen herättää epäilyksiä. Tällä hetkellä siis vain tilisiirto toimii maksutapana, ja se ei todellakaan herätä luottamusta. Jos nyt vain ihmiset malttaisivat olla tilaamatta täältä, niin jäisi pojille aikaa laittaa kauppansa ja systeeminsä kuntoon.
Joo en tilaisi edes laatikollista juomaa pelkällä postimaksulla ulkomailta - saisivat tosiaan olla transparentimpia nuiden ongelmien kanssa niinkuin esim as24
 
Niin, ainakin itselle tuli puhelimessa sellainen fiilis että ongelma nyt ei ole siellä superalkon päässä vaan nimenomaa siinä ettei kuljetusliikkeet toimi jotka painii kuljetuskustannusten kanssa.
Miten se ongelma voi olla kuljetusliikkeessä, jos myyjä jättää lähettämättä osan tuotteista? Eikä myyjä sen jälkeen vastaa edes sähköposteihin?
Taas perisuomalaiseen tapaan niellään kaikki selitykset pureskelematta.
 
Tre Kronorit olivat irronneet kutistemuovipakkauksestaan kuljetuksen aikana pitkin pahvilaatikkoa, koska laatikossa oli tyhjää tilaa ja olutpakkaukset pääsivät liikkumaan vapaasti, joten tölkit olivat sen vuoksi enemmän ja vähemmän kolhiintuneita, mutta silti onneksi ehjiä. En usko tilaavani uudestaan täältä.
1/5 toimituksen laatikoista vastaanotettu.
 
Miten se ongelma voi olla kuljetusliikkeessä, jos myyjä jättää lähettämättä osan tuotteista? Eikä myyjä sen jälkeen vastaa edes sähköposteihin?
Taas perisuomalaiseen tapaan niellään kaikki selitykset pureskelematta.
Tarkoitin tässä nyt sitä että alkoovelle.com ei toimita tilauksia kun eivät nouda niitä..
Tuotteiden puuttuminen tai vaihtuminen on kyllä ollut aina ihmeellistä. Ja käsittääkseni sitä on tapahtunut "jokaisella" toimijalla.
 
Mielestäni tuo on tietoista kusettamista, jos lavasta puuttuu 22 koppaa. Eikä ilmoiteta mitään. Ollaan ihan kuin kaikki olisi OK. Sitten kun laittaa viestiä, että puuttuu tavaraa, pahoitellaan tapahtunutta. Lupasivat palauttaa puuttuvien hinnan verran. Odotellaan...
 
Kyllä se tosiaan oli .de toimitus joka tänään saapui. Noin puolet tavarasta tuli, joten oletan että lähipäivinä tulee toinen samanlainen laatikko.
Kuten muutkin ihmetelleet, niin pakkaus on kyllä aika mielenkiintoinen taide .de:llä. Laatikossa oli 24x50cl tölkkiä ja pari viinipönikkää ihan irtonaisena. Edes tölkit eivät olleet mitenkään toisissaan kiinni. Ihme ja kumma kaikki oli ehjänä vaikka pientä kolhua ehkä olikin havaittavissa ja kaikki viinipönikät ihan rutussa ja pahvit revenny saumoista. Eli noita viinejä on aika hankala säilöä omissa pahveissa kun eivät pysy pystyssä tms. Täytyy keksiä jokin patentti.

Alkoovelle vaikuttaa kyllä luotettavalta firmalta. On jokin bulgarialainen firma jota en ainakaan heti löytänyt googlella. Dionysos Trading Ltd ja ei, se ei ole U:lla kuten googlesta löytyvä yritys... Ehkä tällä koittavat piilottaa lähetyksen alkuperää kun nyt näyttää että paketti tuli bulgariasta. Ja mistä sitä tietää vaikka olisikin tullut?
 
Kyllä se tosiaan oli .de toimitus joka tänään saapui. Noin puolet tavarasta tuli, joten oletan että lähipäivinä tulee toinen samanlainen laatikko.
Kuten muutkin ihmetelleet, niin pakkaus on kyllä aika mielenkiintoinen taide .de:llä. Laatikossa oli 24x50cl tölkkiä ja pari viinipönikkää ihan irtonaisena. Edes tölkit eivät olleet mitenkään toisissaan kiinni. Ihme ja kumma kaikki oli ehjänä vaikka pientä kolhua ehkä olikin havaittavissa ja kaikki viinipönikät ihan rutussa ja pahvit revenny saumoista. Eli noita viinejä on aika hankala säilöä omissa pahveissa kun eivät pysy pystyssä tms. Täytyy keksiä jokin patentti.

Alkoovelle vaikuttaa kyllä luotettavalta firmalta. On jokin bulgarialainen firma jota en ainakaan heti löytänyt googlella. Dionysos Trading Ltd ja ei, se ei ole U:lla kuten googlesta löytyvä yritys... Ehkä tällä koittavat piilottaa lähetyksen alkuperää kun nyt näyttää että paketti tuli bulgariasta. Ja mistä sitä tietää vaikka olisikin tullut?
Joo mulla oli kans erikoinen tilaus kun yht 4 x 0,5lx24 joista toisessa oli kaikki irrallaan muoviin käärittynä mutta toinen oli sitten aivan nohevasti pakattu..Sitte yllärinä oli puolikas jalokahvi toisessa boksissa
 
2 pakkauslaatikon Big Bucks tilaus kotiutettu. 13.5. tilattu ja pariin viikkoon ei yhtään mitään kuulunut. Laitoin sähköpostia että mikä kestää ja kappas kun lähtikin heti seuraavana päivänä liikkeelle.

No, eilen oli saapunut oven taakse "laadukkaasti pakatut laatikot". Krombacher oli vaihdettu Königiin ja Battery-laatikko puuttui kokonaan. Rahat saa kuulemma takaisin tuosta Batterysta, en edes vaatinut mitään lisää kun oli ensimmäinen ja viimeinen tilaus tuolta.

Kuvassa muovia raotettu hieman mutta aivan pyhällä hengellä oli kopasta karanneet tölkit kaikki ehjiä

20220606_183313_1_1.jpg
 
3.5 tilattu vajaa lavallinen, eilen lähteny. Saa nähdä mitä tulee vai tuleeko mitään.
 
Vahingossa eksyin omapostiin, jossa en siis näköjään usein käy, ja sieltä löytyi kaksi Dionysos trading nimellä olevaa pakettia. Toinen toimitettu eilen (oikein) ja toinen on ilmoitettu järjestelmään 3.5. mutta posti ei ole edellenkään vastaanottanut pakettia.
 
Tänään vastaanotettu 3 pakettia, yksi selvästi rikkoutunut kulmasta, mutta tuotteet sisäpuolella. Toinen pahvilaatikosta lytyssä, tuotteet luultavasti pitkin laatikkoa. No, mikään ei vaikuttaisi vuotavan. Yksi paketti ei ole päätynyt UPS seurantaan, eli sen noutoa tarvitsee selvittää vielä lähettäjän kanssa.
 
Ehkä tuo otsikko pitäs muuttaa,että AlkoOvelle huijaus? :)
 
Viimeksi muokattu:
4.5.22 tehty tilaus. seurantakoodi ollut 5.5. lähtien mutta eipä tapahdu. On ihan tasan viimeinen kerta kun tilaan jonku saakelin "neverhöörd" kuljetusfirman kautta.
 
27.4 tehty tilaus.Kun soitin n.viikko sitten niin kaikki tilaamani tuotteet olivat löytyneet ja pakattuja mutta lähetyksen rahtaaja vain ei ollut noutanut lähetystä.Nyt tuli tuollainen viesti.

Hyvä asiakas,
toimitusketjun häiriöistä johtuen jotkin alkoholinvalmistajat eivät pysty lähettämään meille haluttuja tuotteita.
Korvaamme puuttuvat tuotteet mahdollisimman hyvin. Jos et ole tyytyväinen saamiisi korvaaviin tuotteisiin, hyvitämme ne.
Olemme erittäin pahoillamme viivästyksestä ja aiheutuneesta vaivasta.
Parhain terveisin,
SuperAlkoDE .
 
nyt noin reilu kuukausi kohta puolitoista eikä vieläkään noudettu superalkosta pakettia aina vaan eri selitys pelkkä kusetus koko alkoovelle.com
 
Omituistahan oli myös toi, että tosiaan 1/2 pakettia toimittivat minulle. Jostain syystä se toinen paketti on ilmeisesti edelleen .de:n lattialla. Vaikea ymmärtää miksi näitä ei voitu samalla kertaa ottaa kyytiin.
 
Omituistahan oli myös toi, että tosiaan 1/2 pakettia toimittivat minulle. Jostain syystä se toinen paketti on ilmeisesti edelleen .de:n lattialla. Vaikea ymmärtää miksi näitä ei voitu samalla kertaa ottaa kyytiin.
No mä oottelen sitä lavan kuljetusta että saa nähä tuleeko tänä vuonna :D
 
3.5 tilattu vajaa lavallinen, eilen lähteny. Saa nähdä mitä tulee vai tuleeko mitään.
Tänään tuli viimein, shippii kuriirina.
Joku 13laatikkoo olutta, 30l viiniä ja tiukkoja toistakymmentä litraa puuttuu lastista ja ei mitään lähetyslistaa tullu mukana.
 
Nyt tuli alkoovelta viestiä, että 25.5 tehty tilaus on käsitelty. Omapostiin tullut tällä välillä kaksi seurantakoodia joista ensimmäinen oli tässä viestissä myös mainittu. Laitoin heille eilen sähköpostia ja aiemmin tällä viikolla superalko.lv, että missä mennään. Superalko vastasi, että heillä on palaveri tällä viikolla alkoovelle kanssa ilmeisesti koskien noutamattomia lähetyksiä.
 
Tänään tuli viimein, shippii kuriirina.
Joku 13laatikkoo olutta, 30l viiniä ja tiukkoja toistakymmentä litraa puuttuu lastista ja ei mitään lähetyslistaa tullu mukana.

Että sama meno jatkuu kuin ennenkin. Vajaata lähetystä puskee asiakkaalle. Ihan jo toikin että kuormassa olisi edes joku lähetyslista kylkeen teipattuna auttaisi asiakasta toteamaan mitä piti tulla, ja mitä ei toimitettu.

Itsellä ei enää superalko.de edes vastaa sähköposteihin, eikä rahanpalautustakaan näy. Hyvin siis hoidettu. Varmaan joku virolainen tapa hoitaa bisnekset ‍
 
Mulle vastasivat alkoovelle.comista,että noudettu nyt viikolla saksasta ja ens viikolla pitäisi olla toimituksessa.
 
1.6. superalko.de:stä ostettu kahden laatikon verran olutta, kuljetus shippiin kautta big bucks. Nyt 13.6. UPS:n kaveri toi paketit ovelle. Ei vaihdettu tuotteita salaa ja ehjänä tulivat perille, eli positiivinen fiilis jäi ainakin itselle, vaikkakin joillain muilla on ollut ongelmia.
Positiivista.
Ongelmat taitavat keskittyä alkoovelle.comiin
 
Joo kyllä se suurimmalta osalta alkoovelle on joka tässä on hommia kussut. Oli vissiin joltain kuitenkin puuttunut lavatilauksista useampi(kymmen?) laatikkoa kaljaa ja kyllä sekin kusetuksen puolelle menee vaikka maksettaisiin rahat takaisin. Postikulut kuitenkin kasvavat huomattavasti.
 
Viimeksi muokattu:
3.6 tein tilauksen superalko.de. 6 laatikkoa tilasin ja maksoin tilisiirrolla. Kuljetuksen otin shippiiltä 2 big bucksia. Tänään 14.6 toi upsin lähetti juomat aamulla klo 07 ja kantoi laatikot sisälle asti.
Ensi kertaa tilasin alkoholia ulkomailta ja hirvitti hieman lukea tätä ketjua. Mutta juomat oli mitä pitikin ja toimitus mielestäni nopeaa.
 
3.6 tein tilauksen superalko.de. 6 laatikkoa tilasin ja maksoin tilisiirrolla. Kuljetuksen otin shippiiltä 2 big bucksia. Tänään 14.6 toi upsin lähetti juomat aamulla klo 07 ja kantoi laatikot sisälle asti.
Ensi kertaa tilasin alkoholia ulkomailta ja hirvitti hieman lukea tätä ketjua. Mutta juomat oli mitä pitikin ja toimitus mielestäni nopeaa.
Ilmoitteliko etukäteen tulostaan? Hiukan outo aika minusta...
 
Ilmoitteliko etukäteen tulostaan? Hiukan outo aika minusta...
Edellisenä päivänä tuli tekstiviesti, jossa luki että "toimitus 14.6 klo 07-09. Vahvista vastaamalla A". Siihen olisi voinut vastata myös siten, että olisi muuttanut päivää tai itse noutaa noutopisteestä mutta aikaa ei voinut valita.
Mutta lähetti ei siis soittanut enää aamulla ennen toimitusta.
 
Paypal maksu näköjään poistunut valikoimasta eli nettipankki tai luottokortti ainoat maksutavat enää...
 
Edellisenä päivänä tuli tekstiviesti, jossa luki että "toimitus 14.6 klo 07-09. Vahvista vastaamalla A". Siihen olisi voinut vastata myös siten, että olisi muuttanut päivää tai itse noutaa noutopisteestä mutta aikaa ei voinut valita.
Mutta lähetti ei siis soittanut enää aamulla ennen toimitusta.
OK. Tämä selkis.
 
Oho! Alkoovelle ehkä noutanut kuljetuksen?
3.5. tilattu ja tänään 15.6. tuli sähköposti(Superalko):
Kiitos ostoksistasi - SuperAlko Deuchland!
Tilauksesi viitteellä DE1XXXX on lähetetty.
 

Statistiikka

Viestiketjuista
258 314
Viestejä
4 491 389
Jäsenet
74 194
Uusin jäsen
Juhisti

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom