Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Tapaakko oikein vanteelta poistaa renkaat vai mihin rengasrautaa tarvit?Köyhänmiehenversio on ostaa akkuporakoneeseen sovitin, jolla saa sen perus 1/2” hylsyn kiinni siihen. Tuolla systeemillä on nyt muutama kausivaihto takana ja ihan ok toimii. Kaverina tietty vielä pitkävartinen rengasrauta.
Sent from my iPhone using Tapatalk
Tapaakko oikein vanteelta poistaa renkaat vai mihin rengasrautaa tarvit?Rengasrauta
Rengasavain
Saa liiankin tiukkaan, itsellä 100nm momenttisauva välissä kun kiristän.Saako tolla Tamforcella pultit kiristettyä tarpeeksi?
Ryobi tosiaan hyvä. Parempiakin varmasti on, mutta hinnaltaan mainio. Keväällä aai vielä samaan pakettiin Ryobin kompressorin, jolla saa renkaanvaihdon jälkeen rengaspaineet kohdalleen.Ryobi on edelleen hyvä ostos.
Itse kyllä yleensä 2 teholla pyöräytän kiinni pyöränpultit, ja hyvin ovat pysyneet.Jos on jo Ryobin ONE+-koneita, niin R18IW3 on pikkasen päälle satasen runkohinnalla ainakin renkaanvaihtoon käypä peli. Momenttiin kiristetyt pultit aukeavat sekunnin nakutuksella ja oikeasti tiukkaan väännetytkin pyöränpultit antautuvat säädyllisessä ajassa. Kiristysvaiheessa ei kyllä ole pelkoa, että vahingossa menisi liian tiukalle, eli sen verran saa antaa hakata, että ennemmin kiristelee avaimella.
Itse kyllä yleensä 2 teholla pyöräytän kiinni pyöränpultit, ja hyvin ovat pysyneet.
Ei ikinä pulttikoneella pyöränmuttereita loppuun asti, ellei sitten momenttia ole välissä
Pulttipyssyistä kun on puhe niin onko tommosissa "vakion tapaisissa" pulttipyssyllä kiristettävissä tunkeissä mitään järkeä? Saako noita edes suomesta? Tuli vaan mieleen, että jos pulttipyssyn ostaa niin tuonkin vaiheen voisi hoitaa sähköllä.
ps. Aika tiukkaan momenttiin kaveri vetää isolla makitalla
Pulttipyssyistä kun on puhe niin onko tommosissa "vakion tapaisissa" pulttipyssyllä kiristettävissä tunkeissä mitään järkeä? Saako noita edes suomesta? Tuli vaan mieleen, että jos pulttipyssyn ostaa niin tuonkin vaiheen voisi hoitaa sähköllä.
ps. Aika tiukkaan momenttiin kaveri vetää isolla makitalla
Kaupanpäälle 5.0Ah Li-ion akku ja Voimahylsylajitelma (etusi 138,90) Makita DTW285TB Iskevä mutterinväännin + 1x 5,0Ah akku Iskevä akkumutteriväännin 18V jännitteellä. Erittäin pienikokoinen: pituus vain 147mm. Vääntövoima 280Nm. 3 eri tehoaluetta.
Tuohon erikseen laturi päälle, niin puhutaan kokonaisuudessaan about 350€ koneesta. Hiiliharjaton ja kooltaan muutenkin käytettävä, ainakin Youtuben videoiden perusteella irtoaa renkaan pultit hyvin. Hankin itse tuollaisen pari viikkoa takaperin.
Pyöränpultteihin ehkä, mutta mihinkään kunnolla ruostuneeseen ei edes tuhat riitä.
Ei riitä 300nm yhdeksi koneeksi autoremontteihin. Pyörankin pultit usein vaatii 400 tai enemmän
Tuollainen käyttö on aika vaarallista, kun tuo tunkin kierre ei ole tarkoitettu iskevällä käännettäväksi. Tuollainen saksitunkki on kuten jo aiemmin sanottu aika huono. Matalimmillaankin korkea, mutta korkeana matala. Korkeana myös äärimmäisen hutera, joten imo soveltuu maksimissaan juuri satunnaiseen renkaan vaihtoon tai hätävaraksi. Halvimmat hydrauliset ovat nekin huteria, mutta sentään kertaluokkaa parempia kuin halvat saksitunkit.Pulttipyssyistä kun on puhe niin onko tommosissa "vakion tapaisissa" pulttipyssyllä kiristettävissä tunkeissä mitään järkeä?
Ei ikinä pulttikoneella pyöränmuttereita loppuun asti, ellei sitten momenttia ole välissä
Kyllä sillä avaa vaikka mitä ruosteisia pultteja. Oon ollu hyvin tyytyväinen 280Nm makitaan autorempoissa. Huomattava parannus 160Nm koneeseen verrattuna.Riittääkö 300 Nm ruosteisteisten pulttien avaamiseen? IKH:lla olisi hyvä tarjous Hitachin combopaketista...
Tähän Ryobin settiin olen ollut tyytyväinen:Osaako joku suositella sopivaa konetta millä vaihtaisi kahteen autoon renkaat?
Osaako joku suositella sopivaa konetta millä vaihtaisi kahteen autoon renkaat?