Tapaakko oikein vanteelta poistaa renkaat vai mihin rengasrautaa tarvit?Köyhänmiehenversio on ostaa akkuporakoneeseen sovitin, jolla saa sen perus 1/2” hylsyn kiinni siihen. Tuolla systeemillä on nyt muutama kausivaihto takana ja ihan ok toimii. Kaverina tietty vielä pitkävartinen rengasrauta.
Sent from my iPhone using Tapatalk
Tottakai kyseessä siis rengasavain mutta kun tuli automaatilla rengasrauta niin annoin mennä. Sen verran löysää avatessa että saa akkukoneella auki ja sama toisinpäin eli käsin ”kyynervarsimomenttiin” lopuksi.Tapaakko oikein vanteelta poistaa renkaat vai mihin rengasrautaa tarvit?Rengasrauta
Rengasavain
Saa liiankin tiukkaan, itsellä 100nm momenttisauva välissä kun kiristän.Saako tolla Tamforcella pultit kiristettyä tarpeeksi?
Ryobi tosiaan hyvä. Parempiakin varmasti on, mutta hinnaltaan mainio. Keväällä aai vielä samaan pakettiin Ryobin kompressorin, jolla saa renkaanvaihdon jälkeen rengaspaineet kohdalleen.Ryobi on edelleen hyvä ostos.
Itse kyllä yleensä 2 teholla pyöräytän kiinni pyöränpultit, ja hyvin ovat pysyneet.Jos on jo Ryobin ONE+-koneita, niin R18IW3 on pikkasen päälle satasen runkohinnalla ainakin renkaanvaihtoon käypä peli. Momenttiin kiristetyt pultit aukeavat sekunnin nakutuksella ja oikeasti tiukkaan väännetytkin pyöränpultit antautuvat säädyllisessä ajassa. Kiristysvaiheessa ei kyllä ole pelkoa, että vahingossa menisi liian tiukalle, eli sen verran saa antaa hakata, että ennemmin kiristelee avaimella.
No aivan varmasti pysyy. Momentti kun on noin 100 - 140 Nm.Itse kyllä yleensä 2 teholla pyöräytän kiinni pyöränpultit, ja hyvin ovat pysyneet.
Eiköhän ne pysy Ryobillakin, kun kakkosella kalistelee ihan hetken, siis löysät veks ja sekunti pari päälle (siis ei maximilla kierteet paskaksi) niin suunnilleen oikeessa momentissa oli. Kyllä tolla + momenttiavaimella jo neljässä renkaassa oppi, miten menee about oikee momentti jo valmiiksi ennen varmistusta. En jaksanu ostaa momenttisauvaakaan kun momenttiavainta käytän kuitenkin, ja monenttisauvaa ei saa käyttää avaamiseen niin helpompi olla vaan se Ryobi + momenttiavain hollilla.Ei ikinä pulttikoneella pyöränmuttereita loppuun asti, ellei sitten momenttia ole välissä
Ei kyllä mitään järkeä kun tuollaiset tunkit on niin huteria. Kaveri kiristää videolla vierekkäiset, ei vastakkaiset mutterit, joten ei välttämättä kannata ottaa hänestä mallia.Pulttipyssyistä kun on puhe niin onko tommosissa "vakion tapaisissa" pulttipyssyllä kiristettävissä tunkeissä mitään järkeä? Saako noita edes suomesta? Tuli vaan mieleen, että jos pulttipyssyn ostaa niin tuonkin vaiheen voisi hoitaa sähköllä.
ps. Aika tiukkaan momenttiin kaveri vetää isolla makitalla
Ettei vaan olisi joku oma viritys tuossa tunkissa sen kammen normaalin kiinnityspaikan tilalla? Aika pieni hyöty tuosta on, mutta ihan kätevähän tuo silti olisi jos tuollaista rimpulatunkkia usein käyttelee.Pulttipyssyistä kun on puhe niin onko tommosissa "vakion tapaisissa" pulttipyssyllä kiristettävissä tunkeissä mitään järkeä? Saako noita edes suomesta? Tuli vaan mieleen, että jos pulttipyssyn ostaa niin tuonkin vaiheen voisi hoitaa sähköllä.
ps. Aika tiukkaan momenttiin kaveri vetää isolla makitalla
Sama kone Kärkkäisella 259 EYPO.Kaupanpäälle 5.0Ah Li-ion akku ja Voimahylsylajitelma (etusi 138,90) Makita DTW285TB Iskevä mutterinväännin + 1x 5,0Ah akku Iskevä akkumutteriväännin 18V jännitteellä. Erittäin pienikokoinen: pituus vain 147mm. Vääntövoima 280Nm. 3 eri tehoaluetta.
Tuohon erikseen laturi päälle, niin puhutaan kokonaisuudessaan about 350€ koneesta. Hiiliharjaton ja kooltaan muutenkin käytettävä, ainakin Youtuben videoiden perusteella irtoaa renkaan pultit hyvin. Hankin itse tuollaisen pari viikkoa takaperin.
Pyöränpultteihin ehkä, mutta mihinkään kunnolla ruostuneeseen ei edes tuhat riitä.
Niinpä tietysti, ilmankos olikin houkutteleva hinta. Suosituksia siis millä saisi ne ruosteisetkin pyöränpultit auki? Merkillä ei ole väliä, kun en ole vielä minkään valmistajan orja.Ei riitä 300nm yhdeksi koneeksi autoremontteihin. Pyörankin pultit usein vaatii 400 tai enemmän
Tuollainen käyttö on aika vaarallista, kun tuo tunkin kierre ei ole tarkoitettu iskevällä käännettäväksi. Tuollainen saksitunkki on kuten jo aiemmin sanottu aika huono. Matalimmillaankin korkea, mutta korkeana matala. Korkeana myös äärimmäisen hutera, joten imo soveltuu maksimissaan juuri satunnaiseen renkaan vaihtoon tai hätävaraksi. Halvimmat hydrauliset ovat nekin huteria, mutta sentään kertaluokkaa parempia kuin halvat saksitunkit.Pulttipyssyistä kun on puhe niin onko tommosissa "vakion tapaisissa" pulttipyssyllä kiristettävissä tunkeissä mitään järkeä?
No onhan niissä pulttipyssyissä eri tehoalueet. Ainakin osassa pyssyistä se tuottaa melko tasaisen momentin tietyllä teholla. Mä vedän käytännössä aina pultit kiinni pyssyllä käyttäen tehona 1,5 sen pyssyn asteikkoa.Ei ikinä pulttikoneella pyöränmuttereita loppuun asti, ellei sitten momenttia ole välissä
Kyllä sillä avaa vaikka mitä ruosteisia pultteja. Oon ollu hyvin tyytyväinen 280Nm makitaan autorempoissa. Huomattava parannus 160Nm koneeseen verrattuna.Riittääkö 300 Nm ruosteisteisten pulttien avaamiseen? IKH:lla olisi hyvä tarjous Hitachin combopaketista...
Tähän Ryobin settiin olen ollut tyytyväinen:Osaako joku suositella sopivaa konetta millä vaihtaisi kahteen autoon renkaat?
Lidlissä saattaa vielä löytyä Parkside 20v laitetta hintaan 65e. sis laturin ja 4ah akun. Sama akku mene muihinkin parkside-runkoihin, joita on aina vaihtelevasti myynnissä.Osaako joku suositella sopivaa konetta millä vaihtaisi kahteen autoon renkaat?