Stellantis sähköautojen tekniikkakeskustelu

Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
1 893
Tarkoitus olisi tähän ketjuun keskustella stellantis groupin sähköautojen teknillisestä asioista ja niihin liittyvistä parannuksesta sekä ongelmista.

Itelle tuli tuossa kuukausi sitten ostettua Opel Corsa-e 2020, auto meni liikkeen viemänä 3v huoltoo sis päivitykset johon auto jäi sitten kuukaudeksi. Huollon aikana hajosi lämpöpumppu (tyyppivika), kaikkea ei ole tiedossa mitä huollossa tehtiin mutta tämän jälkeen auto on toiminut hyvin.

Autoa nyt hetken käyttäneenä on löytynyt yksi asia mikä vähän on jäänyt vaivaamaan. Autossa on tämä "elektroninen avain" eli autossa pitäisi olla myös avaimeton keskuslukitus, navina löytyy isompi 10" jäjestelmä jonka pitäis tätä tukea. Kuva 7/2020 käyttöohjeesta.

1707849033427.png


Ilmeisesti näihin alkupään malleihin tämä on tullut jälkeenpäin päivityksenä, monissa keskusteluissa on viitattu BSI ohjelmistoon jonka päivityksen jälkee tämä ominaisuus on tullut toimintaa.

Alla esimerkki keskusteluista, näitä on enemmänkin kun googlailee.


Onko täällä n. 2020/2021 stellantis autojen omistajia joilla tämä avaimeton keskuslukitus toimii ?
 
Liittynyt
16.01.2017
Viestejä
264
Vm21 stellantiksen plugari ja "avaimeton" keskuslukitus toimii siten että avaimeen ei missään vaiheessa tarvi koskea eikä myöskään hiplailla mitään ovien nappeja tai kosketusalueita. Kahvasta ovi aukeaa ja lukitus menee päälle (piip äänen säestämänä) kun oon parin metrin päähän ehtinyt. Toimii kuin unelma.
 

Awelonian

Residentti maahanmuuttaja
BANNED
Liittynyt
22.10.2016
Viestejä
3 705
Eikös tuo Corsa ole niitä, joista menee se AC-laturi rikki ennemmin tai myöhemmin? Vähän kuin VAGin ikuiset TSI-moottorit.
 
Liittynyt
20.08.2021
Viestejä
118
Facelift e2008 ja tuon MyPeugeot -apin yhdistäminen autoon suojatulla BT-yhteydellä taitaa olla kiinni lähinnä planeettojen liikkeistä.
Joskus reilu kuukausi sitten koitin yhdistää tuota monta kertaa, useina päivinä, eikä koskaan toiminut. Nyt pidemmän tauon jälkeen koitin huvikseen ja meni heittämällä.
Samankaltaisia kokemuksia luin netistä.
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
1 893
Eikös tuo Corsa ole niitä, joista menee se AC-laturi rikki ennemmin tai myöhemmin? Vähän kuin VAGin ikuiset TSI-moottorit.
Koskee kaikkia psa autoja, osalla ei oo ollu mitään ongelmaa mutta osalla taas on jo montakin kertaa vaihdettu.
Omassa autossa on vielä alkuperäinen laturi, sormet ristissä pitää toivoa että kuuluusi siihen toimivaan ryhmään. Autolla toki vasta 40tkm ajettu joten kaikki on vielä mahdollista.
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
1 893
20240329_185746.jpg
Minkäslaisia käyriä muut psa sähköillä on nykyään saanut. Tässä ulkolämpötila +6c ja noin 100km maantietä ennen latausta.
On tässä pariin otteeseen yllättänyt kun yli 80% varauksella ottaa melkein 50kW, 35kW teholla menee lähemmäs 90%.

Käyttäytyykö käyrä eritavalla jos mennää optimilla eli alkuun 100kW, muuten ei kyllä noihin netissä oleviin käyriin mätsää.

 
Liittynyt
22.10.2016
Viestejä
7 533
Eikös tuo Corsa ole niitä, joista menee se AC-laturi rikki ennemmin tai myöhemmin? Vähän kuin VAGin ikuiset TSI-moottorit.
Eikös noissa ollut kahden eri valmistajan laturia, ja toinen niistä on susi, toinen kestää.

Tosin kai mikä tahansa laite ennenpitkää hajoaa, jos riittävän kauan käytetään.
 
Liittynyt
29.03.2017
Viestejä
1 678
Eikös noissa ollut kahden eri valmistajan laturia, ja toinen niistä on susi, toinen kestää.

Tosin kai mikä tahansa laite ennenpitkää hajoaa, jos riittävän kauan käytetään.
Pösö-keskustelun puolella oli nuo kaksi eri versioita. Nettimutu taisi jossain sanoa et Mahlen laturit on jo vanhempaa vuosimallia kuin 2023 autot?

 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
1 893
Ihan ok käyrää tuli +6c ulkolämpötilassa maantieajon jälkeen.

Opel Corsa-e
18-91% väli 55kW keskiteholla.

20240428_185827.jpg
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
1 893
Stellantis on nyt julkaissut uuden e-ROUTES äpin kaikille merkeille.


Otin kesälomaksi testiin niin pakko kyllä todeta parin reissun jälkeen että on todella toimiva. Vaikka softa on vielä alkutekijöissä niin toimii aika hyvin, jotain ihmeellisyyksiä löytyy esim lohjan ABC-latausta ei äpistä löydy vaikka siellä on rechargen ja teslan laturit kartalla.

Parasta tässä softassa on että vanhemmissakin malleissa saa akun % luvun näkyviin.

Itellä on AAwireless ja andoid yhdistelmä niin saa kätevästi aina äpistä näkyviin akun %, se näkyy kokoajan vaikka ei olisi navigointi käytössä.
 

Liitteet

Liittynyt
28.06.2017
Viestejä
3 781
Stellantis on nyt julkaissut uuden e-ROUTES äpin kaikille merkeille.
Joo ei olis muuten päivittynyt mut vaihdoin puhelinta ja vanha aplikaatio ei enää käynnistynyt siirrettynä. Nyt vaan lakkas etäilmastointi toimimasta. Vanhalla toimis 95% varmuudella. Infotainmentia en ole päivittänyt auttaisko se? e-2008.
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
1 893
Joo ei olis muuten päivittynyt mut vaihdoin puhelinta ja vanha aplikaatio ei enää käynnistynyt siirrettynä. Nyt vaan lakkas etäilmastointi toimimasta. Vanhalla toimis 95% varmuudella. Infotainmentia en ole päivittänyt auttaisko se? e-2008.
Ei kai siitä haittaa oo, itellä on kyllä ok pelittäny uusimman opel äpin kans etäsäädöt.
 
Liittynyt
19.11.2016
Viestejä
4 408
Joo ei olis muuten päivittynyt mut vaihdoin puhelinta ja vanha aplikaatio ei enää käynnistynyt siirrettynä. Nyt vaan lakkas etäilmastointi toimimasta. Vanhalla toimis 95% varmuudella. Infotainmentia en ole päivittänyt auttaisko se? e-2008.
ootko 3G alueella vai miten sait etäilmastoinnin vielä toimimaan?
 
Liittynyt
19.11.2016
Viestejä
4 408
Otin kesälomaksi testiin niin pakko kyllä todeta parin reissun jälkeen että on todella toimiva. Vaikka softa on vielä alkutekijöissä niin toimii aika hyvin, jotain ihmeellisyyksiä löytyy esim lohjan ABC-latausta ei äpistä löydy vaikka siellä on rechargen ja teslan laturit kartalla.
Onko tämä maksullinen softa vai miten tämän saa käyttöön?

e-ROUTES is included in the CONNECT PLUS package - or as standalone service for customers who purchased their vehicle before July 3rd, 2023:

  • CONNECT PLUS, the connected services package offering several features, allows the customers to remotely and easily interact with their car, also guaranteeing an onboard, safer and exciting experience. This pack is available for customers with a dedicated trial period of use included in the vehicle price that depends on the brand. Once this period is over, to continue benefit from all the features included in the pack, it will be necessary to subscribe.
  • The Standalone service subscription is an ad-hoc flexible in time offer which gives the customer the possibility to select a preferred duration and payment option: 4€ per month or 40€ per year.
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
1 893
Onko tämä maksullinen softa vai miten tämän saa käyttöön?

e-ROUTES is included in the CONNECT PLUS package - or as standalone service for customers who purchased their vehicle before July 3rd, 2023:

  • CONNECT PLUS, the connected services package offering several features, allows the customers to remotely and easily interact with their car, also guaranteeing an onboard, safer and exciting experience. This pack is available for customers with a dedicated trial period of use included in the vehicle price that depends on the brand. Once this period is over, to continue benefit from all the features included in the pack, it will be necessary to subscribe.
  • The Standalone service subscription is an ad-hoc flexible in time offer which gives the customer the possibility to select a preferred duration and payment option: 4€ per month or 40€ per year.
Ilmeisesti on ilmainen noissa malleissa missä on tuo 3v ilmainen "pro" navi lisenssi voimassa.

Itelle otin tuon maksullisen 4€/kk testiin.
Joku 25% alennus koodi on olemassa jos ostaa vuoden lisenssin, normaali vuoden lisenssi on 40€/v.
 
Liittynyt
26.08.2024
Viestejä
4
Vm. 2021 e-208 77 000 rullattuna. Fiilikset kaksijakoiset. Olen tyytyväinen auton kestävyyteen. Oikeita vikoja ei ole ollut kuin yksi. Ilmastoinnin kompressori. Tyyppivika. Hajoaa jokaisessa 2020-2022 yksilössä muutaman vuoden sisään. Muuten toiminut kovissakin pakkasissa kuin junan vessa. –30 asteessa pääsee 110 km ja lataa enää 30 kW teholla, mutta tämä nyt on kaikkia sähköautoja enemmän tai vähemmän rajoittava ominaisuus.

Toisaalta bugeja on. Akun +-napa on pikaliittimellä. Saa siis irti ilman työkaluja. Tästä voi autoista jotain ymmärtävä vetää jo johtopäätöksiä. Tänään viimeksi ”jätti tielle”. Akun latausjärjestelmän häiriö ja ”Vakava vika. Pysäytä auto”. Siis 12V akun. 12V akku lähestyy eläkeikää ja pitää vaihtaa. Tässä ei ole mitään ihmeellistä ja koskee myös polttiksia yhtä lailla. Miksi sillä autolla ajaminen pitää kuitenkin estää jos joku parametrin marginaali pomppaa? 12 V akun jännitteet normaalit, alkaa olla vain kapasiteetti pudonnut.

Akun +-napa irti, 30 sekunnin odotus ja taas toimii. Mitä johtopäätöksiä tästä voidaan vetää? No, Stellantiksen sähköautoissa se akun napa tulee tutuksi. Bugeja siis riittää vielä, vaikka on vissiin jo viides ohjelmistoversio menossa. Oikeita vikoja on onneksi harvoin, lastentauteja kuitenkin on.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
1 893
Mitäs muilla näyttää nykyään tuo äppi huoltoväliksi ?

Oma näyttää nykyään 2v/25tkm, aiksaisemmin oli 1v.
 
Toggle Sidebar

Statistiikka

Viestiketjut
251 684
Viestejä
4 385 360
Jäsenet
72 797
Uusin jäsen
Joonas22

Hinta.fi

Ylös Bottom