Steamin päivitetty Performance Monitor Overlay osaa erotella "feikkiframet" aidoista

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Kaotik
  • Aloitettu Aloitettu

Kaotik

Banhammer
Ylläpidon jäsen
Liittynyt
14.10.2016
Viestejä
23 748
Valve on tuunannut uudessa beetapäivityksessä Steamin Performance Overlayn tunnistamaan pelin aidon FPS:n ja näyttämään sekä generoitujen ruutujen avulla luodun kokonais FPS:n että natiivin FPS:n.

1750323696066.png


Lähteet: Steam :: Steam Client Beta :: Steam Client Beta - June 17th, Steam Support :: Understanding the In-Game Overlay Performance Monitor
 
Noniin saa jatkaa RTX 40x0 korteilla rauhassa kun tuli tällainen erottelu.
 
Tällaista olikin jo odotettu. Olisiko paha jos pohja-fps näkyisi ennen generoidun fps:n lukemaa?
 
Tällaista olikin jo odotettu. Olisiko paha jos pohja-fps näkyisi ennen generoidun fps:n lukemaa?
Itse kokisin, että jos ruutujen generointi on päällä, pelaajaa todennäköisesti kiinnostaa enemmän FPS generoitujen ruutujen kanssa - eihän koko generointi muuten olisi varmaankaan päällä.
 
Itse kokisin, että jos ruutujen generointi on päällä, pelaajaa todennäköisesti kiinnostaa enemmän FPS generoitujen ruutujen kanssa - eihän koko generointi muuten olisi varmaankaan päällä.
Minä näkisin toisinpäin. Feikkiruudut kun on vähän kuin laastari haavan päällä. Niin kyllä se kiinnostaa enemmän että mikä on se haavan taso ja sen parantaminen kuin laastarin kanssa saavutettu tulos.
 
Vielä kun sais niin että voit lukita pelin vaikka 60 fps, ja sit pyöris pelkästään natiivina, paitsi jos tulee dippejä, niin ne paikattas feikki frameilla.
 
Minä näkisin toisinpäin. Feikkiruudut kun on vähän kuin laastari haavan päällä. Niin kyllä se kiinnostaa enemmän että mikä on se haavan taso ja sen parantaminen kuin laastarin kanssa saavutettu tulos.
Noh, vähän makuasia kai tuo on, kumman haluaa ensin nähdä. Haavan tason ymmärtämiseksikin toki pitää nähdä myös generoitujen ruutujen määrä, kun taas monille voi riittää pelkkä ruutujen kokonaismäärä (ml. generoidut siis).
 
Ei mulla ainakaan näy Hell Let Loose, Killing Floor 2, 3dMark tai Broken Arrowssa.
 
Onko noissa missään FG?
Ei ole. Onkos toi vaatimus?
Silti olisi pitänyt näkyä vaikka pelkästään toi vanha "FPS only" olisi ollut valittuna, ei näkynyt edes tuolla asetuksella pelkkä FPS.

Edit. Jostain syystä Broken Arrow rupesi näyttämään mutta ei esimerkiksi Hell Let Loose. Kokeiltu eri näyttömoodeja yms.. ei vaan triggeröidy päälle @HLL.
 
Viimeksi muokattu:
Ai nytkö ne on "feikkifreimejä". Millon lainausmerkit tipahtaa pois?
 
Nyt näkyy ja toimii esim. KF2 ja HLL. Syynä oli että olin pelikohtaisista asetuksista joskus erikseen poistanut käytöstä Steam overlayn (vaikka ns. yleisesti se on päällä).

Broken Arrow uusi peli (eilen julkaistu ja asennettu) niin en ollut siitä erikseen poistanut tuota pois käytöstä.
 
Näyttäisi toimivan hyvin. Kiva lisäys jos haluaa tehdä suorituskykytestejä niin ei tarvitse latailla erillisia ohjelmia.
 
Huomasin jo eilen ja todensin sen äsken että parhautta tuossa on että Steam näyttää prosessorin kellotaajuuksina todelliset eli Effective CPU kellotaajuudet eikä mitä on prossulla pyyntöinä, noi kun ovat kaksi täysin eri asiaa todellisen CPU suorituskyvyn merkkinä. :thumbsup:

HWInfo (Normaali Core Mhz lukema, ilmoittaa kyllä Effective Coret eri taulukossa!), Afterburner tai CapFrameX +muut kun ilmoittaa kellotaajuuksiksi vain CPU pyynnöt jotka EIVÄT ole todelliset eli käytössä olevat kellotaajuudet. CPU pyynnöt kun ovat "FAKE" kellotaajuuksia.
 

Statistiikka

Viestiketjuista
282 074
Viestejä
4 849 939
Jäsenet
78 342
Uusin jäsen
Al_Eksi

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom