Stargate eli Tähtiportti ketju

Vihdoin päässyt nyt Prime/Mgm:sta katsoessa 8-kauden alkuun joten kohta voi taas Atlantista katsoa vuorotellen. 5-kaudelta aloitin tämäisen rundin kun pikku hiljaa olin dvd:eiltä siihen päässyt. Toivottavasti vaan pysyisi prime/mgm:ssä nämä tarpeeksi kauan ettei tarvitsisi kalkkiviivoilla taas fyysisiin siirtyä.
 
Näin pitkän sarjan striimaaminen ei kiinnostanut yhtään, jossain vaiheessahan se sieltä kuitenkin taas haviää. Joten ostin tämän VEI:n Stargate-boksin kaikilla sarjoilla:

35840.png


Jenkeistä asti mutta hyvin tuli perille. Keskusteluissa oli vähän molempia mielipiteitä VEI:n upskaalauksesta, oikein hyvältä näyttää minusta. Eikä varmasti ole koskaan tulossa enää tämän parempaa remasterointia.

Parikymmentä vuotta taitaa olla kun viimeksi näin näitä jaksoja. Viihdyttävää, mutta täytyy myös sanoa että olin jo vähän unohtanut kuinka yksiulotteisia nämä vanhat sarjat on 😁

Kakkoskausi nyt menossa, kyllä tästä taitaa useammaksi vuodeksi riittää projektia!
 
Niin, huomattavasti helpompaa/nopeampaa näitä on palveluista katsoa kuin levyiltä. Toki tuo kuvanlaatu-asia sitten toinen juttu.
 
Näin pitkän sarjan striimaaminen ei kiinnostanut yhtään, jossain vaiheessahan se sieltä kuitenkin taas haviää. Joten ostin tämän VEI:n Stargate-boksin kaikilla sarjoilla:

35840.png


Jenkeistä asti mutta hyvin tuli perille. Keskusteluissa oli vähän molempia mielipiteitä VEI:n upskaalauksesta, oikein hyvältä näyttää minusta. Eikä varmasti ole koskaan tulossa enää tämän parempaa remasterointia.

Parikymmentä vuotta taitaa olla kun viimeksi näin näitä jaksoja. Viihdyttävää, mutta täytyy myös sanoa että olin jo vähän unohtanut kuinka yksiulotteisia nämä vanhat sarjat on 😁

Kakkoskausi nyt menossa, kyllä tästä taitaa useammaksi vuodeksi riittää projektia!
Onkos tuossa suomenkieliset subit?
 
Itsellä on muistaakseni yhtä vaille kaikki SG1 kaudet dvd-formaatissa levyillä. Onkos nykyaikaiset näytönohjaimet ja toisto-ohjelmat jo sillä tasolla, että ne skaalaa resoluutiota, ja tummia pikselimössöjä paremmin silmille siedettäväksi? Kyllähän nuo meni aikanaan kun ruudun koko oli jossain 20" kieppeillä, mutta nykyisellä 43" sattuu jo sieluun kun joitain vanhoja dvd-leffoja koitin kattoa muutama vuosi takaperin Radeon 5000-sarjalaisella :D
 
Ja onko nekin vain kuurojen tekstit?
Ei ole huonokuuloisille tarkoitetut vaan ihan tavalliset subit on. Osa on all caps, joten ei ihan täydelliset ole, mutta hyvin toimivat kyllä.

Itse katson kaiken aina tekstien kanssa, en siis suostu katsomaaan elokuvia tai sarjoja ilman tekstejä. Englanniksi kaikki tekstit paitsi suomenkielisissä tuotannoissa. Käännökset suomeksi ovat yleensä huonompia kuin oma kielitaito joten eihän niitä kestä.

Tarkoitan tällä nyt sanoa että olen hieman vaativa tekstien suhteen, ja tässä ovat aivan kelvolliset. Ajoitukset ovat kohdillaan ja 1:1 vastaavat vuorosanoja. Ainoastaan tuo osan kaikki isolla -detalji vähän häiritsee.
 
Vihdoin päässyt nyt Prime/Mgm:sta katsoessa 8-kauden alkuun joten kohta voi taas Atlantista katsoa vuorotellen. 5-kaudelta aloitin tämäisen rundin kun pikku hiljaa olin dvd:eiltä siihen päässyt. Toivottavasti vaan pysyisi prime/mgm:ssä nämä tarpeeksi kauan ettei tarvitsisi kalkkiviivoilla taas fyysisiin siirtyä.
Saako tuon mgm:n otettua yksinään, vai vaatiiko primen lisäksi?
 
Lisään vielä, että ennen tilauksen tekemistä selvittelyissä kävi ilmi, ettei ole Blu Ray -versiota jossa olisi Eurooppalaiset kielet mukana. Johtuu siitä, että käännökset (dubbaukset/tekstit) on tehty aikanaan televisiossa näytetylle versiolle, eikä VEI:llä ole oikeuksia niihin, eivätkä luultavasti olisi edes yhteensopivia ajoitusten kanssa.

Joten joko pitäisi tehdä uudet käännökset tälle upskaalatulle versiolle, tai päivitetyt releaset Eurooppalaisista versioista. Kumpaakaan ei todennäköisesti tule muuten kuin fanien taholta. Joten vaihtoehdot ovat Blu Rayt englanniksi, DVD:t Euroopasta, piratismi fanisubeilla, tai striimaus sillä mitä nyt on siellä tarjolla.
 
Ei ole huonokuuloisille tarkoitetut vaan ihan tavalliset subit on. Osa on all caps, joten ei ihan täydelliset ole, mutta hyvin toimivat kyllä.
Yllättävää tuo kun käytännössä normi-enkku tekstit melkein kaikesta fyysisestä hävinneet ja kuurojen teksti tahtoo olla ainoa jos sitäkään. Ennen oli esim dvd:eissä aina(bd:eisskäkin vielä aikoinaan), mutta nykyään ilmeisesti kitsastellaan johtoportaissa viimeisetkin pennit noissa.

Paljon muuten maksoi rahti/verot?
 
Näin pitkän sarjan striimaaminen ei kiinnostanut yhtään, jossain vaiheessahan se sieltä kuitenkin taas haviää. Joten ostin tämän VEI:n Stargate-boksin kaikilla sarjoilla:

35840.png


Jenkeistä asti mutta hyvin tuli perille. Keskusteluissa oli vähän molempia mielipiteitä VEI:n upskaalauksesta, oikein hyvältä näyttää minusta. Eikä varmasti ole koskaan tulossa enää tämän parempaa remasterointia.

Parikymmentä vuotta taitaa olla kun viimeksi näin näitä jaksoja. Viihdyttävää, mutta täytyy myös sanoa että olin jo vähän unohtanut kuinka yksiulotteisia nämä vanhat sarjat on 😁

Kakkoskausi nyt menossa, kyllä tästä taitaa useammaksi vuodeksi riittää projektia!
Kai näistä levyistä puuttuu ne mainokset, että käynnistyy suoraan valikkoon/jaksoon? Sit voisi noita blueraytä jopa harkita vakavasti tilattavaksi.

Joskus tuli tilattua cdonista sarjojen/leffojen bokseja, niin saakeli sitä "mainosten" määrää alussa
 
Yllättävää tuo kun käytännössä normi-enkku tekstit melkein kaikesta fyysisestä hävinneet ja kuurojen teksti tahtoo olla ainoa jos sitäkään. Ennen oli esim dvd:eissä aina(bd:eisskäkin vielä aikoinaan), mutta nykyään ilmeisesti kitsastellaan johtoportaissa viimeisetkin pennit noissa.

Paljon muuten maksoi rahti/verot?
Tilasin Amazon.comista, hinta oli tilatessa $232 ja kokonaishinta $294 eli kuljetukset, alvit, tullit mitä näitä tuleekin teki 60 taalaa. Maksoin siis yhtenä summana Amazonille joka hoiti kaiken. Tilaus tuli Saksaan, mutta kai se Suomeen on samaa luokkaa. Ei tarvi erillisiä tunnareita Amazon.comiin vaan jos vaikka Saksan Amazonista on tilannut niin samat tunnukset toimii.

Edit: pikaisesti katsoen ei anna samanlaista "AmazonGlobal Shipping" -yhteenvetoa Suomen kohdalla, joten voi olla että maahantuonnin kulut pitää sinne tilatessa itse hoitaa päälle.

Kai näistä levyistä puuttuu ne mainokset, että käynnistyy suoraan valikkoon/jaksoon? Sit voisi noita blueraytä jopa harkita vakavasti tilattavaksi.

Joskus tuli tilattua cdonista sarjojen/leffojen bokseja, niin saakeli sitä "mainosten" määrää alussa
Ei ole mitään mainoksia. En edes tiennyt että joillain levyillä voi olla joten en osannut pelätä sitä :) Muita bokseja on esimerkiksi HBO:lta eikä ole missää vielä ollut mainoksia.
 
Viimeksi muokattu:
Itse tarvitsisin vain SG-1 boksin ja tokan kauden Universeä, kun Atlantis boksi ja Universe S1 on jo.

Pieni varoituksen sana innokkaille, vaikka lisää Stargåte SciFiä hyllyyn on aina hieno juttu, että noissa Blurayssä on vain 5.1. Dolby Digital (448 kpbs) tai 2.0. (192 kpbs) äänet ja defaultina vielä tuo stereo eli pitää käydä aina valikosta vaihtamassa 5.1. äänet, jos haluaa kotiteatterista kuuluvan 5.1. äänet, jotka tosin alkukausina ovat vaatimattomat, mutta kuten itse sarja, niin kehittyvät kovaa vauhtia ja lopussa kuulemma luoditkin sinkoilee taistelkohtauksissa ympäri äänikenttää.

Sen sijaan vanhoissa Blurayssä Atlantiksen (2011) viisi kautta ja ensimmäinen Universe (2010) on häviömättömästi pakatut DTS-HD Master Audio äänet. Ei tuo tietysti mikään deal breaker ole, kunhan on vain pieni lisä vitutus.
 
Viimeksi muokattu:
Hienoa että on tullut kunnon Blu-ray kaikesta, pitää laittaa muistiin! Atlantis ja Universe S1 tosiaan löytyy täältäkin BD:nä, mutta muita ei tainnut olla saatavilla aiemmin helposti.

No, mutta asiaan, eli pettymyksiin: Amazon Has Axed Its New Stargate Series » GateWorld - Amazon Has Axed Its New Stargate Series

Ei nyt vissiin ihan virallinen vahvistus, mutta enpä jaksa epäillä totuudenmukaisuutta.

Harmi. SG-1 on pyörinyt Netflixistä päivittäin ja sivusilmällä seuraillut omien touhujen ohella, onhan siellä hienoja jaksoja ollut mukana joka kaudella. Hahmot ja huumori toimii edelleen.
 
Hienoa että on tullut kunnon Blu-ray kaikesta, pitää laittaa muistiin! Atlantis ja Universe S1 tosiaan löytyy täältäkin BD:nä, mutta muita ei tainnut olla saatavilla aiemmin helposti.

No, mutta asiaan, eli pettymyksiin: Amazon Has Axed Its New Stargate Series » GateWorld - Amazon Has Axed Its New Stargate Series

Ei nyt vissiin ihan virallinen vahvistus, mutta enpä jaksa epäillä totuudenmukaisuutta.

Harmi. SG-1 on pyörinyt Netflixistä päivittäin ja sivusilmällä seuraillut omien touhujen ohella, onhan siellä hienoja jaksoja ollut mukana joka kaudella. Hahmot ja huumori toimii edelleen.

Nooh.. Ootellaan jne.

Täysin turhaa knoppitietoa, jotka on olleet SG1:ssa:
James Earl Jones
Dan Castellaneta
E: Isaac Hayes

Ja jotain oikeita jenkki kenraaleja jne. ;) No on siellä jotain muitakin, mutta :)

Edit: South Park "Chef" myös. jnejjenjne.
 
Nooh.. Ootellaan jne.

Täysin turhaa knoppitietoa, jotka on olleet SG1:ssa:
James Earl Jones
Dan Castellaneta
E: Isaac Hayes

Ja jotain oikeita jenkki kenraaleja jne. ;) No on siellä jotain muitakin, mutta :)

Edit: South Park "Chef" myös. jnejjenjne.


Hetken aikaa piti miettiä, että missäs roolissa James Earl Jones olikaan esiintynyt, mutta kyllä se sieltä sitten muistui :D
 
Sen verta monta kertaa on tähtiporttisarjaa rebootattu, uusia sarjoja et nykyään niin pistää väkisinkin miettimään et ne on vaan mielenkiinnon ylläpitoa. Aina kun noiden jo lopetettujen sarjojen myynti laskee, niin pikkasen vähän uutisenpoikaa huhuina liikkeelle ja sit kun myynti nousee niin sitten ammutaankin alas uusista sarjoista.

Tietysti sarjan fanina toivoisi paljon jatkoa, mut ei kuitenkaan väkisin.
 
Eikö ne pääjehut sitten tunne oikeita ihmisiä vai mikä mättää. Harmi kun kaikkea paskaa kyllä tuotetaan yllin kyllin mutta sitten aina tuotannot jotka ainakin lähtökohtaisesti omaisivat mahdollisuuden mainioon lopputulokseen, skipataan roskan tieltä.
 
Hienoa että on tullut kunnon Blu-ray kaikesta, pitää laittaa muistiin! Atlantis ja Universe S1 tosiaan löytyy täältäkin BD:nä, mutta muita ei tainnut olla saatavilla aiemmin helposti.

No, mutta asiaan, eli pettymyksiin: Amazon Has Axed Its New Stargate Series » GateWorld - Amazon Has Axed Its New Stargate Series

Ei nyt vissiin ihan virallinen vahvistus, mutta enpä jaksa epäillä totuudenmukaisuutta.

Harmi. SG-1 on pyörinyt Netflixistä päivittäin ja sivusilmällä seuraillut omien touhujen ohella, onhan siellä hienoja jaksoja ollut mukana joka kaudella. Hahmot ja huumori toimii edelleen.
Näyttää aika varmalta että ei tule tapahtumaan. Todella harmi homma. Suurin syy on, että Amazon ei näe että saataisiin uusia katsojia mukaan vaan sarjaa katsoisivat vain vanhat fanit. Mielestäni hyvää sci-fiä ei kauheasti tule, että varmasti potentiaalia olisi ollut.
 
Vaikea nähdä vanhojen SciFi-sarjojen elvytysten onnistuvan. Ne ovat kuitenkin pääsääntöisesti tehty aikana, kun takana oli miljardi yhtiö, jolla oma televisiokanava ja jaksoja väsättiin se +20 kaudessa. TV-kanavalla oli slotit, joihin piti tehdä täytettä. Se oli ihan eri työympäristö, kun jengillä oli myös työtä koko vuosi.
Silloin annettiin myös aikaa useampi vuosi, että lähteekö toimimaan. Nythän vaaditaan heti tulosta. Joko on hyvä sarja ja saa paljon katsojia tai kirveestä tulee välittömästi. Esityspaikkana suoratoistopalvelu, josta sen voi katsoa koska tahansa. Ei ole mitään sellaista, että minulla on USAn laajuinen TV-kanava, jossa perjantaisin klo 20:00 on yleensä ollut joku toiminta/SciFi tai muu sarja.
Tietysti sarjat oli silloin myös PG-13, kun telkkarissa näytettiin. Jakson pituus se 42 - 43 minuuttia, jotta mahtuu mainokset. Juonen/tapahtumien rytmitys sen kolmen mainoskatkon ympärille jokainen act sen tietyn mittainen.
Nyt netissä voi katkoa päitä, näyttää tissejä tai sanoa Fuck ja jakson kesto ihan mitä tahansa.
 
Viimeksi muokattu:
Vaikea nähdä vanhojen SciFi-sarjojen elvytysten onnistuvan. Ne ovat kuitenkin pääsääntöisesti tehty aikana, kun takana oli miljardi yhtiö, jolla oma televisiokanava ja jaksoja väsättiin se +20 kaudessa. TV-kanavalla oli slotit, joihin piti tehdä täytettä. Se oli ihan eri työympäristö, kun jengillä oli myös työtä koko vuosi.
Silloin annettiin myös aikaa useampi vuosi, että lähteekö toimimaan. Nythän vaaditaan heti tulosta. Joko on hyvä sarja ja saa paljon katsojia tai kirveestä tulee heti. Esityspaikkana suoratoistopalvelu, josta sen voi katsoa koska tahansa. Ei ole mitään sellaista, että minulla on USAn laajuinen TV-kanava, jossa perjantaisin klo 20:00 on yleensä ollut joku toiminta/SciFi tai muu sarja.
Tietysti sarjat oli silloin myös PG-13, kun telkkarissa näytettiin. Jakson pituus se 42 - 43 minuuttia, jotta mahtuu mainokset. Juonen/tapahtumien rytmitys sen kolmen mainoskatkon ympärille.
Nyt netissä voi katkoa päitä, näyttää tissejä tai sanoa Fuck.

Ja aika monet sarjat on kiteytyneet tiettyihin hahmoihin. BB/Cameron, Richard/Jack, Samantha/Amanda, Christopher/Teal'c jne. vaikea sg-1:stä kuvitella ilman heitä, ainakaan ettei yksikään olisi mukana. Samaten Joe/John, Jason/Ronon jne. Atlantiksessa.
 
Toisaalta kyllähän jokainen entusiasti/realisti tietää/hyväksyy että miehistön täytyy vaihtua kun tarpeeksi kulunut aikaa.

Ja vanhat starat voivat tehdä sitten cameoita. Ihan kuten missä tahansa SciFi-sarjassa, joka on jatkunut erilaisilla jatko-osilla vuosikymmeniä.
 
Stargate kaipaisi sellaista BSG:n tapaista reboottia, eli otetaan ne parhaimmat jutut ja ideat ja tehdään siitä oikeasti hyvä sarja, eikä 20 täytejaksoa jokaisen juonijakson väliin. Samalla voi unohtaa ne Orit, Universe-sekoilut ja muun. Itse ei nyt lähtökohtaisesti harmita, että tuo peruuntui, koska se alkuperäinen porukka ei nyt ihan kauhean tasaista laatua tehnyt edes parhaimpina aikoinakaan. Joku Judge tai Shanks toisessa roolissa uudelleenlämmitetyssä sarjassa tyyliin Tom Zarek olisi mitä mahtavin kunniaosoitus.
 
Eiköhän sinne palkata joku, joka ei ole koskaan katsonut sekuntiakaan aiempia sarjoja tekemään sarjaa, jonka lähdemateriaalia tekijä aktiivisesti vihaa ja sitten tehdään jotain mikä ei ole sinne päinkään. Budjetti 300 miljoonaa per jakso ja sitten ihmetellään, kun ei tule tulosta.

Onhan näitä nähty.
 
Vaikka itsellekin alkuperäinen SG1 on se scifi sarja jolla on suurin nostalgia-arvo ja lähellä sydäntä, niin en kyllä myöskään haluaisi että alkuperäisellä formaatilla lähdettäisiin uudelleen lämmittelemään. Se ei vaan tulisi mitenkään nykyään toimimaan. Case of the week tyylistä on melkein pakko siirtyä 8-10 jakson tiiviiseen juonipakettiin. Tai ainakin tuota case of the week rakennetta on nykypäivänä huomattavasti vaikeampi saada toimimaan ja siinä pitäisi mennä kerralla niin moni asia nappiin ettei yhden kauden jälkeen tulisi jo kirveestä. Vahva seurattava juoni antaa paljon anteeksi jos esim alussa ei vaikka hahmot/näyttelijät ole ihan vielä kehittyneet tarpeeksi.
Silti haluaisin että alkuperäinen lore säilytettäisiin. Mitään reboottia en niinkään kaipaisi että lähdetään ihan alusta. SG:llä on jo kuitenkin hyvä lore taustalla. Tosin sen verran modernisointia että kaikki vanhat päävihulaiset unohdettaisiin. Kyllä Goauldit, replikaattorit, Orit ja Wraithit on jo taputeltu. Voisi silti tällä kertaa pysyä ihan meidän omassa galaksissa jossa maapallo olisi edelleen pelikenttä jollain tapaa. Jotain nykypäivälle sopivampaa ja enemmän "realistista" menoa kaipaisin joka tarkottaisi että sarja voisi mennä hieman synkempäänkin suuntaan. Realismilla haen siis enemmän sitä miten asioita hoidetaan ja ihmiset käyttäytyvät, enkä niinkään mitään fysiikan lakien täydellistä noudattamista. Mutta ei tarkoita silti että kaikki hahmot olisivat jotain vakavanaama soldierboyta vaan kevyttä huumoria saisi olla mukana. Pakko ottaa esille miten hyvin The Expanse toi scifin nykyajalle vaikka nyt pohjaantuikin kirjoihin.
Vanhoja hahmoja olisi mielenkiintoista nähdä mukana jossain määrin, mutta ei kyllä päärooleissa.
 
Itselle olisi kanssa kelvannut sama millä tyylillä olisi tehty kunhan nyt tosiaan lore säilytettäisiin, jotain vanhoja sarjoja taitaa jatkua tuolla 24 jaksolla per kausi, mutta ei mitään uutta taida enään tulla, eikä tiivistys olisi kyllä haitannut. Välissä on melkoisia täytejaksoja :D Olisi edes tehty yksi kausi joka olisi jotenkin ratkaissut sivussa Universen kohtalon ja antanut jonkinlaisen ratkaisun sille. Kuitenkin tavoite oli tälläinen kevyt. "This ship was launched to solve a mystery, not by arriving at some ultimate destination where all the questions are answered at one time, but by accumulating knowledge bit by bit."
 
Eiköhän tämä saanut kirveestä sen takia kun Amazon olisi halunnut siitä Rings of Power -tyylisen, eli Stargatea jota lähdetään tuomaan uudelle yleisölle, unohtamalla alkuperäiset SG-fanit.
 
Aina käsittämätöntä kun ei "pystytä" tekemään sarjoja tälläisiin missä koko maailma/universumi on jo valmiina ja pitäisi vain kässärien kirjoitella mitä siellä sitten tapahtuu. Ihmeellisen kädettömältä vaikuttaa koko nyky tv-sarjojen tuotantoprosessit yms.
 
Eiköhän tämä saanut kirveestä sen takia kun Amazon olisi halunnut siitä Rings of Power -tyylisen, eli Stargatea jota lähdetään tuomaan uudelle yleisölle, unohtamalla alkuperäiset SG-fanit.
Joka suht järjetön ajatus kun SG:n kokonais fanipohja on helposti kymmenissä miljoonissa ellei reilusti enemmänkin.
 
Onko tälle oikeasti olemassa yleisöä vai ainoastaan nostalgisoivaa jengiä? Tottakai jos se on tehty hyvin, niin varmasti muutaman miljoonan saa katsojia, mutta kun katsoo millaista laatua Apple TV puskee ulos nimenomana Scifi-puolella, on vähän vaikeaa lähteä kilpailemaan sen kanssa. Plus siellä on oikeasti laadukasta settiä, oli sitä "modernia katsojaa" tai ei.
 
Joka suht järjetön ajatus kun SG:n kokonais fanipohja on helposti kymmenissä miljoonissa ellei reilusti enemmänkin.

Toisaalta onko katsojia. Tiedän itse kun myyn joskus seurassa urheiluvaatteita, aina kun suunnitellaan jne. joka ikinen vastaa "tottakai, ostan useamman kerralla", eli etukäteen tiedusteluilla myyntiä olisi tuhansia kappaleita noin 150 hengen seurassa. Sitten kun tilataan ja kysytään "sähän halusit useamman, tässä ois ehdokkaat", niin johan alkaa valitukset että ei just nyt. Hyvä jos saa 10 kpl myytyä; onneksi tuotteet ovat olleet sellaisia että ne maksetaan tilatessa eikä seuralla käsissä isoa kasaa vaatteita jota kukaan ei halua.

Varmaan sama homma on näissä ohjelmissa, haikailuja on, mut sit kun pitäisi ruveta katsomaan joka tuottaisi rahaa tekevälle yhtiölle, onko niitä?
 
Eipä se katsominen vaivaa vaadi, kun melkein kaikilla on vaan tilaukset vaikka mistä toistosta. Sitten vaan katsoo kun sinne jotain tulee. Eihän niistä yksittäisistä ohjelmista makseta vaan siitä kokonaistilauksesta.
 
Onko tälle oikeasti olemassa yleisöä vai ainoastaan nostalgisoivaa jengiä? Tottakai jos se on tehty hyvin, niin varmasti muutaman miljoonan saa katsojia, mutta kun katsoo millaista laatua Apple TV puskee ulos nimenomana Scifi-puolella, on vähän vaikeaa lähteä kilpailemaan sen kanssa. Plus siellä on oikeasti laadukasta settiä, oli sitä "modernia katsojaa" tai ei.
Tässä olisikin hyvä idea. Tekijät voisivat lähestyä Applea Amazonin sijaan kerta konsepti on jo valmiina. Tosin en tiedä onko Apple kiinnostunut vanhojen sarjojen uudelleen lämmittelyistä.

Toisaalta onko katsojia. Tiedän itse kun myyn joskus seurassa urheiluvaatteita, aina kun suunnitellaan jne. joka ikinen vastaa "tottakai, ostan useamman kerralla", eli etukäteen tiedusteluilla myyntiä olisi tuhansia kappaleita noin 150 hengen seurassa. Sitten kun tilataan ja kysytään "sähän halusit useamman, tässä ois ehdokkaat", niin johan alkaa valitukset että ei just nyt. Hyvä jos saa 10 kpl myytyä; onneksi tuotteet ovat olleet sellaisia että ne maksetaan tilatessa eikä seuralla käsissä isoa kasaa vaatteita jota kukaan ei halua.

Varmaan sama homma on näissä ohjelmissa, haikailuja on, mut sit kun pitäisi ruveta katsomaan joka tuottaisi rahaa tekevälle yhtiölle, onko niitä?
Kyllä niitä on, vertailukohtasi ei mielestäni oikein päde tähän. Kyllähän Rings of Power, House of the Dragon yms. saivat alussa paljon katselijoita, mutta määrä putosi sarjojen edetessä kuin lehmän häntä sarjojen sisältämän "woketuksen" takia. Disney on tässä vielä monin kerroin pahempi esimerkki kuin Amazon.
 
Tässä olisikin hyvä idea. Tekijät voisivat lähestyä Applea Amazonin sijaan kerta konsepti on jo valmiina. Tosin en tiedä onko Apple kiinnostunut vanhojen sarjojen uudelleen lämmittelyistä.
Sarjan oikeudet taitaa vain olla Amazon-MGM:llä?
Joku yhteistuotanto Applen kanssa ei tietenkään ole aivan mahdotonta.
 
Kovastihan nyt näyttää globaalisti masinoitavan Amazon-boikottia ja tilausten katkoa, plus petitiota/addressia/uhkausta firman suuntaan.
 

Statistiikka

Viestiketjuista
308 878
Viestejä
5 237 681
Jäsenet
83 385
Uusin jäsen
Rikke5

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom