SSD rikki

Liittynyt
16.10.2023
Viestejä
7
Kone kaatuilee aina välillä ja kaikki pitäs olla kunnossa, joten epäilen että SSD on rikki. Onko mitään tapaa varmistua/ korjata ongelmaa? No jos osatn uuden SSD:een miten saan siirrettyä käyttöjärjestelmän sun muut tiedot helposti uudelle? Kiitos avusta jo etukäteen!!
 

madi

Tukijäsen
Liittynyt
19.07.2017
Viestejä
3 486
Macrium ohjelmalla ainakin omat on kivuttomasti menneet.

En nyt ihan allekirjoita kaatuilua SSD ongelmaksi. Mulla on muutama SSD mennyt särki. Ne jäätyilee tai menee kerrasta mykäksi. Yksi kyllä työnsi jatkuvasti bluescreenia.
 
Liittynyt
17.06.2020
Viestejä
289
No jos osatn uuden SSD:een miten saan siirrettyä käyttöjärjestelmän sun muut tiedot helposti uudelle?
No itse en ottaisi suoraa kopiota, voi se ongelma siirtyä myös.
Tärkeät tiedostot talteen ja windowsin uudelleen asennus.

edit: tekisin vielä niin, että jättäisin sen vanhan varalle ja uudelle ssd:lle se windowsin asennus.
ssd-levyt kun on halpoja, niin voi samalla ostaa suuremman.
 
Liittynyt
16.10.2023
Viestejä
7
Macrium ohjelmalla ainakin omat on kivuttomasti menneet.

En nyt ihan allekirjoita kaatuilua SSD ongelmaksi. Mulla on muutama SSD mennyt särki. Ne jäätyilee tai menee kerrasta mykäksi. Yksi kyllä työnsi jatkuvasti bluescreenia.
joo blue screeniä mullakin työntää, joku hyper visor error. Toki voi olla joku muukin, mutta epäilen että ois tuo, kun ajurit on uusimmatja kaikki netistä löytyvät ongelmat on kokeiltu. Toki jotain saattanu mennä ohi kun kielikoneella katon. Onko muuta mitä voisin kokeilla?
 

madi

Tukijäsen
Liittynyt
19.07.2017
Viestejä
3 486
joo blue screeniä mullakin työntää, joku hyper visor error. Toki voi olla joku muukin, mutta epäilen että ois tuo, kun ajurit on uusimmatja kaikki netistä löytyvät ongelmat on kokeiltu. Toki jotain saattanu mennä ohi kun kielikoneella katon. Onko muuta mitä voisin kokeilla?
Se SSD on ainakin edullinen vaihtaa niin eipä siinä paljon häviä. Mikäli ongelma jatkuu ja on rautavika niin oma veikkaus menee emolevy/poweri.
 
Liittynyt
16.10.2023
Viestejä
7
Se SSD on ainakin edullinen vaihtaa niin eipä siinä paljon häviä. Mikäli ongelma jatkuu ja on rautavika niin oma veikkaus menee emolevy/poweri.
kokeilin jotain crystaldisk infoa ja se anto 100% tulokses ja sit windows ram diagnostiikkaa, eikä silläkään tullu nii mitä kannattais lähtee kokeilemaan?
 

madi

Tukijäsen
Liittynyt
19.07.2017
Viestejä
3 486
kokeilin jotain crystaldisk infoa ja se anto 100% tulokses ja sit windows ram diagnostiikkaa, eikä silläkään tullu nii mitä kannattais lähtee kokeilemaan?
Jos sulla on kellotuksia/alikellotuksia niin ne ainakin nyt ensin pois päältä.
Vaihda vaan se SSD :thumbsup:
 
Liittynyt
17.06.2020
Viestejä
289
Itse en siirtäisi. jättäisin vanhan ssd varalle. tosin helpottaa tärkeiden tiedostojen palautusta, kun niistä ensin ottaa kopion.
Sitten myöhemmin jos tarttee lukee sitä vanhaa asemaa, niin käyttää esim. usb ssd telakkaa / ssd koteloa.

1. Ensin tällä vanhalla koneella luot usb asennustikun, tarvitset tyhjän usb tikun.

2. sammutat koneen ja vaihdat ssd:n
3. tikku koneeseen, käynnistät koneen ja asennat windowsin.

tuolla myös 11: Windows 11:n lataaminen
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
16.10.2023
Viestejä
7
Itse en siirtäisi. jättäisin vanhan ssd varalle. tosin helpottaa tärkeiden tiedostojen palautusta, kun niistä ensin ottaa kopion.
Sitten myöhemmin jos tarttee lukee sitä vanhaa usb telakalla.

Ensin tällä vanhalla koneella luot usb asennustikun
vaihdat ssd:n
ja asennat windowsin.

tuolla myös 11: Windows 11:n lataaminen
aivan joo, löytyykö tuolta samasta vaikka mulla windows11?
 
Toggle Sidebar

Uusimmat viestit

Statistiikka

Viestiketjut
240 661
Viestejä
4 207 659
Jäsenet
70 930
Uusin jäsen
tomoslono

Hinta.fi

Ylös Bottom