Squad - uusi FPS peli aikuiseen makuun Project Realityn tekijöiltä

Kylläpä tympii jälleen näin ilmaisena viikonloppuna, että vuokraan kuuluvassa verkkoyhteydessä on 20 Gt:n siirtoraja vuorokaudessa. Menee vähän vaikeaksi, jos peli vaatiikin siitä jo 18 Gt. :D Tämä kun vaikuttaisi erityisen kiinnostavalta tekeleeltä. Kyllähän tuo tietysti tarvittaessa saattaisi mennäkin, jos peliä ehtisi pelata kunnolla, mutta eipä tälle olisi nytkään aikaa kuin ehkä muutama tunti.

No mielestäni tuo 18 euroa ja risat ei ole niin paha hinta etteikö sitä kärsisi maksaa. Niin ei tarttis jatkossa murehtia tiedonsiirtorajoista. ;)

Hohhoijaa, mutta olihan eilen illalla räiskettä ja sohellusta... :D

Sen verran pitää heti alkuun mainita, että oli ensimmäinen kerta suomalaisella serverillä ja yks asia joka pisti korvaan oli se, että squad leaderit eivät juuri puhua pukahtaneet. Koitin kysyä pariin otteeseen, että mikä suunnitelma, mutta ei tullut mitään vastausta. Sitten vaan randomina muita seuraillen ja kivääri laulaen ja melko tiuhaan mediciä huutaen tai respawn.

Hyvin jaksoi täydellä serverillä kone puksuttaa, framet oli koko ajan korkeella eikä mitään kamalaa lagailuakaan esiintynyt. Luulenpa, että näppiksellä ja hiirellä ei ihan kamalasti lähemmäs sotakokemusta pääse kuin mitä tämä peli tarjoaa.
 
Free weekendin aikana servereillä pelien taso on hieman mitä on. SL:t ei kommunikoi keskenään, medicit juoksee etulinjassa ja kuolee ensimäisinä, ajoneuvot ajetaan suoraan lippupisteille tai kaupunkeihin sisään + sitten nämä trollaavat teamkillerit. 660 tunnin kokemuksella voin sanoa, että kun free weekend loppuu ja uudet pelin ostaneet alkaa oppia pelin tavoille, niin on todellakin ostamisen arvoinen peli.

Kannattaa myös liittyä FSQ:n ja tätä kautta saada suomalaista peliseuraa. Meillä on myös klaani vs. klaani matseja vähintään 1-2 viikossa + muut eri yhteisöjen kanssa toteutetut tapahtumat. Olemme myös päässeet testailemaan Alphan eri beta-versioita ennen virallista julkaisua. FSQ:n discordiinhan pääsee osoitteella discord.me/FSQ

Olen itse yksi FSQ:n perustajista ja ylläpitäjistä.
 
No mielestäni tuo 18 euroa ja risat ei ole niin paha hinta etteikö sitä kärsisi maksaa. Niin ei tarttis jatkossa murehtia tiedonsiirtorajoista. ;)
Eipä sinänsä, mutta digitaalisuus tiputtaa omalla kohdallani pelin arvoa siinä määrin, että 18 euroa onkin yhtäkkiä jo melko kova hinta. Aika harvoin tulee siis ostettua pelejä digitaalisina tuohon hintaan. Saatan harkita asiaa uudelleen, jos backlog joskus tyhjenee tarpeeksi ja sen seurauksena ehtii hamuta uudempienkin pelien perään.
 
Menee vähän off topiciksi, mutta miten se digitaalisuus, tai oikeammin fyysisen median puute, on este pelin hankinnalle? Jos nyt oikein ymmärsin...
 
Pitkään seurannut kyseisen pelin kehitystä, mutta ei ole vielä tullut ostettua (Suurin syy, että en jaksa kuunnella mussutusta, ku aloittelija pelaa) :dead:

No nyt on sit hyvä aika ladata ja sunnuntai pelata, muutkin on alottelijoita siellä. Tule FSQ:n serverille ja hyppää semmoseen squadiin missä on FSQ:n jätkä leaderina, kerro että olet aloittelija niin varmasti opastetaan alkuun. (Varsinkin jos on [FSQ] Jusu Sipilä leaderina niin siihen kannattaa hypätä nopeasti, ois itekkin toivonu että tollanen leaderi ois sillon alkuaikoina ollut. Todella hyvä neuvomaan miten kannattaa pelata)
 
Onko FSQ:n servulla tasasia matseja? Itse tulee yleensä pelattua Tacticalgamerin serverillä, ihan jo PR:n ajoista asti..
 
Tuli eilen hakattua 6-7 tuntia FSQ serverillä, hyvää settiä koko illan. Täytyy palata toistekkin pelailemaan sinne. Jos joku suomalaista serveriä kaipaa niin tuota voin kyllä suositella.

Tasaisista matseista en osaa sanoa, meillä oli melko pitkä voittoputki ja pari kertaa ihan isollakin erotuksella. Taisi vähän stäckkääntyä kovimmat tiimipelaajat yhdelle puolelle kun pisteet paukkui lähes 20k parillakin squadilla yhden kierroksen aikana. Yleensä se tuppaakin niin menemään, että voitto menee sinne mistä löytyy hyvät squad leaderit.
 
Tuli eilen hakattua 6-7 tuntia FSQ serverillä, hyvää settiä koko illan. Täytyy palata toistekkin pelailemaan sinne. Jos joku suomalaista serveriä kaipaa niin tuota voin kyllä suositella.

Tasaisista matseista en osaa sanoa, meillä oli melko pitkä voittoputki ja pari kertaa ihan isollakin erotuksella. Taisi vähän stäckkääntyä kovimmat tiimipelaajat yhdelle puolelle kun pisteet paukkui lähes 20k parillakin squadilla yhden kierroksen aikana. Yleensä se tuppaakin niin menemään, että voitto menee sinne mistä löytyy hyvät squad leaderit.
Suomalaiset tykkää stäkätä välillä, TG:n servulla eilen 3 mappia ja kaikissa voitot max. 120 tiketin erolla joka on ihan OK matsi jo tiimitasapainon puolesta imo.
 
Suomalaiset tykkää stäkätä välillä, TG:n servulla eilen 3 mappia ja kaikissa voitot max. 120 tiketin erolla joka on ihan OK matsi jo tiimitasapainon puolesta imo.

Juu ei sen tarvitsekaan olla niin tiukkaa että kahden käden sormilla erotus lasketaan, omasta mielestäni voi olla isompikin ero eikä vielä tunnu "epäreilulta". Tosin jos ei matsi ole ihan armotonta perseraiskausta mainbasessa niin harvoin on kuitenkaan harmittanut vaikka häviö tulisi. Ei sitä jotenkin ehdi edes huomata eikä sitä hirveästi paukuteta kierroksen lopussa. Ehkä ihan hyvä näin.
 
Juu ei sen tarvitsekaan olla niin tiukkaa että kahden käden sormilla erotus lasketaan, omasta mielestäni voi olla isompikin ero eikä vielä tunnu "epäreilulta". Tosin jos ei matsi ole ihan armotonta perseraiskausta mainbasessa niin harvoin on kuitenkaan harmittanut vaikka häviö tulisi. Ei sitä jotenkin ehdi edes huomata eikä sitä hirveästi paukuteta kierroksen lopussa. Ehkä ihan hyvä näin.
Joo kyllä, aikanaan PR:ssä Pelitutkalla tuli monen monta hyvää matsia pelattua esim: Silent Eaglea.

Squadissa tuntuu että ainakin mun ihan eka Squad - Al Basrah matsi oli noin 2000 kertaa mukavempi matsi insuilla mitä se oli ikinä PR:ssä. Oli oikeasti hauskaa eikä pelkkää häröilyä ja säätöä. Toki peliseurakin oli vähän eri ulkkareiden kanssa.
 
Onko FSQ:n servulla tasasia matseja? Itse tulee yleensä pelattua Tacticalgamerin serverillä, ihan jo PR:n ajoista asti..

Ollaan yritetty FSQ:n jäseniä tasoitella jos menee ylijuoksuksi, tänään ihan OK matseja ja viimeisin oli tasaisin publamatsi mitä oon pelannu. Jenkeillä tais olla yks tiketti lopussa ja venäläisillä nolla, ticketbleed taitaa vaan vaikuttaa vielä lopunkin jälkeen niin siksi näyttää 0 ja -3.
lG163So.png
 
Vuoden vaihteen tienoilta itse Squadia pelaillut ja paremmalta aina tuntuu joka päivityksen jälkeen.
Aika paljon randomi porukkaa löytyy ketkä ei SL:ää kuuntele, mutta sitten kun saa hyvän porukan ni peli muuttuu kummallisesti paremmaksi.
Ja randomi SL:reitä löytyy kanssa joissain peleissä, parin päivän takaisessa bagdadin mapissa ( joo ei nyt heti muistu nimi :D ), kaks squadia kämppi keskellä aavikkoa puol rundia.. Voitto sentään tuli oman ja toisen squadin puolesta, Jenkit vielä oltiin..
FSQ servu myös hyvä mesta, päivällä/illalla aina peliä pystyssä ja hyvä meno, suosittelen!
 
Aika paljon randomi porukkaa löytyy ketkä ei SL:ää kuuntele, mutta sitten kun saa hyvän porukan ni peli muuttuu kummallisesti paremmaksi.
FSQ servu myös hyvä mesta, päivällä/illalla aina peliä pystyssä ja hyvä meno, suosittelen!
Ainahan publalla ollessa on välinpitämättömiä sooloja ja aloittelijoita, pelissä kuin pelissä.

Peli parantuu päivitys päivityksestä, vaikka onkin edelleen 'alpha' vaiheessa, muka. Vai että vuosia jo ollut?

Tainnut kehittäjillä mennä pasmat sekaisin kun heidän 'alpha' versiota päivittelevät, tarkoitan että kehitys muka vielä alkeellisella Alpha tasolla jos ollut vaikka kuinka pitkään Steamin Early Accessissä.

Pitänevät vain 'alphana' että joissakin Stiimin ilmaisvkon loppuina kokeilevat yllättyisivät että vasta Alpha versio ja kummiskin jo täysin pelattava... Ehkä julkkarissa on jumal-peli...hienoo...must...

Ja servu softat > satoja servuja + kymmeniä tuhansia pelaajia vain alpha versiolle...juu...

Hyvä peli jo nytkin ja paranee. T: [FSQ] Hiikeri
 
Ainahan publalla ollessa on välinpitämättömiä sooloja ja aloittelijoita, pelissä kuin pelissä.

Peli parantuu päivitys päivityksestä, vaikka onkin edelleen 'alpha' vaiheessa, muka. Vai että vuosia jo ollut?

Tainnut kehittäjillä mennä pasmat sekaisin kun heidän 'alpha' versiota päivittelevät, tarkoitan että kehitys muka vielä alkeellisella Alpha tasolla jos ollut vaikka kuinka pitkään Steamin Early Accessissä.

Pitänevät vain 'alphana' että joissakin Stiimin ilmaisvkon loppuina kokeilevat yllättyisivät että vasta Alpha versio ja kummiskin jo täysin pelattava... Ehkä julkkarissa on jumal-peli...hienoo...must...

Ja servu softat > satoja servuja + kymmeniä tuhansia pelaajia vain alpha versiolle...juu...

Hyvä peli jo nytkin ja paranee. T: [FSQ] Hiikeri
Taitaa heillä vain olla tuo vastuun kiertely miksi on alphassa. Kun tuodaan uusia ominaisuuksia tms ja menee ketuiksi niin voidaan turvautua siihen.
 
Ihan normaaliahan tuo on Kickstarter projectille. Ensin oli backereille closed alpha jonka jälkeen peli julkaistiin Steamissa Early Accessina jossa se nykyäänkin on, ja jokaisen joka sen ostaa pitäisi se ottaa huomioon. Ihan samanlainen projekti on esim Battlegrounds.

Peli tulee betaan jossain vaiheessa jonka jälkeen se julkaistaan täytenä versiona, tämän vuoden puolella luultavasti.
Vertailu AAA peleihin on turhaa näiden indiepelien kanssa koska siinä periaatteessa jätetään tuo julkinen alpha/betatestaus pois ja julkaistaan se kasa mitä on saatu aikaan valmiina pelinä jota sitten päivitetään ajan myötä.
 
V9.4 julkaistu. Mm. IED, Mortarit ja miinat. Tulkaahan FSQ:n serverille tänään kokeilemaan

Alpha 9.4- Squad
Päivän kokeilleena, aika hyvältä vaikuttas 9.4. mortarit aikamoisia vehkeitä, oikein taktikoituna tehokasta tukitulta antaa.
Se mikä tuli huomattua, että tiimipelaaminen aika pieneks jäänyt tällä hetkellä, kaks squadia eri puolilla karttaa istuu mortareilla ja paukuttaa menemään kun kaks squadia koittaa voittas peliä :D muutama hyvä matsikin kyl mukaan mahtunut.
Fools roadissa oli aikamoinen tilanne kerran, vallattiin ammohill, 2min sen jälkeen mortaria suoraan keskelle suojia pamahti ja n.20 kaveria delas siihen ( eli kaikki puolustajat ), hyvä peli oli muuten.
Logit aika kovasti kaikki koittas pitää itellänsä ku mortareita paukuttaa, ei aina taho edes habeja saada ylös..
 
Viimeksi muokattu:
Onneksi on tuo mortarspämmi vähentynyt siitä mitä se oli tossa 9.4 julkasun aikaan, kai porukka on vihdoin tajunnu ettei niistä 90% tapauksessa ole mitään hyötyä. Kaksi kertaa tainnu kuolla mortariin, eikä oikein muutakaan häiriötä ole niistä ollut. Hienon näköisiä kuten tuossa yllä olevassa videossa.
 
Joo, välillä tuntuu että käyttääkö kukaan enään mortareja.
Hyökkäämisessä tehokas apuväline kyllä oikein käytettynä.
 
Pitäisi kyllä katsastaa nykymeno tästä. Viimeksi varmaan syksyllä pelaillut, ja jossain vaiheessa ampurataa kävin ihmettelemässä, ja havaitsin, että oikein ajoneuvoja oli ilmestynyt. Kynnys lähteä sekoilemaan on vaan melko suuri, vaikka äkkiähän pelimekaniikkaan ja kontrolleihin pääsee sisälle. Jos vaikka viikonloppuna jaksaisi tesmailla.
 
Pitäisi kyllä katsastaa nykymeno tästä. Viimeksi varmaan syksyllä pelaillut, ja jossain vaiheessa ampurataa kävin ihmettelemässä, ja havaitsin, että oikein ajoneuvoja oli ilmestynyt. Kynnys lähteä sekoilemaan on vaan melko suuri, vaikka äkkiähän pelimekaniikkaan ja kontrolleihin pääsee sisälle. Jos vaikka viikonloppuna jaksaisi tesmailla.
Itse odotan tuota uutta animaatiosysteemiä vielä, joskus syksyllä kanssa viimeksi pelannut. Sen jälkeen kyllä alkaa peruspeli olla niin vakuuttavasti kasassa, että voi parantaa sisällöllä enää, ja senkin osalta hyvältä näyttää kun kopteritkin työn alla jo.

 
Minäkin hyppäsin Squadin kelkkaan aiemman alennusmyynnin aikana ja yllätyin positiivisesti, miten hyvä peli on jo Alpha vaiheessa. Vanhana Gynther Streak veteraanina tykkäsin välittömästi meiningistä ja ehkä paras ominaisuus koko pelissä on se sumennusefekti kun luodit viuhuu lähellä, muttei osu, onko se sitten Bullet Suppression.

En ole tosiaan pelannut yhtään uusia CODeja tai BF pelejä, niin en tiedä miten originaali idea se on, mutta peli imaisi heti mukaansa.

Huonoina puolina on se vihollisen ammuskelu, kun ei tiedä että osuiko siihen nyt vai ei. Enkä tarkoita sitä että ampuu kauas eikä näe miten viholliselle käy, vaan se että ammut nurkan takaa ja vihollinen lagittaa aivan kuin osuisi, kaatuu maahan epäselvästi ja hetken kuluttua ampuu takaisin. Muutenkin se osumismallinnus vaatii parantelua, koska välistä tuntuu että ne hitboksit on aivan ihmeellisiä sekä ukkeleissa että rakennuksissa.

Silti, harva peli on jo alpha vaiheessa 5/5 ammuskelua, joten innolla odotan päivityksiä.
 
International Squad Knockout Tournamentin kesäturnaus alkoi eilen ja tänään pelaa suomalainen FSQ puolalaista HSR:ää vastaan. Pelimuoton AAS, 24vs24 ja karttana Yehorivka AAS v1.

Peli striimataan selostuksen kanssa osoitteessa https://twitch.tv/running_duck
Matsi alkaa klo. 21.00, striimissä saattaa olla vartin delay.

Kannattaa vilkaista jos kilpailullinen pelailu kiinnostaa.
 
Seurailin kaverin pelaamista ja tuli sitten napattua tämä Steam salesta. Alkuperäistä Operation Flashpointia ja sittemmin Arma 3:sta tullut pelailtua, vain SP ja coop, joten tuo rauhallisempi meno maistuu kyllä. BF1 ja Overwatch ovat ne mitä on tullut välillä pelailtua, mutta ne ovat välillä liiankin ADHD ja se tiimipelaaminen uupuu. Itseäänkin saa kyllä syyttää, kun en käytä mikkiä muuten kuin kavereiden kanssa, vaikka muuten kyllä pelaan tiimin eteen.

En tiedä mikä siinä on, mutta tuntemattomille, ja varsinkin englanniksi, jutusteluun on aina ollut vähän kynnys ja siksi kommunikointi on jäänyt kavereihin tai kirjoitteluun. Tiimi pelaaminen kiinnostaa, mutta koska kommunikaatio on tässä tärkeää, niin sen takia pitkään arvoin tuleeko tätä sitten pelattua. Parina päivänä nyt kokeillut ja kyllä sitä suuta saa auki publassa. Oikeastaan ongelma on uudelle se, että antaa jotain järkevää infoa muille, varsinkin pikatilanteissa. Omia huomioita parin päivän ja muutaman tunnin perusteella:

  • Pelattavuus on jo nyt hyvä ja peli pyörii sujuvasti
  • Tiimin kanssa yhteen pelaaminen mukavaa, varsinkin jos on hyvä SL. Pysy kimpassa ja kuuntele SLia, toki sanomattakin selvää tässä.
  • RP / FOB vaatii kavereita SL:n ympärille, jotta ne voi pystyttää. Missä vaiheessa siitä radiosta (FOB?) voi tehdä spawn pointin (HAB?), vaatii riittävästi CP:a joko odottelemalla taikka logistiikkalla?
  • Älä spawnaa RP:lle, jos SL on kuollut ja RP:llä vain 1 spawni jäljellä. Hyvä RP paikka mahdollisesti menetetään, jos viimeinen rivimies spawnaa siihen
  • Älä tuhoa vihujen hyvättyjä ajoneuvoja, jos ne voi jättää valvottuna saarroksiin. Ilmeisesti ajoneuvon pitää tuhoutua, ennen kuin se spawnaa uudelleen MAINiin?
  • Onko mitään hyötyä ampua ajoneuvoja käsiasein? Kuorma-autoja, technicalia, mopoja ehkä, mutta entä Hummereita tai muita?
  • Oma osaamattomuus kyllä vielä ärsyttää, vaikka pelaamallahan se paranee. Lähinnä se (ei muutenkaan erinomainen) FPS pelaaminen kärsii, kun koittaa kuunnella ohjeita ja seurata tiimiä, että mitä pitäisi tehdä -> kuolemia -> turhia miinuksia tiketteihin eikä ole mukana auttamassa
  • Nyyppänä ei pysty suorittamaan kaikkia pyydettyjä tehtäviä, koska ei välttämättä tunne kaikkia mekniikkoja, termejä tai mappia. KRH laskuria jo katselin, että sen laitoksen kanssa osaisi ampua suht oikeaan paikkaan.
  • Voiko vihujen hylättyjä ajoneuvoja varastaa?
    Ulkonäkö ja äänimaailma tunnelmallisen komeita
  • Tulevat muutokset vaikuttavat hyviltä

Eilen oli kyllä FSQ:lla melkoista raiskuuta. Taisi olla pari 300 ja pari lähes 450 tappiota putkeen. Siinä ei paljon nyyppää naurata :)

EDIT:
Eli ilmeisesti sen radion (FOB / torni) läheisyyteen kun rakentaa kontin (HAB / pyramidi ilman kärkeä), niin FOBiin ilmestyy se keltainen spawn pallo.
 
Viimeksi muokattu:

RP / FOB vaatii kavereita SL:n ympärille, jotta ne voi pystyttää. Missä vaiheessa siitä radiosta (FOB?) voi tehdä spawn pointin (HAB?), vaatii riittävästi CP:a joko odottelemalla taikka logistiikkalla? -Juuri noin, insut tarvitsee 350cp, militia 400cp ja usa&venäjä 500cp HAB:n rakennukseen. Kaikki muutkin FOB:lle rakennettavat tarvitsee pisteitä (50cal, mortarit, hiekkasäkit jne.)

Älä spawnaa RP:lle, jos SL on kuollut ja RP:llä vain 1 spawni jäljellä. Hyvä RP paikka mahdollisesti menetetään, jos viimeinen rivimies spawnaa siihen -Tämä kannattaa muistaa kyllä aina. Jos huomaa että RP:ssä on kolme spawnia jäljellä niin voi jo SL:lle siitä mainita. Kaksi spawnia niin silloin kannattaa jo olla spawnaamatta ja kysyä SL:ltä ohjeita miten toimia. Jos RP:ssä on vaan yksi spawn jälejllä ja kaikki ryhmässä kuolleita niin eipä se SL siellä yksin mitään tee. Kannattaa myös muistaa ettei IKINÄ spawnaa mainiin jos SL ei käske.


Älä tuhoa vihujen hyvättyjä ajoneuvoja, jos ne voi jättää valvottuna saarroksiin. Ilmeisesti ajoneuvon pitää tuhoutua, ennen kuin se spawnaa uudelleen MAINiin? -Pitää tuohoutua, välillä hyvä jättää tuhoamatta varsinkin halvat ajoneuvot (technit, rekat ja logit), voi olla että jossain vaiheessa tiimillä on kaikki ajoneuvot ympäri mappia hylättyinä

Onko mitään hyötyä ampua ajoneuvoja käsiasein? Kuorma-autoja, technicalia, mopoja ehkä, mutta entä Hummereita tai muita? -Ainoastaan technit ja mopot saa tuhottua ampumalla, muihin ajoneuvoihin tarvii vähintään GL:n. Normaalihummerin ampujan voi kyllä ampua torniin.,

Nyyppänä ei pysty suorittamaan kaikkia pyydettyjä tehtäviä, koska ei välttämättä tunne kaikkia mekniikkoja, termejä tai mappia. KRH laskuria jo katselin, että sen laitoksen kanssa osaisi ampua suht oikeaan paikkaan. -Mapit ja muut oppii ajan kanssa ja kysyä kannattaa aina. Mortarit on turhia publalla, niihin ei kannattais ikinä käyttää siellä aikaa. Oma mielipide mutta jokunen tunti publapelejä takana ja kaksi-kolme kertaa kuollut mortariin, eikä ikinä ole muutenkaan ollut niistä muuta haittaa kuin ettei kuule mitään muuta.

Voiko vihujen hylättyjä ajoneuvoja varastaa? -Ei voi

Jos kiinnostaa suomalaisten kanssa pelailu niin FSQ:n discordissa on tilaa, siellä Yleinen pulina puhekanavalle voi tulla kyselemään missä ollaan pelailemassa. http://discord.me/fsq
 
Nyt on kymmenisen matsia takana ja alkaa päästä vähän sisälle tähän. Jopa mortar roundit tippui sinne minne pitikin :) Mukavaa pelailua, varsinkin silloin kun omalla puolella on hyvät squad leaderit. Hyvä SL on oikeastaa pakollinen, että hommasta nauttii. Tiimin kanssa kimppaan pelaaminen ja oikeasti tavoitteesta pelaaminen ovat tosiaan tämän pelin suola. Nämä lähes poikkeuksetta puuttuvat mm. Battlefieldeista, joissa homma menee melko usein pelkäksi ympäri kenttää sooloiluksi. Jos SL joutuu lähtemään kesken matsin, niin homma voi kaatua kyllä siihen. Useat, minä mukaan lukien, ei välttämättä halua niitä natsoja (ainakaan vielä) ja touhu menee heti kohta ihan häröilyksi. Porukka vain siirtelee natsoja, lähtee squadista taikka on vain hiljaa natsojen kanssa.

Alphaksi tämä toimii kyllä hyvin. Mitään suurempia pelin rikkojia en ole vielä nähnyt. Temppuileehan nuo fysiikat välillä ja objektit läpäisevät seiniä / on mahdollista healata seinien läpi, mutta muuten pelaa ihan jees. Esteiden yli vaulttaus on onneksi tulossa, samoin pään kääntäminen ja ilmeisesti täntäimiäkin päivitellään. Ehkä ympäristö voisi olla sen verran hajoava, että ajoneuvot eivät pysähdy pahvilaatikkoon, liikennemerkkiin, verkkoaitaan yms. Jos pitää valita, niin mieluiten pelaan Jenkeillä inffin parempien tähtäinten vuoksi. Onko venäläisille tulossa jotain punapistettä rautojen ja scopen väliin? Jos homma pidetään realistisena, niin rebeleille ei taida tulla parempia tähtäimiä. Näitähän kompensoidaan sitten muuten, mm. HAB vaatii vähemmän resuja ja käytettävissä on Heavy AT.

FSQ servulla on tullut pari kertaa 0 - 400 pelejä, ne ei oikein innosta ja pelaajat ei välttämättä "kunnioita" squadin nimessä lukevia "kieli asetuksia". Tiedän, että naapurit on kovia puhumaan, mutta että näin kovia... Oltiin kaverin kanssa FSQ:lla ja squadissa oli pari ruotsalaista. Ihan jatkuva papatus lähes mistä tahansa aiheesta, oli kyllä hyvin lähellä squadin vaihto. Eilen oli ihan hyvää vääntöä QFF serverillä pääosin suomalaisista koostuvassa tiimissä. Pelailen pääasiassa medicillä, koska se supportti rooli tuntuu istuvan itselleni parhaiten.

EDIT:
Se minkä kanssa on vähän ongelmia, on omien ja vihujen erottaminen joissain kentissä. Pitäisi opiskella nuo camot erikseen joka kenttään.
 
Viimeksi muokattu:
-
EDIT:
Se minkä kanssa on vähän ongelmia, on omien ja vihujen erottaminen joissain kentissä. Pitäisi opiskella nuo camot erikseen joka kenttään.
Veikkaan olevan ihan tarkoituksen mukaista. Ei se varmasti siellä kentälläkään niin helppoa ole.
 
On alkanut kiinnostaa tämä aikas paljon ja olisi kesäloma aikaa opetella. Mistä lähtisi järki hintaan?
 
Sunnuntaina 22.10 klo: 20.00 olisi mahdollisuus päästä pelaamaan Suomi vs. Ranska "maaottelua". Peli on 40 vs 40, mappina luultavasti Fools Road AAS v3.

Jos olet pelkkää publapeliä pelannut niin yhteisö vs yhteisö pelit ovat suunilleen n. 400% parempia, joten lähtekää ihmeessä mukaan.
Ilmoittautumiset minulle yv:llä tai FSQ:n discordissa http://discord.me/fsq, vielä on muutamia paikkoja jäljellä!

Vaatimukset on suomen kieli ja että omistaa Squadin.
 
Viimeksi muokattu:
Fallujan kuvat näyttävät kyllä törkeän hienoilta. Niin tarkkaa yksityiskohtaa että jää entiset mapit aivan varjoon.
Saapa nähdä onko koko kartta tehty noin tarkalla kädellä.
 

Statistiikka

Viestiketjuista
262 491
Viestejä
4 554 128
Jäsenet
74 993
Uusin jäsen
hollow

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom