Spider-Man (PS4)

Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
82
Kuis moni tämän meinasi hommata? Tulee siis perjantaina 7.9.2018 myyntiin

Näköjään erilaisia arvosteluita netti pullollaan, osassa grafiikka on muuttunut huonompaa E:sista.

Samoin itseä mietityttää jo se, että tähän on tulossa DLC jo myyntiin heti kuun lopussa 20e:llä, eli samoin kuulostaa myös rahastukselta.
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
361
Eiköhän tämä tule jossain vaiheessa hommattua, tuskin heti julkkarissa kun on kaikkea muutakin pelailtavaa. Katsotaan nyt mitä arvostelut sanoo, reilun parin tunnin päästähän nuo virallisesti tulee.
Your Source for the Critical Reception of Video Games.

Hyvältä vaikuttaa kyllä ensimmäisen revikan perusteella, mikä on jo lipsahtanut ilmoille :D
http://www.impulsegamer.com/spider-man-review-2018/ (5/5)
"It is not only one of the best games to be released this year, it is one of the defining games of a generation."

No katsellaan sitten kun on joku 50 revikkaa ulkona.. :)

Deluxe versio joka on kympin kalliimpi sisältää kaiketi nuo kaikki tänä vuonna tulevat "city that never sleeps" lisäsisällöt.

DLC:stä vielä täsmennystä:
Spider-Man’s episodic DLC, The City That Never Sleeps, will be released in three parts. The first chapter, “The Heist,” will be released on Oct. 23
“The Heist” will be followed by “Turf Wars” in November and “Silver Lining” in December.

Marvel’s Spider-Man: The City That Never Sleeps costs $24.99. PS4 owners can purchase individual chapters for $9.99 each. The DLC is also included in the game’s $79.99 Digital Deluxe Edition.
Spider-Man’s first DLC launches in October with new character, missions and suits
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
82
Eiköhän tämä tule jossain vaiheessa hommattua, tuskin heti julkkarissa kun on kaikkea muutakin pelailtavaa. Katsotaan nyt mitä arvostelut sanoo, reilun parin tunnin päästähän nuo virallisesti tulee.
Your Source for the Critical Reception of Video Games.

Hyvältä vaikuttaa kyllä ensimmäisen revikan perusteella, mikä on jo lipsahtanut ilmoille :D
http://www.impulsegamer.com/spider-man-review-2018/ (5/5)
"It is not only one of the best games to be released this year, it is one of the defining games of a generation."

No katsellaan sitten kun on joku 50 revikkaa ulkona.. :)

Deluxe versio joka on kympin kalliimpi sisältää kaiketi nuo kaikki tänä vuonna tulevat "city that never sleeps" lisäsisällöt.
Okei! Hyvä tietää :) Pitää katsoa jos sijottaisi sitten tuohon vähän kalliimpaan versioon :) ettei tarvitsisi ostella noita eriskeen.
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
2 911
Kyllähän tämä peli täytyy ostaa mutta ei ihan julkaisussa. Sonyltä tulossa taas yksi helmi lisää ennestään pitkään PS4 huippupelien listaan. :tup:
 
Liittynyt
28.10.2016
Viestejä
724
Kyllähän tämä peli täytyy ostaa mutta ei ihan julkaisussa. Sonyltä tulossa taas yksi helmi lisää ennestään pitkään PS4 huippupelien listaan. :tup:
Eikös tämä ole Insomniacin tuotos eikä Sonyn? Ja on siis tilattu ja odotukset on korkealla.
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
2 911
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
1 099
Kyllähän tätä pitää jo ensi viikonloppuna päästä pelaamaan. Vaikuttaa lupaavalta.
 
Liittynyt
27.03.2017
Viestejä
2 736
Kummallista että tulee vain PS4:lle, onneksi ostin sellaisen loppukesästä. Nyt on kesken God of War ja ostin eilen tarjouksesta Detroit: Became humanin ja kohta tulee vielä RDR2, joten tämän hommaan varmaan joskus kun kaikki DLC:t ovat ulkona ja peli on (joulu?)tarjouksessa. Hyvältä kyllä kuulostaa.
 

omenanraato

Team Tesla
Liittynyt
22.10.2017
Viestejä
4 469
Täytyy antaa elefantin kokoinen plussa siitä, että peli on täysin suomenkielinen valikoita ja käyttöliittymää myöden. Sonyn yksinoikeus joo, mutta en silti odottanut.

Mut yön alku fiilisten jälkeen onkin meno lässähtänyt pahemman kerran.
Älkää ymmärtäkö väärin. Seiteillä sinkoilu on poikkeuksellisen kivaa, taistelut sujuu sulavammin kuin missään pelissä tähän asti.

Mutta toi sisältö. Iski jotenkin tylysti nyt vasten kasvoja, kun virkeänä nyt päivällä alkoi pelaamaan.

- Aloitetaan nyt torneista, jotka avaa kartan. Oikeasti? Juuri kun Ubisoft pääsi niistä eroon. Eka fiilis oli ettette voi olla tosissanne. Myönnän toki, että Watch Dogs sarjaan ja tähän nuo sopii teemana paremmin kuin ainoaankaan muuhun pelisarjaan, mutta kaikkien näiden vuosien jälkeen tulee silti olo ettei enää tätä samaa..

- Siitä päästäänkin puzzleihin joita tehdään tornien avauksessa, mutta myös siellä peterinä ollessa labrassa. Ne on kuin eskari ikäiselle suunniteltuja, todella turhia ja puuduttavia. Puzzlet on tosi jees pelimekaniikaltaan, mutta nää on aivan naurettavia. Toki esim siellä labrassa ne vaikeutuu, mutta siitä huolimatta käsittämätön ratkaisu. Vai onko tän pelin oikea kohdeyleisö oikeasti 10-12v?

- Entös sit reppujen keräily? Öö..miksi? Ympäri kaupunkia hämiksen omia vanhoja reppuja menneisyydestä. Miksi se niitä on sinne heitellyt/jättänyt, eikä muista edes missä ne on? Ei hyvää päivää...
Tai maamerkkien kuvaaminen sivutehtävänä. Kaikki sivutehtävät aukeaa vieläpä suoraan kartalle..kunhan tornin on aktivoinut..

- Sivutehtävät? Jep jep. Rikosten estäminen. Täysin sitä samaa mätkintää kokoajan ja jo nyt vastustajat muistuttaa toinen toisiaan joka taistelussa ja ne etenee saman kaavan mukaan. Todella puuduttavaa.
Sama homma autojen takaa-ajo. Täysin sama kaava aina alusta loppuun.
Vielä kun noita on x määrä kaupunginosassa. Eli ne ei ole mitään GTA tyylis random rikoksia, vaan ennalta määrättyjä.

- Päätehtävät on samaa kuin sivutehtävät, mutta 100x isompia ja puuduttavampia.

- Puvut. Kuten jo kerroin, en ole supersankari fani, mutta joku on silti pyhää. Ei teräsmies tai hämähäkkimies pukeudu eri välisiin ja näköisiin pukuihin. Puvun kehitys ok, mutta noi uudet puvut. Joku rokkipuku missä joku rokkarin liivi päällä...oikeasti???

- Kaupunki on täysin kulissia jossain alhaalla, sinne on aivan turha mennä. Ylhäällä taas ei ole mitään. RDR aavikko oli eläväisempi ja mielenkiintoisempi paikka. Tässä kaupunki on vain senttien kiinnityspiste seuraavaan mätkintään.

Tarina varmasti olisi hyvä, jos tietäisi hämiksestä jotain, mutta vaikka tietäisin, niin jaksaisiko tarina viedä pelin läpi tuon kaiken muun copypasten ympäröimänä?

Alkufiilis tosiaan romahti hyvin nopeasti. Joskaan en edelleenkään pelaamista lopeta. Haluan uskoa pelin parantuvan vielä.

Edit:
Nämä bugit ei myöskään yhtään paranna peli-iloa. Ei ole edes eka kerta kun kävi..
 
Liittynyt
06.05.2018
Viestejä
990
- Entös sit reppujen keräily? Öö..miksi? Ympäri kaupunkia hämiksen omia vanhoja reppuja menneisyydestä. Miksi se niitä on sinne heitellyt/jättänyt, eikä muista edes missä ne on? Ei hyvää päivää...
Tai maamerkkien kuvaaminen sivutehtävänä. Kaikki sivutehtävät aukeaa vieläpä suoraan kartalle..kunhan tornin on aktivoinut..
Et siis ole katsonut Spiderman Homecoming elokuvaa johon tuo kadonneet reput viittaus liittyy. Ne on aktiviteetteja, ei sivutehtäviä. Pelissä on ihan oikeat sivutehtävät ja tuo nyt on ihan yleinen open world pelimekaniikka, että aktiviteetit tulee näkyville kun avaa tornin.

- Sivutehtävät? Jep jep. Rikosten estäminen. Täysin sitä samaa mätkintää kokoajan ja jo nyt vastustajat muistuttaa toinen toisiaan joka taistelussa ja ne etenee saman kaavan mukaan. Todella puuduttavaa.
Sama homma autojen takaa-ajo. Täysin sama kaava aina alusta loppuun.
Vielä kun noita on x määrä kaupunginosassa. Eli ne ei ole mitään GTA tyylis random rikoksia, vaan ennalta määrättyjä.
Edelleen, ne on random aktiviteetteja eikä oikeita sivutehtäviä. Niitä ei ole pakko tehdä jos ne alkaa puuduttamaan. Nehän juuri on GTA tyyliin tapahtuvia random rikoksia kaupungissa (koska Spider-Manin kuulolla oleva poliisiradio).

- Päätehtävät on samaa kuin sivutehtävät, mutta 100x isompia ja puuduttavampia.
No tämähän on periaatteessa kaikkien (open world) pelien ongelma? Tosin on jo parin ensimmäisen tunnin aikana ollut jo jonkin verran vaihtelua päätehtävien osalta (hiippailua, vihollisaalloista selviämistä, ensimmäinen pomovastus kohtaaminen...).

- Puvut. Kuten jo kerroin, en ole supersankari fani, mutta joku on silti pyhää. Ei teräsmies tai hämähäkkimies pukeudu eri välisiin ja näköisiin pukuihin. Puvun kehitys ok, mutta noi uudet puvut. Joku rokkipuku missä joku rokkarin liivi päällä...oikeasti???
Ne puvut perustuu ihan oikeisiin nähtyihin asusteisiin Spider-Manin osalta. Joko elokuvissa tai sarjakuvissa. Sarjakuvia lukevat etenkin arvostavat jos pääsee valitsemaan jonkun oman suosikin sieltä asusteista. Onhan Batman ja Spider-Man ainakin nähty elokuvissa ja sarjakuvissa vaihtavan asua parempaan, jotka ovat hyvinkin erinäköisiä.

- Kaupunki on täysin kulissia jossain alhaalla, sinne on aivan turha mennä. Ylhäällä taas ei ole mitään. RDR aavikko oli eläväisempi ja mielenkiintoisempi paikka. Tässä kaupunki on vain senttien kiinnityspiste seuraavaan mätkintään.
Koko ajanhan maatasolla tapahtuu rikoksia. Ylhäällä myös. RDR:n ainoa mielenkiintoisempi aspekti maailmassa oli niiden isompien linnoitusten valloittaminen, muuten se sitten loppua kohdin muuttui puuduttavaksi hitaaksi etenemiseksi isojen välimatkojen perässä tehtävästä toiseen.

Edit:
Ensimmäinen oikea sivutehtävä jonka tein kyllä erosi hyvin paljon noista perus rikostentorjunta aktiviteeteista.
 
Viimeksi muokattu:

omenanraato

Team Tesla
Liittynyt
22.10.2017
Viestejä
4 469
Et siis ole katsonut Spiderman Homecoming elokuvaa johon tuo kadonneet reput viittaus liittyy. Ne on aktiviteetteja, ei sivutehtäviä. Pelissä on ihan oikeat sivutehtävät ja tuo nyt on ihan yleinen open world pelimekaniikka, että aktiviteetit tulee näkyville kun avaa tornin.
Juu en ole katsonut. Kahdesti yrittänyt ja ei pystynyt, kun nukahti. :D
Ja ei, ei ole yleinen open world mekaniikka. Se on Ubisoft mekaniikka, josta he itsekin ovat jo luopuneet. Esim RDR:ssä niitä ei sulla kartalla suoraan näkynyt, vaan niitä etsitään. Tässä ei ole mitään löytämisen iloa.

Edelleen, ne on random aktiviteetteja eikä oikeita sivutehtäviä. Niitä ei ole pakko tehdä jos ne alkaa puuduttamaan. Nehän juuri on GTA tyyliin tapahtuvia random rikoksia kaupungissa (koska Spider-Manin kuulolla oleva poliisiradio).
Joo väärä sanamuoto, on aktiviteetti tai sivutehtävä, sama se. Itseään ne toistaa silti mielettömän paljon ja kun ne toistaa samoja asioita kuin isommat tehtävätkin. Ja jos ei tuollaisia tee, peli muuttuu köyhästä todella köyhäksi, kun ei ole mitään sisältöä enää.
Ja miten ne voi olla randomeita, kun tehtävän jälkeen tulee ruudulle ilmoitus, että tästä kaupungista näitä suoritettu vaikka 2/5. Niitä on siellä esiasennettuna 5kpl tms, per kaupunginosa. Eli ei todellakaan samalla tyylillä kuin GTA/RDR.

No tämähän on periaatteessa kaikkien (open world) pelien ongelma? Tosin on jo parin ensimmäisen tunnin aikana ollut jo jonkin verran vaihtelua päätehtävien osalta (hiippailua, vihollisaalloista selviämistä, ensimmäinen pomovastus kohtaaminen...).
On, mutta siinäkin on erona et tekeekö 90% samaa, vai 50-70% samaa. Monessa pelissä olisi potentiaalia vaikka mihin, mutta alun jälkeen lässähtää saman kopioinniksi (GTA V), tässä tuntui että tutoriaalissa näki kaiken mitä peli tarjosi, kun mitään mielekästä uutta ei ole tullut jokusen tunnin pelailun jälkeen eteen.

Ne puvut perustuu ihan oikeisiin nähtyihin asusteisiin Spider-Manin osalta. Joko elokuvissa tai sarjakuvissa. Sarjakuvia lukevat etenkin arvostavat jos pääsee valitsemaan jonkun oman suosikin sieltä asusteista. Onhan Batman ja Spider-Man ainakin nähty elokuvissa ja sarjakuvissa vaihtavan asua parempaan, jotka ovat hyvinkin erinäköisiä.
No kuten todettu, niin itse en ole näitä 2000-luvun versioita juurikaan katsonut. Yleensö Spiderman on ollut punasinisessä puvussa. Ei sm lateksipuvussa, tai rokkiliivit päällä ja Batman ollut mustissa puvuissa, ei vaikkapa robiniksi pukeutuneena.
Itelle ei uppoa tuo yhtään.

Koko ajanhan maatasolla tapahtuu rikoksia. Ylhäällä myös. RDR:n ainoa mielenkiintoisempi aspekti maailmassa oli niiden isompien linnoitusten valloittaminen, muuten se sitten loppua kohdin muuttui puuduttavaksi hitaaksi etenemiseksi isojen välimatkojen perässä tehtävästä toiseen.
Joo tapahtuu rikoksia mitkä ovat toistensa copypastea ja täysin irrallisia muusta maailmasta. Ihmiset on staattista kulissia ja autot menee kiskoilla ilman ”elämää”.
Esim auton pysäytys ja lopussa auto lentää katua pitkin kyljellään. Siinä saattaa katua ylittää siviilejä, jotka ei ole moksiskaan, kun auto menee niiden läpi jne. Immersio puuttuu aivan täysin ja en muista näin huonoa ”katutasoa” nähneeni koskaan.
AC sarjassakin mennään katoilla paljon ja kadulla on luonnollinen fiilis silti.

Edit:
Ensimmäinen oikea sivutehtävä jonka tein kyllä erosi hyvin paljon noista perus rikostentorjunta aktiviteeteista.
No miten sen nyt ottaa. Ensimmäinen ”oikea” sivutehtävä mikä mulla tuli liittyi niihin torneihin taas ja ennen tornille pääsyä taas mätkitään vihuja samalla kaavalla..
 
Liittynyt
06.05.2018
Viestejä
990
No kuten todettu, niin itse en ole näitä 2000-luvun versioita juurikaan katsonut. Yleensö Spiderman on ollut punasinisessä puvussa. Ei sm lateksipuvussa, tai rokkiliivit päällä ja Batman ollut mustissa puvuissa, ei vaikkapa robiniksi pukeutuneena.
Itelle ei uppoa tuo yhtään.
Spider-Man Costumes: A Look at the Suits Over the Years!

Saman listan voi hakea vaikka Batmanille, kyllä ne pelissä esillä olevat asut perustuu sarjakuvissa tai elokuvissa nähtyihin ja tunnettuihin asuihin.

Joo väärä sanamuoto, on aktiviteetti tai sivutehtävä, sama se. Itseään ne toistaa silti mielettömän paljon ja kun ne toistaa samoja asioita kuin isommat tehtävätkin. Ja jos ei tuollaisia tee, peli muuttuu köyhästä todella köyhäksi, kun ei ole mitään sisältöä enää.
Ja miten ne voi olla randomeita, kun tehtävän jälkeen tulee ruudulle ilmoitus, että tästä kaupungista näitä suoritettu vaikka 2/5. Niitä on siellä esiasennettuna 5kpl tms, per kaupunginosa. Eli ei todellakaan samalla tyylillä kuin GTA/RDR.
Enemmän ne liittyy käsittääkseni jonkin alueen tavoitteisiin, ei ne silti lopu vaikka viisi kertaa jollakin alueella torjut rikoksia. Eli ne kyllä ilmestyy randomisti edelleen sinne tasaisella tahdilla.

On, mutta siinäkin on erona et tekeekö 90% samaa, vai 50-70% samaa. Monessa pelissä olisi potentiaalia vaikka mihin, mutta alun jälkeen lässähtää saman kopioinniksi (GTA V), tässä tuntui että tutoriaalissa näki kaiken mitä peli tarjosi, kun mitään mielekästä uutta ei ole tullut jokusen tunnin pelailun jälkeen eteen.
No voidaan sitten kysyä että mitä tästä pelistä erityisesti on jäänyt puuttumaan? Aika pitkälle tämä taas vastaa omia odotuksia. Tosin pomotaisteluja (sarjiksesta tuttuja pahiksia) saisi olla hieman enemmän ja muu tarjolla oleva aktiviteetti hieman monipuolisempaa.
 

omenanraato

Team Tesla
Liittynyt
22.10.2017
Viestejä
4 469
Jäänyt puuttumaan?
Sisältö.

Tällä hetkellä kaupunki on täysin eloton ja tyhjä ja tarpeeton. Siellä tällä irrallisia rikoksia, jotka ei tunnu siltä et ne olis siellä normi elämän joukossa. Ne on aina ihan samaa mätkintää, eikä mitään muuta.

Juu autoja pysäytellään ja pelastetaan ihmisiä takakontista mutta silti.

Kaupunki on tasan seittien kiinnityspaikka, jotta voit matkustaa nopeasti toiseen mätkintä paikkaan.

2min seitteilyä, 5min mätkintää, 3min seitteilyä, 10min mätkintää.
Väliin aina sit kuusivuotiaan typeriä puzzleja jotka puuduttaa ja vie pelin flown täysin.
Sen jälkeen toistetaan tuota tuhat kertaa.

Hieman olisi voinut mielikuvitusta käyttää, eikä tehdä aktiviteetista, sivutehtävistä ja päätehtävistä saman asian kopiointia eri mittakaavoissa..

Edit: liikkuminen ja tappelu on todella sulavaa ja yksi parhaista mitä tiedän pelien osalta. Open world itsessään on köyhempi kuin aikoihin olen missään nähnyt ja pelimekaniikat suoraan 10v takaa.

Spiderman fanille varmaan uppoaa pelkkä seittisinkoilu ja tarina, mutta ei tuota peliä tuolla alla voi kyllä hyvällä omalla tunnolla sanoa hyväksi tai monipuoliseksi, saati sitten innovatiiviseksi.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
06.05.2018
Viestejä
990
Jäänyt puuttumaan?
Sisältö.

Tällä hetkellä kaupunki on täysin eloton ja tyhjä ja tarpeeton. Siellä tällä irrallisia rikoksia, jotka ei tunnu siltä et ne olis siellä normi elämän joukossa. Ne on aina ihan samaa mätkintää, eikä mitään muuta.

Juu autoja pysäytellään ja pelastetaan ihmisiä takakontista mutta silti.

Kaupunki on tasan seittien kiinnityspaikka, jotta voit matkustaa nopeasti toiseen mätkintä paikkaan.

2min seitteilyä, 5min mätkintää, 3min seitteilyä, 10min mätkintää.
Väliin aina sit kuusivuotiaan typeriä puzzleja jotka puuduttaa ja vie pelin flown täysin.
Sen jälkeen toistetaan tuota tuhat kertaa.

Hieman olisi voinut mielikuvitusta käyttää, eikä tehdä aktiviteetista, sivutehtävistä ja päätehtävistä saman asian kopiointia eri mittakaavoissa..
Kannattaisi sitten keskittyä siihen pääjuoneen, muuten tuo nyt ei mitään survival pelien kokemusta tule tarjoamaan sisällön osalta eikä se ole ollut tarkoituskaan. Muuten voisi sanoa että ostit ihan vääränlaisen pelin.

Juu en ole katsonut. Kahdesti yrittänyt ja ei pystynyt, kun nukahti. :D
Ja ei, ei ole yleinen open world mekaniikka. Se on Ubisoft mekaniikka, josta he itsekin ovat jo luopuneet. Esim RDR:ssä niitä ei sulla kartalla suoraan näkynyt, vaan niitä etsitään. Tässä ei ole mitään löytämisen iloa.
Paitsi että RDR:ssa pystyit ostamaan kaupasta karttoja jotka paljasti aika pitkälti kaiken. Hyvin vähän tuollakin loppujen lopuksi oli mitään oikeaa etsittävää.
 

omenanraato

Team Tesla
Liittynyt
22.10.2017
Viestejä
4 469
Kannattaisi sitten keskittyä siihen pääjuoneen, muuten tuo nyt ei mitään survival pelien kokemusta tule tarjoamaan sisällön osalta eikä se ole ollut tarkoituskaan. Muuten voisi sanoa että ostit ihan vääränlaisen pelin.


Paitsi että RDR:ssa pystyit ostamaan kaupasta karttoja jotka paljasti aika pitkälti kaiken. Hyvin vähän tuollakin loppujen lopuksi oli mitään oikeaa etsittävää.
Kyllä RDR:ssä oli paljon karttoja joilla löydettiin oikea paikka kun katseltiin ja tutkittiin karttaa. Ei siinä lukenut pelimaailmassa hohtavana ”tässä on aarre”.
Kingdom Comessa vielä enemmän.

Pääjuonta toki alan tekemäänkin, mutta ei ole järkeä tehdä open worldiä vain huonoksi kulissiksi pääjuonelle. Silloin on pelin tekijä jo lähtenyt väärälle linjalle...
 
Liittynyt
06.05.2018
Viestejä
990
Kyllä RDR:ssä oli paljon karttoja joilla löydettiin oikea paikka kun katseltiin ja tutkittiin karttaa. Ei siinä lukenut pelimaailmassa hohtavana ”tässä on aarre”.
Kingdom Comessa vielä enemmän.
"I'm not talking about the Survivalist Map that shows herb locations. I'm talking about the map next to it which purports to show all hotspots, landmarks, etc. in that area."

Toki nuo treasure mapit sitten oli ainoat oikeat kohteet joissa joutui itse jotain etsimään, muuten kaikki muu oli avattavissa rahaa vastaan.
 

omenanraato

Team Tesla
Liittynyt
22.10.2017
Viestejä
4 469
Siinä sentään pystyi etsimään itse, ei ollut pakko ostaa. Tässä kaikki lyödään suoraan kartalle ja pelimaailmaan näkyviin ja vieläpä aivan turhia juttuja, joiden kerääminen on lähinnä pakkopullaa pukujen kehitykseen.
 
Liittynyt
20.10.2016
Viestejä
891
Itsekin pari tuntia jo pelanneena. Ei tämä yllä arkham knightin tasolle(jos vertaillaan saman tyyliseen peliin), ei sitten millään. Lähinnä juuri harmittaa toi katutason staattisuus ja onnettomat keräilyesineet, arkham knightissa ridler trophyjen keräily oli mukavaa puuhaa vaikka niitä olikin tolkuttomasti.
 
Liittynyt
13.04.2017
Viestejä
1 494
Jopas täällä on pettynyttä jengiä :oops:

Voisin käyttää tilaisuutta hyväksi ja jos tuntuu siltä että peli joutaa myyntiin niin laita YV ;)
 
Liittynyt
13.11.2017
Viestejä
2 037
Itse muutaman tunnin nyt pelanneena hämmästelin tuota photo modea, järkyttävän hienoja kuvia saa aikaiseksi.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
3 232
Ärsyttää kun pitää väistellä vihollisia ja napin painallus tulee niin hitaasti jäljessä että monesti viholliset osuu
 
Liittynyt
05.01.2017
Viestejä
478
Graafisesti jees, mutta muuten kyllä ei kummoinen peli ole ollut näin kahden tunnin jälkeen. Kaikki tuntuu lähinnä komeiden maisemien päälle liimatulta
 

omenanraato

Team Tesla
Liittynyt
22.10.2017
Viestejä
4 469
Tänään tätä jatkoin, vaikka todella moni asia ärsyttää. Ehkäpä eniten tuo kaupungin turhuus, kun ei sillä mitään järkevää pointtia siellä ole ja nyt kun kartalla auki jo tutkimuslaitoksia jne, niin niiden Puzzlet ja tehtävät on niin suoraan jostain 6-10v suunnatuista peleistä, että olen aika varma pelin oikeasta kohdeyleisöstä.

Mutta olen tehnyt tietoisen valinnan, että en mene maan tasolle, kuin välillä ottamaan useamman rikollistehtävän putkeen, jotta niitä ei tarvi hetkeen taas tehdä.
Lisäksi menen päätehtävästä toiseen ja jos sivutehtäviä on, niin ne ensin. Näiden siirtymien välillä kerään kerättävät/turkimuslaitokset, jos osuu kohdalle. Jos ei niin sit menen suoraan. Eli käytännössä skippaan sen surkean maailman ja pelaan tarinapohjaisena pelinä, mikä on sikäli ihan typerää, että turhaan tehdö open world jos se on noin surkea.
Mut jokatapauksessa. Tällätavoin pelaten tarina on ollut ihan ok ja peliä on ollut ”ihan kiva” pelata pienissä erissä. Ja nyt kun pystyy hiipien tyhjentämään aluetta, niin olen 90% mennyt sillä. Ilman huomiota vain tyhjentänyt alueen. Se on moninverroin kivempaa, kuin se puuduttava mätkiminen. Tuskin tuokaan kyllä loppuun asti kantaa, mutta katsotaan..

Se joku ”välipomo”
Herman??
vai mikä olikaan, niin johan oli hanurista. Aikaa ei ollut oikeastaan yhtään edes väistää, saati sit napata L1/R1 pohjassa heitettäviä esineitä sen päälle. Teki mieli lopettaa pelaaminen siihen tehtävään, sillä oli kyllä aivan sieltä itsestään ja syvältä. Tasan yks mekaniikka koko vastuksessa ja sekin niin refleksi touhua et huh huh..

Mut tosiaan. Alkanut silleen varovasti tuntumaan ihan kivalta pelata, joskaan ei tämä yli seiskan peli tässä yksinkertaisuudessaan ja maailman surkeudessa mitenkään, mutta 1-10 välillä 7 on kuitenkin erittäin hyvä arvosana, mutta paljon parempaakin on tänävuonna nähty ja vielä loppuvuonna tulossa.
 
Liittynyt
23.02.2018
Viestejä
58
Vähän tää on musta saanut turhaa lokaa niskaan, ainakin foorumeilla. Toisaalta ihmettelen kyllä ylistäviä arvosteluja ja korkeaa metacritic pojoa.

Maan tasolla ei tosiaan tekemistä ole, miksi pitäisi olla? Eihän tuolla kaduilla kukaan käppäile? Seitin varassa huidellaan edes takaisin aikamoista kyytiä, mikä on ainakin tähän asti ollut ihan viihdyttävää. Yksi syy miksi tämä onkin varmaan toiminut yllättävän hyvin on tuo vauhti jolla edetään, useimmat kerättävät ja sivutehtävät tekee kuuluisassa kullin luikauksessa joten herkemmin matkalla päätehtävään lähtee noihin myös mukaan.

Ylipäätään tekemisen puutteesta valittaminen ihmetyttää. Toki jos gta v:n tyylistä open world peliä odotti niin onhan tämä varmasti pettymys, niin kaupungin elävyyden suhteen kuin "minipelien". Itse tulee huideltua kaupungissa edes takaisin ja kyllä tuolla aina vastaan tulee jotain matkalla päätehtävään. Toki lähinnä noita kerättäviä, mutta mikäs siinä matkalla ottaa kuva tai pysäyttää roistojen pakomatka. Tietty grindaamisen maku tosiaan noissa keräiltävissä on kun kerran ovat suoraan pisteitä varusteiden kehitykseen.

Taistelussa eri liikkeiden sekä "aseiden" yhdistely on ihan toimivaa ja hauskaa. Tähän asti ainakin maistunut eikä taistelu ole alkanut tuntumaan yksi toikkoiselta. Eihän tämä mikään 10/10 peli ole mutta ihan viihdyttävää mättämistä, koukuttaa ainakin itseäni tekemään vielä se yksi sivutehtävä tai keräämään reppu ja matkalla sinne nappaamaan pulun kiinni. Spiderman fanipojalle varmaankin perusteltu hankinta mutta myös kepeää open world peliä kaipaavalle maistuu jos ei vaan omista sitä ubiähkyä .
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
4 658
Tänään tätä jatkoin, vaikka todella moni asia ärsyttää. Ehkäpä eniten tuo kaupungin turhuus, kun ei sillä mitään järkevää pointtia siellä ole ja nyt kun kartalla auki jo tutkimuslaitoksia jne, niin niiden Puzzlet ja tehtävät on niin suoraan jostain 6-10v suunnatuista peleistä, että olen aika varma pelin oikeasta kohdeyleisöstä.

Mutta olen tehnyt tietoisen valinnan, että en mene maan tasolle, kuin välillä ottamaan useamman rikollistehtävän putkeen, jotta niitä ei tarvi hetkeen taas tehdä.
Lisäksi menen päätehtävästä toiseen ja jos sivutehtäviä on, niin ne ensin. Näiden siirtymien välillä kerään kerättävät/turkimuslaitokset, jos osuu kohdalle. Jos ei niin sit menen suoraan. Eli käytännössä skippaan sen surkean maailman ja pelaan tarinapohjaisena pelinä, mikä on sikäli ihan typerää, että turhaan tehdö open world jos se on noin surkea.
Mut jokatapauksessa. Tällätavoin pelaten tarina on ollut ihan ok ja peliä on ollut ”ihan kiva” pelata pienissä erissä. Ja nyt kun pystyy hiipien tyhjentämään aluetta, niin olen 90% mennyt sillä. Ilman huomiota vain tyhjentänyt alueen. Se on moninverroin kivempaa, kuin se puuduttava mätkiminen. Tuskin tuokaan kyllä loppuun asti kantaa, mutta katsotaan..

Se joku ”välipomo”
Herman??
vai mikä olikaan, niin johan oli hanurista. Aikaa ei ollut oikeastaan yhtään edes väistää, saati sit napata L1/R1 pohjassa heitettäviä esineitä sen päälle. Teki mieli lopettaa pelaaminen siihen tehtävään, sillä oli kyllä aivan sieltä itsestään ja syvältä. Tasan yks mekaniikka koko vastuksessa ja sekin niin refleksi touhua et huh huh..

Mut tosiaan. Alkanut silleen varovasti tuntumaan ihan kivalta pelata, joskaan ei tämä yli seiskan peli tässä yksinkertaisuudessaan ja maailman surkeudessa mitenkään, mutta 1-10 välillä 7 on kuitenkin erittäin hyvä arvosana, mutta paljon parempaakin on tänävuonna nähty ja vielä loppuvuonna tulossa.
Sua ärsyttää sivutehtävät mut silti teet niitä ja samalla haukut pelin paskaks sen takia? Ok.

Eipä tuossa Shockerissa ollut Hardilla mitään kummosempaa, se lopettaa sen riehumisen tietyn pisteen jälkeen ja hengähtää vähän aikaa, jossa kerkee enemmän kuin hyvin viskasemaan sillä L1R1 nappiyhistelmällä sitä naamaan. Ei tuossa sen kummosempaa, yhen mekaniikan bossi muttei tuohon refleksejä tarvittu, vaan sen verran älyä että huomaa millon se lopettaa hyökkäämisen.

Mut joo, ymmärrän kyllä ton valittamisen noista sivutekemisistä. Onhan ne vielä näin alussa ihan mukavia suurimmaks osaks, mutta voin kyllä helposti nähdä senkin että ne alkaa puuduttamaan hyvinkin nopeasti. Pointtina vaan se että mä en ainakaan oo huomannu et ne olis pakollisia. Toki onhan se ihan validi kritiikin kohde mutta että koko peli on paska sen takia kun sivutehtävät on huonoja?
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
3 232
Sua ärsyttää sivutehtävät mut silti teet niitä ja samalla haukut pelin paskaks sen takia? Ok.

Eipä tuossa Shockerissa ollut Hardilla mitään kummosempaa, se lopettaa sen riehumisen tietyn pisteen jälkeen ja hengähtää vähän aikaa, jossa kerkee enemmän kuin hyvin viskasemaan sillä L1R1 nappiyhistelmällä sitä naamaan. Ei tuossa sen kummosempaa, yhen mekaniikan bossi muttei tuohon refleksejä tarvittu, vaan sen verran älyä että huomaa millon se lopettaa hyökkäämisen.

Mut joo, ymmärrän kyllä ton valittamisen noista sivutekemisistä. Onhan ne vielä näin alussa ihan mukavia suurimmaks osaks, mutta voin kyllä helposti nähdä senkin että ne alkaa puuduttamaan hyvinkin nopeasti. Pointtina vaan se että mä en ainakaan oo huomannu et ne olis pakollisia. Toki onhan se ihan validi kritiikin kohde mutta että koko peli on paska sen takia kun sivutehtävät on huonoja?
Eikös noita sivutehtäviä ole vähän kuin pakko tehdä jos haluaa avata skilliä tai muuta pelissä
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
4 658
Eikös noita sivutehtäviä ole vähän kuin pakko tehdä jos haluaa avata skilliä tai muuta pelissä
Skillpointteja saa ihan normaalisti päätarinaa pelaamalla. Osa välineistä vaatii joo, mutta aika paljon noita saa tarinankin mukana auki. Päivitykset sit taitaa jo vaatia vähän sivutekemistä.
 

omenanraato

Team Tesla
Liittynyt
22.10.2017
Viestejä
4 469
Eipä noita poletteja oikein saa jos ei tee about kaikkia aktiviteetteja.

Ja se vasta typerää olisi, että pelaa open worldissä pelkän tarinan, eikä mitään muuta, silloin se vasta surkeaa olisi. Tuo ns. pakko tehdä noita aiheuttaa juuri sen fiiliksen, että ne on tehtävä grindaamisen vuoksi, mikä ei ole todellakaan hyvä.

Edit: ja ei tosiaan siellä katutasolla tarttis välttämättä mitään olla. Ärsyttää vaan kun rikos tehtävät on isoksi osaksi siellä ja ne rosvot on täysin irrallisia elementtejä, eikä muu maailma reagoi niihin mitenkään, eikä hämiksen tekemiseen.

Ja siellä ilmassa sinkoillessa olet täysin yksin läpi pelin, vieläpä kun tosiaan ei ole mitään tutkimista tms, kaikki on suoraan avoinna heti niin olet täysin pienoismallikaupungissa missä ei yksinkertaisesti ole mitään.
Perus putkijuoksuna (seittisinkoiluna)/mätkintäpelinä tää ois toiminu paljon paremmin.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
249
Kyllähän nuo siviilit karkuun näyttävät juoksevan kun rikolliset alkavat kadulla ammuskelemaan. Et jotain elämää siellä on.

Mut anyway, itselle aivan täydellistä viihdettä, todella sujuvaa toimintaa ja taistelusysteemi erinomainen kun opettelee vähän noita liikkeitä eikä vaan rämpyttele nappuloita. Hiipiminenkin onnistuu, muutamat tehtävät mennyt pelkästään sillä, että hiipinyt ja sitonut kaikki seittiin.

Kaupungilla liitely kyllä parasta, sen verran sulavaa menoa, et ei tule käytettyä noita pikamatkustus mahdollisuuksia ja samallahan tulee aina kerättyä kaikki vastaan tulevat tavarat tai rikolliset taltutettua. Tällä hetkellä kyllä täyden 10 peli itselle.
 
Liittynyt
17.06.2018
Viestejä
8 918
Ei mikään erikoisen pitkä peli ollut. Itse en ole vielä ehtinyt aloittaa mutta näyttää hyvältä. Poika sen sijaan pelasi jo läpi kun kävin lauantaina ostamassa tuon. Prosentit oli kuulemma jotain 70% eli kaikkea ei ole kolunnut. Minun tahdillani pelatessa pelattavaa riittää luultavasti kuukausia ;)
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
1 099
Loppua kohden tarinankerronta otti uuden vaihteen päälle. Tykkäsin, vaikkei mitään maailmaa järisyttävää koettu. Kokonaisuudessaan hyvin luodut hahmot ja henkilökemiat. Tarinassa keskityttiinkin yllätyksellisyyden sijasta enemmän näihin henkilökemioihin ja ristiriitoihin, mikä on piristävää supersankaripeleissä.

Manhattanilla oli erittäin mieluisaa vain seititellä ympäriinsä, mutta toivottavasti seuraavaan osaan saadaan enemmän merkittävää sivutekemistä. Tuntuu, että kaikki palaset pelimaailmassa on kohdillaan, mutta vielä vähän lihaa tarvittaisiin luiden ympärille, jotta immersio olisi ennennäkemätön. Ehkä jatko-osassa sitten.

Jonkinlaista liitosta kaipaisin asukkaiden ja Spider-Manin välille. Esimerkiksi jokin kaupunkilaisten / poliisien yleistä mielipidettä kuvaava indeksi Spider-Manista, mihin pystyisi vaikuttaa tekemällä erilaisia sivutehtäviä ja päätöksiä kaupungissa. Ja kun indeksi ylittää tietyn tason, Spider-Man saisi ihmisiltä jonkinlaista apua taisteluissa. Tai vastaavasti jos indeksi alkaa mennä pahasti miinukselle, niin kapuloita olisi tiedossa rattaisiin. Jonah Jameson mehustelisi ajoittain tilanteella radiossa.

Poliisejahan oli silloin tällöin mukana ampumassa vihuja kadulla tietynlaisissa tehtävissä, mutta kaatuiko kukaan ikinä niihin luoteihin? o_O Ei minusta, eikä varmaan vihut menettäneet edes healthiä niistä. Tai sitten olin vain liian nopea nappaamaan roistot.

Eipä siinä, kyllähän nuo sivutekemiset suoritti mielellään, kun pelimekaniikat ja kontrollit olivat erittäin hyvät. Menisinkö jopa niin pitkälle ja sanoisin, etten missään muussa avoimen maailman pelissä ole kokenut liikkumista yhtä nautittavana kuin tässä. Ja bossitappelut olivat nannaa spektaakkelia! Vielä vähän haastetta niihinkin vaikeimmalla tasolla plus sitä kaupungin elävöittämistä, niin ollaan lähellä täyden kympin peliä.

Arviolta 30 tuntia meni platinaan, joten kyllä tuossa ihan tarpeeksi tekemistä riitti itselleni. Todella hyvä peli kaikkinensa. 8.5/10 sanoisin.

Ne, jotka ihmettelevät, miksi peli on vain PS4:lle, tässä lainaus Insomniac Gamesin PR-henkilöltä asioiden kulusta:
jstevenson sanoi:
So the story is 1000% true

Sony FP has the best pipeline and support system in the business to create big story-based games. Some people don’t realize all of the support a publisher can give a developer, and that’s true of every major publisher for every major game.

Marvel approached Sony, wanting them to do one of their characters right with a big first-party story game. They wanted to work with one of the developers Sony FP works with frequently, and even mentioned us by name to Sony as a developer who they felt particularly fit.

Sony approached us, we were interested (obv!), and they told us Marvel wanted us to pick which hero we most wanted to play with. We picked Spider-Man (obv!).


All real, all how it happened, no ties to any other deal or circumstance.
Reseterasta:
Microsoft Studios |OT2| The Best Is Yet To Come
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
276
Jatko-osasta voisi kyllä poistaa ne MJ:n ja Milesin stealth-osuudet. Eivät ne onneksi kovin pitkiä olleet mutta muuhun peliin verrattuna huonoja putkia.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
4 658
Jatko-osasta voisi kyllä poistaa ne MJ:n ja Milesin stealth-osuudet. Eivät ne onneksi kovin pitkiä olleet mutta muuhun peliin verrattuna huonoja putkia.
Tää. Insomniacilla on lähestulkoon jokasessa pelissä ollu fetissinä siirtää sut pelaamaan ihan jotain täysin turhaa paskaa jota ei vaan yksinkertasesti oo kiva pelata ja toivot et se on ohi nopeesti. Ratchetissa clank-osuudet ja tässä nää pakotetut stealth hommat. Tarina oli kyllä hyvä vaikka se alkokin todella hitaasti, tuntu että Act 1 oli pelkkää lämmittelyä vikaa tehtävää lukuunottamatta.

(Act 2-3 spoilereita)
Myös noi vankilasta paenneet electrot rhinot sun muut tuntu jotenkin liimatuilta ja ryysityiltä. Ois kiva jos ois kunnolliset bossfightit ollu jokaiselle eikä tollasta tuplamätkintää jotka oli lisäks vielä todella helppoja. Scorpion tehtävä oli hyvä, mutta pakostihan tosta tuli mieleen että nyt on lainattu Arkhameista Scarecrowin kikat suoraan ja vähän vain muutettu siihen tehtävään missä olit myrkytetty ja vedit essopäissään sitten pitkin katuja ettien vastamyrkkyä.

Kaikenkaikkiaan kuitenkin nautittava kokemus, mukava oli pelata ja tarina oli kokonaisuudessaan erittäin hyvä. Jatko-osaa odotellessa toivois että otetaan nää muutamat pikkuviat huomioon, luulis ainakin lopun perusteella että Milesilla pelaaminen muuttuu ainakin suht radikaalisti.
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
1 099
Stealth-osuudet ovat mielestäni ok, jos ne on vain toteutettu hyvin. :D Ymmärrän tuollaisten hitaasti etenevien tehtävien pointit tarinankerrontavälineenä, mutta voisi niistä silti tehdä mielenkiintoisempia, kun näkee enemmän vaivaa.
 
Liittynyt
19.03.2018
Viestejä
81
Nyt on Spider Mania sen verran hinkattu, että pystyy vähän avautumaan. Peli on ihan hieno...välillä ja välillä taas ei todellakaan, jotenki tuntuu että kaikki on vähän puoli tiessä ja tiimiltä on vaan aika ja inspis loppunut kesken. Sivutehtävät on ihan täyttä diipadaapaa, joten niistä ei kannata enempää edes puhua. Hämiksen ohjastaminen on useimmiten pelin parasta antia ja siitä syystä peliä on hemmetin hauska pelata, mutta voi veljet kyllä ne kontrollit kairaa sua takamukseen oikeen olan takaa, kun pitäisi pikkutarkkoja juttuja tehdä. Taistelut toimii myös oikeen mallikkaasti, vaikka niissäkin joskus mennään aivan kaaoksen partaalle kun hämis seitittää aivan väärää kaveria, samaan aikaan kun raketti lentää kohti.
Itse juonen seuraaminen toimii ja kaikki on tehty upeita pelimoottorivälivideoita myöten todella hyvin, mutta juuri tämä hyvin tehty pääjuoni ja oivat leffakohtaukset saavat koko muun pelin vaikuttamaan ikäänkuin kiinan kopiolta ja väljältä perus roskalta.
Ihan OK seiskan peli, niinkuin suurinosa Sonyn yksinoikeuspeleistä. Tasaisen varmaa, mutta samalla yllätyksetöntä huttua.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
4 658
Nyt on Spider Mania sen verran hinkattu, että pystyy vähän avautumaan. Peli on ihan hieno...välillä ja välillä taas ei todellakaan, jotenki tuntuu että kaikki on vähän puoli tiessä ja tiimiltä on vaan aika ja inspis loppunut kesken. Sivutehtävät on ihan täyttä diipadaapaa, joten niistä ei kannata enempää edes puhua. Hämiksen ohjastaminen on useimmiten pelin parasta antia ja siitä syystä peliä on hemmetin hauska pelata, mutta voi veljet kyllä ne kontrollit kairaa sua takamukseen oikeen olan takaa, kun pitäisi pikkutarkkoja juttuja tehdä. Taistelut toimii myös oikeen mallikkaasti, vaikka niissäkin joskus mennään aivan kaaoksen partaalle kun hämis seitittää aivan väärää kaveria, samaan aikaan kun raketti lentää kohti.
Itse juonen seuraaminen toimii ja kaikki on tehty upeita pelimoottorivälivideoita myöten todella hyvin, mutta juuri tämä hyvin tehty pääjuoni ja oivat leffakohtaukset saavat koko muun pelin vaikuttamaan ikäänkuin kiinan kopiolta ja väljältä perus roskalta.
Ihan OK seiskan peli, niinkuin suurinosa Sonyn yksinoikeuspeleistä. Tasaisen varmaa, mutta samalla yllätyksetöntä huttua.
Nojoo, tässähän ne suurimmat ongelmat itelläkin pelin kanssa on. Sivutekeminen tosiaan lähtökohtasesti aika turhaa tauhkaa joka ei palvele minkäänlaista merkitystä, muuta kuin että upgradeja saat sitten ostettua. Research stationit oli ihan täyttä ripulia, itse sivutehtävät vähän latteita (Tombstonen sivutehtävälle kyllä peukku, näitä ois saanu olla lisääkin) mut reppujen kerääminen ja kuvien ottaminen (landmarkit) oli ainakin sen verran vaivatonta hommaa ettei siitä pysty oikeen pahemmin valittamaan. Ne Fiskin ja muiden kovien poikien fortressit on taas ihan ok turpajuhlia, ei mitään kummosta niissä mut ihan mielekästä pelattavaa.

Mut sit ne challenget. Stealth challengeja en oo ees kokeillu, enkä varmaan jaksakkaan, mut ainakin combat challenget tuntu niin geneeriseltä touhulta ja niitä pelatessa heräs vaan kysymys et eikös noi hideoutit/fortressit ois riittäny. Mut se höyryävin kasa oli vielä edessä, nimittäin ne dronet. Voi jumalauta kuinka pahasti noissa pystykään menemään pata jumiin viimeistään siinä vaiheessa kun hiffas ettei noissa välttämättä sitä parasta tulosta saadakkaan taidolla, vaan ihan sen mukaan miten pelistä itestä tuntuu. Youtubesta kun katteli miten muut on noita vetäny, niin huomaa että ne saa kaikki medalit vaikka ne vetää sen huonommin. Hienosti tehty koko roska, noi challenget on muutenkin aikalailla visvasinta tavaraa mitä koko pelistä löytyy niin itellä ainakin jää Taskmaster näkemättä noitten challengejen takia. Ei vaan kiinnosta, varsinkin kun noissa kohdissa just eniten pelin kontrollit kairaa sua kakkareikään just niinkun tossa ylempänäkin todettiin. Esimerkkeinä vaikkapa noi combat challenget, siel on reunoilla kipittämässä jos minkänäköstä sniperilla varustettua äijää, mutta jos peli päättää että sä hyppäätkin tähän toiseen kaveriin joka on ihan joissain muualla, niin siihen sulla ei kauheasti sanottavaa ole, tässä pelissä kun ei nimittäin lock onia ole. Ehkä tähtäämällä L2 voit päästä siihen äijään käsiks kehen haluatkin, mut veikkaisin että haasteissa ton hyödyntäminen pistää vähän kapuloita rattaisiin. Toisena esimerkkinä noi dronet, ne vaatii aika paljon tarkkuuta sen seitillä heilumisen suhteen, ja kuten moni tätä pelannut on saattanu huomata leveleitä saadessansa niin toi seiteillä ittensä linkoaminen onkin suunniteltu nopeuden ympärille, ei tarkkuuden. Valmistaudu siis kattomaan kun vetäset targetin ohi 180km/h nopeudella kun joku studiolla on päättäny pistää heti rakennuksen nurkan taake sen. Webzippailu (X painaminen ilmassa) kans välillä nappaa ihan väärään rakennukseen ja/tai suuntaan kiinni niin sekin saattaa pysäyttää sun vauhdin väärissä paikoissa.

Sit on vielä tietysti ne rikokset siellä kaduilla, kissapehmolelun kuvausta, labrassa perseilyä, 50 piilotettua landmarkia lisää jotka ei näy kartassa ihan vaan koska miksi ei ja sitten vielä joku helvetin spurgu haluaa että etit kyyhkyjä pitkin pitäjää. Hämis jopa ite kommentoi noita puluja jahdatessaan et on muuten vammasta puuhaa, pelintekijät tais asian tiedostaa itekkin et vähän tyhjästä temmottuja osa näistä. Nää kun kaikki sekotetaan keskenään niin saadaan ihan tajuton määrä kaikennäköistä turhaa sivutekemistä, josta suurinta osaa ei oo edes kauheen mielekästä pelata tai ei oikeastaan herätä minkäänlaisia tunteita, ne vaan on siellä koska muutakaan ei keksitty.

Pysyn silti kuitenkin aikasemman viestin takana. Peliä oli tosiaan mukava pelata ja hämiksen ohjaaminen oli sujuvaa, mutta vain siihen asti kunnes ois pitäny jotain vähän tarkempaa alkaa säätämään. Tarina itsessään oli nautittava ja sopivan mittainen kokemus, mut silti takaraivoon jäi vähän mietityttämään, että kuinka paljon parempi teos tää ois voinu olla, jos ei sille sivutekemisen alttarille oltais tehty niin paljon uhrauksia että saadaan tuntitolkulla turhaa tekemistä, vaan ennemmin keskitytty joko tekemään tarinasta parempi sekä pidempi, tai sitten tekemään oikeasti hyviä sivutehtäviä. Ubisoft-kaava vahvana tässäkin teoksessa.

Seiskan peli tosiaan.
 
Liittynyt
28.10.2016
Viestejä
724
Nyt on spider-manista platina suoritettu ja täytyy yhtyä näihin yllä oleviin mielipiteisiin, kyseessä on hyvä peli mutta vähän ihmetyttää 9/10 arvostelut.

Liikkuminen oli oikein nautinnollista ja taistelu oli pääosin hyvin toteutettu. Tarina oli muuten oikein loistava mutta lopussa tuntui että tuli vähän kiire. Oli semmoisia kaksi yhden hinnalla tehtäviä jotka olisi mielestäni voinut jakaa kahteen tai jopa kolmeen tehtävään. Osa pienistä lisätekemisistä tuntui täysin turhakkeilta. Esimerkiksi niissä virtapiirin suunnittelu hömpötyksissä sekä pelialusta että palikat oli niin rajattuja että oli käytännössä mahdotonta rakentaa niitä väärin.

Niistä taskmasterin tehtävistä ne stealth tehtävät oli oma suosikkini. Siinä siis metodisesti eliminoidaan ukkoja eikä hiippailla niiden ympäri kuten tarinan stealth tehtävissä. Ne oli vaan vähän liian helppoja, taisi kaikista saada kultaa toisella tai kolmannella yrityksellä ekan mennessä suunnitteluun. Ne drone tehtävät olivat kyllä ylivoimaisesti vaikeimmat. Tuli ihan muutama perkele niitä suorittaessa. Itsellä toimi liikkuminen lähinnä point launcheilla ja web zipeillä. Eritoten point launchien hidastettua tähtäystä kannattaa hyödyntää mahdollisimman paljon. On muuten hyvä tietää että "reload last save" tarkoittaa restart challenge, ne ylimääräiset sekunnit mitä meni tehtävän lopettamiseen ja uudelleen aloittamiseen ennen kuin sen tajusin toivat tehtävään oman pienen lisä ärsykkeen.

En sitten tiedä onko minulla vaan ollut huono tuuri mutta on ollut jos jonkin näköistä bugia myös. On ollut leijuvia kansalaisia, temppu jäänyt päälle kun laskeutuu maahan (tätä tapahtui toistuvasti), takaa-ajossa auto ajoi rakennuksen läpi ja olen itsekkin juuttunut pilvenpiirtäjän sisään. Onneksi kaikki paitsi viimeinen ovat olleet lähinnä immersiota rikkovia eikä pelin etenemiseen vaikuttavia bugeja.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
4 658
Niistä taskmasterin tehtävistä ne stealth tehtävät oli oma suosikkini. Siinä siis metodisesti eliminoidaan ukkoja eikä hiippailla niiden ympäri kuten tarinan stealth tehtävissä. Ne oli vaan vähän liian helppoja, taisi kaikista saada kultaa toisella tai kolmannella yrityksellä ekan mennessä suunnitteluun. Ne drone tehtävät olivat kyllä ylivoimaisesti vaikeimmat. Tuli ihan muutama perkele niitä suorittaessa. Itsellä toimi liikkuminen lähinnä point launcheilla ja web zipeillä. Eritoten point launchien hidastettua tähtäystä kannattaa hyödyntää mahdollisimman paljon. On muuten hyvä tietää että "reload last save" tarkoittaa restart challenge, ne ylimääräiset sekunnit mitä meni tehtävän lopettamiseen ja uudelleen aloittamiseen ennen kuin sen tajusin toivat tehtävään oman pienen lisä ärsykkeen.
Pitää ehkä antaa vielä noille stealthchallengeille mahdollisuus, dronet oon jo kyllä itekkin pelatessa kerinnyt kiroamaan alimpaan helvettiin pääasiassa sen osalta, että kun se paras palkinto vaatii täydellisen suorituksen sinulta sekä peliltä. Eli käytännössä voit pelata sen täydellisesti ja silti jäädä 100 pisteen päähän, käynyt monesti koska peli ei vaan ollut samaa mieltä asiasta. Tuohon vielä kun lisää noi satunnaiset sekoilut että linkootkin ittes zipillä väärään suuntaan koska pelin mielestä halusit ottaa kiinni siitä toisesta rakennuksesta mikä on vieressä, joka taas aiheuttaa vauhdin loppumisen. Ja taas painetaan reloadia. Eihän tuossa täydellisessä suorituksessa muuten mitään, mutta jos se olisi pelaajalle täysin reilu niin jynssäisin noita ihan mielelläni. Nykyisellä onnenpyörämetodilla ei vaan innosta.
 
Liittynyt
10.04.2017
Viestejä
199
Täytyy sanoa, että viihdyin tämän pelin parissa oikein mainiosti. Viimeksi mulla on ollut yhtä hauskaa supersankaripelin kanssa, kun Arkham Asylum julkaistiin. Alkuun en meinannut oikein päästä tähän sisään, eikä juoni saati taistelu oikein napannut mukaansa. Jo ensimmäisessä tehtävässä oli havaittavissa pientä turhautumista, kun yritin Batman tyyliin hoitaa itseni taisteluista läpi huonolla menestyksellä. Olihan tätä peliä taistelultaan siihen hienovaraisesti verrattu joissain arvioissa.

Kun ohjaintuntuma, etenkin taistelujen suhteen iskostui takaraivoon, niin homma alkoi pelittää siihen malliin, että hard vaikeusaste oli oikeastaan todella sopiva koko loppupelin ajan. Itse en ihan kaikkea jaksanut nuohota ja hieroa, mutta valtaosan sivutekemisestä tein. Oma hämikseni taisi olla levelillä 52 tai 53 kun lopputekstit tärähtivät ruutuun, eli kaikki kyvyt hyvissä ajoin avattuna. Juoni oli alun epäkiinnostavuuden jälkeen oikein mukaansatempaava ja lopussa tuli moneen kertaan sekä hymy huulille että meinasi mennä roska silmään.

Nuo Taskmasterin challenget tein kaikki, mutta en todellakaan jaksanut hieroa niitä kahta kertaa enempää per challenge, joten suurin osa kultatavoitteista jäi saamatta ja tämän myötä yksi puku jäi ostamatta ja muutama apuväline jäi päivittämättä tappiin. Jotenkin, stealth haasteita lukuunottamatta, ne olivat todella mielenkiinnottomia haasteita enemmänkin niille, jotka tuon tyyppisistä haastehelveteistä tykkäävät. Muuten sivutehtävät ja sivuaktiviteetit olivat turvallisesti tuotettua ubisoftia, eli yllätyksettömiä ja itseääntoistavia.

Vahva suositus multa tälle pelille. Seuraavaksi sitten hyppäänkin väliin jääneen Arkham Knightin kimppuun tästä inspiroituneena.
 
Liittynyt
14.07.2017
Viestejä
1 077
Täytyy antaa elefantin kokoinen plussa siitä, että peli on täysin suomenkielinen valikoita ja käyttöliittymää myöden. Sonyn yksinoikeus joo, mutta en silti odottanut.

Mut yön alku fiilisten jälkeen onkin meno lässähtänyt pahemman kerran.
Älkää ymmärtäkö väärin. Seiteillä sinkoilu on poikkeuksellisen kivaa, taistelut sujuu sulavammin kuin missään pelissä tähän asti.

Mutta toi sisältö. Iski jotenkin tylysti nyt vasten kasvoja, kun virkeänä nyt päivällä alkoi pelaamaan.

- Aloitetaan nyt torneista, jotka avaa kartan. Oikeasti? Juuri kun Ubisoft pääsi niistä eroon. Eka fiilis oli ettette voi olla tosissanne. Myönnän toki, että Watch Dogs sarjaan ja tähän nuo sopii teemana paremmin kuin ainoaankaan muuhun pelisarjaan, mutta kaikkien näiden vuosien jälkeen tulee silti olo ettei enää tätä samaa..

- Siitä päästäänkin puzzleihin joita tehdään tornien avauksessa, mutta myös siellä peterinä ollessa labrassa. Ne on kuin eskari ikäiselle suunniteltuja, todella turhia ja puuduttavia. Puzzlet on tosi jees pelimekaniikaltaan, mutta nää on aivan naurettavia. Toki esim siellä labrassa ne vaikeutuu, mutta siitä huolimatta käsittämätön ratkaisu. Vai onko tän pelin oikea kohdeyleisö oikeasti 10-12v?

- Entös sit reppujen keräily? Öö..miksi? Ympäri kaupunkia hämiksen omia vanhoja reppuja menneisyydestä. Miksi se niitä on sinne heitellyt/jättänyt, eikä muista edes missä ne on? Ei hyvää päivää...
Tai maamerkkien kuvaaminen sivutehtävänä. Kaikki sivutehtävät aukeaa vieläpä suoraan kartalle..kunhan tornin on aktivoinut..

- Sivutehtävät? Jep jep. Rikosten estäminen. Täysin sitä samaa mätkintää kokoajan ja jo nyt vastustajat muistuttaa toinen toisiaan joka taistelussa ja ne etenee saman kaavan mukaan. Todella puuduttavaa.
Sama homma autojen takaa-ajo. Täysin sama kaava aina alusta loppuun.
Vielä kun noita on x määrä kaupunginosassa. Eli ne ei ole mitään GTA tyylis random rikoksia, vaan ennalta määrättyjä.

- Päätehtävät on samaa kuin sivutehtävät, mutta 100x isompia ja puuduttavampia.

- Puvut. Kuten jo kerroin, en ole supersankari fani, mutta joku on silti pyhää. Ei teräsmies tai hämähäkkimies pukeudu eri välisiin ja näköisiin pukuihin. Puvun kehitys ok, mutta noi uudet puvut. Joku rokkipuku missä joku rokkarin liivi päällä...oikeasti???

- Kaupunki on täysin kulissia jossain alhaalla, sinne on aivan turha mennä. Ylhäällä taas ei ole mitään. RDR aavikko oli eläväisempi ja mielenkiintoisempi paikka. Tässä kaupunki on vain senttien kiinnityspiste seuraavaan mätkintään.

Tarina varmasti olisi hyvä, jos tietäisi hämiksestä jotain, mutta vaikka tietäisin, niin jaksaisiko tarina viedä pelin läpi tuon kaiken muun copypasten ympäröimänä?

Alkufiilis tosiaan romahti hyvin nopeasti. Joskaan en edelleenkään pelaamista lopeta. Haluan uskoa pelin parantuvan vielä.
Olen kyllä aika samoilla linjoilla tämän kirjoittajan kanssa. Aluksi tuo seiteillä liitely oli siistiä, ja tavallaan on edelleen. Animaatiot on hyviä ja se tuntuu hyvältä jos saa hyvän vauhdin ja sulavan liitelyn kaupungin halki. Mutta melko nopeasti tuo rupesi tuntumaan jo nähdyltä, asiaa ei auta, että ihan sama muusikinpätkä soi aina kun seitteilee pisin kaupunkia.

Ja nuo perkeleen Ubisoft-tornit. Pakkoko niitäkin oli tähän peliin laittaa?? Ei niillä ole oikeasti edes muuta tarkoitusta kuin se typerä minipeli ja saadaa vaan ihan turhaa tekemistä peliin. Ja sitten pelin sivutehtävät on aika tylsää saman toistavaa grindaamista, ja näitä oikein pakotetaan tekemään jos haluaa päivittää kykyjä, laitteita tai avata hämispukuja. Onko tässä pelissä muuten mitaan tarinallisia sivutehtäviä? Itselleni ei ole tullut vastaan ainuttakaan. Jos nuo kaikki on oikeasti vaan tuollasta puuduttavaa puurtamista, niin taidan jättää väliin.

Tuo reppujen keräily ei ole niin paha, kun kerta niistä löydettävistä esineistä saa aina jotain tietoa, mutta en valitettavasti ole sen luokan hämisfani että mitään koostuisin noista. Yhdestä repusta löytyi joku litistynyt ruusu mitä Peter oli pitänyt tanssiaisissa. Okei? :bored: Varmaan joku kunnon fani noista saa jotain irti mutta minä en. Okei, onhan noita ihan esineitä ja niiden tietoja mielenkiintoista kuunnella, mutta pelimekaniikka olisi saanut olla jotain muuta kuin samaa toistavaa reppujen keräilyä.

Taistelumekaniikat on sitten täysin samaa kauraa kuin Batmaneissa ja siinä Spider-Man 2:ssa, niin niistä ei paljon sanottavaa ole, aluksi meno oli aika kankeaa ja monta kertaa tuli kuokkaan, mutta sitten kun sai kykyjä lisää ja eri combot uppoaa selkärankaan, niin kyllä tuo kieltämättä aika hyvin rupeaa jo sujumaan.

Mary Janen stealth osuudet on ihan turhaa paskaa, noihan on periaatteessa vähän sama kuin Assassin's Creedien Desmond-osuudet, yhtä tylsää ja turhaa gameplayta mikä rikkoo pelin sulavuuden ja vie pois siitä mielenkiintosemmasta gameplaysta.

Onhan tämä selvästi Spider-Man-fanien tekemä peli Spider-Man-faneille, enkä huonoksi sanoisi, mutta ei missään nimessä minkään 9 tai 10 arvoinen peli.
Voi tietty olla että saisin pelistä enemmän irti jos olisi kova Spider-Man kuume päällä, 12-vuotiaana rakastin Spider-Man 2:sta ja se olikin silloin todella hyvä peli, silloinhan tuli noi Sam Raimin hämisleffat, niin niiden ansiosta pelikin oli kovaa kamaa.

Katsoo nyt jos pääjuonen jaksaisin pelata läpi se on ainakin ollut ihan hyvää tähän asti, mutta nämä ovat kuitenkin videopelejä eivätkä elokuvia, joten kyllä se gameplayn pitäisi olla ensisijaisesti kunnossa ja sitten vasta juonen.

Spider-Man on mulle kyllä joko 7/10 tai parhaimmillaan 8/10.

Jos vielä jotain teknillisestä suorituksesta sanon, niin Prolla pelatessa ei ole omaan silmään pistänyt mitään fps droppeja tai vastaavaa. Valikoissa niiden esineiden tekstuurit on välillä ladanneet hitaasti joita löytää repuista.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
24.11.2019
Viestejä
399
Ei enää montaa tuntia, että PC-pelaajat pääsevät nauttimaan vanhan seinäriippujan seikkailusta.
Ensimmäiset PC-version arvostelut ainakin enimmäkseen hehkuttavat peliä, vaikka joidenkin arvostelijoiden kohdalla PC-portin arvosteluversiossa jotain ongelmia on ollutkin:

Oma kokemus PS5-versiosta - siinä ainakin todella hauskaa seitin varassa singota pitkin New Yorkia, joten miksei PC:lläkin, kun vielä mahdollisuus saada paremmat grafiikat muun hauskan päälle.
 
Liittynyt
17.04.2017
Viestejä
439
Kyllähän tuo pc-versio aika vaikuttavalta näytti videoiden perusteella, eli hankintaan menee.
 

Bladekill

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
4 708
Tulipa testiajettua heti julkaisun yhteydessä. Ensitunnelmat:
- Grafiikat on aivan järkyttävän paskoja. Ihan oikeasti miten tällaista kehdataan edes julkaista 2022? Sen lisäksi että textuurit ovat suttuisia ja modellit on säälittäviä niin peli on muutenkin jotenkin sumea tai suttuinen yleisilmeeltään. Itelläni on RTX 3080, 5950X ja 32GB muistia ja nupit kaakossa peli rullaa n. 65 -100 FPS, mutta kyllä tuolla visuaalisella suorituksella saisi olla stable +200 FPS.
- Kaupunki on täysin sieluton ja turha. Kaduilla ei ole mitään muuta kuin aivottomia ihmisiä joiden kanssa ei juurikaan voi tehdä mitään muuta kuin heittää yläfemmat.
- Storyline on alkutuntumiltaan perus Spidermania eli juuri sitä mitä voi Marvelilta odottaa. Ihan jees siis.
- Taistelumekaanit ovat keskinkertaisia tai hiukan alle. Voi olla että ne paranee kun pelissä pääsee eteenpäin, mutta alkutuntumat on aika heikot.
- Peli on erittäin vahvasti skripattu
- Puzzlet on aivan säälittäviä ja ehkä haasteellisia 5 vuotiaille

Jää sellainen fiilis että tämä on lineaarinen peli feikki "vapaassa maailmassa" joka vedetään kerran läpi ja sitten siirretään hyllylle. Aikamoinen pettymys ottaen huomioon kaiken sen hypen jonka perusteella tämä on se ultimaattinen godtier peli jonka takia pleikkari on pakko hankkia.

Sen verran kiskontahinnalla tämä on ollut tarjolla että vähän siinä ja siinä pitääkö laittaa refundiin. Joku 10-20e olisi realistisempi hinta.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
24.11.2019
Viestejä
399
Digital Foundry tehnyt Tech Review:n, jossa myös vertailua PS5-versioon:
 
Toggle Sidebar

Uusimmat viestit

Statistiikka

Viestiketjut
237 474
Viestejä
4 163 479
Jäsenet
70 414
Uusin jäsen
O&G

Hinta.fi

Ylös Bottom