Spider-Man (PS4)

Viestiketju alueella 'Pelit, PC-pelaaminen ja pelikonsolit' , aloittaja broken, 04.09.2018.

  1. broken

    broken

    Viestejä:
    54
    Rekisteröitynyt:
    18.10.2016
    Kuis moni tämän meinasi hommata? Tulee siis perjantaina 7.9.2018 myyntiin

    Näköjään erilaisia arvosteluita netti pullollaan, osassa grafiikka on muuttunut huonompaa E:sista.

    Samoin itseä mietityttää jo se, että tähän on tulossa DLC jo myyntiin heti kuun lopussa 20e:llä, eli samoin kuulostaa myös rahastukselta.
     
  2. renebauman

    renebauman

    Viestejä:
    68
    Rekisteröitynyt:
    22.10.2017
    Juu, ennakkotilattu..Eli pe pitäisi päästä heti pelailemaan..
     
  3. bombjack

    bombjack

    Viestejä:
    162
    Rekisteröitynyt:
    19.10.2016
    Eiköhän tämä tule jossain vaiheessa hommattua, tuskin heti julkkarissa kun on kaikkea muutakin pelailtavaa. Katsotaan nyt mitä arvostelut sanoo, reilun parin tunnin päästähän nuo virallisesti tulee.
    Your Source for the Critical Reception of Video Games.

    Hyvältä vaikuttaa kyllä ensimmäisen revikan perusteella, mikä on jo lipsahtanut ilmoille :D
    http://www.impulsegamer.com/spider-man-review-2018/ (5/5)
    "It is not only one of the best games to be released this year, it is one of the defining games of a generation."

    No katsellaan sitten kun on joku 50 revikkaa ulkona.. :)

    Deluxe versio joka on kympin kalliimpi sisältää kaiketi nuo kaikki tänä vuonna tulevat "city that never sleeps" lisäsisällöt.

    DLC:stä vielä täsmennystä:
    Spider-Man’s first DLC launches in October with new character, missions and suits
     
    Viimeksi muokattu: 04.09.2018
    jyppi tykkää tästä.
  4. broken

    broken

    Viestejä:
    54
    Rekisteröitynyt:
    18.10.2016
    Okei! Hyvä tietää :) Pitää katsoa jos sijottaisi sitten tuohon vähän kalliimpaan versioon :) ettei tarvitsisi ostella noita eriskeen.
     
  5. Quantum

    Quantum

    Viestejä:
    314
    Rekisteröitynyt:
    19.10.2016
    Kyllähän tämä peli täytyy ostaa mutta ei ihan julkaisussa. Sonyltä tulossa taas yksi helmi lisää ennestään pitkään PS4 huippupelien listaan. :tup:
     
  6. soup

    soup

    Viestejä:
    28
    Rekisteröitynyt:
    28.10.2016
    Eikös tämä ole Insomniacin tuotos eikä Sonyn? Ja on siis tilattu ja odotukset on korkealla.
     
  7. renebauman

    renebauman

    Viestejä:
    68
    Rekisteröitynyt:
    22.10.2017
  8. bombjack

    bombjack

    Viestejä:
    162
    Rekisteröitynyt:
    19.10.2016
  9. Quantum

    Quantum

    Viestejä:
    314
    Rekisteröitynyt:
    19.10.2016
    Itse näen kaikki Sonylle tulevat exclut "Sonyn tuotoksina" vaikka ymmärrän pointtisi.
    Hyvältä vaikuttaa tähän mennessä. Mielenkiintoista nähdä yltääkö lopulta 90 pisteen kerhoon.
     
  10. Ventura

    Ventura

    Viestejä:
    188
    Rekisteröitynyt:
    19.10.2016
    Kyllähän tätä pitää jo ensi viikonloppuna päästä pelaamaan. Vaikuttaa lupaavalta.
     
  11. Jumi

    Jumi

    Viestejä:
    475
    Rekisteröitynyt:
    27.03.2017
    Kummallista että tulee vain PS4:lle, onneksi ostin sellaisen loppukesästä. Nyt on kesken God of War ja ostin eilen tarjouksesta Detroit: Became humanin ja kohta tulee vielä RDR2, joten tämän hommaan varmaan joskus kun kaikki DLC:t ovat ulkona ja peli on (joulu?)tarjouksessa. Hyvältä kyllä kuulostaa.
     
  12. omenanraato

    omenanraato

    Viestejä:
    522
    Rekisteröitynyt:
    22.10.2017
    Täytyy antaa elefantin kokoinen plussa siitä, että peli on täysin suomenkielinen valikoita ja käyttöliittymää myöden. Sonyn yksinoikeus joo, mutta en silti odottanut.

    Mut yön alku fiilisten jälkeen onkin meno lässähtänyt pahemman kerran.
    Älkää ymmärtäkö väärin. Seiteillä sinkoilu on poikkeuksellisen kivaa, taistelut sujuu sulavammin kuin missään pelissä tähän asti.

    Mutta toi sisältö. Iski jotenkin tylysti nyt vasten kasvoja, kun virkeänä nyt päivällä alkoi pelaamaan.

    - Aloitetaan nyt torneista, jotka avaa kartan. Oikeasti? Juuri kun Ubisoft pääsi niistä eroon. Eka fiilis oli ettette voi olla tosissanne. Myönnän toki, että Watch Dogs sarjaan ja tähän nuo sopii teemana paremmin kuin ainoaankaan muuhun pelisarjaan, mutta kaikkien näiden vuosien jälkeen tulee silti olo ettei enää tätä samaa..

    - Siitä päästäänkin puzzleihin joita tehdään tornien avauksessa, mutta myös siellä peterinä ollessa labrassa. Ne on kuin eskari ikäiselle suunniteltuja, todella turhia ja puuduttavia. Puzzlet on tosi jees pelimekaniikaltaan, mutta nää on aivan naurettavia. Toki esim siellä labrassa ne vaikeutuu, mutta siitä huolimatta käsittämätön ratkaisu. Vai onko tän pelin oikea kohdeyleisö oikeasti 10-12v?

    - Entös sit reppujen keräily? Öö..miksi? Ympäri kaupunkia hämiksen omia vanhoja reppuja menneisyydestä. Miksi se niitä on sinne heitellyt/jättänyt, eikä muista edes missä ne on? Ei hyvää päivää...
    Tai maamerkkien kuvaaminen sivutehtävänä. Kaikki sivutehtävät aukeaa vieläpä suoraan kartalle..kunhan tornin on aktivoinut..

    - Sivutehtävät? Jep jep. Rikosten estäminen. Täysin sitä samaa mätkintää kokoajan ja jo nyt vastustajat muistuttaa toinen toisiaan joka taistelussa ja ne etenee saman kaavan mukaan. Todella puuduttavaa.
    Sama homma autojen takaa-ajo. Täysin sama kaava aina alusta loppuun.
    Vielä kun noita on x määrä kaupunginosassa. Eli ne ei ole mitään GTA tyylis random rikoksia, vaan ennalta määrättyjä.

    - Päätehtävät on samaa kuin sivutehtävät, mutta 100x isompia ja puuduttavampia.

    - Puvut. Kuten jo kerroin, en ole supersankari fani, mutta joku on silti pyhää. Ei teräsmies tai hämähäkkimies pukeudu eri välisiin ja näköisiin pukuihin. Puvun kehitys ok, mutta noi uudet puvut. Joku rokkipuku missä joku rokkarin liivi päällä...oikeasti???

    - Kaupunki on täysin kulissia jossain alhaalla, sinne on aivan turha mennä. Ylhäällä taas ei ole mitään. RDR aavikko oli eläväisempi ja mielenkiintoisempi paikka. Tässä kaupunki on vain senttien kiinnityspiste seuraavaan mätkintään.

    Tarina varmasti olisi hyvä, jos tietäisi hämiksestä jotain, mutta vaikka tietäisin, niin jaksaisiko tarina viedä pelin läpi tuon kaiken muun copypasten ympäröimänä?

    Alkufiilis tosiaan romahti hyvin nopeasti. Joskaan en edelleenkään pelaamista lopeta. Haluan uskoa pelin parantuvan vielä.

    Edit:
    Nämä bugit ei myöskään yhtään paranna peli-iloa. Ei ole edes eka kerta kun kävi..
     
  13. jyppi

    jyppi Tukijäsen

    Viestejä:
    87
    Rekisteröitynyt:
    06.05.2018
    Et siis ole katsonut Spiderman Homecoming elokuvaa johon tuo kadonneet reput viittaus liittyy. Ne on aktiviteetteja, ei sivutehtäviä. Pelissä on ihan oikeat sivutehtävät ja tuo nyt on ihan yleinen open world pelimekaniikka, että aktiviteetit tulee näkyville kun avaa tornin.

    Edelleen, ne on random aktiviteetteja eikä oikeita sivutehtäviä. Niitä ei ole pakko tehdä jos ne alkaa puuduttamaan. Nehän juuri on GTA tyyliin tapahtuvia random rikoksia kaupungissa (koska Spider-Manin kuulolla oleva poliisiradio).

    No tämähän on periaatteessa kaikkien (open world) pelien ongelma? Tosin on jo parin ensimmäisen tunnin aikana ollut jo jonkin verran vaihtelua päätehtävien osalta (hiippailua, vihollisaalloista selviämistä, ensimmäinen pomovastus kohtaaminen...).

    Ne puvut perustuu ihan oikeisiin nähtyihin asusteisiin Spider-Manin osalta. Joko elokuvissa tai sarjakuvissa. Sarjakuvia lukevat etenkin arvostavat jos pääsee valitsemaan jonkun oman suosikin sieltä asusteista. Onhan Batman ja Spider-Man ainakin nähty elokuvissa ja sarjakuvissa vaihtavan asua parempaan, jotka ovat hyvinkin erinäköisiä.

    Koko ajanhan maatasolla tapahtuu rikoksia. Ylhäällä myös. RDR:n ainoa mielenkiintoisempi aspekti maailmassa oli niiden isompien linnoitusten valloittaminen, muuten se sitten loppua kohdin muuttui puuduttavaksi hitaaksi etenemiseksi isojen välimatkojen perässä tehtävästä toiseen.

    Edit:
    Ensimmäinen oikea sivutehtävä jonka tein kyllä erosi hyvin paljon noista perus rikostentorjunta aktiviteeteista.
     
    Viimeksi muokattu: 07.09.2018
    Cojin de Raton tykkää tästä.
  14. omenanraato

    omenanraato

    Viestejä:
    522
    Rekisteröitynyt:
    22.10.2017
    Juu en ole katsonut. Kahdesti yrittänyt ja ei pystynyt, kun nukahti. :D
    Ja ei, ei ole yleinen open world mekaniikka. Se on Ubisoft mekaniikka, josta he itsekin ovat jo luopuneet. Esim RDR:ssä niitä ei sulla kartalla suoraan näkynyt, vaan niitä etsitään. Tässä ei ole mitään löytämisen iloa.

    Joo väärä sanamuoto, on aktiviteetti tai sivutehtävä, sama se. Itseään ne toistaa silti mielettömän paljon ja kun ne toistaa samoja asioita kuin isommat tehtävätkin. Ja jos ei tuollaisia tee, peli muuttuu köyhästä todella köyhäksi, kun ei ole mitään sisältöä enää.
    Ja miten ne voi olla randomeita, kun tehtävän jälkeen tulee ruudulle ilmoitus, että tästä kaupungista näitä suoritettu vaikka 2/5. Niitä on siellä esiasennettuna 5kpl tms, per kaupunginosa. Eli ei todellakaan samalla tyylillä kuin GTA/RDR.

    On, mutta siinäkin on erona et tekeekö 90% samaa, vai 50-70% samaa. Monessa pelissä olisi potentiaalia vaikka mihin, mutta alun jälkeen lässähtää saman kopioinniksi (GTA V), tässä tuntui että tutoriaalissa näki kaiken mitä peli tarjosi, kun mitään mielekästä uutta ei ole tullut jokusen tunnin pelailun jälkeen eteen.

    No kuten todettu, niin itse en ole näitä 2000-luvun versioita juurikaan katsonut. Yleensö Spiderman on ollut punasinisessä puvussa. Ei sm lateksipuvussa, tai rokkiliivit päällä ja Batman ollut mustissa puvuissa, ei vaikkapa robiniksi pukeutuneena.
    Itelle ei uppoa tuo yhtään.

    Joo tapahtuu rikoksia mitkä ovat toistensa copypastea ja täysin irrallisia muusta maailmasta. Ihmiset on staattista kulissia ja autot menee kiskoilla ilman ”elämää”.
    Esim auton pysäytys ja lopussa auto lentää katua pitkin kyljellään. Siinä saattaa katua ylittää siviilejä, jotka ei ole moksiskaan, kun auto menee niiden läpi jne. Immersio puuttuu aivan täysin ja en muista näin huonoa ”katutasoa” nähneeni koskaan.
    AC sarjassakin mennään katoilla paljon ja kadulla on luonnollinen fiilis silti.

    No miten sen nyt ottaa. Ensimmäinen ”oikea” sivutehtävä mikä mulla tuli liittyi niihin torneihin taas ja ennen tornille pääsyä taas mätkitään vihuja samalla kaavalla..
     
  15. jyppi

    jyppi Tukijäsen

    Viestejä:
    87
    Rekisteröitynyt:
    06.05.2018
    Spider-Man Costumes: A Look at the Suits Over the Years!

    Saman listan voi hakea vaikka Batmanille, kyllä ne pelissä esillä olevat asut perustuu sarjakuvissa tai elokuvissa nähtyihin ja tunnettuihin asuihin.

    Enemmän ne liittyy käsittääkseni jonkin alueen tavoitteisiin, ei ne silti lopu vaikka viisi kertaa jollakin alueella torjut rikoksia. Eli ne kyllä ilmestyy randomisti edelleen sinne tasaisella tahdilla.

    No voidaan sitten kysyä että mitä tästä pelistä erityisesti on jäänyt puuttumaan? Aika pitkälle tämä taas vastaa omia odotuksia. Tosin pomotaisteluja (sarjiksesta tuttuja pahiksia) saisi olla hieman enemmän ja muu tarjolla oleva aktiviteetti hieman monipuolisempaa.
     
  16. omenanraato

    omenanraato

    Viestejä:
    522
    Rekisteröitynyt:
    22.10.2017
    Jäänyt puuttumaan?
    Sisältö.

    Tällä hetkellä kaupunki on täysin eloton ja tyhjä ja tarpeeton. Siellä tällä irrallisia rikoksia, jotka ei tunnu siltä et ne olis siellä normi elämän joukossa. Ne on aina ihan samaa mätkintää, eikä mitään muuta.

    Juu autoja pysäytellään ja pelastetaan ihmisiä takakontista mutta silti.

    Kaupunki on tasan seittien kiinnityspaikka, jotta voit matkustaa nopeasti toiseen mätkintä paikkaan.

    2min seitteilyä, 5min mätkintää, 3min seitteilyä, 10min mätkintää.
    Väliin aina sit kuusivuotiaan typeriä puzzleja jotka puuduttaa ja vie pelin flown täysin.
    Sen jälkeen toistetaan tuota tuhat kertaa.

    Hieman olisi voinut mielikuvitusta käyttää, eikä tehdä aktiviteetista, sivutehtävistä ja päätehtävistä saman asian kopiointia eri mittakaavoissa..

    Edit: liikkuminen ja tappelu on todella sulavaa ja yksi parhaista mitä tiedän pelien osalta. Open world itsessään on köyhempi kuin aikoihin olen missään nähnyt ja pelimekaniikat suoraan 10v takaa.

    Spiderman fanille varmaan uppoaa pelkkä seittisinkoilu ja tarina, mutta ei tuota peliä tuolla alla voi kyllä hyvällä omalla tunnolla sanoa hyväksi tai monipuoliseksi, saati sitten innovatiiviseksi.
     
    Viimeksi muokattu: 07.09.2018
    Piccolo tykkää tästä.
  17. jyppi

    jyppi Tukijäsen

    Viestejä:
    87
    Rekisteröitynyt:
    06.05.2018
    Kannattaisi sitten keskittyä siihen pääjuoneen, muuten tuo nyt ei mitään survival pelien kokemusta tule tarjoamaan sisällön osalta eikä se ole ollut tarkoituskaan. Muuten voisi sanoa että ostit ihan vääränlaisen pelin.

    Paitsi että RDR:ssa pystyit ostamaan kaupasta karttoja jotka paljasti aika pitkälti kaiken. Hyvin vähän tuollakin loppujen lopuksi oli mitään oikeaa etsittävää.
     
  18. omenanraato

    omenanraato

    Viestejä:
    522
    Rekisteröitynyt:
    22.10.2017
    Kyllä RDR:ssä oli paljon karttoja joilla löydettiin oikea paikka kun katseltiin ja tutkittiin karttaa. Ei siinä lukenut pelimaailmassa hohtavana ”tässä on aarre”.
    Kingdom Comessa vielä enemmän.

    Pääjuonta toki alan tekemäänkin, mutta ei ole järkeä tehdä open worldiä vain huonoksi kulissiksi pääjuonelle. Silloin on pelin tekijä jo lähtenyt väärälle linjalle...
     
  19. jyppi

    jyppi Tukijäsen

    Viestejä:
    87
    Rekisteröitynyt:
    06.05.2018
    "I'm not talking about the Survivalist Map that shows herb locations. I'm talking about the map next to it which purports to show all hotspots, landmarks, etc. in that area."

    Toki nuo treasure mapit sitten oli ainoat oikeat kohteet joissa joutui itse jotain etsimään, muuten kaikki muu oli avattavissa rahaa vastaan.
     
  20. omenanraato

    omenanraato

    Viestejä:
    522
    Rekisteröitynyt:
    22.10.2017
    Siinä sentään pystyi etsimään itse, ei ollut pakko ostaa. Tässä kaikki lyödään suoraan kartalle ja pelimaailmaan näkyviin ja vieläpä aivan turhia juttuja, joiden kerääminen on lähinnä pakkopullaa pukujen kehitykseen.
     
  21. Xirka

    Xirka

    Viestejä:
    249
    Rekisteröitynyt:
    20.10.2016
    Itsekin pari tuntia jo pelanneena. Ei tämä yllä arkham knightin tasolle(jos vertaillaan saman tyyliseen peliin), ei sitten millään. Lähinnä juuri harmittaa toi katutason staattisuus ja onnettomat keräilyesineet, arkham knightissa ridler trophyjen keräily oli mukavaa puuhaa vaikka niitä olikin tolkuttomasti.
     
    omenanraato tykkää tästä.
  22. slayer665

    slayer665

    Viestejä:
    359
    Rekisteröitynyt:
    13.04.2017
    Jopas täällä on pettynyttä jengiä :oops:

    Voisin käyttää tilaisuutta hyväksi ja jos tuntuu siltä että peli joutaa myyntiin niin laita YV ;)
     
    Quantum tykkää tästä.
  23. aatu89

    aatu89

    Viestejä:
    43
    Rekisteröitynyt:
    13.11.2017
    Itse muutaman tunnin nyt pelanneena hämmästelin tuota photo modea, järkyttävän hienoja kuvia saa aikaiseksi.
    Aluksi taistelu tuntui todella tönköltä ja tylsältä, mutta nyt kun combot alkaa sujumaan niin hitto että on tarkkaa ja sulavaa taistelu kokonaisuudessaan!
    Aivan loistava peli tähän asti, siis juuri sitä rentoutumista parhaimmillaan hyvän pelin äärellä. Vahva 9/10 tähän asti. God of Warille, Detroitille ja Spider Manille ISO peukku!
     
    jyppi tykkää tästä.
  24. The Nameless One

    The Nameless One

    Viestejä:
    254
    Rekisteröitynyt:
    19.10.2016
    Ärsyttää kun pitää väistellä vihollisia ja napin painallus tulee niin hitaasti jäljessä että monesti viholliset osuu
     
  25. Piccolo

    Piccolo

    Viestejä:
    92
    Rekisteröitynyt:
    05.01.2017
    Graafisesti jees, mutta muuten kyllä ei kummoinen peli ole ollut näin kahden tunnin jälkeen. Kaikki tuntuu lähinnä komeiden maisemien päälle liimatulta
     
    omenanraato tykkää tästä.
  26. omenanraato

    omenanraato

    Viestejä:
    522
    Rekisteröitynyt:
    22.10.2017
    Tänään tätä jatkoin, vaikka todella moni asia ärsyttää. Ehkäpä eniten tuo kaupungin turhuus, kun ei sillä mitään järkevää pointtia siellä ole ja nyt kun kartalla auki jo tutkimuslaitoksia jne, niin niiden Puzzlet ja tehtävät on niin suoraan jostain 6-10v suunnatuista peleistä, että olen aika varma pelin oikeasta kohdeyleisöstä.

    Mutta olen tehnyt tietoisen valinnan, että en mene maan tasolle, kuin välillä ottamaan useamman rikollistehtävän putkeen, jotta niitä ei tarvi hetkeen taas tehdä.
    Lisäksi menen päätehtävästä toiseen ja jos sivutehtäviä on, niin ne ensin. Näiden siirtymien välillä kerään kerättävät/turkimuslaitokset, jos osuu kohdalle. Jos ei niin sit menen suoraan. Eli käytännössä skippaan sen surkean maailman ja pelaan tarinapohjaisena pelinä, mikä on sikäli ihan typerää, että turhaan tehdö open world jos se on noin surkea.
    Mut jokatapauksessa. Tällätavoin pelaten tarina on ollut ihan ok ja peliä on ollut ”ihan kiva” pelata pienissä erissä. Ja nyt kun pystyy hiipien tyhjentämään aluetta, niin olen 90% mennyt sillä. Ilman huomiota vain tyhjentänyt alueen. Se on moninverroin kivempaa, kuin se puuduttava mätkiminen. Tuskin tuokaan kyllä loppuun asti kantaa, mutta katsotaan..

    Se joku ”välipomo”
    [ Vain rekisteröityneet käyttäjät näkevät Spoiler-tagin sisällön. Rekisteröidy foorumille... ]
    vai mikä olikaan, niin johan oli hanurista. Aikaa ei ollut oikeastaan yhtään edes väistää, saati sit napata L1/R1 pohjassa heitettäviä esineitä sen päälle. Teki mieli lopettaa pelaaminen siihen tehtävään, sillä oli kyllä aivan sieltä itsestään ja syvältä. Tasan yks mekaniikka koko vastuksessa ja sekin niin refleksi touhua et huh huh..

    Mut tosiaan. Alkanut silleen varovasti tuntumaan ihan kivalta pelata, joskaan ei tämä yli seiskan peli tässä yksinkertaisuudessaan ja maailman surkeudessa mitenkään, mutta 1-10 välillä 7 on kuitenkin erittäin hyvä arvosana, mutta paljon parempaakin on tänävuonna nähty ja vielä loppuvuonna tulossa.
     
  27. t0npp4

    t0npp4

    Viestejä:
    4
    Rekisteröitynyt:
    23.02.2018
    Vähän tää on musta saanut turhaa lokaa niskaan, ainakin foorumeilla. Toisaalta ihmettelen kyllä ylistäviä arvosteluja ja korkeaa metacritic pojoa.

    Maan tasolla ei tosiaan tekemistä ole, miksi pitäisi olla? Eihän tuolla kaduilla kukaan käppäile? Seitin varassa huidellaan edes takaisin aikamoista kyytiä, mikä on ainakin tähän asti ollut ihan viihdyttävää. Yksi syy miksi tämä onkin varmaan toiminut yllättävän hyvin on tuo vauhti jolla edetään, useimmat kerättävät ja sivutehtävät tekee kuuluisassa kullin luikauksessa joten herkemmin matkalla päätehtävään lähtee noihin myös mukaan.

    Ylipäätään tekemisen puutteesta valittaminen ihmetyttää. Toki jos gta v:n tyylistä open world peliä odotti niin onhan tämä varmasti pettymys, niin kaupungin elävyyden suhteen kuin "minipelien". Itse tulee huideltua kaupungissa edes takaisin ja kyllä tuolla aina vastaan tulee jotain matkalla päätehtävään. Toki lähinnä noita kerättäviä, mutta mikäs siinä matkalla ottaa kuva tai pysäyttää roistojen pakomatka. Tietty grindaamisen maku tosiaan noissa keräiltävissä on kun kerran ovat suoraan pisteitä varusteiden kehitykseen.

    Taistelussa eri liikkeiden sekä "aseiden" yhdistely on ihan toimivaa ja hauskaa. Tähän asti ainakin maistunut eikä taistelu ole alkanut tuntumaan yksi toikkoiselta. Eihän tämä mikään 10/10 peli ole mutta ihan viihdyttävää mättämistä, koukuttaa ainakin itseäni tekemään vielä se yksi sivutehtävä tai keräämään reppu ja matkalla sinne nappaamaan pulun kiinni. Spiderman fanipojalle varmaankin perusteltu hankinta mutta myös kepeää open world peliä kaipaavalle maistuu jos ei vaan omista sitä ubiähkyä .
     
  28. Raxama

    Raxama

    Viestejä:
    619
    Rekisteröitynyt:
    17.10.2016
    Sua ärsyttää sivutehtävät mut silti teet niitä ja samalla haukut pelin paskaks sen takia? Ok.

    Eipä tuossa Shockerissa ollut Hardilla mitään kummosempaa, se lopettaa sen riehumisen tietyn pisteen jälkeen ja hengähtää vähän aikaa, jossa kerkee enemmän kuin hyvin viskasemaan sillä L1R1 nappiyhistelmällä sitä naamaan. Ei tuossa sen kummosempaa, yhen mekaniikan bossi muttei tuohon refleksejä tarvittu, vaan sen verran älyä että huomaa millon se lopettaa hyökkäämisen.

    Mut joo, ymmärrän kyllä ton valittamisen noista sivutekemisistä. Onhan ne vielä näin alussa ihan mukavia suurimmaks osaks, mutta voin kyllä helposti nähdä senkin että ne alkaa puuduttamaan hyvinkin nopeasti. Pointtina vaan se että mä en ainakaan oo huomannu et ne olis pakollisia. Toki onhan se ihan validi kritiikin kohde mutta että koko peli on paska sen takia kun sivutehtävät on huonoja?
     
  29. The Nameless One

    The Nameless One

    Viestejä:
    254
    Rekisteröitynyt:
    19.10.2016
    Eikös noita sivutehtäviä ole vähän kuin pakko tehdä jos haluaa avata skilliä tai muuta pelissä
     
  30. Raxama

    Raxama

    Viestejä:
    619
    Rekisteröitynyt:
    17.10.2016
    Skillpointteja saa ihan normaalisti päätarinaa pelaamalla. Osa välineistä vaatii joo, mutta aika paljon noita saa tarinankin mukana auki. Päivitykset sit taitaa jo vaatia vähän sivutekemistä.
     
  31. omenanraato

    omenanraato

    Viestejä:
    522
    Rekisteröitynyt:
    22.10.2017
    Eipä noita poletteja oikein saa jos ei tee about kaikkia aktiviteetteja.

    Ja se vasta typerää olisi, että pelaa open worldissä pelkän tarinan, eikä mitään muuta, silloin se vasta surkeaa olisi. Tuo ns. pakko tehdä noita aiheuttaa juuri sen fiiliksen, että ne on tehtävä grindaamisen vuoksi, mikä ei ole todellakaan hyvä.

    Edit: ja ei tosiaan siellä katutasolla tarttis välttämättä mitään olla. Ärsyttää vaan kun rikos tehtävät on isoksi osaksi siellä ja ne rosvot on täysin irrallisia elementtejä, eikä muu maailma reagoi niihin mitenkään, eikä hämiksen tekemiseen.

    Ja siellä ilmassa sinkoillessa olet täysin yksin läpi pelin, vieläpä kun tosiaan ei ole mitään tutkimista tms, kaikki on suoraan avoinna heti niin olet täysin pienoismallikaupungissa missä ei yksinkertaisesti ole mitään.
    Perus putkijuoksuna (seittisinkoiluna)/mätkintäpelinä tää ois toiminu paljon paremmin.
     
    Viimeksi muokattu: 10.09.2018
  32. ZekeDope

    ZekeDope

    Viestejä:
    69
    Rekisteröitynyt:
    19.10.2016
    Kyllähän nuo siviilit karkuun näyttävät juoksevan kun rikolliset alkavat kadulla ammuskelemaan. Et jotain elämää siellä on.

    Mut anyway, itselle aivan täydellistä viihdettä, todella sujuvaa toimintaa ja taistelusysteemi erinomainen kun opettelee vähän noita liikkeitä eikä vaan rämpyttele nappuloita. Hiipiminenkin onnistuu, muutamat tehtävät mennyt pelkästään sillä, että hiipinyt ja sitonut kaikki seittiin.

    Kaupungilla liitely kyllä parasta, sen verran sulavaa menoa, et ei tule käytettyä noita pikamatkustus mahdollisuuksia ja samallahan tulee aina kerättyä kaikki vastaan tulevat tavarat tai rikolliset taltutettua. Tällä hetkellä kyllä täyden 10 peli itselle.
     
    Spaceman tykkää tästä.
  33. draco76

    draco76

    Viestejä:
    214
    Rekisteröitynyt:
    17.06.2018
    Ei mikään erikoisen pitkä peli ollut. Itse en ole vielä ehtinyt aloittaa mutta näyttää hyvältä. Poika sen sijaan pelasi jo läpi kun kävin lauantaina ostamassa tuon. Prosentit oli kuulemma jotain 70% eli kaikkea ei ole kolunnut. Minun tahdillani pelatessa pelattavaa riittää luultavasti kuukausia ;)
     
  34. Ventura

    Ventura

    Viestejä:
    188
    Rekisteröitynyt:
    19.10.2016
    Loppua kohden tarinankerronta otti uuden vaihteen päälle. Tykkäsin, vaikkei mitään maailmaa järisyttävää koettu. Kokonaisuudessaan hyvin luodut hahmot ja henkilökemiat. Tarinassa keskityttiinkin yllätyksellisyyden sijasta enemmän näihin henkilökemioihin ja ristiriitoihin, mikä on piristävää supersankaripeleissä.

    Manhattanilla oli erittäin mieluisaa vain seititellä ympäriinsä, mutta toivottavasti seuraavaan osaan saadaan enemmän merkittävää sivutekemistä. Tuntuu, että kaikki palaset pelimaailmassa on kohdillaan, mutta vielä vähän lihaa tarvittaisiin luiden ympärille, jotta immersio olisi ennennäkemätön. Ehkä jatko-osassa sitten.

    Jonkinlaista liitosta kaipaisin asukkaiden ja Spider-Manin välille. Esimerkiksi jokin kaupunkilaisten / poliisien yleistä mielipidettä kuvaava indeksi Spider-Manista, mihin pystyisi vaikuttaa tekemällä erilaisia sivutehtäviä ja päätöksiä kaupungissa. Ja kun indeksi ylittää tietyn tason, Spider-Man saisi ihmisiltä jonkinlaista apua taisteluissa. Tai vastaavasti jos indeksi alkaa mennä pahasti miinukselle, niin kapuloita olisi tiedossa rattaisiin. Jonah Jameson mehustelisi ajoittain tilanteella radiossa.

    Poliisejahan oli silloin tällöin mukana ampumassa vihuja kadulla tietynlaisissa tehtävissä, mutta kaatuiko kukaan ikinä niihin luoteihin? o_O Ei minusta, eikä varmaan vihut menettäneet edes healthiä niistä. Tai sitten olin vain liian nopea nappaamaan roistot.

    Eipä siinä, kyllähän nuo sivutekemiset suoritti mielellään, kun pelimekaniikat ja kontrollit olivat erittäin hyvät. Menisinkö jopa niin pitkälle ja sanoisin, etten missään muussa avoimen maailman pelissä ole kokenut liikkumista yhtä nautittavana kuin tässä. Ja bossitappelut olivat nannaa spektaakkelia! Vielä vähän haastetta niihinkin vaikeimmalla tasolla plus sitä kaupungin elävöittämistä, niin ollaan lähellä täyden kympin peliä.

    Arviolta 30 tuntia meni platinaan, joten kyllä tuossa ihan tarpeeksi tekemistä riitti itselleni. Todella hyvä peli kaikkinensa. 8.5/10 sanoisin.

    Ne, jotka ihmettelevät, miksi peli on vain PS4:lle, tässä lainaus Insomniac Gamesin PR-henkilöltä asioiden kulusta:
    Reseterasta:
    Microsoft Studios |OT2| The Best Is Yet To Come
     
    Viimeksi muokattu: 19.09.2018 klo 22:38
    Bruce_Wayne tykkää tästä.
  35. Bruce_Wayne

    Bruce_Wayne

    Viestejä:
    199
    Rekisteröitynyt:
    17.10.2016
    Jatko-osasta voisi kyllä poistaa ne MJ:n ja Milesin stealth-osuudet. Eivät ne onneksi kovin pitkiä olleet mutta muuhun peliin verrattuna huonoja putkia.
     
  36. Raxama

    Raxama

    Viestejä:
    619
    Rekisteröitynyt:
    17.10.2016
    Tää. Insomniacilla on lähestulkoon jokasessa pelissä ollu fetissinä siirtää sut pelaamaan ihan jotain täysin turhaa paskaa jota ei vaan yksinkertasesti oo kiva pelata ja toivot et se on ohi nopeesti. Ratchetissa clank-osuudet ja tässä nää pakotetut stealth hommat. Tarina oli kyllä hyvä vaikka se alkokin todella hitaasti, tuntu että Act 1 oli pelkkää lämmittelyä vikaa tehtävää lukuunottamatta.

    (Act 2-3 spoilereita)
    [ Vain rekisteröityneet käyttäjät näkevät Spoiler-tagin sisällön. Rekisteröidy foorumille... ]

    Kaikenkaikkiaan kuitenkin nautittava kokemus, mukava oli pelata ja tarina oli kokonaisuudessaan erittäin hyvä. Jatko-osaa odotellessa toivois että otetaan nää muutamat pikkuviat huomioon, luulis ainakin lopun perusteella että Milesilla pelaaminen muuttuu ainakin suht radikaalisti.
     
  37. Ventura

    Ventura

    Viestejä:
    188
    Rekisteröitynyt:
    19.10.2016
    Stealth-osuudet ovat mielestäni ok, jos ne on vain toteutettu hyvin. :D Ymmärrän tuollaisten hitaasti etenevien tehtävien pointit tarinankerrontavälineenä, mutta voisi niistä silti tehdä mielenkiintoisempia, kun näkee enemmän vaivaa.
     
  38. bombjack

    bombjack

    Viestejä:
    162
    Rekisteröitynyt:
    19.10.2016
  39. hänk_

    hänk_

    Viestejä:
    9
    Rekisteröitynyt:
    19.03.2018
    Nyt on Spider Mania sen verran hinkattu, että pystyy vähän avautumaan. Peli on ihan hieno...välillä ja välillä taas ei todellakaan, jotenki tuntuu että kaikki on vähän puoli tiessä ja tiimiltä on vaan aika ja inspis loppunut kesken. Sivutehtävät on ihan täyttä diipadaapaa, joten niistä ei kannata enempää edes puhua. Hämiksen ohjastaminen on useimmiten pelin parasta antia ja siitä syystä peliä on hemmetin hauska pelata, mutta voi veljet kyllä ne kontrollit kairaa sua takamukseen oikeen olan takaa, kun pitäisi pikkutarkkoja juttuja tehdä. Taistelut toimii myös oikeen mallikkaasti, vaikka niissäkin joskus mennään aivan kaaoksen partaalle kun hämis seitittää aivan väärää kaveria, samaan aikaan kun raketti lentää kohti.
    Itse juonen seuraaminen toimii ja kaikki on tehty upeita pelimoottorivälivideoita myöten todella hyvin, mutta juuri tämä hyvin tehty pääjuoni ja oivat leffakohtaukset saavat koko muun pelin vaikuttamaan ikäänkuin kiinan kopiolta ja väljältä perus roskalta.
    Ihan OK seiskan peli, niinkuin suurinosa Sonyn yksinoikeuspeleistä. Tasaisen varmaa, mutta samalla yllätyksetöntä huttua.
     
    omenanraato tykkää tästä.
  40. Raxama

    Raxama

    Viestejä:
    619
    Rekisteröitynyt:
    17.10.2016
    Nojoo, tässähän ne suurimmat ongelmat itelläkin pelin kanssa on. Sivutekeminen tosiaan lähtökohtasesti aika turhaa tauhkaa joka ei palvele minkäänlaista merkitystä, muuta kuin että upgradeja saat sitten ostettua. Research stationit oli ihan täyttä ripulia, itse sivutehtävät vähän latteita (Tombstonen sivutehtävälle kyllä peukku, näitä ois saanu olla lisääkin) mut reppujen kerääminen ja kuvien ottaminen (landmarkit) oli ainakin sen verran vaivatonta hommaa ettei siitä pysty oikeen pahemmin valittamaan. Ne Fiskin ja muiden kovien poikien fortressit on taas ihan ok turpajuhlia, ei mitään kummosta niissä mut ihan mielekästä pelattavaa.

    Mut sit ne challenget. Stealth challengeja en oo ees kokeillu, enkä varmaan jaksakkaan, mut ainakin combat challenget tuntu niin geneeriseltä touhulta ja niitä pelatessa heräs vaan kysymys et eikös noi hideoutit/fortressit ois riittäny. Mut se höyryävin kasa oli vielä edessä, nimittäin ne dronet. Voi jumalauta kuinka pahasti noissa pystykään menemään pata jumiin viimeistään siinä vaiheessa kun hiffas ettei noissa välttämättä sitä parasta tulosta saadakkaan taidolla, vaan ihan sen mukaan miten pelistä itestä tuntuu. Youtubesta kun katteli miten muut on noita vetäny, niin huomaa että ne saa kaikki medalit vaikka ne vetää sen huonommin. Hienosti tehty koko roska, noi challenget on muutenkin aikalailla visvasinta tavaraa mitä koko pelistä löytyy niin itellä ainakin jää Taskmaster näkemättä noitten challengejen takia. Ei vaan kiinnosta, varsinkin kun noissa kohdissa just eniten pelin kontrollit kairaa sua kakkareikään just niinkun tossa ylempänäkin todettiin. Esimerkkeinä vaikkapa noi combat challenget, siel on reunoilla kipittämässä jos minkänäköstä sniperilla varustettua äijää, mutta jos peli päättää että sä hyppäätkin tähän toiseen kaveriin joka on ihan joissain muualla, niin siihen sulla ei kauheasti sanottavaa ole, tässä pelissä kun ei nimittäin lock onia ole. Ehkä tähtäämällä L2 voit päästä siihen äijään käsiks kehen haluatkin, mut veikkaisin että haasteissa ton hyödyntäminen pistää vähän kapuloita rattaisiin. Toisena esimerkkinä noi dronet, ne vaatii aika paljon tarkkuuta sen seitillä heilumisen suhteen, ja kuten moni tätä pelannut on saattanu huomata leveleitä saadessansa niin toi seiteillä ittensä linkoaminen onkin suunniteltu nopeuden ympärille, ei tarkkuuden. Valmistaudu siis kattomaan kun vetäset targetin ohi 180km/h nopeudella kun joku studiolla on päättäny pistää heti rakennuksen nurkan taake sen. Webzippailu (X painaminen ilmassa) kans välillä nappaa ihan väärään rakennukseen ja/tai suuntaan kiinni niin sekin saattaa pysäyttää sun vauhdin väärissä paikoissa.

    Sit on vielä tietysti ne rikokset siellä kaduilla, kissapehmolelun kuvausta, labrassa perseilyä, 50 piilotettua landmarkia lisää jotka ei näy kartassa ihan vaan koska miksi ei ja sitten vielä joku helvetin spurgu haluaa että etit kyyhkyjä pitkin pitäjää. Hämis jopa ite kommentoi noita puluja jahdatessaan et on muuten vammasta puuhaa, pelintekijät tais asian tiedostaa itekkin et vähän tyhjästä temmottuja osa näistä. Nää kun kaikki sekotetaan keskenään niin saadaan ihan tajuton määrä kaikennäköistä turhaa sivutekemistä, josta suurinta osaa ei oo edes kauheen mielekästä pelata tai ei oikeastaan herätä minkäänlaisia tunteita, ne vaan on siellä koska muutakaan ei keksitty.

    Pysyn silti kuitenkin aikasemman viestin takana. Peliä oli tosiaan mukava pelata ja hämiksen ohjaaminen oli sujuvaa, mutta vain siihen asti kunnes ois pitäny jotain vähän tarkempaa alkaa säätämään. Tarina itsessään oli nautittava ja sopivan mittainen kokemus, mut silti takaraivoon jäi vähän mietityttämään, että kuinka paljon parempi teos tää ois voinu olla, jos ei sille sivutekemisen alttarille oltais tehty niin paljon uhrauksia että saadaan tuntitolkulla turhaa tekemistä, vaan ennemmin keskitytty joko tekemään tarinasta parempi sekä pidempi, tai sitten tekemään oikeasti hyviä sivutehtäviä. Ubisoft-kaava vahvana tässäkin teoksessa.

    Seiskan peli tosiaan.
     
  41. soup

    soup

    Viestejä:
    28
    Rekisteröitynyt:
    28.10.2016
    Nyt on spider-manista platina suoritettu ja täytyy yhtyä näihin yllä oleviin mielipiteisiin, kyseessä on hyvä peli mutta vähän ihmetyttää 9/10 arvostelut.

    Liikkuminen oli oikein nautinnollista ja taistelu oli pääosin hyvin toteutettu. Tarina oli muuten oikein loistava mutta lopussa tuntui että tuli vähän kiire. Oli semmoisia kaksi yhden hinnalla tehtäviä jotka olisi mielestäni voinut jakaa kahteen tai jopa kolmeen tehtävään. Osa pienistä lisätekemisistä tuntui täysin turhakkeilta. Esimerkiksi niissä virtapiirin suunnittelu hömpötyksissä sekä pelialusta että palikat oli niin rajattuja että oli käytännössä mahdotonta rakentaa niitä väärin.

    Niistä taskmasterin tehtävistä ne stealth tehtävät oli oma suosikkini. Siinä siis metodisesti eliminoidaan ukkoja eikä hiippailla niiden ympäri kuten tarinan stealth tehtävissä. Ne oli vaan vähän liian helppoja, taisi kaikista saada kultaa toisella tai kolmannella yrityksellä ekan mennessä suunnitteluun. Ne drone tehtävät olivat kyllä ylivoimaisesti vaikeimmat. Tuli ihan muutama perkele niitä suorittaessa. Itsellä toimi liikkuminen lähinnä point launcheilla ja web zipeillä. Eritoten point launchien hidastettua tähtäystä kannattaa hyödyntää mahdollisimman paljon. On muuten hyvä tietää että "reload last save" tarkoittaa restart challenge, ne ylimääräiset sekunnit mitä meni tehtävän lopettamiseen ja uudelleen aloittamiseen ennen kuin sen tajusin toivat tehtävään oman pienen lisä ärsykkeen.

    En sitten tiedä onko minulla vaan ollut huono tuuri mutta on ollut jos jonkin näköistä bugia myös. On ollut leijuvia kansalaisia, temppu jäänyt päälle kun laskeutuu maahan (tätä tapahtui toistuvasti), takaa-ajossa auto ajoi rakennuksen läpi ja olen itsekkin juuttunut pilvenpiirtäjän sisään. Onneksi kaikki paitsi viimeinen ovat olleet lähinnä immersiota rikkovia eikä pelin etenemiseen vaikuttavia bugeja.
     
  42. Raxama

    Raxama

    Viestejä:
    619
    Rekisteröitynyt:
    17.10.2016
    Pitää ehkä antaa vielä noille stealthchallengeille mahdollisuus, dronet oon jo kyllä itekkin pelatessa kerinnyt kiroamaan alimpaan helvettiin pääasiassa sen osalta, että kun se paras palkinto vaatii täydellisen suorituksen sinulta sekä peliltä. Eli käytännössä voit pelata sen täydellisesti ja silti jäädä 100 pisteen päähän, käynyt monesti koska peli ei vaan ollut samaa mieltä asiasta. Tuohon vielä kun lisää noi satunnaiset sekoilut että linkootkin ittes zipillä väärään suuntaan koska pelin mielestä halusit ottaa kiinni siitä toisesta rakennuksesta mikä on vieressä, joka taas aiheuttaa vauhdin loppumisen. Ja taas painetaan reloadia. Eihän tuossa täydellisessä suorituksessa muuten mitään, mutta jos se olisi pelaajalle täysin reilu niin jynssäisin noita ihan mielelläni. Nykyisellä onnenpyörämetodilla ei vaan innosta.
     
  43. Jugo

    Jugo

    Viestejä:
    25
    Rekisteröitynyt:
    10.04.2017
    Täytyy sanoa, että viihdyin tämän pelin parissa oikein mainiosti. Viimeksi mulla on ollut yhtä hauskaa supersankaripelin kanssa, kun Arkham Asylum julkaistiin. Alkuun en meinannut oikein päästä tähän sisään, eikä juoni saati taistelu oikein napannut mukaansa. Jo ensimmäisessä tehtävässä oli havaittavissa pientä turhautumista, kun yritin Batman tyyliin hoitaa itseni taisteluista läpi huonolla menestyksellä. Olihan tätä peliä taistelultaan siihen hienovaraisesti verrattu joissain arvioissa.

    Kun ohjaintuntuma, etenkin taistelujen suhteen iskostui takaraivoon, niin homma alkoi pelittää siihen malliin, että hard vaikeusaste oli oikeastaan todella sopiva koko loppupelin ajan. Itse en ihan kaikkea jaksanut nuohota ja hieroa, mutta valtaosan sivutekemisestä tein. Oma hämikseni taisi olla levelillä 52 tai 53 kun lopputekstit tärähtivät ruutuun, eli kaikki kyvyt hyvissä ajoin avattuna. Juoni oli alun epäkiinnostavuuden jälkeen oikein mukaansatempaava ja lopussa tuli moneen kertaan sekä hymy huulille että meinasi mennä roska silmään.

    Nuo Taskmasterin challenget tein kaikki, mutta en todellakaan jaksanut hieroa niitä kahta kertaa enempää per challenge, joten suurin osa kultatavoitteista jäi saamatta ja tämän myötä yksi puku jäi ostamatta ja muutama apuväline jäi päivittämättä tappiin. Jotenkin, stealth haasteita lukuunottamatta, ne olivat todella mielenkiinnottomia haasteita enemmänkin niille, jotka tuon tyyppisistä haastehelveteistä tykkäävät. Muuten sivutehtävät ja sivuaktiviteetit olivat turvallisesti tuotettua ubisoftia, eli yllätyksettömiä ja itseääntoistavia.

    Vahva suositus multa tälle pelille. Seuraavaksi sitten hyppäänkin väliin jääneen Arkham Knightin kimppuun tästä inspiroituneena.