Speedcubing (ja Rubikin kuutiot yleisesti)

Charun

Tukijäsen
Liittynyt
03.09.2018
Viestejä
2 120
Onkos foorumilla harrastajia?
Itse joskus aiheesta ohimennen jotain kuullut/nähnyt, mutta pari viikkoa sitten törmäsin randomisti J Perm nimiseen kanavaan, jota muutaman päivän ahmittuani päädyin tilaamaan Moyu RS3M 2020:n, sekä setin extra magneetteja, koska aina pitää näperrellä jotain. Voiteluaineita noissa vissiin suositellaan, mutta ne jäi tilauksesta - hyllystä kyllä löytyy eri viskositeetin silikoniöljyjä muiden harrasteiden johdosta, niin kokeillaan niillä alkuun. Aivan varmasti ei alussa vauhti jää kiinni kuution liukkaudesta, niin eiköhän noilla pärjätä.
Rubikin kuution opin ratkomaan joskus ~30 vuotta sitten ja varmasti olen jo mennyt unohtamaankin sen. Eikä silloin kyllä sekkarilla aikaa otettukaan, kunhan sai kaikki palaset oikein. :lol:
Tässä nyt kuumeisesti odotellaan kuutiota saapuvaksi ja samalla yritän opetella noita eri algoritmeja, mutta eipä siitä tunnu tulevan hullua hurskaammaksi, kun ei voi samalla harjoitella lihasmuistia ja muutenkin opin aina paremmin tekemällä kuin lukemalla.
Vinkkejä täysin aloittelijalle otetaan vastaan.

Tuosta voi katsella miten noviisi vetää viikon harjoittelun jälkeen, kun on henkilökohtainen valmentaja mukana. Itse tuskin ihan tuohon tahtiin pääsen. :rofl:
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
672
Nopeasti homma ei todellakaan suju. Siihen pitäisi opetella niin paljon tilanteita valmiiksi, mutta ehkä vielä joskus. Vaatii kuitenkin ehkä sopivan mielentyypin ja nuoruutta. Saan sen kasattua kuitenkin ilman ohjeita sillä pitkällä kaavalla. Erittäin hyvää stressiduunia samalla kun tekee duunia.
 

Charun

Tukijäsen
Liittynyt
03.09.2018
Viestejä
2 120
Nopeasti homma ei todellakaan suju. Siihen pitäisi opetella niin paljon tilanteita valmiiksi, mutta ehkä vielä joskus. Vaatii kuitenkin ehkä sopivan mielentyypin ja nuoruutta. Saan sen kasattua kuitenkin ilman ohjeita sillä pitkällä kaavalla. Erittäin hyvää stressiduunia samalla kun tekee duunia.
Itellä kohta ikää se 40v, niin tuskin tarvitsee mihinkään ME-kerhoon pääsystä haaveilla enää, mutta omaksi iloksi tuota nyt muutenkin lähden opettelemaan. :D
 
Liittynyt
17.02.2018
Viestejä
645
joku 10v sitten opettelin ne algoritmit jollain marketti kuutiolla ja sen jälkeen joskus satunnaisesti tehnyt että pysyisi lihasmuistissa. Tässä kuukausi sitten ostin MoYo gts3 kuution ja huomaa kyllä eron hyvän ja huonon kuution välillä. tällä saa melko kylmiltään alle 90 sekunnissa tehtyä (maailmanennätys alle 4 sek). tosin lähtötilanne vähän vaikuttaa kun osaan vain geneerisesti tehdä perusalgoritmit. pitäisi opetella muutamia lisää. mutta kuutio tuntuu kyllä hyviltä, ei tarroja, magneetit ja on säädettävä jäykkyys. tosin nyt vähän tökkii kun pudotin kahvikuppiin yrittäessä tehdä yhdellä kädellä...

 

E_Mustakari

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
692
Kun suomenkielisellä foorumilla on kyse Rubikin kuutiosta niin onko siihen aivan pakko vääntää englantia, häh?
 
Liittynyt
17.02.2018
Viestejä
645
Kun suomenkielisellä foorumilla on kyse Rubikin kuutiosta niin onko siihen aivan pakko vääntää englantia, häh?
Itse kumminkin käytät suomenkielisellä foorumilla sanoja kuten: drm, shuntti, firma, ledejä, logo, redundanssi, informatiivinen, promo jne.

saisiko jonkun listauksen sallituista/kielletyistä sanoista mitä saisi käyttää ettei tulisi lisää hiekkaa vaginaan?
 
Viimeksi muokattu:

Charun

Tukijäsen
Liittynyt
03.09.2018
Viestejä
2 120
Kun suomenkielisellä foorumilla on kyse Rubikin kuutiosta niin onko siihen aivan pakko vääntää englantia, häh?
Kerroppa mikä on speedcubingin (kansainvälinen kilpalaji) virallinen suomenkielinen nimi, jolla sen jokainen tuntee, niin voin laittaa sen tuonne otsikkoon? :think:

Edit. Rubikin kuutiohan on eri peli kuin nuo speed cubet ihan jo rakenteeltaan, mutta samat liikeradat molemmilla on.
 
Liittynyt
21.10.2016
Viestejä
619
Mistään en mitään tiedä, mutta Mäntsälässä baarissa nuori jannu pyöritti kuution jonka sain sotkea itse. Katso ensin sivut läpi ja alkoi pyörittää. Noin minuuttiin se sen teki.
 
Liittynyt
08.03.2019
Viestejä
9
Itse opettelin sen aloittelijan metodin, muutama päivä meni. Alkuun hinkkaa enemmän niitä ekoja kerroksia kun ovat helpommat ja sitten loput. Voi mennä minuutissa säkällä, kaksi minuuttia on varmaan realistisempi. CFOP on seuraava metodi jos haluaa noita alle minuutin aikoja, tärkeää myös miten kuutiota pitää kädessä ja kääntelee sormilla, itse en ole jaksanut vielä siihen perehtyä.
 
Liittynyt
03.07.2018
Viestejä
347
puolisen vuotta sitten opettelin videoiden avulla, mutta en päässyt jyvälle siitä että kun 1 tai 2 sivua saa tehtyä niin sitten ne alkaa jo mennä ns. rikki samalla kun uutta väriä rakentaa..
 

kolistelija

Make ATK Great Again
Liittynyt
17.02.2018
Viestejä
1 025
Poika on noita tehnyt noin vuoden. Kehitys ja into on vähän ju mahtanut ja nyt menee noin 25-30 sekunnin keskiarvoilla. Itse olen pari kertaa yrittänyt opetella siinä sivussa, mutta ei kyllä riitä into kun päivät pitkät ratkoo atk-ongelmia töissä. Houkuttaisi kyllä harjoitella jos vaan aivoilla riittäisi kaistaa, näyttää hauskalta puuhalta.
 
Liittynyt
07.07.2021
Viestejä
1 244
puolisen vuotta sitten opettelin videoiden avulla, mutta en päässyt jyvälle siitä että kun 1 tai 2 sivua saa tehtyä niin sitten ne alkaa jo mennä ns. rikki samalla kun uutta väriä rakentaa..
Mitä systeemiä kokeilit? Yleensä tehdään kerroksittain, eikä sivu kerrallaan. Tässä on paras ohje mitä olen löytänyt "aloittelijan" metodiksi. Tällä ratkeaa joka kerta, mutta ei tämä nopea ole, 2-3min aikaan pääsee kun alkaa olla kohtuu nopea.
 
Liittynyt
14.07.2019
Viestejä
2 938
Mitä systeemiä kokeilit? Yleensä tehdään kerroksittain, eikä sivu kerrallaan. Tässä on paras ohje mitä olen löytänyt "aloittelijan" metodiksi. Tällä ratkeaa joka kerta, mutta ei tämä nopea ole, 2-3min aikaan pääsee kun alkaa olla kohtuu nopea.
Vajaa 7 minsaa videota ja tossa vaiheessa ois lentäny kuutio seinään. Pidä tunkkis.
 
Liittynyt
20.10.2016
Viestejä
788
Kuution nopeuskisassa on kaksi asiaa, jotka hieman vähentää kiinnostavuutta

- Kyseessä on enemmän sorminäppäryyskisasta kuin muusta, vaikka edelleen tuossa on jonkinlainen 'rohvessori' aura leijumassa heidän ympärillä, jotka ovat päntänneet ulkoa joitakin muiden keksimiä nopeita rutiineja

- Kalliit ja uudemmat kuutiot ovat paljon parempia kuin ne tavalliset 80-luvun, joilla sai ehkä minuuttiin ratkaistua. Lisäksi jos rikkoi kuutionsa niin uuteen piti säästellä viikkorahoja jonkin aikaa. Kisoissa saa silputa kuutioita ja joku tuo niitä aina vain lisää
 

Charun

Tukijäsen
Liittynyt
03.09.2018
Viestejä
2 120
Tuli tuo RS3M eilen itelle ja yön tässä koneella notkuessa sitä kääntelin. Ensimmäisellä kerralla meni pari tuntia ja aamusella emäntä ajasti aloittelijametodilla 3:14 min. Kohtalaisen jyrkkä oppimiskäyrä sanoisin. :D
Hauskaa puuhaa esim. tubevideoita katsoessa. Pitää ruveta tutustumaan tarkemmin noihin algoritmeihin.

Nuo "kalliit ja uudet kuutiot" ovat itseasiassa halvempia kuin orkkis nopat. Toi meikäläisen maksoi 10€, kun aidot Rubikin kuutiot pyörii siellä 12-20€ sunnilla ja silläkin porukka pääsee helposti alle 10sek. aikoihin. Toki, jos oikeasti kisailla meinaa, niin itselle paremmin sopivalla välineellä saattaa saada joitain sadasosia, tai mahdollisesti jopa kymmenyksiä pois, mutta niinhän tuo menee aika monessa lajissa. Toisaalta onko esim. 50-70€ paljon vermeestä joka kuitenkin kestää ammattilaiskäytössäkin kuukausia, ellei vuosia..?
 
Viimeksi muokattu:

Charun

Tukijäsen
Liittynyt
03.09.2018
Viestejä
2 120
Tässä parin päivän harjoittelun jälkeen päässyt jo alle 2 minuutin, ennätys 1:49,55, joskaan läheskään kaikkia ratkasuja en ole kellottanut. Addiktoivaa puuhaa kyllä. :D
 

Charun

Tukijäsen
Liittynyt
03.09.2018
Viestejä
2 120
Nyt menee aloittelijametodilla jo säännönmukaisesti alle kahteen minuuttiin, jos ei tule mokattua jostain syystä kesken kaiken. :D Nyt treenissä F2L, joka vielä toistaiseksi selvästi hitaampi, kun ei silmät ole tottuneet löytämään noita pareja yhtä nopeasti kuin yksittäisiä paloja.
Tilasin sitten muutamaa voiteluainetta (Max Fleet & Command sekä DNM-37 ja Cubicle Silk), koska noi iteltä löytyvät silikonit on turhan paksuja ja silikonispray taas tuntuu katoavan muutaman tunnin pyörittelyn aikana. Katotaan mitä nämä tähän käyttöön suunnitellut liemet on olevinaan.
Samaan tilaukseen laitoin YJ GMC Elite 2x2 kuution, kun emäntä meinas lomallansa semmosta ratkoa ja tarttu itelle sitten päivityksenä GAN 11 M Pro UV, koska aina pitää hifistellä.. :asif:

Hauskaa aivojumppaa myös rakennella kuvioita tuohon kuutioon, kun ei voi suoraa vaan värejä mätsätä.
Kuutio.jpg
 
Liittynyt
07.07.2021
Viestejä
1 244
Nyt menee aloittelijametodilla jo säännönmukaisesti alle kahteen minuuttiin
Melkein tekisi mieli sanoa, että en usko, jos ensikertaa kuutioon koskeva saa toisen tai kolmannen päivän aikana säännönmukaisesti alle 2min aikoja aloittelijametodilla.
Mutta jos oikeasti on noin, niin aika kova! Onneksi olkoon.
 

Charun

Tukijäsen
Liittynyt
03.09.2018
Viestejä
2 120
Melkein tekisi mieli sanoa, että en usko, jos ensikertaa kuutioon koskeva saa toisen tai kolmannen päivän aikana säännönmukaisesti alle 2min aikoja aloittelijametodilla.
Mutta jos oikeasti on noin, niin aika kova! Onneksi olkoon.
Kiitos! csTimer.netin mukaan tehnyt sekotukset ja ajat ottanut muutaman kerran päivässä. Keskiviikkona tuo tuli, eli 5 yötä (ja melko monta tuntia per yö) tullut tuota tahkottua ja mm. kitaransoitosta on jonkun verran harjoitusta näppienhallintaan vuosien varrella tullut, niin ei tuo itsestä kovin ihmeelliseltä tunnu. Enemmänkin tuntee itsensä tyhmäksi, kun ei meinaa tuo F2L hahmottua millään. :lol:
 
Viimeksi muokattu:

Charun

Tukijäsen
Liittynyt
03.09.2018
Viestejä
2 120
Nyt rupeaa jo aloittelija+F2L menemään järjestään alle 2 min, jos ei aivot jäädy kesken kaiken ja henk. koht. paras on 1:28,84. :D Hauskaa puuhaa ja vaikuttaa siltä, että opittavaa riittää kuukausiksi, jos ei vuosiksi.
On kyllä mahtava käännellä tuo GAN, just omiin näppeihin passeli tuntuma! Vaikka ylihintanen onkin, niin ei kaduta yhtään.
 
Liittynyt
28.12.2019
Viestejä
2 802
Miksi noita pitää aina yöaikaan rukata? Yl on nukkumista varten.
 
Liittynyt
11.10.2021
Viestejä
36
Itse joskus hommasin Rubik'silta speed cuben ja opettelin basic algoritmit, alle 50sec. meni parhaimmillaan ratkaisu. Nykyään ei onnistu ratkaisu, kun päässyt unohtuun algot.
 

Charun

Tukijäsen
Liittynyt
03.09.2018
Viestejä
2 120
Miksi noita pitää aina yöaikaan rukata? Yl on nukkumista varten.
Oon aina ollu yökyöpeli ja nyt reilu 6v. ollut yötöissä, niin ei sitä saikullakaan pitkäksi aikaa päivärytmiin pääse kiinni. ;)
Itse voisin kysyä, että miksi suurin osa hötkyilee ja tekee töitä päivisin? Päiväthän on nukkumista varten. :lol:

Itse joskus hommasin Rubik'silta speed cuben ja opettelin basic algoritmit, alle 50sec. meni parhaimmillaan ratkaisu. Nykyään ei onnistu ratkaisu, kun päässyt unohtuun algot.
Helposti noi kyllä unohtuu, mutta toisaalta vissiin myös aika nopeasti palautuu mieleen, jos/kun niitä rupeaa taas tekemään. Toisaalta pelkkään ratkasuun ei kovinkaan kummosia algoritmeja edes tarvitse.
 

Charun

Tukijäsen
Liittynyt
03.09.2018
Viestejä
2 120
PB38.png :hammer:

Jos tällä viikolla vielä sais alle minuutin ajan, niin oon ihan tyytyväinen.
 

Charun

Tukijäsen
Liittynyt
03.09.2018
Viestejä
2 120
PB78.png
Menihän se alle minuutin!
Hieman reilu 2 viikkoa alotuksesta. Hieman kävi tuuri helposti bongattavien F2L parien kanssa, mutta ihan ohjeiden mukaan sekotettu niin kyllä mä ton lasken. :D
 
Liittynyt
08.12.2018
Viestejä
1 509
Poikani osti joitakin vuosia sitten jostain lomareissulta markettikuution uteliaisuudesta. Muutaman paremman kuution jälkeen menee tällä hetkellä 10s parhaimmillaan (16s keskiarvolla). Mutta täytyy sanoa että on sitä sitten ruuvattukin.
Otan itse sitten haltuun kun sähköt ja netit on poissa ja zombit kurkkii ikkunoista.
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
380
Tuli hankittua Rubiks speedcude ihan "fidget toyn" virkaa ajamaan hetken mielijohteesta, kun miellyttää toi kuution ääni sitä pyöritellessä ja ei ole hinnallakaan pilattu verkkokaupassa. Koska värien pitää aina olla järjestyksessä, niin pakkohan se oli opetella ratkomaankin. Pari tollasta 10 minuutin videota katsoin ja nyt yhden illan tota pyöritellyt. Aika hidasta menoa vielä, mutta noi aloittelijametodin perus liikkeet jäi suht helposti päähän, vaikka muutamassa kohtaa menee vielä helposti sekaisin että joutuu samaa kohtaa toistamaan joskus useammin. Oma aika ratkontaan on nyt sen alle 8 minuuttia ilman mitään yritystä nopeuteen, kunhan vaan koitan lihasmuistiin saada perusasioita. Sitten ku tää rullaa hyvin niin pitää perehtyä noihin nopeampiin tapoihin.
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
380
Pari kertaa päivässä pyöräytän kuution ja aloittelijametodi menee nyt sellaseen 3-4 minuuttiin vaihtelevasti. Sekoitus tuolta csTimerin kautta useimmiten. Oma kääntely noin fyysisesti on aika takkuavaa ja hidasta, että pitänee perehtyä kunnon otteisiin ainakin. Varmaan minuutin sais pois jo sillä että kääntelee reippaammin. Jahka pääsen alle 3 minuutin tai lähemmäs kahta minuuttia, niin siinä kohdin voi perehtyä nopeampiin tapoihin. Vähän tekis mieli tilata "parempi" kuutiokin, joku noista tarrattomista.
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
380
Jatketaan nyt vielä kolmas viesti omia pyörittelyjä. Tovi sitten ostin Moyu RS3M 2021 Maglevin ja QiYi Thunderclap V3M -kuutiot ja niihin voiteluaine, kun rubikin oma speedcube oli vähän liian jäykkää menoa. Ko. kuutiot tuli valittua aika arpomalla ja tämän ketjun perusteella, etenkin kun olivat vielä järkihintaisia. Ihan puhtaasta uteliaisuudesta tekis mieli tilata GANin 12 (tai 13, jos tulee suomeen myyntiin) tai joku xman tornado ja kokeilla miten erilaisilta ne oikeasti tuntuu pyöritellä. Mitään järkeä moisten ostamisessa ei omalla tasolla tosin ole, kun edelleen veivaan aloittelijametodia. Paras aika on jotain 1:20 luokkaa ja AO12 siinä 1:50 kohdilla.

Järkevintä olis siirtyä jo edistyneempiin metodeihin, mutta vaatii sopivan mielentilan että jaksaa keskittyä opetteluun. Tulee siis näitä pyöriteltyä lähinnä kun pitää pari minuuttia odotella jonkun homman valmistumista tai jotain sarjaa katellessa.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
3 722
Asiasta mitään en ymmärrä ja 11v muksulle ajatuksena hommata jouluksi ”speed”cube kun sellaisesta puhunut. Jollain aataminaikaislla värkillä veivannut tähän asti.

Tilaanko jonkun näistä? Sinänsä ihan sama mulle maksaako kapine 20€ vai 40€. Ei kai näiden kanssa ole pakko käyttää mitään litkuja eli pyörii ilmankin :)?


Toiseksi ylintä ei ole varastossa…
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
380
Asiasta mitään en ymmärrä ja 11v muksulle ajatuksena hommata jouluksi ”speed”cube kun sellaisesta puhunut. Jollain aataminaikaislla värkillä veivannut tähän asti.

Tilaanko jonkun näistä? Sinänsä ihan sama mulle maksaako kapine 20€ vai 40€. Ei kai näiden kanssa ole pakko käyttää mitään litkuja eli pyörii ilmankin :)?


Toiseksi ylintä ei ole varastossa…
MoYu RS3M Maglev on ainakin perusvarma valinta, hintaansa nähden erittäin hyvä kuutio (ja muutenkin). GANin magneettikuutioissa taas enemmän säädettävää, joissain tulee vaihtojousia/tappeja ja ties mitä tilpehööriä mukana, mikä on varmaan kovemmille pyörittelijöille tärkeää. Omille sormille RS3M tuntuu ainakin ihan hyvältä ja säädötkin ihan riittävät. Suoraan paketista oli ihan käyttökelpoinen ilman säätämistäkin. Litkuja ei ole pakko käyttää, pyörii ilmankin. Tosin ei siitä haittaakaan ole ja kyllä se vähän tuntumaa parantaa, etenkin jos ratkontanopeudet alkaa lähestymään niitä 10-20 sekunnin aikoja tai nopeampia niin voitelun merkitys on paljon suurempi. Ne litkuthan siis tiputetaan sieltä palojen välistä vähän niitä erilleen raottamalla, eli mitään ei tarvitse purkaa. Muutama tippa riittää ja sit vähän pyörittelyä.

Omat kuutioni olen tilannut täältä, tosin en ole erityisemmin perehtynyt mitkä on hyviä kauppoja ja mitkä ei, tuolta nyt ainakin tuli nopeasti perille. Näyttäis toiseksi ylintä olevan varastossakin.
 

Charun

Tukijäsen
Liittynyt
03.09.2018
Viestejä
2 120
Asiasta mitään en ymmärrä ja 11v muksulle ajatuksena hommata jouluksi ”speed”cube kun sellaisesta puhunut. Jollain aataminaikaislla värkillä veivannut tähän asti.

Tilaanko jonkun näistä? Sinänsä ihan sama mulle maksaako kapine 20€ vai 40€. Ei kai näiden kanssa ole pakko käyttää mitään litkuja eli pyörii ilmankin :)?


Toiseksi ylintä ei ole varastossa…
Iteltä löytyy RS3M, johon tein jälkeenpäin maglev-päivityksen (ei siis täysin sama kuin tuo valmis maglev) ja GAN 11 M Pro ja jälkimmäinen on aivan eri planeetalta tuntuman ja nopeuden suhteen. En ole noita listaamiasi GANeja kokeillut, mutta jos itse lahjaksi noista jonkun hommaisin, niin tuo GAN 354M V2 ehdottomasti; ei älytöntä eroa hinnassa, mutta ainakin revikoiden mukaan tuostakin se "GANin tuntu" löytyy ja magneetit rupeaa olemaan aika ehdottomat nykypäivänä, joita tuosta 356 RS:stä ei siis löydy. Tuo 354 on myös fyysisesti pienin noista, joten oletettavasti parhaiten istuu nuorempaan (pienempään) käteen. 2mm ero koossa ei ole älytön, mutta vaikuttaa kuitenkin jonkin verran "istuvuuteen".

Kuutiot pyörii ilman litkujakin, mutta niiden kanssa kyllä parhaimmillaan ja sopiva voitelu myös pidentää niiden käyttöikää. Valitettavan heikosti näkyy Suomesta löytyvän noita liemiä, siksi päädyin itse tilaamaan Ruotsin puolelta ja sieltä tarttu mukaan seuraavat litkut; DNM-37 - Lubricant which gives your cube incredible speed - Cuboss.com Cubicle Silk - Silky smooth cube feel in no time - Cuboss.com MAX Lube Package | Max Fleet and Max Command Package -20 % | Cuboss.com Noista ensimmäinen lisää liukkautta ja toinen tekee fiiliksestä pehmeämmän ja paremmin hallittavan. Tuossa kahden ruiskun setissä on periaatteessa saman asian ajavat liemet (makuasioita kummat on paremmat), mutta pulloista on selvästi helpompi annostella tipoittain - itsellä ruisku muutamaan otteeseen roiskassu reippaasti enemmän kuin on ollut tarkoitus laittaa. Yhdellä jos haluaa pärjätä, niin itse varmaan kokeilisin tätä; Cubicle Labs Mystic - Plant-based lubricant for cubes - Cuboss.com
 
Liittynyt
07.07.2021
Viestejä
1 244
Asiasta mitään en ymmärrä ja 11v muksulle ajatuksena hommata jouluksi ”speed”cube kun sellaisesta puhunut. Jollain aataminaikaislla värkillä veivannut tähän asti.

Tilaanko jonkun näistä? Sinänsä ihan sama mulle maksaako kapine 20€ vai 40€. Ei kai näiden kanssa ole pakko käyttää mitään litkuja eli pyörii ilmankin :)?
Nämä on kaikki hyviä vaihtoehtoja peruskuution jälkeen seuraaviksi. Lähinnä se vaikuttaa mitä on sopivalla aikataululla saatavissa. Kaikki näistä toimivat suoraan laatikosta eikä tarvitse mitään voiteita. Kaikenlainen säätäminen ja voiteluaineet jne tulee sitten vasta myöhemmin kun on jo todella nopea.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
3 722
Amazonissa oli Gan 356M 40% alessa niin ostin sen, 32€ jäi hintaa kuutiolle kun oli muutakin pientä pakollista hankittavaa niin meni yli 39€ ilmaisten postien. Eli käytännössä halvempi möykky kuin mikä tahansa muualta postien kanssa.
 
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
364
Meillä on Moyua paljon ja ei niistä ole ainakaan mitään valitusta kuulunut. Sitä ennen oli jotain samannäköisiä halpiksia mutta eivät olleet hyviä, kun niillä ei pystynyt cornercuttaa.

Yksi hyvä suomalainen kauppa on www.kuutiostore.fi Todella nopea palvelu ja osaavat auttaa, jos ei oikein tiedä mitä tarvitsee/haluaa. Olivat viikonlopun kisoissakin mukana myymässä sekä kilpailemassa.
 

Charun

Tukijäsen
Liittynyt
03.09.2018
Viestejä
2 120
Meillä on Moyua paljon ja ei niistä ole ainakaan mitään valitusta kuulunut. Sitä ennen oli jotain samannäköisiä halpiksia mutta eivät olleet hyviä, kun niillä ei pystynyt cornercuttaa.

Yksi hyvä suomalainen kauppa on www.kuutiostore.fi Todella nopea palvelu ja osaavat auttaa, jos ei oikein tiedä mitä tarvitsee/haluaa. Olivat viikonlopun kisoissakin mukana myymässä sekä kilpailemassa.
Kappas! Tuo kauppa ei olekaan tullut aiemmin itsellä vastaan. Näyttää äkkiseltään olevan hyvinkin kilpailukykyinen hinnoiltaan ja valikoimaltaan! Kiitokset tästä, seuraava tilaus lähtenee tuonne. :tup:
 
Toggle Sidebar

Statistiikka

Viestiketjut
239 598
Viestejä
4 196 014
Jäsenet
70 753
Uusin jäsen
1lallu

Hinta.fi

Ylös Bottom