• Hyvät tarjoukset -alueen ohjeet ja säännöt

    • Uuden tarjouksen kohdalla valmispohjan ja etuliitteen käyttö on pakollista!
    • Otsikkomuotoilu: Tuote, kauppa, tarjoushinta
    • Ainoastaan tarjouksia, jotka toimitetaan Suomeen
    • Ei ref-linkkejä
    • Venäjän hyökkäyksestä Ukrainaan huolimatta jotkut yritykset jatkavat Venäjällä liiketoimintaa. Tälläisissä tapauksissa tarjousketjuissa voi kertaalleen linkittää tähän viestiketjuun ja jatkaa keskustelua aiheesta siellä.

Muut Specialized Turbo Kenevo - sähkömaastopyöriä - täysjousto - 30% - 50%

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja tumbes
  • Aloitettu Aloitettu
Ja toinen juttu, mitähän mahtaisi sisältää tuo pyörän kylkeen tarjottu 70€ hintainen "assembly" lisäpalvelu?
En oikein löytänyt tietoa tuosta, etsinnästä huolimatta. Vaikea arvioida, onko 70€ väärti.
Useinhan kasatut pyörät lähetetään ostajalle niin, että polkimet täytyy laittaa paikoilleen, ohjaustanko suoristaa ja mahdollisesti eturengas paikoilleen. Oisko näissä sitten ohjaustangon asennusta, renkaiden laittoa, istuimen asennusta.
 
We ship throughout Europe.

Shipping time depends on the city or town. From the date of purchase we need 2 days for assembly and adjustments, the shipment is another 3 or 5 more days.

The standard shipping of bicycles is by DHL.

Shipping is insured.

Prices are with taxes included.

For all our UK and Swiss customers, customs duties and taxes are included in the final price of the order.

We take care of all the necessary documents and payments via DHL Express so that the customer receives his order directly at home without any surprises.

The bike is mounted and adjusted, depending on the model of bike and its size some components may not be assembled so that they are not damaged by transport, such as the rear derailleur, even though it was previously assembled and adjusted.We send it in a cardboard box, wrapped in paper with protection. The wheels are unassembled. The handlebars are not tightened on the stem
 
Mitenköhän takuut hoituvat? Voiko viedä spessun edustamaan liikkeeseen jos tulee ongelmia?
 
Mitenköhän takuut hoituvat? Voiko viedä spessun edustamaan liikkeeseen jos tulee ongelmia?
Ilmeisesti onnistuu viedä lähimpään huoltoon:
How do I submit a warranty claim to Specialized?
Contact your Authorized Specialized Retailer and they will help you through the process.

Ja yleisissä säädöksissä jos tuotteella on maahantuoja myös suomessa, niin tarvittaessa pitäisi pystyä EU-alueelta ostetun tuotteen kanssa kääntyä heidän puoleen:
 
Up to 4 days näytti eilinen tilaus toimitusaikaa. Katsotaan voisiko pitää paikkaansa.
 
Up to 4 days näytti eilinen tilaus toimitusaikaa. Katsotaan voisiko pitää paikkaansa.
Epäilen, kun kerran ilmoittelivat sähköpostitse yleisesti viivästyksistä toimituksien suhteen, vedoten mm. pääsiäispyhiin, henkilöstön lomiin ja alennuskampanjan kautta kasvaneeseen kysyntään.
Toki kaikki on mahdollista :)
 
Harmaata experttiä taas saatavilla 4200€ hintaan, näyttää olevan dynaaminen hinnoittelu, eilen oli vielä 4,5k€ sisältäen 300e "lahjakortin" tarvikkeisiin. Hinta pomppas 7,5k€, en tiedä loppuko alet vai mikä

E: Näytti olevan myös muun tyylisiä sähköfillareita aika hyvillä aleilla.

E2: Tuosta linkistä kaikki pyörät isoimman aleprosentin mukaan lajiteltuna.
 
Viimeksi muokattu:
Meni sitten nousemaan pyörän hinta ennen ostoa gobybiken kautta, laitoin nyt aspaan kyselyä että mitenkäs homma vieläkö myyvät aiemmalla hinnalla vai jääkö pyörä nyt hankkimatta,

ärsyttää vielä kun kyselin pyhinä että miten kauan on alennukset voimassa kun ei gobybike tilaukset pyhinä etene, vastasivat että niin kauan kun pyörää riittää. Noh pyöräähän riittää mutta hinta ei ole sama :D

Toivottavasti joustavat ja myyvät aiempaan hintaan Teron.
 
Meni sitten nousemaan pyörän hinta ennen ostoa gobybiken kautta, laitoin nyt aspaan kyselyä että mitenkäs homma vieläkö myyvät aiemmalla hinnalla vai jääkö pyörä nyt hankkimatta,

ärsyttää vielä kun kyselin pyhinä että miten kauan on alennukset voimassa kun ei gobybike tilaukset pyhinä etene, vastasivat että niin kauan kun pyörää riittää. Noh pyöräähän riittää mutta hinta ei ole sama :D

Toivottavasti joustavat ja myyvät aiempaan hintaan Teron.
Eivät valitettavasti myy samaan hintaan kun kysyin asiasta. Käskivät tekemään uuden tilauksen päivän hinnalla.
 
Kylläpä tuolta vielä perus 5.0 Tero löytyi tuolla tehokkaammalla 90nm vääntävällä moottorilla löytyi, SaaS nähdä onko minkölainen päivitys 20v vanhaan "Citymarket" maastopyörään mikä nurkista löytyy :)
 
Oman tilaukseni tein 26 päivä. En ottanut kasausta...
Eikä vieläkään ole lähtenyt paketti matkaan.
Onko jollain paketti matkalla?

Edit: Alkaa kuumottaan.
kuva_2024-04-03_144249848.png
 
Viimeksi muokattu:
Oman tilaukseni tein 26 päivä. En ottanut kasausta...
Eikä vieläkään ole lähtenyt paketti matkaan.
Onko jollain paketti matkalla?

Edit: Alkaa kuumottaan.
kuva_2024-04-03_144249848.png

Täällä 27. päivä tehty tilaus, ja sieltä tosiaan tuli sähköpostitse ilmoitus viiveistä toimitusten kanssa. Laitoin kokonaisuudessaan viestin tänne foorumin ketjuun aiemmin.

” We estimate that the delay in shipping your order could be between seven and ten additional days.”
 
Kait se sieltä aikanaan valuu. Joku valitellut trustpilotissa 28.3, että on jo viikon odotellut toimitusta.
Muita arvosteluja luettuani saa vähä sen vaikutuksen, että tilaavat tavaran varastoon siinä vaiheessa kun asiakas on tehnyt tilauksen.
Takuuasiat vaikuttavat myös hankalilta.

Josko toukokuussa pääsis jo rälläämään :nb:
 
Kait se sieltä aikanaan valuu. Joku valitellut trustpilotissa 28.3, että on jo viikon odotellut toimitusta.
Muita arvosteluja luettuani saa vähä sen vaikutuksen, että tilaavat tavaran varastoon siinä vaiheessa kun asiakas on tehnyt tilauksen.
Takuuasiat vaikuttavat myös hankalilta.

Josko toukokuussa pääsis jo rälläämään :nb:
Eiköhän takuuasiat hoidu Suomessa tarvittaessa
 
Onko kenellekkään lähetetty pyörää? Lupasivat viime viikolle lähetyksen ja ei ole vielä kuulunut mitään.
 
Itsellä ainakin gobyn kautta tieto että toimitus 25.4, eipä tuolla kiire ole kunhan sitten lähettävät
Onko sulle tullut GoByBikeltä joku seurantakoodi tai tietoa edes, että pyörä on lähetetty?

Mulla näkyy GoByBiken seurannassa, että arvioitu toimitus 16.4, mutta ei ole tullut mitään vahvistusta siitä, että pyörä olisi ibk:lta lähetetty.
 
Mulla näkyy GoByBiken seurannassa, että arvioitu toimitus 16.4, mutta ei ole tullut mitään vahvistusta siitä, että pyörä olisi ibk:lta lähetetty.
Itsellä näkyy sama päivämäärä mutta tuo on vain automaattinen arvio. Kysyin eilen GoByBiken aspasta, niin ei ole tullut vielä IBK:lta mitään lähetysvahvistusta. Sanoivat välittävänsä tiedon ja lähetysseurannan heti kun sellainen on saatavilla. Ei auta kuin odotella.
 
Jaa että rupeaa muillakin vähän jänskättään... Ei ole täälläkään vieläkään lähtenyt.
Luulisi että olisivat 2 viikossa saaneet tulostettua lähetyslapun ja siirtäneet lähtevät laiturille.
Nyt on siis täysi 2 viikkoa siitä kun on tilaus mennyt sisälle. ja luvattu toimituspäivä oli jo 1.4 :D
 
Jaa että rupeaa muillakin vähän jänskättään... Ei ole täälläkään vieläkään lähtenyt.
Luulisi että olisivat 2 viikossa saaneet tulostettua lähetyslapun ja siirtäneet lähtevät laiturille.
Nyt on siis täysi 2 viikkoa siitä kun on tilaus mennyt sisälle. ja luvattu toimituspäivä oli jo 1.4 :D
1712666322742.jpeg

Täällä sitä ruuduntakana kanssa pidätellään hengitystä. Ei sillä että olisin itse tilannut, mutta tarjous oli niin kova, että todella hienoa jos ne pyörät joskus tulevat + ovat mitä pitääkin.
Pidän kovasti peukkuja, hieno pyörä ja hieno hinta, kunhan realisoituu muutakin kuin luottotappioksi :tup:
 
GoByBike toimituspäivä 2024-03-27, ei ole näkynyt :lol:
Tiukka aikataulu kun 26.3 GoByBike viestitti että pyörä tilattu. Mutta ei siis ole kuulunut mitään muuta itse toimituksesta.
 
Sieltähän tuli ennen pääsiäistä ilmoitus että toimitukset viivästyvät arviolta jopa kaksi viikkoa. Eli vielä ei kannata vaipua epätoivoon.
 
Jep, itselle tuli ensimmäinen arvio, että viime viikolla piti lähettää. Kyselin heiltä ja sanoivat että ensi viikolla lähetys. Vastasivat nopeasti spostiin.
 
Itse laitoin chatin kautta viestiä maanantaina ja tuli seuraavanlainen sähköposti samana iltapäivänä:

"Hello
Due to the high workload we have at the moment, we are delaying the shipping dates of the orders.
Your order will be shipped this week. You will receive an e-mail with the tracking as soon as it is in transit.
Obviously we will do everything to shorten the delivery time.
Regards
Rosi"

Mitään lähetysilmoitusta ei kirjoitushetkeen mennessä ole vielä tullut.
 
Kysyin tänään 26.3. tilatun pyörän perään ja Eduardo juuri vastaili:

"Hello,
The completed order will be shipped next WEEK.
You will receive then, the shipping information email, the PDF invoice along with the tracking link of the shipment so you can track it."
 
Kysyin tänään 26.3. tilatun pyörän perään ja Eduardo juuri vastaili:

"Hello,
The completed order will be shipped next WEEK.
You will receive then, the shipping information email, the PDF invoice along with the tracking link of the shipment so you can track it."
Pistin myös painetta GoByBike:lle ja saivat IBK:lta saman vastauksen, että ensi viikolla lähetys. Myös 26.3 tilattu.
 
Joo-o taas tuli 7-10 päivän viivästymis ilmoitus...
Että kolmatta kertaa siirtävät lähetystä.
1713186348218.png
 
Joo-o taas tuli 7-10 päivän viivästymis ilmoitus...
Että kolmatta kertaa siirtävät lähetystä.

Vaikka varmasti ärsyttääkin, niin onhan se parempi että yrittävät hoitaa asian kuntoon nyt tässä vaiheessa, eikä vasta myöhemmin toimituksen jälkeen.
Mahdolliset akkuviat ei ole kuitenkaan leikin asia.

Kyselin oman 27.3 tehdyn tilauksen perään, niin kuittasivat että lähtee tällä viikolla matkaan.
 
Joo-o taas tuli 7-10 päivän viivästymis ilmoitus...
Että kolmatta kertaa siirtävät lähetystä.
1713186348218.png
Samaa viestiä pukkasi.
Epäilen vahvasti, että on vaan myöhässä ja nyt käyttävät turvallisuusnäkökulmaa keppihevosena toimituksen lykkäämiselle kun eivät ole vielä saaneet itse pyöriäkään.
Muutoinhan tuon kuvittelisi koskevan Specializedin kenevo akkuja laajemminkin kuin vain yhtä toimittajaa ja heidän sivuillaan ei moista recallia/safety noticea näy: Safety Notices
Laitoin vastauksena viestiä, että ottaisin alennuksen nykyiseen tilaukseen kun toista tilausta heiltä ei ole näköpiirissä. Vastausta odotellessa..
Tosin laitoin kyllä aiemmin tilauksenkin sillä ajatuksella sisään, että toimitus on todennäköisesti lähempänä toukokuuta kuin huhtikuun alkupuolta mitä noita nega-arvosteluja luki.
 
Itselleni tuli viesti kanssa tuosta akkuasiasta. Pyöränihän on tosin jo hyvää vauhtia matkalla.

Ongelmana on siis se, että osaan kenevo experteistä on tullut tehtaalta vahingossa 500wh akku. Pyysivät tarkistamaan pyörän saavuttua akun koon ja ottamaan siitä kuvan, jos on 500wh. Lähettävät sitten jälkitoimituksena oikean 700wh akun. Puhetta ei ollut 500wh akun palauttamisesta eli melkein toivon että omassani olisi väärä akku :)
 
Nyt on pyörä noudettavissa DHL:n pisteeltä. Onko muilla pyöriä edes lähtenyt liikkeelle?
 
GoByBiken kautta tilattu Specialized Turbo Kenevo Compista ei ole tullut vielä mitään lisätietoa lähetyksestä. Tänään kyselin chatista eikävätkö osanneet sanoa mitään milloin olisi tulossa. Pitkältä tuntuu odotus..
 
Ei ole minunkaan tilaama Kenevo Comp lähtenyt matkaan vielä. Trustpilotissa ibkbike.com arvosteluissa on uusimpana yhden tähden vuodatuksena huono ostokokemus. Ostanu specializedin pyörän, jota on ollut nettisivujen mukaan varastossa, mutta onkin ollut todellisuudessa loppu. IBKbike vastauksessaan ilmaiseekin, että heidän nettisivut on toimineet oikein, mutta specializedin varastosaldo on ollut virheellinen. Eli ei heillä ole näitä pyöriä ollut nytkään varastossa vaan myyvät pyöriä suoraan valmistajan varastosta.

Kondun, lähtikö sun pyörä seurantakoodin mukaan matkaan tästä liikkeestä vai valmistajan/maahantuojan varastosta?
 
Seurannan mukaan paikka mistä tuo on lähtenyt on "Gipuzkoa". Pyöräliike ilmeisestikin on tuolla suunnalla eli voisi kuvitella että pyöräliikkeen varastosta.
 
Ei ole minunkaan tilaama Kenevo Comp lähtenyt matkaan vielä. Trustpilotissa ibkbike.com arvosteluissa on uusimpana yhden tähden vuodatuksena huono ostokokemus. Ostanu specializedin pyörän, jota on ollut nettisivujen mukaan varastossa, mutta onkin ollut todellisuudessa loppu. IBKbike vastauksessaan ilmaiseekin, että heidän nettisivut on toimineet oikein, mutta specializedin varastosaldo on ollut virheellinen. Eli ei heillä ole näitä pyöriä ollut nytkään varastossa vaan myyvät pyöriä suoraan valmistajan varastosta.

Kondun, lähtikö sun pyörä seurantakoodin mukaan matkaan tästä liikkeestä vai valmistajan/maahantuojan varastosta?
Mitä itse noita arvosteluja aiemmin luin niin sain sen käsityksen, että saldot ovat (mukamas) valmistajan varastolta ja sitten kulkevat tuon pyöräliikkeen kautta asiakkaalle. Näin voivat tarvittaessa hoitaa kokoamisen tms.
Hinnat/montako kappaletta tuotetta on heidän mukaansa varastossa ovat heiluneet expertin osalta 3750, 3900, 4200, 4250 ja 4500 eurossa nyt tämän vajaan kuukauden aikana. Useimmiten kun on näyttänyt, että tuotetta olisi vaan 1kpl jäljellä niin tuotetta on hetken päästä tullut lisää myyntiin kalliimmalla hinnalla. Tosin esim. noita halvempia 3000e Kenevoja ei ole enää tullut uudestaan myyntiin.
En tiedä voisiko tuossa olla jonkun sortin dynaaminen hinnoittelu, että ainakun pyöriä on mennyt kaupaksi x hintaan niin hintaa nostetaan ja sitten seurataan meneekö uudella hinnalla kaupaksi x aikaa jonka jälkeen myytyjen tuotemäärien perusteella joko nostetaan hintaa automaattisesti tai sitten se laskee kun pyörät eivät käyneetkään enään kaupaksi. Todennäköisesti hinta ei laske nyt hetkeen nykyistä alemmaksi kun pyöriä odottelevat voisivat perua nykyisen tilauksensa ja laittaa uuden tilauksen sisään halvemmalla hinnalla tai sitten jos laskee (Niinkuin nyt oli käynyt) niin saatavilla olevien kokojen määrä on supistunut.

E: Kirjoitusvirhe ja oma väärinymmärrys pyörän mallin suhteen

E2: Jos kondunilla on laittaa kommentteja pyörän kokoamisen, paketin ehjyyden ja kasaamisen helppouden suhteen niin kiinnostaa!
 
Vaimon 27.3. tilattu Stumpjumper saapui kotiovelle DHL:llä maantantaina 15.4. Paketti oli ehjä.
  • Hissitolpan vaijeri oli pussissa ja kuori oli jätetty turhan pitkäksi, eli sitä joutui pätkimään.
  • Ohjaustanko luonnollisesti irti, mutta vaihtaja, jarrukahvat ja hissitolpan kahva kiinni tangossa.
  • Etujarrun adapterin sai kiinnittää itse.
  • Vaihtajan kaapelin sai pujottaa ja siksi vaihteet joutui indeksoimaan. Rajoitintakin piti vähän siirtää.
 
Kysyin tänään 26.3. tilatun pyörän perään ja Eduardo juuri vastaili:

"Hello,
The completed order will be shipped next WEEK.
You will receive then, the shipping information email, the PDF invoice along with the tracking link of the shipment so you can track it."
Tässä kun viikko alkaa taas olla lopuillaan, niin kyselimpä taas pyörän perään. Eduardon edelliset lupaukset paljastuikin vähemmän yllättäen tyhjiksi lupauksiksi:

We are writing to inform you about an unexpected delay in the shipping of your bike.

We deeply apologize for any inconvenience this may cause you. We are aware that you have been eagerly awaiting your bike and we sincerely apologize for any inconvenience this delay may cause you.

We would like to explain that this delay is due to an unexpected increase in demand for our bikes. We have experienced an unprecedented volume of orders in recent weeks, which has temporarily exceeded our production and shipping capacity.

We are working hard to increase our production capacity and resolve this issue as soon as possible. We are implementing additional measures to streamline the shipping process and will ensure that your bike is shipped as soon as possible.

To compensate you for this inconvenience, we are offering you a additional gift on your next purchase from our online store.

In addition, we will send you a tracking email with shipping information as soon as your bike is ready to be shipped.

Again, we apologize for the delay and appreciate your understanding and patience. We value your trust in our brand and are committed to providing you with the best possible experience.

Eli ei yhtään mitään tietoa koska pyörä lähtee liikkeelle tai lähteekö koskaan. Viikon päästä onkin jo kuukausi kulunut tilauksesta :kahvi:
 
Saman vastauksen sain itsekin tämän aamun kyselyyn, tosin loppuun oli lisätty " Actual shipment is expected next week."
 
Kyselin eilen "discountin" perään kun ei ollut vastannut mitään ja nyt oli joku maininta 100e alesta johonkin, josta ei loppujen lopuksi tullut selvyyttä vieläkään, että saako sen nykyiseen tilaukseen vai ei. Vastausta ei kuulunut vielä. Tänään iltapäivällä tuli DHL:n seurantakoodi ja ainakaan vielä ei ole DHL:n sivuilla tietoa paketin liikkeistä.. Tilauksen tein 27pv viime kuuta.
Tuntuu, että Eduardon kielitaito vaihtelee sen mukaan että haluaako vastata kysymykseen vai ei.

E: Mitään pdf invoicea ei muuten tuon dhl linkin mukana tullut, no yllättyneitä ei taida asian suhteen olla :D
 
Viimeksi muokattu:
Pyörä haettu kotiin. Kasattavaa on jonkin verran.

-tanko irrallaan
-etupyörä irrallaan
-etujarru irrallaan
-hissitolppa irrallaan, kuori valmiina, vaijeri ei.
-avustuksen tason säätönappi irrallaan
-keulaputkea ei ole katkaistu oikean mittaiseksi, eikä "käpyä" ole silloin tietenkään lyöty paikalleen
-polkimia ei ole
-gripit asentamatta
-vaihteen valitsin irrallaan

Akun kokoa en vielä tarkistanut. Huomenna selviää.

Lisäksi pisteet DHL:lle, paketti ihan ehjänä perillä.
 
Pyörä haettu kotiin. Kasattavaa on jonkin verran.

-tanko irrallaan
-etupyörä irrallaan
-etujarru irrallaan
-hissitolppa irrallaan, kuori valmiina, vaijeri ei.
-avustuksen tason säätönappi irrallaan
-keulaputkea ei ole katkaistu oikean mittaiseksi, eikä "käpyä" ole silloin tietenkään lyöty paikalleen
-polkimia ei ole
-gripit asentamatta
-vaihteen valitsin irrallaan

Akun kokoa en vielä tarkistanut. Huomenna selviää.

Lisäksi pisteet DHL:lle, paketti ihan ehjänä perillä.
Kiitos kommenteista. Oliko tämä nyt sen lisämaksullisen ”kasauspalvelun” kanssa, vai ilman?
 

Statistiikka

Viestiketjuista
261 530
Viestejä
4 539 494
Jäsenet
74 817
Uusin jäsen
pepponen

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom