Space Haven

Eternal64

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
14.03.2020
Viestejä
402


Space Haven is an indie spaceship colony simulation game developed by Bugbyte, a small but experienced game studio located in Finland.

Peli: Space Haven (PC, Steam)
Kehittäjä: Bugbyte, Suomi

Kotisivut: Space Haven – Spaceship colony sim inspired by Rimworld, Dwarf Fortress, Spacebase DF-9 and Oxygen Not Included.
Wiki: Space Haven Wiki
Kickstarter: Space Haven
Discord: Join the Space Haven by Bugbyte Discord Server!



Tämä peli yllätti toden teolla. Tajusin vasta pelin hankittuani että tekijät ovat Suomesta! Sci-fin ystäville, letkeää, rentoa tunnelmaa avaruudessa. Nyt ja tulevaisuudessa voit rakentaa oman avaruusaluksen / avaruusaseman.

Space Haven on graafiisesti aivan uskomattoman hieno peli, jonka tunnelma ja siihen kohdistettu intohimo imevät mukaansa kuin musta aukko! Kiitos Suomi, kiitos Bugbyte!



.
.
.
.
.


Näin pääset pelissä alkuun - video tutoriaaleja:

 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
6 058
Tämä peli yllätti toden teolla. Tajusin vasta pelin hankittuani että tekijät ovat Suomesta! Sci-fin ystäville, letkeää, rentoa tunnelmaa avaruudessa. Nyt ja tulevaisuudessa voit rakentaa oman avaruusaluksen / avaruusaseman.
Hmm.. tulee mieleen eräs toinenkin suomalainen avaruuspeli letkeällä ja rennolla tunnelmalla jossa voit jo nyt rakentaa omia aluksia ja tulevaisuudessa omia asemia.. :hmm:
Kylläpäs Suomi nyt kunnostautuu scifi-pelien kanssa.
 

Eternal64

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
14.03.2020
Viestejä
402
Hmm.. tulee mieleen eräs toinenkin suomalainen avaruuspeli letkeällä ja rennolla tunnelmalla jossa voit jo nyt rakentaa omia aluksia ja tulevaisuudessa omia asemia.. :hmm:
Kylläpäs Suomi nyt kunnostautuu scifi-pelien kanssa.
Okei, eli peli yllätti upealla graafisella ulkoasulla sekä tunnelmallisella äänimaailmalla. Mielestäni on uskomatonta että Suomalaiset pystyvät tekemään jotain näin luovaa ja kaunista.

"Bugbyte is an independent game studio based in Turku, Finland. Founded in March 2012 by two brothers, the company inhabits a team of 3 gamers with a passion for creating games." -Steam
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
6 058
Okei, eli peli yllätti upealla graafisella ulkoasulla sekä tunnelmallisella äänimaailmalla. Mielestäni on uskomatonta että Suomalaiset pystyvät tekemään jotain näin luovaa ja kaunista.

"Bugbyte is an independent game studio based in Turku, Finland. Founded in March 2012 by two brothers, the company inhabits a team of 3 gamers with a passion for creating games." -Steam
En mä niin sanonu. En ole tätä pelannu enkä graafisen ilmeen takia ostaisikaan, mun mielestä toi pikselimössögraffa ei ole millään tavalla upea.
Käytin vain tuota tunnelma-luonnehdintaa joka sopii siihen toiseenkin suomalaiseen avaruuspeliin.
 
Viimeksi muokattu:

Eternal64

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
14.03.2020
Viestejä
402
mun mielestä toi pikselimössögraffa ei ole millään tavalla upea.
En ymmärrä miten voit sanoa noin jos et ole peliä koskaan pelannut?

Itsellä 1440p ja empä muista koskaan yhtä kaunista peliä pelanneeni. Grafiikka on uniikin upeaa ja luo sellaisen omanlaisensa tunnelman. Grafiikka on kaikkea muuta kuin mainostamaasi pikselimössöä...
 

Eternal64

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
14.03.2020
Viestejä
402
Ai niin unohdin että keskustelen nyt testudon kanssa. Jätetään tää tähän.
No, miten vain...

Minusta itse olet lapsellinen. Tulet haukkumaan peliä "pikselimössöksi" vaikka et ole pelannut sitä. Sitten kerron että se ei ole sitä mitä luulet niin suutut.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
6 058
No, miten vain...

Minusta itse olet lapsellinen. Tulet haukkumaan peliä "pikselimössöksi" vaikka et ole pelannut sitä. Sitten kerron että se ei ole sitä mitä luulet niin suutut.
Eh.. Katsoin trailerin jonka olen nähny jo vuosi sitten, en digannu graafisesta ilmeestä sillon, enkä diggaa siitä nytkään.
Ei tartte pelata peliä nähdäkseen graafisen tyylin. Näkeehän sen trailerista että tämä on tehty ns. retrotyyliin. Se on graafinen tyyli joka ei ole mua miellyttäny koskaan, olkoon idea miten hyvä tahansa.
Peli itsessään näyttää ihan kivalta ja toivotaan menestystä koska Suomi, mua varten tää peli ei kuitenkaan ole.

Ja sen verran tarkennusta että minä en "suuttunut", totesin vain että sinä olet testudon altteri enkä aio tuhlata aikaani sun kanssa väittelyyn koska se ei johda yhtään mihinkään.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
03.01.2017
Viestejä
152
Kiitti vinkistä @Eternal64 !

Näyttää trailerin perusteella mielenkiintoiselta ja itselle ainakin tämä pikseli grafiikka toimii. Toivottavasti EA:ssa tulee luvatut ominaisuudet.

Mikäs se toinen suomalainen scifi peli on @Henkka77 ? Vai oliko tämä sarkasmia? :asif:
 

Taizuuni

Jai Bhole Ki!
S Y N T H W A V E
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
1 440
Näyttää kyllä kivalta visuaallisesti. Täytyypi myöhemmin tsekata mikä homman idea on pelillisesti. Tuttuja nimiä noi inspired pelit mutta ei käytännön kokemusta ole.
 

Eternal64

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
14.03.2020
Viestejä
402
Kickstarterin stretch goalit. Toivottavasti saavat kaikki luvatut asiat peliin mukaan, mistä porukka tukenut rahallisesti.
Olisiko tuohon listaan jotakin linkkiä? Kiinnostaisi itseäkin tietää. Avaruusasemasta olen kuullut että sellainen tulossa.

Näyttää kyllä kivalta visuaallisesti. Täytyypi myöhemmin tsekata mikä homman idea on pelillisesti. Tuttuja nimiä noi inspired pelit mutta ei käytännön kokemusta ole.
Lyhyesti, jotta voit tutkia avaruutta, tarvitset -> avaruusaluksen. Aluksen rakentamiseen tarvitset -> resursseja. Resursseja saa mm. asteroideja kaivamalla sekä hylättyjä aluksia kaappaamalla ja purkamalla.

Sitten "pääpelissä" voit muodostaa oman avaruuslaivaston ja olla vaikka Kirk - Spock kaksikko. Auttaa siviilejä jne. Taikka avaruusmerirosvo eli ryövätä eteentulevia aluksia, olla pahis.

Käsittääkseni Space Haven keräsi 48 tunnissa kasaan tuon Kickstarter summan ja niin peli lähti nousuun. Nyt Steamissa myynyt hyvin E.A. julkaisunsa jälkeen.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
6 058
Olisiko tuohon listaan jotakin linkkiä? Kiinnostaisi itseäkin tietää. Avaruusasemasta olen kuullut että sellainen tulossa.
No lue nyt edes oma alotuspostauksesi jossa on linkki Kickstarter-sivulle josta nuo stretch goalit löytyy..
Kaikki tavoitteethan on täyttyny joten eiköhän ne tule peliin aikanaan.
 

Eternal64

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
14.03.2020
Viestejä
402
No lue nyt edes oma alotuspostauksesi jossa on linkki Kickstarter-sivulle josta nuo stretch goalit löytyy..
Kaikki tavoitteethan on täyttyny joten eiköhän ne tule peliin aikanaan.
No kyllä olen tutustunut Kickstarter sivuun, mutta koko systeemi itselle melko uusi juttu.
 
Liittynyt
03.01.2017
Viestejä
152
Olisiko tuohon listaan jotakin linkkiä? Kiinnostaisi itseäkin tietää. Avaruusasemasta olen kuullut että sellainen tulossa.
Space Haven

Sieltä selaa alas niin alkaa niitä stretch goaleja päivitysten muodossa löytymään. Näkee myös millä aikajanalla niitä on paukutellut sinne. Näemmä 7 päivässä saivat 200% siitä mitä pyysivät.
 
Liittynyt
06.11.2016
Viestejä
1 221
Vaikuttaa erittäin kiinnostavalta! Nopealla silmäyksellä en löytänyt: mikä on guestimate v1.0 riliisille?
 
Liittynyt
29.10.2016
Viestejä
8 003
Piti ostaa parin minuutin videoiden katsomisen perusteella jo. Näköjään vielä 20min alennusta jäljellä.

muoks: ompas epä-intuitiivinen käyttöjärjestelmä. Olisi kiva jos peli ei pelkästään sanoisi että nyt ei mene sähköt tuonne vaan kertoisi vaikka alkuun miten ne sinne vedetään.
 
Viimeksi muokattu:

Eternal64

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
14.03.2020
Viestejä
402
Liittynyt
29.10.2016
Viestejä
8 003
Huippupeli kyllä, varsinkin jos ei ole välttämättä pitkiä vakituisia aikoja käytettävissä pelaamiseen. Kohta 24 tuntia pelikellossa jo kuitenkin vaikka juuri vasta aloitin. Tutoriaaleja en ole vielä katsonut vaan pelannut intuitiolla kunnes alus on liekeissä ja sitten uudestaan alusta.
 

Eternal64

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
14.03.2020
Viestejä
402
Huippupeli kyllä, varsinkin jos ei ole välttämättä pitkiä vakituisia aikoja käytettävissä pelaamiseen. Kohta 24 tuntia pelikellossa jo kuitenkin vaikka juuri vasta aloitin. Tutoriaaleja en ole vielä katsonut vaan pelannut intuitiolla kunnes alus on liekeissä ja sitten uudestaan alusta.
Juu, tämä on tosiaan Early Access peli eli meidän tehtävä olisi nyt auttaa tiimiä pelikehityksessä, testaajien roolissa. Pelihän muuttuu ja kehittyy koko ajan.

Oma miehistöni koostuu kavereista, jolla on mustat housut ja paita, joko (punainen, sininen tai keltainen). Siellä on Kirkkiä ja Spockia. Tiede upseeria, kapteenia ja lääkäriä. Alukseni muotoutuu Eterprisen muotoiseksi, valmiina poimuajoon ja kohti uusia seikkailuja. En juurikaan palaa edellisiin tallenuksiin, vaan jos teen virhee niin R.I.P.
 
Liittynyt
29.10.2016
Viestejä
8 003
Toivottavasti tästä tulee joku päivä VR versio. Olisi hienoa tepastella tuolla aluksella itse rakentamassa vehkeitä.
 

Eternal64

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
14.03.2020
Viestejä
402
Toivottavasti tästä tulee joku päivä VR versio. Olisi hienoa tepastella tuolla aluksella itse rakentamassa vehkeitä.
No en usko että juuri tästä tulee VR-versio, ellei myynnit nouse pilviin, mutta on selvää että VR on tulevaisuus. Niin paljon se mullistaa pelikokemusta. Olisihan se kiinnostavaa olla tuolla aluksella yhdessä näiden hahmojen kanssa auttamassa hieman hommissa.

Se on sitten eri asia uskaltaisiko ihan heti mukaan jotain laivan hylkyä tutkimaan, sekin olisi coolia. (I hate spiders).

...

 
Liittynyt
29.10.2016
Viestejä
8 003
VR-versio isometrisesti kuvatusta pelistä kuulostaa kyllä tosiaan myyntihitiltä. :zoom:
Kuvittelen itseni laittamassa quest2 lasit päähän kolmen muun pelaajan kanssa jossain tyhjässä hallissa missä sitten tehdään kaikkia toimia mitä tässä pelissä nyt tekee nuo hahmot. Olisi aikas kova kokemus.

Muoks: katsoppa miten gta1 eroaa kun verrataan -> GTA6.
 
Liittynyt
29.10.2016
Viestejä
8 003
Nyt alkaa ekaa kertaa olla toimiva kokonaisuus aluksen suhteen. Tuleeko tässä pelin edetessä jotain muutakin vastaan kuin mitä alkupelissä? Superblokeille en ole keksinyt vielä käyttöä esim. ja kuitenkin kaikki asiat mitä voi alukseen rakentaa, on rakennettu jo.
Screenshot 2020-06-10 00.45.15.png
 
Liittynyt
29.10.2016
Viestejä
8 003
Tarvii lisää tilaa pikkuhiljaa. 14 päinen miehistö jo, voisin alkaa tutkia fleetin perustamista, mutta vasta kun on tarpeeksi resursseja kerättynä storegeihin että voi suoraan rakentaa loppuun uudet alukset.
Screenshot 2020-06-22 09.44.32.png


muoks: Mutta ensin taidan osastoida aluksen paremmin, niin että osastolta toiselle ei pääse kuin hapettoman käytävän läpi. Vähän väliä on koko alus tulessa.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
29.10.2016
Viestejä
8 003
No niin. Olisi vaan pitänyt pystyttää fleetti aiemmin. Paljon tehokkaampaa toimintaa nyt ja piraatitkin tippuu nopeasti kun on 10 tykkiä ampumassa yhtäaikaa ja generaattorit tykkien vieressä(muuten käytän aurinkoenergialla mutta käynnistän generaattorit jos haluan kunnolla virtaa aseille ja suojille) + varastot vieressä, joista saa ammusta ja vielä logistiikka customilla tasolla 1.

Screenshot 2020-07-08 15.32.56.pngScreenshot 2020-07-08 15.32.47.pngScreenshot 2020-07-08 15.32.27.png
 
Viimeksi muokattu:
Toggle Sidebar

Statistiikka

Viestiketjut
237 562
Viestejä
4 166 462
Jäsenet
70 423
Uusin jäsen
ngocminh247

Hinta.fi

Ylös Bottom