Sony Z3 Compact

mRkukov

Hrrrr...
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
7 708
http://www.gsmarena.com/sony_xperia_z3_compact-6538.php

Tämä Sonyn compacti luuri jonka tyyppivikana on näyttölasin irtoaminen ja läheisyysanturin bugitus. Yllättäen vesitiiviys loppuu samalla hetkellä kun ko. ongelmat alkavat. Liukas kuin mikä ja jos pöytä on vähänkään vinossa niin luuri yrittää kamikazea lattialle.

Akunkestossa päihittää melkein kaikki ja muutenkin todella näpsä koon ja nopeuden osalta.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
29
Reilun vuoden ollut nyt tämä Z3C ja ei voi kyllä hirveästi kehua kuin nopeutta ja akun kestoa uutena.

Kaiutin on tosi onneton puhelimessa, Etu- ja takalasi on mennyt hajalla ilman isompia iskuja ja kesällä rupesin ihmettelemään kun rupesi tuo läheisyysanturi reistailemaan niin huomasin, että etulasi oli ruvennut irtoamaan. Pian etulasin liimauksen jälkeen hajosikin tuo usb-portin läppä tuosta sivusta ja akku ruvennut hyytymään.

Mistähän tähän löytyisi edullisesti alkuperäinen akku tai onko jotain tehomallia missään tarjolla?
 
Liittynyt
27.10.2016
Viestejä
23
Tervehdys. Eli mulla ei ole compactia vaan perus Z3. Toivottavasti joku tietäisi silti vastauksen ongelmaan. Eli puhelimen kamera ottaa luokattoman huonoja ja sumeita kuvia. Ensin luulin että kyseessä on vain aurinkorasvaa tms linsseissä mutta puhdistus ei auttanut. Sitten tuli mieleen ohjelmallinen vika ja kokeilin muuta kamerasovellusta mutta huonolla menestyksellä. Mikä voisi olla ongelma? Ja ongelma siis koskee sekä taka- että etukameraa.
 

Tup3x

Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
2 331
Kerran kävi takuussa äiteen luuri kun saattoi mykistyä yhtäkkiä. Noh, uusi tuli tilalle. Nyt sitten on USB läppä onnistunut hajoamaan...

Kamera on yllättävän huono, varsinkin automaagilla. Jos se pysyisi manuaalilla kun napista käynnistää, niin se ei olisi ongelma, mutta kun ei. Likuas kun mikä ja Sony on myös onnistunut tunkemaan luurin täyteen turhaa paskaa.
 

mRkukov

Hrrrr...
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
7 708
Laitan myös tälle puolelle joitakin käyttäjiä ehkä hyödyttävän tiedon, jonka postasin joskus muroon:
Laitetaas tännekin; jos joku etsii ebaysta uutta LCD:tä niin tässä ainakin hieman laadukkaampi kuin monet muut halpikset:
http://www.ebay.com/itm/281897204281?_trksid=p2057872.m2749.l2649&ssPageName=STRK:MEBIDX:IT

Kyseessä kolmas ebay näyttö tähän mennessä ja selvästi parhaat värit ja toimivuus. Yksi näyttö ei ottanut kunnolla kosketuksia, yksi oli muuten vain huono (ja kämmäsin hieman asennuksen kanssa), mutta tuo näyttää olevan ainakin parempilaatuinen. En takaa että "vastaa alkuperäistä", mutta ei taida kauhean kauas jäädä. Otsikko siis väittää "alkuperäiseksi", mutta teksti kertoo että sillä tarkoitetaan "original quality".
Lähinnä jos joku harkitsee noita halvimpia niin varautukaa paskaan laatuun. Tuo ei ole halvin, mutta kyllä se muutaman euron lisä kannattaa jos yhtään haluaa sitä näyttöä käyttää.

Edit: jahas, nuohan onkin loppu atm. :D
Ja tuota on näköjään tullut lisää varastoon.

Vesitiiviys ei ollut tavoite, joten itse liimasin näytön ja takalasin pikaliimalla kiinni. Ainakin toistaiseksi pysynyt ihan hyvin kasassa. Noista liimanauhoista ei ole siis mihinkään.
 
Liittynyt
26.10.2016
Viestejä
196
Ei ole tullut millään lailla muuteltua rommia tai mitään muutakaan.
Voitko upata jonku esimerkkikuvan etukameralla otettuna? Jos ostit puhelimen uutena, ei syytä epäillä BL unlockkia, missä kameran DRM avaimet menee muitten juttujen myötä, jos taas käytettynä, kaikki mahollista. *#*#SERVICE#*#* dialeris ja Configuration (3 vai 4 ylähäältä) kertos enemmän.
 
Liittynyt
27.10.2016
Viestejä
23
Voitko upata jonku esimerkkikuvan etukameralla otettuna? Jos ostit puhelimen uutena, ei syytä epäillä BL unlockkia, missä kameran DRM avaimet menee muitten juttujen myötä, jos taas käytettynä, kaikki mahollista. *#*#SERVICE#*#* dialeris ja Configuration (3 vai 4 ylähäältä) kertos enemmän.
Etukamerakuvaa en tähän hätään saa kun tällä hetkellä olen töissä ulkomailla ja Sony jäi Suomeen. Mutta takakameran esimerkkikuvan laitan tähän jos siitä mitään hyötyä on. Ja puhelin on tosiaan ihan uutena ostettu.
 

Liitteet

mRkukov

Hrrrr...
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
7 708
Linssi paskassa tai erittäin kulunut? Aiheuttaa juuri tuollaista suttua.
 
Viimeksi muokattu:

mRkukov

Hrrrr...
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
7 708
Tämä oli itselläkin ensimmäinen diagnoosi. Mutta kun ei ole, ja tekee samaa sekä etu- että takakameralla.
Olipas minulla typo. :facepalm:

Jos ei ole linssissä ongelmaa niin aika erikoista. DRM ominaisuudet vaikuttaa lähinnä pimeällä, mutta jos tuo tekee tuota myös valoisassa niin ei varmaan siitä ainakaan.
Kameran asetuksissa joku blurriefekti jäänyt päälle?
 
Liittynyt
27.10.2016
Viestejä
23
Olipas minulla typo. :facepalm:

Jos ei ole linssissä ongelmaa niin aika erikoista. DRM ominaisuudet vaikuttaa lähinnä pimeällä, mutta jos tuo tekee tuota myös valoisassa niin ei varmaan siitä ainakaan.
Kameran asetuksissa joku blurriefekti jäänyt päälle?
Joo. Ei ole linssitkään likaiset ja kameran asetuksia olen käynyt läpi. Normaalilla pitäisi olla. Ja latasin Stroresta toisen kamerasovelluksenkin huonolla menestyksellä. Utuista kuvaa pukkaa edelleen. Kiusallinen ja kummallinen vaiva. Tuo kamera kun oli mielestäni Sonyn yksi parhaita ominaisuuksia.
 
Liittynyt
26.10.2016
Viestejä
196
Tietysti ku kattoo tota alotuspostausta ja tyyppivikoja, ei kosteuskaan kovin suuri mahdottomuus ole. :O
 
Liittynyt
27.10.2016
Viestejä
23
Tietysti ku kattoo tota alotuspostausta ja tyyppivikoja, ei kosteuskaan kovin suuri mahdottomuus ole. :O
Joo, hyvinkin mahdollista tietysti. Varsinkin kun allekirjoittanut on puhelinta käyttänyt vedessäkin ja luottanut sen tiiveyteen. Harmi vaan kun puhelin oli toimiessaan paras ( ja samalla kallein ) mitä minulla on koskaan ollut.
 
Liittynyt
26.10.2016
Viestejä
196
Varsinkin kun allekirjoittanut on puhelinta käyttänyt vedessäkin
Voithan sä kokeilla ottaa motonetist vaik tollasen kosteudenpoistajan ja laittaa puhelimen kuivan riisin alle johonkin ilmatiiviiseen astiaan ja tollasen siihen päälle. Silleen et SIM-korttipaikka on irti ja muutkin läpät puhelimesta auki. Sit oottelee pari päivää ja kattoo millasta kuvaa tulee.
 
Liittynyt
27.10.2016
Viestejä
23
Voithan sä kokeilla ottaa motonetist vaik tollasen kosteudenpoistajan ja laittaa puhelimen kuivan riisin alle johonkin ilmatiiviiseen astiaan ja tollasen siihen päälle. Silleen et SIM-korttipaikka on irti ja muutkin läpät puhelimesta auki. Sit oottelee pari päivää ja kattoo millasta kuvaa tulee.
Kiitos vinkistä pitää kokeilla! Ei tuossa ainakaan mitään enää häviä.
 
Liittynyt
28.10.2016
Viestejä
1 824
Helmikuussa tulee 2-vuotta täytteen luurilla. Mulla on yhdestä kulmasta etulasi noussut irti. Vois kohta viedä takuuseen.

Itse olen muuten todella tyytyväinen luuriin. Sopivan kokoinen.

Ainoa mikä Sony on pilannut ton Stamina-tilan. Tai oikeastaan Vaahtokarkki pilasi. Tykkäsin Lollipopissa ku oikeasti ku näyttö oli sammuksissa niin nettiliikenne oli poikki.

Lähetetty minun D5803 laitteesta Tapatalkilla
 
Liittynyt
20.10.2016
Viestejä
42
2-vuotta tuli omalle compactille lokakuussa täyteen, ja paras luuri kyllä tähän mennessä ollut. Ei mitään huoltokeikkoja tai muitakaan ongelmia, ainut on tuo usb-suojalärpäkkeen tiivistekumi, mikä lähti viime kesänä irti. Akku kestää samanlailla ku uutena, jollei paremmin. Monesti illalla on vielä 70% akkua jäljellä...
Ohut kovamuovinen suojakuori ja sama lasinen näytönsuoja ollut uudesta asti.

Vähän tekisi mieli silti jo päivittää uuteen, harmi kun Sony kusi nuo uudet mallinsa. Yhtään leveämpää luuria en kyllä haluaisi, niin helppo pyöritellä yhdellä kädellä tätä.
 
Liittynyt
28.10.2016
Viestejä
1 824
Emännälle hankin Z5 Compactin ja kyllä se himottais. Harmi ku ei ole enään Elisan valikoimissa.

Lähetetty minun D5803 laitteesta Tapatalkilla
 

DjSunki

S Y N T H W A V E
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
3 156
Tervehdys. Eli mulla ei ole compactia vaan perus Z3. Toivottavasti joku tietäisi silti vastauksen ongelmaan. Eli puhelimen kamera ottaa luokattoman huonoja ja sumeita kuvia. Ensin luulin että kyseessä on vain aurinkorasvaa tms linsseissä mutta puhdistus ei auttanut. Sitten tuli mieleen ohjelmallinen vika ja kokeilin muuta kamerasovellusta mutta huonolla menestyksellä. Mikä voisi olla ongelma? Ja ongelma siis koskee sekä taka- että etukameraa.
Kai olet koittanut tehdasasetusten palautusta? Jos on vain jostain syystä mennyt softa jumiin.
 
Liittynyt
27.10.2016
Viestejä
23
Kai olet koittanut tehdasasetusten palautusta? Jos on vain jostain syystä mennyt softa jumiin.
En ole kokeillut mutta samaa kyllä aloin pohtia itsekin. En vaan ihan ensimmäiseksi haluaisi tehdä sitä kun puhelimeen on vaivalla saatu ohjelmat yms omaan makuun ja omalla osaamisella kaiken palauttaminen vie taas aikaa. Kokeilen siis eka sitä kuivattamista ja ehkä sitten tehdasasetusten palautus. Kiitoksia kaikille auttaneille!
 
Liittynyt
01.11.2016
Viestejä
21
Mulla oli sama suttuisuusongelma omassa compactissa. Kokeilin kaikki kikat, eikä siihen mikään auttanut: Resetointi, stock romin palautus, puhelin riisiin upotettuna pari päivää... Lopulta otin takalasin irti ja puhdistin kameran suojalasin sisäpuolelta. Kuvat kirkastui välittömästi ja laatu palautui takakamerassa ennalleen.

Etukamera on yhä sumea, mutta en sen takia viitsi etulasia irroitella. Ei nämä ole niin tiiviitä kuin pitäisi. Varsinkaan jos sulla usb-portin luukku valskaa, niin lasin taakse menee paskaa. Itseltänihän se luukku on hajonnut jo aikaa sitten. Näitten luukkujen ja takalasin takia puhelimesta jääny hiukan huonot kokemukset. Takalasinkin olen nyt jo vaihtanut kolmesti uuteen kahden vuoden aikana. Tuskin ostan enää sonya vaikka alussa olinkin helvetin onnessani tästä puhelimesta.
 
Liittynyt
27.10.2016
Viestejä
23
Mulla oli sama suttuisuusongelma omassa compactissa. Kokeilin kaikki kikat, eikä siihen mikään auttanut: Resetointi, stock romin palautus, puhelin riisiin upotettuna pari päivää... Lopulta otin takalasin irti ja puhdistin kameran suojalasin sisäpuolelta. Kuvat kirkastui välittömästi ja laatu palautui takakamerassa ennalleen.

Etukamera on yhä sumea, mutta en sen takia viitsi etulasia irroitella. Ei nämä ole niin tiiviitä kuin pitäisi. Varsinkaan jos sulla usb-portin luukku valskaa, niin lasin taakse menee paskaa. Itseltänihän se luukku on hajonnut jo aikaa sitten. Näitten luukkujen ja takalasin takia puhelimesta jääny hiukan huonot kokemukset. Takalasinkin olen nyt jo vaihtanut kolmesti uuteen kahden vuoden aikana. Tuskin ostan enää sonya vaikka alussa olinkin helvetin onnessani tästä puhelimesta.
Kosteutta se voisi hyvinkin olla. Ei vaan omat taidot riitä takalasin irroittamiseen joten hyvät vaihtoehdot käyvät vähiin. Ja sama fiilis nyt, tuskin seuraava puhelin on Sony.
 
Liittynyt
07.11.2016
Viestejä
10
Itsellä ollut pari vuotta z3 compact käystössä ja olen tykännyt.

Liukas on mutta suojakuori tuo vähän paksuutta lisää ja paljon mukavemmin ja helpommin pysyy kädessä eikä lähde itekseen liukumaan.

Kolmas näyttö&takalasi menossa (mukaanlaskien alkuperäiset) ja kameramoduulin vaihdoin kun edellisen takalasin hajoamisen myötä sumentui kamera kun se pääsi taskussa hankaamaan.

Itse olen irroittanut näytön&takalasin vetämällä tuommosta L-muotoista muovityökalua saumaa pitkin, kiinittänyt sitten kontaktiliimaalla koska se on huomattavasti helpompaa vastaisuudessa puhdistaa mitä pikaliima.
 

FlyingAntero

ɑ n d r o i d
Premium-jäsen
S Y N T H W A V E
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
9 066
Onko teillä muuten käytössä tuota Sonyn tekemää Concept Marshmallow'ia? Elikkä "puolivirallinen" Sonyn tekemä AOSP:n kaltainen firmware. Tuo pitää sisällän Sonyn DRM avaimiin sidotut ominaisuudet mutta ne pitää erikseen aktivoida. Sonyhan käsittääkseni pävittää tuota varsin ahkerasti ja päivitykset tulevat OTA:na. Tässä asennusohjeita:
 
Liittynyt
20.10.2016
Viestejä
27
Ite tykänny kans puhelimesta muuten, koko ja ominaisuudet sopivat omaan käyttöön, (huhtikuussa 2016 hankittu), mutta tyrkkäsin usb-luukun ja hajonneen takalasin takia huoltoon. DNA vaan onnistu ryssimään sen lähettämisen ja pistivät sen Mobylifelle (onko se edes valtuutettu takuuhuolto? ja mulla oli SCF:n lappu) ja nyt kun ne saivat sen vihdoin takas ja matkalle SCF:lle keskiviikkona, niin ovat tiedottaneet, että 27.joulukuuta alkaen saapuneet Sonyt jäävät huoltamatta. Nyt jää jännitys päälle, että kerkeskö se oma ajoissa sinne huollettavaksi...
 

jjs

Liittynyt
11.11.2016
Viestejä
359
Ite tykänny kans puhelimesta muuten, koko ja ominaisuudet sopivat omaan käyttöön, (huhtikuussa 2016 hankittu), mutta tyrkkäsin usb-luukun ja hajonneen takalasin takia huoltoon. DNA vaan onnistu ryssimään sen lähettämisen ja pistivät sen Mobylifelle (onko se edes valtuutettu takuuhuolto? ja mulla oli SCF:n lappu) ja nyt kun ne saivat sen vihdoin takas ja matkalle SCF:lle keskiviikkona, niin ovat tiedottaneet, että 27.joulukuuta alkaen saapuneet Sonyt jäävät huoltamatta. Nyt jää jännitys päälle, että kerkeskö se oma ajoissa sinne huollettavaksi...
Sonyn huolto siirtyi SCF:ltä Mobylifelle tässä kuussa. Mobylife on aiemmin heille toimitetut Sonyt käyttänyt Ruotsin puolella omassa toimipisteesseen jossa on ollut valtuudet Sonyn korjaamiseen.
 
Liittynyt
30.12.2016
Viestejä
810
CarbonROMin totesin hyväksi ja toimivaksi. Toinen vaihtoehto (jota en ole kokeillut) on epävirallinen OmniROM, jossa viimeisin versio ilmeisesti 10/2018 ja syyskuun security patch.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
441
Jeps, kiitoksia. :tup:

Mites onko tuossa CarbonROMin asentamisessa mitään erityisesti huomioon otettavaa? Olen ainoastaan yhden kerran asentanut näitä custom rommeja puhelimiin ennen tätä, joten tämä ei ole kovin tuttua puuhaa. Asensin Lineage OS:n Moto E2:n, ja se onnistui mutkattomasti kiitos tarkkojen ja selkeiden ohjeiden.

Jos menen aivan tuolla samalla periaatteella, niin pitäisikö homman onnistua ihan hyvin? Onko Sonyn puhelimissa jotain erityisesti huomioon otettavaa, kun avataan bootloaderia tai asennetaan recoverya/rommia?
 
Liittynyt
30.12.2016
Viestejä
810
Mulla on aivan naurettavan huono muisti, mutta sujui muistaakseni aika mutkattomasti. Erittäin lyhyesti ja (edelleen huonosta) ulkomuistista:

ADB + Flashtoolista Sonyn ajurit paikoilleen
[jos haluat] DRM-avaimet talteen dirtycow-based exploitilla
Sonylla on hyvä oma sivu bootloaderin unlockaukseen
flashaa ADB:stä Lineage 14.1 TWRP FOTAKernel:iin
TWRP -> rom, gapps, magisk jne.

XDA:lta löytyy ihan hyvin ohjeita, mutta noita tiedostoja voi olla vähän vaikea enää löytää. Jos haluat/tarviit niin mulla pitäisi olla suurin osa vielä koneella.
 
Toggle Sidebar

Statistiikka

Viestiketjut
237 334
Viestejä
4 157 520
Jäsenet
70 409
Uusin jäsen
Eycte

Hinta.fi

Ylös Bottom