Sony Xperia Z5 Compact

Kautium

IOdootti
Tukijäsen
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
19 527
Keskustelua ja kokemuksia Sony Xperia Z5 Compact -puhelimesta.

 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
20.10.2016
Viestejä
99
Onko muut huomanneet, että tämän uusimman päivityksen jälkeen sormenjäljenluku epäonnistuisi paljon useammin kuin edellisellä firmiksellä? Harvemmin joutui aiemmin salasanaa käyttämään, mutta nyt tuntuu ettei aukee sormella juuri koskaan.
 

Kautium

IOdootti
Tukijäsen
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
19 527
Onko muut huomanneet, että tämän uusimman päivityksen jälkeen sormenjäljenluku epäonnistuisi paljon useammin kuin edellisellä firmiksellä? Harvemmin joutui aiemmin salasanaa käyttämään, mutta nyt tuntuu ettei aukee sormella juuri koskaan.
Ei nyt ihan sama asia, mutta minulla se on onnistunut alusta lähtien niin epäluotettavasti, että ei tule käytännössä enää koskaan edes kokeiltua. Se on vaan plussaa jos näyttö joskus aukeaa suoraan sormenjäljellä, mutta useimmiten edessä on se kuvio ja siihen on pitänyt tyytyä.
 
Liittynyt
22.10.2016
Viestejä
11 032
Onko tälle saatavissa jo android 6.0?

edit: olisi pitänyt googlettaa itse, näköjään on.

Hämäsi vaan kun vrkkokaupan tuoteselosteessa luki vain vitosversio.
 

Kautium

IOdootti
Tukijäsen
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
19 527
Onko tälle saatavissa jo android 6.0?
On ja itse asiassa se tuli tähän yllättävän nopealla aikataululla.

Sony Xperia Z5 will get Android Marshmallow update soon - Xperia Sony

Oma luuri on takuuhuollossa, kun se päätti bootata omia aikojaan laturiin laitettaessa ja sen jälkeen se jäikin ikuiseen boottilooppiin, eikä mikään normaalitoimenpide vaikuttanut. Myös näyttöön ilmaantui parin tunnin boottailun yhteydessä omituisia pystyraitoja.
 
Liittynyt
11.12.2016
Viestejä
741
Onko tälle saatavissa jo android 6.0?

edit: olisi pitänyt googlettaa itse, näköjään on.

Hämäsi vaan kun vrkkokaupan tuoteselosteessa luki vain vitosversio.
On ja itse asiassa se tuli tähän yllättävän nopealla aikataululla.

Sony Xperia Z5 will get Android Marshmallow update soon - Xperia Sony
Onko tässä jokin ajatuskatkos vai oletteko ihan kujalla? ;) Nyt käytetään Androidin versiota 7.0: Sony aloitti Android Nougat -päivitysten syöttämisen Xperia Z5 -sarjan puhelimilleen - io-tech.fi

Ja mitä tulee sormenjälkilukijaan, se on toiminut minulla ihan hyvin. Ihan aina se ei onnistu ekalla yrityksellä, mutta yleensä kuitenkin. Käytetyimmän sormeni olen tallentanut kahtena eri sormena käyttäen hieman eri kohtaa sormesta. Märällä sormella tosin on aika turha edes yrittää.
 
Liittynyt
22.10.2016
Viestejä
11 032
Myönnän olevani androidin versioista kujalla koska en ole vielä omistanut enkä aktiivisesti käyttänyt yhtään android-laitetta.
 

Kautium

IOdootti
Tukijäsen
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
19 527
Minä vastasin hieman liian suorasukaisesti vain kysymykseen, en siihen missä nyt mennään. :D

Tällä hetkellä Nougat-päivitys on käsittääkseni paussilla ilmenneiden ongelmien vuoksi -->

Päivitys 24.1.2017: Sony on vahvistanut XperiaBlog-sivustolle, että päivityksen jakelu on keskeytetty väliaikaisesti. Syynä tähän on joidenkin käyttäjien havaitsemat ongelmat äänentoistossa kolmansien osapuolien sovelluksilla sekä SD-muistikorttien salatun datan lukunopeudessa. Sony on jo löytänyt syyn ongelmiin ja tuo lähiaikoina tarjolle korjatun version päivityksestä.
 
Liittynyt
11.12.2016
Viestejä
741
Jaahas, kun vihdoinkin kolmannen osapuolen sovelluksella (Spotify) äänentoisto-ongelma poistui (suhina), siinä onkin jotain vialla. Toivottavasti korjaus ei tarkoita paluuta suhinaan.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
737
Onkohan bugi kamerasoftassa vai kamerassa? Nougat päivityksen jälkeen kamera on useita kertoja jumittanut "macro" tilaan, eikä tarkenna muualle kirveelläkään. Saa tarkentamaan normaalisti kun tarpeeksi kauan ränkkää moodeja tai kameraa päälle. Muuten ei ole kuin positiivista sanottavaa Nougatista.
 
Liittynyt
28.10.2016
Viestejä
30
Onko vika päivityksessä vai missä kun jokin aika sitten alkoi random jumittelu ja hitaus sekä puhelin kuumenee nopeasti. Välillä toimii normaalisti.
 
Liittynyt
15.12.2016
Viestejä
15
Onko vika päivityksessä vai missä kun jokin aika sitten alkoi random jumittelu ja hitaus sekä puhelin kuumenee nopeasti. Välillä toimii normaalisti.
Sama ilmliö täällä. Puhelin voi toimia puol päivää ok. Sitten kauhea jumi ja vasta reboot auttaa. Näitä vastaavia ongelmia oli jo aiemmin, mutta uusimman päivityksen (7.1.1) jälkeen ei ole toiminut päivääkään ilman ongelmia...
 

Kautium

IOdootti
Tukijäsen
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
19 527
Sama juttu täälläkin, eli jumittaa ihan helvetisti ja akku kuumenee ja kuluu silmissä. Vedin jo kertaalleen kaiken uusiksi tyhjältä pöydältä ja asensin päälle vain välttämättömimmät softat, mutta ei se auttanut kuin hetken aikaa, jos sitäkään. Joku päivitys tämän on nyt paskonut tässä viimeisen 1-2kk aikana.
 

Kautium

IOdootti
Tukijäsen
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
19 527
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
737
Pitääpä kokeilla. Tosin tuon ketjun mukaan ongelma ei ole ihan noin simppeli ja osa porukasta kertoo kärsivänsä samasta viasta vaikka Movie Creator olisi ollut jo aiemmin disabloituna.
Kannattaa kokeilla, ainakin molemmat omat luurit heitti lagittamasta disabloinin jälkeen.
 
Liittynyt
28.10.2016
Viestejä
30
Mahtava juttu jos tuo toimii. Koitan raportoida tähän ketjuun miten vaikutti.
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
193
Mulla ei ole ollut tuota ongelmaa *koputtaa puuta*
Toisaalta, päivitän sovellukset manuaalisesti, enkä ole päivittänyt mm. Movie creatoria kertaakaan, koska en käytä sitä. En tiedä vaikuttaako asiaan.
 

Karjala

Tukijäsen
Liittynyt
31.05.2017
Viestejä
91
Huomasin juuri että Albumi ei poista kuvia. Ei yksittäin, eikä niin että valkkaa monta ja poista. Roskapönttö valinta kyllä löytyy ja sen perään Poista, mutta kuvat/kuvat ei häviä.
 
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
2 799
Ostin tän käytettynä ja hyvältä vaikuttaa.

Sellainen vaan huomattu että mun ääni tulee kaikille muille puhelussa suhisevana ja ehkä vähän vaimeana. Onko muilla ollut samaa???

Aina kun sanon jotain niin siinä on taustasuhina samaan aikaan.
 
Toggle Sidebar

Statistiikka

Viestiketjut
237 528
Viestejä
4 165 592
Jäsenet
70 422
Uusin jäsen
Minibee

Hinta.fi

Ylös Bottom