Sony Xperia 5 II/III

Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
639
Tuli vaan tuossa mieleen että johtuukohan minun käytössäni tuo kohtuu reipas akunkulutus odotuksiin nähden siitä, kun käytössä on dualSIM joista toinen kuuluu täällä hetkellä 1 tolpalla ja toinen kahdella...
 
Liittynyt
30.10.2016
Viestejä
5 481
Tuli vaan tuossa mieleen että johtuukohan minun käytössäni tuo kohtuu reipas akunkulutus odotuksiin nähden siitä, kun käytössä on dualSIM joista toinen kuuluu täällä hetkellä 1 tolpalla ja toinen kahdella...
Todennäköisesti kyllä. Kaksi liittymää kuluttaa enemmän akkua muutenkin.
 
Liittynyt
24.06.2017
Viestejä
2
Onhan tässä aivan selkeästi huonompi kuuluvuus verrattuna Nokia 8/8.1, jotka näytti lähes aina täyttä palkkia. Toimiiko muilla muuten VoWiFi Elisan liittymällä?
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
639
Viimesimmän tietoturhapäivityksen jälkeen rupesi tiputtelemaan kuuluvuuksia jopa kesken puheluiden. Molemmat simmit hukkaavat verkon laakista, toinen vähän palautuu, koitan soittaa sillä, hukkaantuu uudestaan, kohta palautuu molemmat jne... Matkapuhelinfoorumilla raportoitu samaa.

Pitänee ottaa päivän agendaan chattia tai puhelua Sonyn tukeen
 
Liittynyt
03.12.2016
Viestejä
1 575
Viimesimmän tietoturhapäivityksen jälkeen rupesi tiputtelemaan kuuluvuuksia jopa kesken puheluiden. Molemmat simmit hukkaavat verkon laakista, toinen vähän palautuu, koitan soittaa sillä, hukkaantuu uudestaan, kohta palautuu molemmat jne... Matkapuhelinfoorumilla raportoitu samaa.

Pitänee ottaa päivän agendaan chattia tai puhelua Sonyn tukeen
Onko luurin boottaaminen koitettu? Kysyn siksi, koska itsellä meni kerran bootin jälkeen niin ettei palkkeja tullut lainkaan. Soittamaan en pystynyt kun ei yhdistänyt. Käynnistin uudelleen niin toimi taas. Ehdottomasti kuitenkin puhelimen huonoin ominaisuus tuo palkkien vähyys. Mulla ollut ostosta lähtien 1-2 palkkia kun aikaisemmalla samsungilla oli täydet.
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
639
Buutti auttaa saamaan tolpat takaisin mutta toisaalta seuraavassa puhelussa saattaa taas katketa... Jossakin lähteessä oli mainintaa että Sony mittaisi signaaliparametrit eri lailla/tarkemmin jolloin näyttää vähempiä palkkeja vaikka vastaanoton voimakkuus olisi sama. Mielestäni ainakaan DNAn liittymällä kotosalla eroa edellisen X Performancen raportoimiin palkkeihin ei ole tai ehkä 1 palkki.
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
639
Sonyn emailsupportti vastasi, sieltä tuli ehdotusta vikasietotilassa käynnistämisestä ja softresetistä. Kokeillaan softresettiä kun ei ole tullut tehtyä kuin normibootteja. Tapahtuupi pitämällä vol+ ja virtanäppäin 2min pohjassa
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
1 718
Onko luurin boottaaminen koitettu? Kysyn siksi, koska itsellä meni kerran bootin jälkeen niin ettei palkkeja tullut lainkaan. Soittamaan en pystynyt kun ei yhdistänyt. Käynnistin uudelleen niin toimi taas. Ehdottomasti kuitenkin puhelimen huonoin ominaisuus tuo palkkien vähyys. Mulla ollut ostosta lähtien 1-2 palkkia kun aikaisemmalla samsungilla oli täydet.
Tässä törmtään siihen, että kuuluvuuspalkki ei ole mikään standardi yksikkö. Ainakin aiemmin Sonylla palkkien määrä on ollut riippuvainen myös signaalin laadusta eikä vain voimakkuudesta. Samppa näyttää palkeissa vain signaalin voimakkuutta. Tästä syystä eri puhelinmallien palkkeja ei voi verrata keskenään.
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
639
Uus softa tälle aamulle. 58.1.A.5.222, katotaampa korjautuisko verkkojen tiputtelu...
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
639
Verkkojen tiputtelu jatkuu .222:llakin, samoin SIM-valikon esiinponnahtelu. Sain esiinponnahduksen videokaapattua, se lähti nyt Sonyn tukeen ihmeteltäväksi
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
639
Vasta saapuneella 58.1.A.5.280-softalla tuntuisi DualSIMmeily toimivan taas oikein!

Joku vois käydä huikkaan matkapuhelinfoorumillekin, itse en ole kuin lukijana siellä, enkä tän takia viiti rekisteröityä
 
Liittynyt
30.10.2016
Viestejä
5 481
Vasta saapuneella 58.1.A.5.280-softalla tuntuisi DualSIMmeily toimivan taas oikein!

Joku vois käydä huikkaan matkapuhelinfoorumillekin, itse en ole kuin lukijana siellä, enkä tän takia viiti rekisteröityä
Vastauksesi on laitettu matkapuhelinfoorumille :thumbsup:

P.S Kannattaa rekisteröityä vaikka vain olisitkin lukijana enimmäkseen.
 
Liittynyt
13.12.2016
Viestejä
176
Onko muilla ilmennyt sitä, että tuo proximity sensor ei toimi enää kunnolla? Nyt on melkeinpä joka puhelun aikana tullut poskesta vahinkopainalluksia, vaikka olen tarkistanut näytön sammuvan, kun nostan luurin korvalle. Myös taskussa on tullut painalluksia, missä joko wlan tai jokin muu vetovalikon asetus on mennyt päälle tai pois. Otin nyt kokeeksi tuon vahinkotoimintojen eston asetuksen pois päältä, josko sillä olisi vaikutusta.
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
639
Uutta softaa pukkaa taas, ...5.330. en uskalla nyt heti päivittää kunnkaikki toimii
 
Liittynyt
03.10.2017
Viestejä
417
Olikin unohtunut tämä thread.

Mitenkäs teillä on kamera(t) toimineet?
Itse olen ollut pettynyt kameran toimintaan ihan alusta asti.

Kun kameran laittaa päälle, niin usein kestää useita sekunteja että tarkennus suostuu oikeasti toimimaan ja silloinkin se on ainakin aluksi hidas. Vanha LG V30 tarkensi heti ja täysin kohdilleen.
Makroa kun koittaa ottaa, niin tarkennuksen lähin piste on huomattavasti kauempana kuin mitä vanhassa LG V30:ssä oli.
Lisäksi nyt pari kertaa tänä vuonna koko kamera on jumittunut niin, että softat antavat vain virhettä ja mustaa ruutua ja se alkaa toimimaan vasta kun luurin käynnistää uusiksi.
Sitten OIS seilaa aivan hulluna kun koittaa ottaa pitkällä valotuksella kuvaa vaikka puhelin on täysin liikkumattomana. (Saisi prkl olla optio kytkeä se pois...)

Nuo hommat ottaa kyllä nuppiin, kun piti nimenomaan olla todella hyvä kamerapuhelin ja ei tosiaankaan ole edes halpa laite...
 

dun

Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
1 068
Olikin unohtunut tämä thread.

Mitenkäs teillä on kamera(t) toimineet?
Itse olen ollut pettynyt kameran toimintaan ihan alusta asti.

Kun kameran laittaa päälle, niin usein kestää useita sekunteja että tarkennus suostuu oikeasti toimimaan ja silloinkin se on ainakin aluksi hidas. Vanha LG V30 tarkensi heti ja täysin kohdilleen.
Makroa kun koittaa ottaa, niin tarkennuksen lähin piste on huomattavasti kauempana kuin mitä vanhassa LG V30:ssä oli.
Lisäksi nyt pari kertaa tänä vuonna koko kamera on jumittunut niin, että softat antavat vain virhettä ja mustaa ruutua ja se alkaa toimimaan vasta kun luurin käynnistää uusiksi.
Sitten OIS seilaa aivan hulluna kun koittaa ottaa pitkällä valotuksella kuvaa vaikka puhelin on täysin liikkumattomana. (Saisi prkl olla optio kytkeä se pois...)

Nuo hommat ottaa kyllä nuppiin, kun piti nimenomaan olla todella hyvä kamerapuhelin ja ei tosiaankaan ole edes halpa laite...
Minulla ei ole ollut mitään vikaa. On tarkka heti kun pistää päälle ja voi räpsiä just niin palon kuin haluaa? En tiedä mitä tarkoitat pitkällä valoitusajalla, mutta itse napsin tolla kuvia tähdistä ihan hyvin? Olisiko sulla kuule viallinen yksilö?
 
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
458
Ei täälläkään kyllä kamerassa mitään ongelmia ole, eikä muutenkaan luurissa. Kerrassaan mainio puhelin ja Android 12 myös tuli jo ja toimii hienosti.
 

dun

Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
1 068
No niin, Xperia katosi ja nyt mietinnässä uusi. Tällä hetkellä ajan Xperia 1:stä taas ja ei tässä tämä sormenjälkitunnistin kyllä toimi yhtään (ilmeisesti Android 11 rikkoo toiminnallisuuden, soft resetillä sen saa palautettua n. 10-30 skannauksen ajaksi ja jonka jälkeen tippuu pois käyttiksen valikosta). Kysymys, kannattaisiko odotella Xperia 5 IV:tä (todennäköisesti tulee loppuvuodesta), ostaa nyt samantein Xperia 5 III vai siirtyäkin takaisin Phaplet formfactoriin ja mennä Xperia 1 III/IV?

Onko mielipiteitä?
 

dun

Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
1 068
Nyt näköjään 5 III tuli johonkin "myydään äkkiä pois uuden tieltä" tarjoukseen, ja kävin nappaamassa sen mukaan 599€ hintaan. Seuraavaksi kotelon etsintään...
 
Liittynyt
09.11.2016
Viestejä
324
Nyt näköjään 5 III tuli johonkin "myydään äkkiä pois uuden tieltä" tarjoukseen, ja kävin nappaamassa sen mukaan 599€ hintaan. Seuraavaksi kotelon etsintään...
Aika hyvä hinta jo tuo. Toiveikkaana odotan että sais 499€ mutta saa nähdä.

Kriteereinä itelle ollu, että ois kuulokeliitäntä, hertsinäyttö, ei näyttölovea. Eipä siihe oikee muuta jää ku nää Xperiat sitten.
 

dun

Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
1 068
Huomiona siis että jos miettii uutta puhelinta niin oma Xperia 5 II kesti 6kk järvenpohjassa 4,4 metrin syvyydessä ja toimii vielä ok 24h 33c kuivatuksen jälkeen sim-luukku auki (sieltä ei tullut yhtään vettä ulos kun avasin ja tiskiharjalla pesin mudan pois pinnasta ennen sienikuivaimeen pistämistä.

En tiedä olisko muut puhelimet kestäneet, mutta Sonyt on olleet kyllä hyviä veden keston kanssa.
 

AhL

Liittynyt
26.08.2021
Viestejä
43
Olen harkinnut Sony 5 lll:n hankintaa, mutta tuttava on kertonut kuuluvuuden olevan hänellä huono kaupunkien ulkopuolella ja puhelimen kuumenevan reilusti normaalikäytössäkin. Onko foorumilaisilla samanlaisia kokemuksia?!
 

dun

Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
1 068
Olen harkinnut Sony 5 lll:n hankintaa, mutta tuttava on kertonut kuuluvuuden olevan hänellä huono kaupunkien ulkopuolella ja puhelimen kuumenevan reilusti normaalikäytössäkin. Onko foorumilaisilla samanlaisia kokemuksia?!
Xperia 5 II minulla kuumeni välillä tosi kuumaksi, samoin Xperia 1, mutta nykyisessä Xperia 5 III en ole moista huomannut (tai ehkä käytän eri tavalla). Xperia 5 II välillä kun 4k kuvaa kuvasi kotelon kanssa kauan, niin alkoi hälytellä lämpötilasta samalla tavalla kuin kaikki aikaisemmatkin Sonyn mallit, mutta vielä Xperia 5 III ei ole moista tehnyt. Ehkä käynyt vain tuuri minulla.

Ilmeisesti Xperia 5 iV ei ole tulossa tai sitä ei ole ainakaan vielä julkaistu, niin ehkä tuo III kannattaa hommata (itse jouduin hommaamaan koska vanha putosi avantoon, tosin sain sen kävin sen hakeemassa kesälomillla pohjasta pois, mutta kuitenkin).
 
  • Tykkää
Reactions: AhL
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
639
Olen harkinnut Sony 5 lll:n hankintaa, mutta tuttava on kertonut kuuluvuuden olevan hänellä huono kaupunkien ulkopuolella ja puhelimen kuumenevan reilusti normaalikäytössäkin. Onko foorumilaisilla samanlaisia kokemuksia?!
Tuosta kuuluvuudesta oli muistaakseni 5II uutena ollessa jossain arvosteluissakin juttua, että ei anna niin helposti "tolppia" kuin muiden firmojen vehkeet. Signaalitasot siis samat, mutta indikaattorien pykälärajat erit
 
Liittynyt
18.07.2022
Viestejä
49
Itse hankin äskettäin 5 lll:n eikä ole ollut isompia ongelmia lämpenemisen eikä kuuluvuudenkaan suhteen. Toki luuri kuumenee joskus pikalatauksessa ja kovemmassa kuormituksessa, mutta ei ollenkaan niin usein ja pahasti kuin arvostelut antavat ymmärtää. Itse en ole toistaiseksi hankintaa katunut vaan pikemminkin päinvastoin!
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
1 229
Ehdottomasti olisi ykkös vaihtoehtoja itsellekin jos olisi pidempi päivitystuki, katoin että Xperia 1/5 III näyttäisi tippuneen hinnassa aika urakalla mutta Sony lupaa näihin 2 vuoden päivitykset? Tukiko Sony Sailfishia tai muuta?
 
Liittynyt
18.07.2022
Viestejä
49
Ehdottomasti olisi ykkös vaihtoehtoja itsellekin jos olisi pidempi päivitystuki, katoin että Xperia 1/5 III näyttäisi tippuneen hinnassa aika urakalla mutta Sony lupaa näihin 2 vuoden päivitykset? Tukiko Sony Sailfishia tai muuta?
Tuo kahden vuoden päivityslupaus on tosiaan heikko esitys Sonylta, kun muilta valmistajilta lupaillaan kolmea vuotta ja joiltakin ilmeisesti jopa neljääkin. Kyseessä on kuitenkin lopulta merkittävä kriteeri puhelinta valittaessa. Toivottavasti Sonyn sikariporras ymmärtäisi tämän ja nostaisi vuosien määrän edes kolmeen.
 

dun

Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
1 068
Tuo kahden vuoden päivityslupaus on tosiaan heikko esitys Sonylta, kun muilta valmistajilta lupaillaan kolmea vuotta ja joiltakin ilmeisesti jopa neljääkin. Kyseessä on kuitenkin lopulta merkittävä kriteeri puhelinta valittaessa. Toivottavasti Sonyn sikariporras ymmärtäisi tämän ja nostaisi vuosien määrän edes kolmeen.
Näitä lupauksia näkyy, mutta käsittääkseni yksikään valmistaja Android puolella ei ole tarjonnut kahta Major versiota yhdellekään mallilleen...
 
Liittynyt
30.10.2016
Viestejä
5 481
Näköjään Samsung on luvannut 4 vuotta päivityksiä, loput on se vanha 2. Joten en nyt tiedä kuinka pahasti meni pieleen?

Tätä käytin lähteenä, jos on joku parempi lähde, niin linkkiä vain tänne: How Long Will My Android Phone Be Supported With Updates?
Jutusta..

Newer devices—starting with the Pixel 6 series—receive three years of Android upgrades and five years of security updates. The Pixel 5a through the Pixel 3a receive three years of Android upgrades and security updates.

The OnePlus 8 and newer devices receive three years of Android upgrades and four years of security updates.

Motorola has one of the most lacking update strategies among Android manufacturers. It varies greatly depending on the device you have. Newer devices receive two Android upgrades and two years of security updates.
 
Liittynyt
18.07.2022
Viestejä
49

SweeneyTodd

Smooth Operator
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
2 750
Nythän tuo IV on julki ja kiinnostelisi vähän kyllä ostaa. Hintalappu on vaan taas melkoisen suolainen. Yli tonnin menee. Vanhaa kolmosta sais toisaalta nyt reilulla alennuksella. Onko uusi versio tuplahinnan arvoinen? No, onhan siinä ainakin langaton lataus, isompi akku, parempi prossu ja paremmat kamerat. Hintaero on vaan melkoinen tällä hetkellä,
 
Liittynyt
30.10.2016
Viestejä
5 481
Nythän tuo IV on julki ja kiinnostelisi vähän kyllä ostaa. Hintalappu on vaan taas melkoisen suolainen. Yli tonnin menee. Vanhaa kolmosta sais toisaalta nyt reilulla alennuksella. Onko uusi versio tuplahinnan arvoinen? No, onhan siinä ainakin langaton lataus, isompi akku, parempi prossu ja paremmat kamerat. Hintaero on vaan melkoinen tällä hetkellä,
Oma ketju luotu.

 
Liittynyt
03.12.2016
Viestejä
1 575
Vieläkös 5 II tulee tietoturvapäivityksiä? Viimeisin Xperia päivitys näyttää olevan 12.9 ja ens viikolla ollaan jo marraskuussa.

Luurihan toimii kuin junan vessa ja päivitän vasta jos IV tulee todella hyvä BF tarjous tai tämä II loppuu päivitykset täysin.

edit. Tänään 7.11 tuli päivityksiä. Vielä voidaan siis jatkaa :thumbsup:
 
Viimeksi muokattu:
Toggle Sidebar

Statistiikka

Viestiketjut
237 418
Viestejä
4 160 576
Jäsenet
70 408
Uusin jäsen
allun90

Hinta.fi

Ylös Bottom