Sinapit

Liittynyt
27.03.2017
Viestejä
2 736
Sinappia! Sinapista puhutaan vähän ja itsekin olen suhtautunut siihen vain makkaran kaverina kunnes törmäsin amerikkalaiseen joka kertoi eri hot dogeista ja sinapeista. Niitähän on ihan pirusti, chipotle honey mustardia ja ties mitä muita joiden makua en osaa edes kuvitella!

Oma tietämykseni on vajaa joten tämä aloitusviesti jää nysäksi, mutta toivottavasti jollain on näistä jollain enemmän kokemusta. Löytyykö suosikkimakuja tai tilaus/ostopaikkoja?
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
586
Kappas, kun oli sopivalla otsikolla tehty ketju jo valmiiksi. En nyt voi tarjota tähän mitään sisältöä, mulla kun on vain kysymys aiheesta:

Mistä voisin tilata Spilva:n Klassikkosinappia, tai maultaan vastaavaa herkkua? Tuo on sitä sinappia, mitä ainakin Tallinnan ja Riikan Lido -ravintoloissa saa annostella lautasen kulmalle. Muutaman purkin tuota aikoinaan Riikasta toin, mutta loppuvatten perskeles.



Äkäistä tavaraa, laittaa nenän vuotamaan herkästi :hungry: Kaiketi vain runsaasti etikkaa ja sinappijauhetta, mutta juu, mitään chilipäiden sinappia en kelpuuta korvikkeeksi.
Põltsamaa Kange Sinep tuli jossain keskusteluissa vastaan, saattaisi ehkä olla korvaaja Spilvalle, mutta mistä sitä voisi tilata? Noita ns. vironkauppoja ei lähiseuduilta löydy :shifty:
 
Viimeksi muokattu:

Edqar

Tukijäsen
Liittynyt
22.11.2016
Viestejä
2 334
Ei oikein ole tullut tutustuttua erikoisempiin. Auran väkevä on se paras perus sinappi ja jouluksi teen Jallu sinapin.
Perus jenkkityylinen "etikka sinappi" sellainen keltainen kuivahko ei oikein maistu.
 
Liittynyt
13.01.2021
Viestejä
840
Mites jos tekisi itse? Etenkin jos ei ole kummemmin maustettua sinappia niin on todella helppo tehdä itse ja tuunaa sitten lopputulosta seuraavaan erään. Jouluksi tein yhdenlaista viskisinappia ja toisin kuin yleisesti ohjeissa käytetään kermaa, en sitä laittanut vaan nimenomaan tuollaista sinappijauhe/etikka-settiä tein. Hyvää oli mutta aika paljon kuluu sinappijauhetta pilttipurkilliseen valmista sinappia.

Tällä ohjeella tulee ainakin onnistunutta (maidoton chilisinappi), jättää vain chilin pois ja maustaa siten kuin itse haluaa.

Edit: sokerin määrää kannattaa varioida riippuen kuinka makeeta haluaa.
 
Liittynyt
12.01.2017
Viestejä
682
Itse tein jouluna sinappia muiden iloksi. Kehuttiin aikalailla, niin sitten tätä ohjetta mukaillen sovelsin sitten tämän ohjeen määriä chili-hunaja-sinappiin sisarusten iloksi. Kuulemma paremmasta päästä sinappeja mitä on syönyt, että vissin oli hyvää :vihellys:

2dl oli sinappijauhetta, kun loppu kesken. Kaksi teelusikallista pistin Meiran mysteeri chiliä. Puoli desiä hunajaa, taisi olla jänkimpää tavaraa. Väkiviinaetikkaa valkoviinietikan sijaan, kun ei ollut. Muuten oli märrät samat kuin Kinuskikissan reseptissä.
 
Liittynyt
15.05.2021
Viestejä
32
Auran BBQ sinappi mukavan savuinen sinappi. Harvoin viitsin enää suomalaisia erikoissinappeja testata, koska ovat yleensä älyttömän makeita. Onhan tuossakin 23% sokeria, mutta ei silti ole se päällimmänen maku. Kunhan pysyy alle 25% niin on yleensä ok, mutta joissain voi olla puolet sokeria.

Auran Dijon on myös hyvä tuubisinappi, vaikka luonnollisesti ei mitään tekemistä oikean Dijonin kanssa. Oikeista Dijoneista Pirkka on varmin valinta. Maille on jostain syystä joskus kivuliaan tulinen, mutta joskus taas kermaisen pehmeä. Pirkka sijoittuu sinne kermaisempaan suuntaan ja on tasalaatuisempaa. Pieni polte saa olla.

Perussinappina on joko Turun väkevä tai Pirkan "tulinen". Ei tulisia, vaan vahvemman makuisia maistuvia. Aura terästää omiaan selvästi chileillä, mitä en hyväksy. Lisään chilisoossia erikseen jos haluan.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
1 122
Vähän riippuu käyttökohteesta mitä sinappia töräyttää. Perus jauhomakkaran kanssa usein tulee laitettua Auran tosi tulista. Nyt ostin pari tuubia Turun oluen makuista, joka on ihan hyvää vaikkei nyt mielestäni oluelle maistu, eikä välttämäti tarvikkaan. Lihapiirakoissa menee miedompi, eli vaikkapa juuri toi edellä mainittu oluen makuinen. Hodareihin sitten taas sopii Frenchin keltanen puteli.
Pitääkin maistaa tuota Auran BBQ sinappia seuraavaksi. Joku aika sitten ostin Turun vihreää kun halusin tietää miltä se maistuu nykyään kun lapsena/nuorena sitä tuli käytettyä. Aika pliisuahan se oli. Menis varmaan jossain hernekeitossa. Ei toki pahaa, mutta erittäin mietoa.
Se virolaisten Sineppi on kyllä tujua. Pitäis semmonenkin käydä ostamassa.
 
Liittynyt
16.03.2020
Viestejä
323
Sinappi sinappina ja chili chilinä. Noiden sekoittaminen pitäisi kieltää lailla kun aineiden toimintaperiaate on aivan eri.
 

finWeazel

Chief Karpfen
Liittynyt
15.12.2019
Viestejä
7 797
Sinappi sinappina ja chili chilinä. Noiden sekoittaminen pitäisi kieltää lailla kun aineiden toimintaperiaate on aivan eri.
Eri mieltä tästä asiasta. Lotties:in barbados-tyylinen chilikastike+sinappiyhdistelmä on ihan erihyvää eikä liian tulista. Habanero ja scotch bonnet chilejä, sinappia, valkosipulia ja sipulia. Mulla loppui normisinapin käyttäminen, kun törmäsin tähän kastikkeeseen. Samassa paketissa kaikki mitä kaipaa makkaran kanssa.

1627080868184.png
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
1 122
Sinappi sinappina ja chili chilinä. Noiden sekoittaminen pitäisi kieltää lailla kun aineiden toimintaperiaate on aivan eri.
Hyvin harva ajattelee sinapin toimintaperiaatetta tursottaessaan sitä esim. makkaralle.
Mikä on sinun suosikki sinappisi?
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
21.10.2016
Viestejä
9 054
Mut eihä sinappi koskaan tulista ole? Voimakas sinappi tuntuu nenässä, ei kielellä? En osaa itse sinappia arvostella. Lajittelen ne vain makeisiin ja tiukkoihin. Sit ne, jotka korventaa nenäkarvat.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
12.01.2017
Viestejä
682
Itse tein jouluna sinappia muiden iloksi. Kehuttiin aikalailla, niin sitten tätä ohjetta mukaillen sovelsin sitten tämän ohjeen määriä chili-hunaja-sinappiin sisarusten iloksi. Kuulemma paremmasta päästä sinappeja mitä on syönyt, että vissin oli hyvää :vihellys:

2dl oli sinappijauhetta, kun loppu kesken. Kaksi teelusikallista pistin Meiran mysteeri chiliä. Puoli desiä hunajaa, taisi olla jänkimpää tavaraa. Väkiviinaetikkaa valkoviinietikan sijaan, kun ei ollut. Muuten oli märrät samat kuin Kinuskikissan reseptissä.
Sisarukset sanonu, että tämä on tainnu olla parasta sinappia mitä he ovat syöneet. Tujua sinppia, pienellä chilin poltteella ja hunajan makeudella.

Pitääpä testailla enempikin eri makuisia sinappeja. Harmi vain kun en tykkää sinapista ja maha ei tykkää niin ei pääse itse nauttimaan :D
 
Liittynyt
20.06.2017
Viestejä
2 536
Ruoveden Herkun pontikka sinappi melko hyvää omaan makuun...
Meidänkin taloudessa tuosta pidetään ehkä eniten kaupallisista sinapeista. Yleisimmistä sitten Auran musta sinappi. Kuitenkin ihan ykkösenä on olleet viimeaikaiset omatekoiset sinappikokeilut.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
12 659
Vaikka itse olen tulisen ruuan ystävä ja chilin suurkuluttaja, tuo ei maistunut. Itse tykkään Auran tulisesta sinapista, joka ei peitä muita makuja.

Auran Tulinen sinappi 275 g – Auran

Vaimo taas ihastunut Auran makea chili sinappiin.

Auran Makea chili sinappi 275 g – Auran

Turun sinappia en ole ostanut ulkomaille myynnin jälkeen, enkä tule ostamaan....
Mä olen kanssa tuon Auran tulisen kannalla. Myös Väkevä menee. Tota tosi tulista on sitäkin kaapissa, mutta se alkaa olla jo vähän turhan ärjyä kun peittää muut maut.

Talvella tulee paljon grillaitua takassa makkaraa ja paras yhdistelmä on Auran Tulinen tai Väkevä ja tikunnokassa kärvennetty Snelmannin Kunnon lenkki. Olen kokeillut myös Lidlin Herttua merkillä tulista mutta se ei ole niin hyvää kuin Auran. Mutta menettelee hernekeitossa jne.

Dijon oli yhteen aikaan ihan jees, mutta siihen tulee mulla aika nopeesti semmonen ällötys. Just ehkä yhden makkaran sillä voi syyä mutta sitten alkaa tökkiä. En tiiä miks.

Pitkän aikaa söin perus Meiraa ja muita isoissa purkeissa olevia koska halvinta, mutta kyllä se elämä sai jäädä kun Auran Tuliseen/Väkevään tutustuin vaikka tuubeissa ovatkin vähän arvokkaampia.

French Yellow Mustardia löytyy myös kaapista, mutta se on niin härön makuista että harvemmin tulee käyettyä. Hodareihin sopii vähäsen mutta ei liikaa koska niin voimakkaan makuinen. Toi sopii parhaiten salaatteihin ja sooseihin mihin pitää lisätä sinappia, kuten perunasalaatti. Suomalaiset sinapit pilaa sen mutta toi toinen toimii. Dressinkeihin ja kastikkeisiin sopii, ei juurikaan paljaaltaan.
 

hrk

Liittynyt
23.07.2017
Viestejä
1 730
Hernekeittoon pannaan meillä Pirkan makeaa. Sipulia tietysti myös.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
241
Mä olen kanssa tuon Auran tulisen kannalla. Myös Väkevä menee. Tota tosi tulista on sitäkin kaapissa, mutta se alkaa olla jo vähän turhan ärjyä kun peittää muut maut.

Talvella tulee paljon grillaitua takassa makkaraa ja paras yhdistelmä on Auran Tulinen tai Väkevä ja tikunnokassa kärvennetty Snelmannin Kunnon lenkki. Olen kokeillut myös Lidlin Herttua merkillä tulista mutta se ei ole niin hyvää kuin Auran. Mutta menettelee hernekeitossa jne.

Dijon oli yhteen aikaan ihan jees, mutta siihen tulee mulla aika nopeesti semmonen ällötys. Just ehkä yhden makkaran sillä voi syyä mutta sitten alkaa tökkiä. En tiiä miks.

Pitkän aikaa söin perus Meiraa ja muita isoissa purkeissa olevia koska halvinta, mutta kyllä se elämä sai jäädä kun Auran Tuliseen/Väkevään tutustuin vaikka tuubeissa ovatkin vähän arvokkaampia.

French Yellow Mustardia löytyy myös kaapista, mutta se on niin härön makuista että harvemmin tulee käyettyä. Hodareihin sopii vähäsen mutta ei liikaa koska niin voimakkaan makuinen. Toi sopii parhaiten salaatteihin ja sooseihin mihin pitää lisätä sinappia, kuten perunasalaatti. Suomalaiset sinapit pilaa sen mutta toi toinen toimii. Dressinkeihin ja kastikkeisiin sopii, ei juurikaan paljaaltaan.
Makuasioita ei voi kiistellä, kun jokaisella on kuitenkin se oma mieltymys.

Meillä myös tehty grillitestejä eri makkaroille (joka on oma hifistelylaji:)), joten kaikkea ei pysty ja jaksa säätää. Auran tuotteet on olleet myyntipuheen mukaiset ja itse chilin ystävänä olen käyttänyt myös Poppamiehen tuotteita. (Tiiligrilliä ei oikein talvella voi käyttää, kun murenee lämpöeron takia ja siksi on halpa kaasugrilli talven grillaukseen.

Ihan klassisen HK-sinisen lenkin saa viritettyä mausteilla gourmeetasolle, jos ei kyttää tuoteselostetta;). Esimerkkinä HKblöö kiukaalla, lenkki halki ja sisään valkosipulia/chiliä/juustoa tms. ja folioon käärittynä vadille, missä jotain vahvaa mallasjuomaa "kastikkeeksi". Jauhomakkara maistuu hyvälle ja saa samalla saunaan kivan erämiehisen tuoksun.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
12 659
Makuasioita ei voi kiistellä, kun jokaisella on kuitenkin se oma mieltymys.

Meillä myös tehty grillitestejä eri makkaroille (joka on oma hifistelylaji:)), joten kaikkea ei pysty ja jaksa säätää. Auran tuotteet on olleet myyntipuheen mukaiset ja itse chilin ystävänä olen käyttänyt myös Poppamiehen tuotteita. (Tiiligrilliä ei oikein talvella voi käyttää, kun murenee lämpöeron takia ja siksi on halpa kaasugrilli talven grillaukseen.

Ihan klassisen HK-sinisen lenkin saa viritettyä mausteilla gourmeetasolle, jos ei kyttää tuoteselostetta;). Esimerkkinä HKblöö kiukaalla, lenkki halki ja sisään valkosipulia/chiliä/juustoa tms. ja folioon käärittynä vadille, missä jotain vahvaa mallasjuomaa "kastikkeeksi". Jauhomakkara maistuu hyvälle ja saa samalla saunaan kivan erämiehisen tuoksun.
Sauanmakkarahan on parasta niin että lenkki folioon, viiltoja ja sitten pakettiin tomaatttia, sipulia ja ohueks leikattua lanttua. Tiiviisti folioon ja kiukaalla. Kuinka onkaan taivaallinen tuoksu tuossa ja nautitaan hyvän sinapin ja ketsupin kera saunan jälkeen.
 
Liittynyt
27.10.2016
Viestejä
498
Tuolla Räbässä kun oli juttua sinapeista, niin olisiko jollain heittää hyväksi havaittua sinappiohjetta?
Jota siis olisi itse testannut...?

Tekisi mieli kokeilla itse tehdä, jos vaan löytäisi mukavan ohjeen

Saa olla väkevä, muttei liian tulinen
 

kuoris

Tukijäsen
Liittynyt
28.06.2017
Viestejä
3 190
Tuolla Räbässä kun oli juttua sinapeista, niin olisiko jollain heittää hyväksi havaittua sinappiohjetta?
Jota siis olisi itse testannut...?
Ulkomuistista 1:1:1 vesi:sinappijauhe:sokeri niin varma taloussinappi. Yhden munan voi halutessaan rikkoa joukkoon ja vähän suolaa. Keittää jonkun aikaa ja rkl jotain etikkaa kaapista sekaan. Hifistelijät jatkaa tästä.
 
Liittynyt
14.02.2017
Viestejä
119
En ole erityisen nirso sinappien suhteen, mutta Turun sinappia en pysty syömään kuin aivan pienen nokareen ja jo sekin saa silmät verestämään (myös se mieto), ilmeisesti ylenpalttisen sinappijauheen käytön vuoksi. Helvetin yliarvostettu tuote!
 
Liittynyt
27.03.2017
Viestejä
2 736


Löysin uuden suosikki yellow mustardin hotdogeihin ja hampurilaisiin. Aiemmin ostin French Classic Yellow, mutta se alkoi närästämään ihan pieninäkin annoksina. Makukin oli loppujen lopuksi turhan "kirpeä" ja siirryin takaisin aivan perus Meiraan ja Turun sinappiin. Tuo Heinz Yellow Mustard Mild on juuri sopiva ja sitä kestää laittaa ihan normaalisti tai jopa reilummin. Hotdogiin laitan kaksi "viivaa" ja se riittää tuomaan esille sen erikoisen "oikean hotdogin" maun.
 
Liittynyt
05.11.2016
Viestejä
3 828
Kokojyväsinappi on parasta parhautta. Sopii hernekeittoon, makkaralle ja joulukinkulle. Paljon muualla ei sitten sinappia tulekasn käytettyä.

 
Liittynyt
26.10.2019
Viestejä
84
Jos tulinen sinappi maistuu, ja siis sinappitulinen sinappi eikä noita chilivirittelyjä niin kannattaa ehdottomasti kokeilla virolainen Pöltsamaa Kange.
Pakkaus ei kerro tulisuudesta pal mitään, eli saattaa jopa tulla yllätyksenä kui hemmetin hyvä tä sinappi todellisuudessa on.

Ei sovellu hernekeittoon, ei sekoitu. Mutta makkaralle yms grillituotteille erittäin hyvä. Toi Auran "tosi tulinen" lensi suoraan roskiin, ei ollut lainkaan sinappitulinen vaan siin oli yritetty tunkea jotain cayennepippuria.

 
Liittynyt
04.09.2018
Viestejä
2 210
Mikä kaupan brändeistä mahtaisi olla lähinnä semmoista itsetehtyä väkevää joulusinappia? Ovat usein aika tönkköä tavaraa, sipaistaan ohut kerros kinkun päälle ja maussa on sinapin lisäksi yleensä makeutta.
 
Liittynyt
04.09.2018
Viestejä
2 210
Mikä kaupan brändeistä mahtaisi olla lähinnä semmoista itsetehtyä väkevää joulusinappia? Ovat usein aika tönkköä tavaraa, sipaistaan ohut kerros kinkun päälle ja maussa on sinapin lisäksi yleensä makeutta.
Tässä oli yritystä, mut liian makea ja ei riittävästi potkua.
screenshot-www.lidl.fi-2022.12.20-21_41_00.png
 
Liittynyt
13.01.2021
Viestejä
840
Joo ei ole ollenkaan hyvää. Potku puuttuu ja makeaa, ei siis ole korvaaja dijon-sinapille. Mihin Dijonilta muuten katosi se konjakkisinappi, tuntuu ettei moneen vuoteen ole ollut kuin hunajasinappia.
 
Liittynyt
04.09.2018
Viestejä
2 210
Joo ei ole ollenkaan hyvää. Potku puuttuu ja makeaa, ei siis ole korvaaja dijon-sinapille. Mihin Dijonilta muuten katosi se konjakkisinappi, tuntuu ettei moneen vuoteen ole ollut kuin hunajasinappia.
Kuinka lähellä tämä Dijon on makumaailmaaltaan sellaista mitä mummot laittaa joulupöytään? Voisiko siellä olla vastaus minun murheisiini?

Sen verran ehdin tässä googlettamaan, että ilmeisesti sinapinsiemenistä tehtyä sinappia ei oikein saa tuliseksi/väkeväksi muuten kuin etikalla tai chilillä, koska sinappijauheen ja veden seoksessa käynnistyy joku reaktio, mistä tulisuus johtuu. Siemeniä kun murskataan/soseutetaan niin tätä ei tapahtuisi.
 
Liittynyt
13.01.2021
Viestejä
840
En tiedä mutta meillä ainakin saatu niin tulista sinappia jauheesta että nenästä tulta tulee jos haluaa. Ei olla tehty siemenistä joten en tiedä siitä. Tässä esimerkkiohje mitä sisältää ja poltetta saa sitä enemmän mitä enemmän jauhetta laittaa. Ollaan käytetty Coleman'sin jauhetta
  • 1dl sokeria
  • 1dl sinappijauhetta
  • 1 dl kermaa
  • 1 kananmuna
  • 1tl etikkaa
  • 1tl viskiä
 
Liittynyt
04.09.2018
Viestejä
2 210
En tiedä mutta meillä ainakin saatu niin tulista sinappia jauheesta että nenästä tulta tulee jos haluaa. Ei olla tehty siemenistä joten en tiedä siitä. Tässä esimerkkiohje mitä sisältää ja poltetta saa sitä enemmän mitä enemmän jauhetta laittaa. Ollaan käytetty Coleman'sin jauhetta
  • 1dl sokeria
  • 1dl sinappijauhetta
  • 1 dl kermaa
  • 1 kananmuna
  • 1tl etikkaa
  • 1tl viskiä
Maistuuko tuo viski tuosta kun on noin pieni määrä?

Taidanpa ottaa tuosta kopin ja tehdä ite kun ei kauppa näköjään pysty toimittamaan tämmöistä perustuotetta :thumbsup:
 

dmn

Liittynyt
07.11.2016
Viestejä
1 636
Justiinsa tekeentyi joulusinapit, aineina ainoastaan sinappijauhetta, vettä, etikkaa, sokeria ja suolaa. Ei keitetä, päivän saa tekeytyä lämpimässä paikassa. Koostumus mainio, humahtaa kivasti, suorastaan odottaa jo vähän ylikypsäksi paistettua kinkkua!
 

nandroid

Team Nandroid
Tukijäsen
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
168
En tiedä mutta meillä ainakin saatu niin tulista sinappia jauheesta että nenästä tulta tulee jos haluaa. Ei olla tehty siemenistä joten en tiedä siitä. Tässä esimerkkiohje mitä sisältää ja poltetta saa sitä enemmän mitä enemmän jauhetta laittaa. Ollaan käytetty Coleman'sin jauhetta
  • 1dl sokeria
  • 1dl sinappijauhetta
  • 1 dl kermaa
  • 1 kananmuna
  • 1tl etikkaa
  • 1tl viskiä
Liikaa sokeria oman maun mukaan. Itse tein tänä vuonna pohjalla Coleman's:

  • muutamana rkl sokeria, maun mukaan
  • 1dl sinappijauhetta
  • 1 dl kermaa
  • 1 kananmuna
  • 1/2 dl tummaa kahvia
  • 1dl cognac, haihtuu kun pikkasen keittää
  • sinapin siemeniä, saa lillua kahvissa + cognac tunnin
E: lisätty dl kahvin määräksi
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
30.10.2022
Viestejä
141
Colman's sinappijauhetta en saa syötäväksi tekemälläkään. Reseptistä riippumatta siitä jää sama yököttävä tunne. Onko parempia suosituksia, vai pitääkö tyytyä kokeilemaan valmiita tuubeja? Oma suosikki, Turun Musta, poistui juuri markkinoilta.
 
Liittynyt
12.01.2017
Viestejä
682
Colemanista en ole vähään aikaan sinappeja tehny. Nyt on karkeampaan kastiin mennyt ja tehny tällä reseptillä jonkinlaista dijonia tai sen tapaista. Kehuja tullut ainakin joulupöydässä. Ite olen pääasiassa kokkauksessa käyttänyt sitten. Tuli ainakin läskisoosista hyvää, kun pikkusen viskasi :D Hankaluus on sitten mustien sinapinsiementen löytäminen, kun ei meidän perän ruokakaupoista näytä löytyvän. Pitäny siis tilata. Sentään suomalaisista maustekaupoista on voinut sen tehdä.

Ainakin teoriassa tuon voisi vielä sihdin läpi vetää, jos sileää haluaa.
 
Liittynyt
27.03.2017
Viestejä
2 736


Löysin uuden suosikki yellow mustardin hotdogeihin ja hampurilaisiin. Aiemmin ostin French Classic Yellow, mutta se alkoi närästämään ihan pieninäkin annoksina. Makukin oli loppujen lopuksi turhan "kirpeä" ja siirryin takaisin aivan perus Meiraan ja Turun sinappiin. Tuo Heinz Yellow Mustard Mild on juuri sopiva ja sitä kestää laittaa ihan normaalisti tai jopa reilummin. Hotdogiin laitan kaksi "viivaa" ja se riittää tuomaan esille sen erikoisen "oikean hotdogin" maun.



Suositus myös Johnny's Yellow Mustardille. Maku lähellä lainatun viestin Heinz Mild Yellow Mustardia ja kestää laittaa reilummastikin. Toinen hyvä puoli että reikä on tarpeeksi iso että sitä pystyy annostelemaan helposti. Tuossa Heinzissä oli semmonen reikä että se tuuttas aina aluksi hirveän kasan ennenkuin tasaantui.
 
Toggle Sidebar

Uusimmat viestit

Statistiikka

Viestiketjut
237 391
Viestejä
4 159 574
Jäsenet
70 409
Uusin jäsen
allun90

Hinta.fi

Ylös Bottom