Tilasin lasit Zennistä. Maksusivu bugitteli, ja tilaus onnistui vasta toisella yrittämällä. Maksu oli mennyt kuitenkin kahdesti. Asiakaspalvelu hoiti asian sujuvasti ja ylimääräinen maksu palautettiin luottokortille.
15 päivää tilauksesta Posti ilmoitti että olisi tullattavaa. Olin mielenkiinnosta tilannut kolmet erilaiset rillit 188 dollarilla, mikä oli virhe, koska yli 150 euron tilauksen joutuu tullaamaan.
Lähtökohtaisesti kaikki linssit vaikuttivat hyviltä. Pian huomasin kuitenkin tulevani lievästi huonovointiseksi niitä käyttäessäni. Edullisin linssi (1.50 Blokz Standard-Index) vaikutti ehkä joillain tavoin selkeämmältä “kuvaltaan” kuin muut linssini, muistakin liikeistä olevat.
Kehykset olivat reilusti suuremmat kuin olin arvioinut, eivätkä mitkään tilaamistani laseista oikeastaan sopineet. Kehyksistä myös puuttui jousitus, joka mahdollistaa sankojen hienoisen “yli”avautumisen laseja pukiessa. Tämä puute sai kehykset tuntumaan varsin halvoilta.
Pyysin koko setin palautusta Zennin asiakaspalvelusta. Sain rahani takaisin, ja itse lasit voisin kuulemma lahjoittaa tai kierrättää. Kokeilun hinnaksi tuli siis lopulta tulli- ja toimitusmaksut.
edullisemmasta päästä.