Silmälasit netistä, kokemuksia?

Mistä firmasta kannattaa lapselle hakea resepti netistä tilaamista varten? Koittaakos ne motkottaa tai tyrkyttää omiaan? Oulussa.

Itellä ei ole silmälasiasioista kokemusta kun ei itellä vielä ole, mutta nyt kun ajankohtaista lapselle hankkia uudet lasit niin ajattelin koittaa tämän ketjun läpikahlanneena tilata netistä.

Jos kyseessä on alle 8-vuotias lapsi niin silloin silmärasireseptin voi määrätä vain silmälääkäri.

Itse en kyllä hankkisi lapselle laseja netin kautta. Huono istuvuus voi aiheuttaa sen, että lapsi rupeaa inhoamaan laseja aiheuttaen tulevaisuudessa ongelmia. Itse osoitin pikkupenskana aika herkästi mieltä jos lasit eivät istuneet hyvin - tai sitten lasit vain "unohtuivat" jonnekkin.

Minä olen niin huono säädättää liikkeessä joten komppia nettitilaukselle👍🏻 aurinkolasit meni kahdesti takuuseen kun olivat väärät tilanneet, ekalla kerralla taisivat mitata väärin. 2 lasit +aurinkolasit laitoin kivijalasta.

Ei ole alle 8v ja eikös jostain nettipuljusta voinut tilata sovituslasit?
Mr Spexistä 4 kehykset kotisovitukseen maksaa vähän alle 9€

Olen itse ettinyt uusia laseja ja en löydä oikein sopivia.
Haluaisin sellaiset jotka istuu urheillessa hyvin päähän.
Mulla on nyt muoviset Oakleyn kokokehykset mutta olen testannut niiden nykyisiä malleja sekä Pradan linea rossaa mutta jotenkin näyttää päässä hölmöltä...

Mulla oli joskus kehyksettömät mutta niissä oli ongelma että kiinnitysruuvit aina löystyi ja niitä sitten joutui kiristelemään.
Onko jollain ollut kehyksettömiä joissa em ongelmaa ei ole ollut eli oliko vain huono kappalle mulla?
Hyviä vinkkejä kellään?

Mr Spexistä 4 kehykset kotisovitukseen maksaa vähän alle 9€

Olen itse ettinyt uusia laseja ja en löydä oikein sopivia.
Haluaisin sellaiset jotka istuu urheillessa hyvin päähän.
Mulla on nyt muoviset Oakleyn kokokehykset mutta olen testannut niiden nykyisiä malleja sekä Pradan linea rossaa mutta jotenkin näyttää päässä hölmöltä...

Mulla oli joskus kehyksettömät mutta niissä oli ongelma että kiinnitysruuvit aina löystyi ja niitä sitten joutui kiristelemään.
Onko jollain ollut kehyksettömiä joissa em ongelmaa ei ole ollut eli oliko vain huono kappalle mulla?
Hyviä vinkkejä kellään?
Viikonloppuna aurongonpaisteessa, halpis urheilulasit päässä, mietin että pitäisi saada perus siistit aurinkolasit, jotka pysyy hyvin päässä. Lasien käyttö vasta opettelussa, niin ei mitään hajua millaiset ne olisi, eli olisin kiitollinen kokemuksista, kun löydät hyviä vaihtoehtoja. Pitää myös itse katsoa tuo MrSpex.

Viikonloppuna aurongonpaisteessa, halpis urheilulasit päässä, mietin että pitäisi saada perus siistit aurinkolasit, jotka pysyy hyvin päässä. Lasien käyttö vasta opettelussa, niin ei mitään hajua millaiset ne olisi, eli olisin kiitollinen kokemuksista, kun löydät hyviä vaihtoehtoja. Pitää myös itse katsoa tuo MrSpex.
Oakleyt ja noi Pradan Linea Rossat istuu kyllä ainakin itselle tosi hyvin mutta ne on ehkä itselle "all round" laseiksi ehkä liiankin urheilulliset.
Toki voisi ostaa kahdet lasit, urheiluun ja sit toiset muuhun mutta hinta karkaa sit liian korkealle...

Oakleyt ja noi Pradan Linea Rossat istuu kyllä ainakin itselle tosi hyvin mutta ne on ehkä itselle "all round" laseiksi ehkä liiankin urheilulliset.
Toki voisi ostaa kahdet lasit, urheiluun ja sit toiset muuhun mutta hinta karkaa sit liian korkealle...
Hinta tuntuu karkaavan miten päin tahansa katselee nuita laseja, enkä viitsi kovin monia näin aloittelijana tilata. Välttämättömyys ei ole liikuessa käyttää, mutta kai tuo olisi hyvä autoillessa olla näkökyky parempi ja varmaan olisi kevyempi ajaa pitkää matkaa.

Kyllästyin lasien hakemiseen netistä ja marssin synsamille.
Otin sieltä nyt nk"paremmat lasit"

Mulla on nykyiset hieman yli 3 vuotta vanhat Oakleyt jotka voisin jätää sporttilaseiksi/varalaseiksi
Osaako joku antaa vinkkejä missä voisi uudelleen linssittää nämä vanhat.
Turun Optiikka ja tallinnan silmajaam tiedossa.

Linssittääkö noi zenni yms halpikset omia kehyksiä?

Toinen tilaus takana netistä (3vuotta sitten viimeksi) SmartBuyGlassessilta. Kävin paikallisella Optikolla mittauttaa arvot (maksullinen) ja reseptin perusteella tilasin uusilla voimakkuuksilla. Otin parhaat yksiteholasit, kalleimmilla linsseillä ja merkkikehyksillä.

Toimitus n. viikossa ja hintaa tuli n. 250 euroa. Vastaavat olisivat maksaneet liikkeestä n. 450-550 euroa.

Tilaanpa seuraavatkin tuolta.

En muista kirjoitinko jo asiasta, mutta Eyerimiltä tuli Tommy Hilfigerin lasit tuossa 2-3kk sitten. Sanka oli valmiiksi vääntynyt niin palautin parin viikon pidon jälkeen ja sain rahat takaisin.

Tuo Eyevisionin kalliimpi linssi oli aovan helvetin hyvä. Kakkulat pysyiväy sateessakin töihin kävellessä täysin näkökelpoisina. Paikallisen optikon yli 500€:n lasit olivat koko ajan huurussa. Onneksi menivät rikki.

Suositus siis Eyerimille. Vähän alle 200€ maksoi nuo Hilfigerit. Tilaan ehkä samat uudestaan tai vähintään aurinkolaseina.

Ehdin tilata MisterSpexilta vähän erilaiset Hilfigerit. Linssit eivät ole mielestäni yhtä laadukkaat, mutta näillä mennään nyt. Hinta myös alle 200€.

Eyerimin "tarjouksissa" kannattaa olla tarkkana. Nytkin -24% alekoodi etusivulla, mutta monesti nostavat normihintoja näiden aikana. Minun kertaalleen tilaamat lasit olisivat nyt noin 5€ halvemmat eli jymypaukkutarjouksen aikana ei ole kiire ostaa.

Onkohan näissä nettikaupoissa sen suurempia eroja (perus)linsseissä ja verrattuna kivijalkaketjuliikkeisiin?

Tällä hetkellä päässä speccikakkulat ja Alensalta mukavan halvat aurinkolasit, molemmat ok lukuunottamatta pientä ylä- ja alareunan vääristymää. Tarkoitus käydä tässä näöntarkastuksessa ja hankkia rillit sitten netistä.

Tällä hetkellä ainakin Mister Spexin valikoima ja kotisovitus vaikuttaa hyvältä, toisaalta esim. nuo Eyerimin paremmat linssit eivät hirveän hintaiset ole.

Statistiikka

Viestiketjuista
258 259
Jäsenet
74 127
Uusin jäsen
rkj

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom