Silent Hill

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Raxama
  • Aloitettu Aloitettu
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
4 737
Konami teki temput ja varmaankin haistoi rahan kattomalla vierestä kun Capcom herätteli Resident Evilin henkiin 7 ja 2 Remaken avulla. Ainut vaan että tapansa mukaan tulevat myöhässä ja aika huonoilla eväillä. Neljä peliä kuitenkin julkistettiin:




Silent Hill 2 Remake. Mikäli ei oo tuttu peli niin tässä on sellanen kätsi et tätä ei ihan mikä tahansa studio pysty uusiks tekemään siihen malliin et lopputulos on edes lähellä alkuperäistä. Tää sit kuitenkin annettiin Bloober Teamille, eli studiolle joka on tunnettu aika helvetin keskinkertaisista/huonoista kävelysimulaattoreistaan jotka on ehkä saatettu yrittää naamioida kauhupeliks. Tunnettu varmaan parhaiten Layers of Fearista, mut on tehny myös Observerin, sysipaskan Blair Witch-pelin ja viimesimpänä kai The Mediumin. Tavaramerkkinä kaikissa näissä peleissä on se et niissä on aika paljon hukattua potentiaalia ja niistä ois saanu oikeasti hyvänkin pelin aikaseks jos vaan oltais osattu.

Visuaalisesti kivan näkönen ainakin trailerissa. Pelikuvaa ei näytetty mut kuvakulmahan tässä muuttuu fixed kamerasta olan taakse. Nähtäväks jää mitä tulee, mutta kyllä tälle projektille on enemmän mahdollista epäonnistua kun oikeasti onnistua. Toki riippuu keneltä kysyy.

Julkasupäivää ei annettu ja peli on 12kk yksinoikeutena PS5:lle. PC versio kaiketi julkaistaan samaan aikaan. Trailerin perusteella toi on jo kohtalaisen lähellä valmista, sillä tossa on jo sen verran materiaalia kasassa sekä pelin alku että loppupäästä et ei toi ainakaan täysin kesken oo. Steamissa on myös listattuna rautavaatimukset aika spesifisti, eli sekin vihjais jo et aika lähellä maaliviivaa ollaan. Konami varmaan haluaa himmailla hetken aikaa kuitenkin, sillä kauhupelien osalta on aika hyvä tunku tässä loppu/alkuvuonna. Joulukuussa Callisto Protocol, tammikuussa Dead Spacen Remake ja maaliskuussa RE4 Remake. Ehkä vähän naurattaa se fakta et kolme neljästä on remakeja, mut minkäs teet. Jos veikkausta pitäis heittää niin varmaan yrittävät saada Dead Spacen ja RE4 väliin, tai sit suosiolla RE4 jälkeen.




Toinen on sit uus projekti, tottelee nimeä Townfall mutta eipä tosta trailerista oikeen mitään voi sanoa. Kehittäjänä joku no name lafka nimeltään No Code ja julkasijana Annapurna. Vissiin kaks peliä vyön alla (Observation ja Stories Untold) jotka on molemmat jotain kauhupelejä, ei omakohtaista kokemusta mut kertonee varmaan riittävästi itelle jo se etten oo koskaan kuullutkaan kummastakaan pelistä tai koko kehittäjästä.

FfdhPjKWYA0Z9ji


Tai no, teaserista voinee tän verran jo päätellä et jos tästä vetää johtopäätökset niin lähestymistapa on edelleen sama kun kakkosessa. Tällä sarjalla on ylipäätään ollut vähän ongelmia sen kanssa et nelosen jälkeen oudonkin moni peli on kopioinu aika ison osan kakkosen tarinasta suoraan ja muuttaa ehkä vaan pari asiaa välistä ja pitäis esittää yllättynyttä kun just se tietty twisti paljastetaan. Homecoming ja Downpour molemmat syyllisty tähän ja se on vähän hölmön tuntusta et nelosen jälkeen useampi peli on jäänyt kömpimään noissa kakkosen twisteissä ja esittää ne niinkun ne olis jotenkin uusia juttuja, etenkin kun saman sarjan sisällä vielä ollaan.




Kolmas on sit joku tällänen. Erittäin hyvin esitelty koska en oo oikeastaan vieläkään varma onks tässä kyseessä edes peli. Kehittäjät ei taaskaan sano mitään mut niitä on tossa useampikin. Tälle on jopa päivämäärä keksitty antaa mut ei sit juurikaan mitään muuta tartuntapintaa mistä edes tietäis mikä tässä on kyseessä. Tai no lukeehan se tossa "interactive video streaming experience".




Vikana sit tällänen. Ongelmallinen jo lähtökohtasesti sen takia et se mikä kaikilla sarjan peleillä on yhteistä on se et tapahtumapaikkana on jenkit ja aikajakso suurinpiirtein nykypäivä. Nyt mennäänkin Japaniin ja 1960-luvulle. Kehittäjä ei sano taaskaan mitään, mut kaiketi ovat värkänneet sitä RE Verseä joka tulee nyt vihdoin tässä kuussa myöhemmin. Muuta sit ei juurikaan ookkaan, pari porttausta mut ei mitään sellasta mistä vois vetää johtopäätöksiä et onks tällä ees mahollisuus olla hyvä, mut kuitenkin tästä joukosta tällä taitaa olla isoimmat mahollisuudet olla jostain kotosin. Tarinan on kirjottanu joku äijä joka on tunkannu visual noveleita pidemmän aikaa, on vissiin sen verran ansioitunu et sen tuotokset on aika kärkikastia genressään.

Lievästi negatiivinen alotus mut en kyllä voi välttämättä sanoa et innolla odottaisin näistä juurikaan mitään. Korkeintaan alkaa muistumaan mieleen se kun se Kojiman ja Del Toron yhteinen Silent Hills peruutettiin Konamin toimesta kun Kojimalla ja Konamilla meni välit. Harmi sinänsä koska tolla pelillä oli huomattavan korkeet mahdollisuudet onnistua. Toivotaan nyt kuitenkin ettei tätä sarjaa herätetty henkiin sitä varten et pumpataan muutamat uudet pelit ulos vasemmalla kädellä hutasten, todetaan et ainakin yritettiin ja taas arkkuun. Ei noi kehittäjävalinnat ainakaan hirveen positiivisia fiiliksiä nosta.
 
Viimeksi muokattu:
Silent Hill 2 on minusta monintavoin poikkeuksellinen peli, jota ei noin vaan pysty uusimaan, jos pystyy ollenkaan. Toki ihan mielenkiinnolla odotan, miten käy, mutta en karju innosta vielä.
 
Onhan tuo originaali todella hyvä peli, että sinänsä kiinnostaa. Olisin silti ottanut vaan kokonaan uuden pelin. Alkaa tämä remakekiima vähän jo nyppimään.
 
Toinen on sit uus projekti, tottelee nimeä Townfall mutta eipä tosta trailerista oikeen mitään voi sanoa. Kehittäjänä joku no name lafka nimeltään No Code ja julkasijana Annapurna. Vissiin kaks peliä vyön alla (Observation ja Stories Untold) jotka on molemmat jotain kauhupelejä, ei omakohtaista kokemusta mut kertonee varmaan riittävästi itelle jo se etten oo koskaan kuullutkaan kummastakaan pelistä tai koko kehittäjästä.
Mä pelasin noita, kuului Epicin lahjuksiin joskus vuosi tai pari sitten. Untold Stories oli ihan hyvä, vähän kokeellinen tekstiseikkailu. Observation jäi kesken kun oli liian pelottava (kuten mulle yleensä käy kauhupelien kanssa) mutta siinä oli jotain kyberpunk-etsiväpuuhailua. Ehkä oma sietokyky on tässä vaiheessa kasvanut sen verran että vois kokeilla uudestaan. Eikun tuohan olikin Observer jota mä oon pelannut, ja se on Blooberin tekeleitä. Miten on mahdollista että sekoitin ne keskenään... Observation on kokeilematta, mutta se sijoittuu avaruusasemalle ja on ihan kehuttu.

Tarinan on kirjottanu joku äijä joka on tunkannu visual noveleita pidemmän aikaa, on vissiin sen verran ansioitunu et sen tuotokset on aika kärkikastia genressään.
Oon lukenut niitä ja voin vahvistaa. Ryukishi07 on VN-skenessä suunnilleen Kojiman tasoinen legenda. Tyypin kirjoittamat tarinat keskittyy enemmän murhamysteerigenreen, mutta on niissä kauhuakin. Tätä voisi vilkaista ihan vaan kirjoittajan vuoksi.
 
Viimeksi muokattu:
Silent Hill 2 on minusta monintavoin poikkeuksellinen peli, jota ei noin vaan pysty uusimaan, jos pystyy ollenkaan. Toki ihan mielenkiinnolla odotan, miten käy, mutta en karju innosta vielä.
Joo siinä on vähän turhan paljon riskejä sen suhteen et asioita menee pieleen. Konami joutuis pitämään blooberia aika tiukassa hihnassa, mut mitä enemmän tota traileria katon niin sieltä alkaa huomaamaan aika nopeasti asioita mitkä on muutettu, ja todennäkösesti huonompaan päin. Ei James alkuperäsessä juurikaan masentunut tai surullinen ollu, tai juurikaan tunteita näyttäny. Eikä ainakaan sovitellu hirttosilmukkaa kaulan ympärille kuten tossa trailerissa nähdään :asif:
Onhan tuo originaali todella hyvä peli, että sinänsä kiinnostaa. Olisin silti ottanut vaan kokonaan uuden pelin. Alkaa tämä remakekiima vähän jo nyppimään.
Jep. Kuten tossa alotusviestissä totesinkin niin vaikka meillä on nyt 4 saman genren kauhupeliä tulossa, niin peräti kolme niistä on remakeja. Mut onhan tossa toi Townfall ja f, eri asia vaan et millon näistä oikeasti nähdään jotain konkreettista, kaikki paitsi SH2 Remake tuntu vähän sellasilta mainoksilta työnhakijoille, kerrotaan et tällästä ollaan tekemässä, tulkaa töihin.
Mä pelasin noita, kuului Epicin lahjuksiin joskus vuosi tai pari sitten. Untold Stories oli ihan hyvä, vähän kokeellinen tekstiseikkailu. Observation jäi kesken kun oli liian pelottava (kuten mulle yleensä käy kauhupelien kanssa) mutta siinä oli jotain kyberpunk-etsiväpuuhailua. Ehkä oma sietokyky on tässä vaiheessa kasvanut sen verran että vois kokeilla uudestaan. Eikun tuohan olikin Observer jota mä oon pelannut, ja se on Blooberin tekeleitä. Miten on mahdollista että sekoitin ne keskenään... Observation on kokeilematta, mutta se sijoittuu avaruusasemalle ja on ihan kehuttu.


Oon lukenut niitä ja voin vahvistaa. Ryukishi07 on VN-skenessä suunnilleen Kojiman tasoinen legenda. Tyypin kirjoittamat tarinat keskittyy enemmän murhamysteerigenreen, mutta on niissä kauhuakin. Tätä voisi vilkaista ihan vaan kirjoittajan vuoksi.
Observerin ihan ite asensin kun löytyi Steamin kirjastosta. Mitään hajua mistä se on sinne tullu, mutta ainakin ajatuksen tasolla tollanen cyberpunk teemanen kauhupeli kiinnostaa. Toivottavasti ei vaan valtaosa budjetista oo menny siihen et palkkasivat Rutger Hauerin ääninäyttelemään päähenkilöä.

Jokatapauksessa nyt kun tuli katottua noitten kehittäjien taustoja niin mä en oikeen ymmärrä et miten näihin valintoihin ollaan päädytty. Toivon että useampikin projekti on onnistunu, mut sit taas toisaalta ehkä ois voinu olla fiksumpaa keskittyä yhteen tai kahteen projektiin täysillä ja antaa niitä vähän kokeneemmille studioille. Ainut millä on jotain nimeä on toi Bloober ja siitäkin tuntuu lämpimin mielipide olevan se et ne niitten pelit on keskinkertaisia, ei huonoja eikä hyviä.
 
Aistin tarpeettoman väkevää pessimismiä ilmassa :p Totta kai kysymysmerkkejä on vielä paljon, mutta ainakin itse olin aivan liekeissä jo pelkästään siitä, että Yamaoka oli lähettänyt remakeen liittyvän videotervehdyksen. Mulle on aivan sama kuinka paljon tai kuinka vähän remake kunnioittaa alkuperäistä, jota varsin harva pelaaja vaivautuisi kuitenkaan enää Ktulun v. 2022 pelaamaan (olen pelannut SH2:n läpi ainakin 5 kertaa ajan saatossa). Silent Hill f vaikuttaa sekin lupaavalta eikä Japaniin sijoittuminen ole ollenkaan huono juttu.

Blooperin The Medium kannattaa muuten ottaa ennakkoluulottomasti peluun alle, jos hyvät juonet maistuu: aivan lopun lässähdystä lukuun ottamatta juoni on kokonaisuutena yksi omaperäisimmistä, joita on tullut viime vuosina vastaan.
 
Oli kyllä aika pommi! Silent Hill 2 remake näytti hyvältä! Ja kaikki muukin mielenkiintoiselta vähintään. En oikein tiedä miten se "f" toimii Japanissa, mutta en suoraan tyrmää. Ja Resident Evil Showcase tulossa... ai että!
 



Ascension näkyy olevan sellaista live-service-jöötiä, että sen voi heittää suoraan roskiin. Trailerilla on ainakin huumoriarvoa jos ei muuta. Kolme peliä jäljellä.
 



Ascension näkyy olevan sellaista live-service-jöötiä, että sen voi heittää suoraan roskiin. Trailerilla on ainakin huumoriarvoa jos ei muuta. Kolme peliä jäljellä.

"The more IP (influence points) you have, the more sway you have for the decisions you care about." Ei saatana :DD
 


No joo. En oikein innostunut pääasiassa shooter-trailerista, mutta se lieni tarkoituskin tuossa. Kyllähän tuota odottelee varovaisesti, vaikka tuo traileri ei kyllä nostanut tunnelmia.
 
Viimeksi muokattu:
13 minuuttia pelivideota:



Edit:
Kiinnitin huomiota animaatioon, vähän tulee kaikuja jostain PS2 ajoilta, itse en olisi varmaan niin huomoinut mutta twitterissä kun yleisesti "haukuttu"

Konami kun tuntuu menevän välillä mistä aita on matallin, uusi tuleva MGS3 remakekin periaattessa täydellisesti sama vanha peli jopa dialogia myöten mutta tehty vain uudella pelimoottorilla.

Elikkä ei mitään totaalisen täydellistä remakea kuten Ressa tai Final Fantasyt VII ovat olleet.
 
Viimeksi muokattu:


Ehkä eka PS5 peli mitä voisi harkita pelattavan Quality modessa tai sitten ostaa PC:lle jos hyvä PC portti.
Sisätila varjoissa suurin ero.
 
Ostoon tuo menee heti kun vaan on aikaa uhrattavaksi pelille. Ja ehdottomasti 60fps moodissa PS femmalla. Quality moodi näyttää jotenkin paljon blurrisemmalta ja kankeammalta.
 
PC:llä pelannut tänään muutaman tunnin (digital deluxe edition, pääsi pelaamaan pari päivää etuajassa). Muutoin vanhalle Silent Hill fanille nannaa, mutta harmillisesti tyypillistä Unreal Engine 5 shader compilation sekä traversal stutteria esiintyy ja reilulla kädellä.
 
PC:llä pelannut tänään muutaman tunnin (digital deluxe edition, pääsi pelaamaan pari päivää etuajassa). Muutoin vanhalle Silent Hill fanille nannaa, mutta harmillisesti tyypillistä Unreal Engine 5 shader compilation sekä traversal stutteria esiintyy ja reilulla kädellä.

Mites suorituskyky muuten? Steamin foorumeilla oli ainakin puhetta, että on suht raskas peli. Toki tuossa auttaa varmaan jos laskee varjoja ja laittaa RT:n pois, mutta tuntuu että valaistus on suunniteltu RT silmälläpitäen. Tämä kiinnostaa kyllä itseäkin, mutta varsinkin tuo stutteri on kyllä aika iso miinus omissa kirjoissa.
 
Ihan hyvin peli pyörii 5700X3D ja 4070superilla, siinä 100fps molemmin puolin kaikki asetukset tapissa ilman RT 1440p resoluutiolla (DLSS quality käytössä myös). Tuo stutteri vaan välillä pilaa tunnelman ja sitä tuppaa olemaan aika reippaasti. Jotain ihme ghostingia on myös aika paljon jota en asetuksia muuttamalla saa pois.
 
Mites suorituskyky muuten? Steamin foorumeilla oli ainakin puhetta, että on suht raskas peli. Toki tuossa auttaa varmaan jos laskee varjoja ja laittaa RT:n pois, mutta tuntuu että valaistus on suunniteltu RT silmälläpitäen. Tämä kiinnostaa kyllä itseäkin, mutta varsinkin tuo stutteri on kyllä aika iso miinus omissa kirjoissa.

Katttelin illalla jotain testi videoita ja 4K resoa ei 4090 jaksa pyörittää 60FPS, edes ilman RT:a. Eli suht raskas on.
 
Pyörii RTX 2080 DLSS balancella 1440p resolla 60fps high asetuksilla, varjot minimillä ja RT pois. Sutterointia tässä on todella reippaasti, joten jos tuo häiritsee liikaa niin kannattaa odotella päivitystä.
 
Katttelin illalla jotain testi videoita ja 4K resoa ei 4090 jaksa pyörittää 60FPS, edes ilman RT:a. Eli suht raskas on.

No joo, kieltämättä on raskas. Jostain Steam keskusteluista bongasin, että varjoja pudottamalla saa aika hyvin lisää frameja. Toki tuossa pelissä luulis varjot olevan aika tärkeässä roolissa. Kuten ilman RT-asetusta muuttuu kans aika erinäköiseksi valaistuksen osalta.

30 fps välivideot tuossa on kans vakiona. Nyt lähiaikoina kahdessa pelissä on ollut ainakin tuo lukitus. Final Fantasy 16 ja tämä. Toki Finalissa sai sen pois modatulla ini-tiedostolla ja tähänkin on vissiin tullut jonkinlainen korjaus asiaan yhteisön puolelta.
 

"
Bloober Teamin uusiksi tehty kauhupeli Silent Hill 2 Remake on saatu ulos, ja Gamereactorin arvion pääsee lukemaan täällä. PC:llä julkaisu näyttää sujuneen hyvin ainakin sen perusteella, miten ihmiset ovat linjoille rientäneet pelkäämään.

SteamDB tietää kertoa Silent Hill 2 Remaken keränneen linjoilleen samaan aikaan 23 676 pelaajaa. Lukema on ihan mukava, joskaan ei ehkä supermahtava. Vertailun vuoksi uusiksi tehty Resident Evil 4 Remake keräsi enimmillään pariinsa 168 191 samanaikaista pelaajaa.
"

Oikeastaan olen pitänytkin aina re sarjaa isompana ja sh on enemmän "indie" kauhua.
 
Ei tullut koskaan nuorenpana pelattua Silent Hill pelejä eikä myöskään Ressoja, mutta jos nyt pitäisi jompaa kumpaa sarjaa aloittaa, niin tämä vaikuttaa mielenkiintoisemmalta kuin Ressojen vastaavat Remaket.
 
Kyllähän tämä Silent Hill 2 on huomattavasti synkempi kuin Resident Evil pelit, ressat on vähän niin kuin fantasiaa ja tämä Silent Hill on tavallaan todella synkkä painajaisuni.
 
Aiettien että! On kasvettu Silent Hill pelien parissa, niin täytyyhän tämä ajaa jossain vaiheessa läpitte. Sais nelosen huonepainajaisesta tulla kans remake. Se oli jotenkin niin saakelin pelottava, kun aikoinaan pelasi.
 
Aiettien että! On kasvettu Silent Hill pelien parissa, niin täytyyhän tämä ajaa jossain vaiheessa läpitte. Sais nelosen huonepainajaisesta tulla kans remake. Se oli jotenkin niin saakelin pelottava, kun aikoinaan pelasi.
Nelonen on kyllä orkkisnelikosta se kaikista kuumottavin tapaus ja kohtalaisen kirkkaasti. Välitty hyvin se avuttomuuden tunne pelaajallekkin kun se turvallinen oma huone muuttukin yks kaks turvattomaks.

Oon nyt tota kakkosen remakea pelaillut. Huomattavasti enemmän taistelua ja se on vähän pakotettua tässä nyt kun pakoon juokseminen ei oikeen toimi kun kaikki seuraa huoneesta toiseen ja seuraavassa huoneessa on lisää seuralaisia todennäköisesti tarjolla. Tulee nopeasti tukalat oltavat niin vaihtoehtona oikeastaan kylmätä kaikki mitä tulee vastaan heti kun se vaan tulee vastaan. Ehkä vähän tuo häiritseekin, etenkin kun peli lykkää standardilla ainakin resursseja sen verran et niitten loppumista ei oikeen tarvi jännittää, ja uskon et tässä on joku dynaaminen säätely kanssa et paljonko niitä löytyy sen mukaan mitä sulla sattuukin olemaan kannossa mukana.

Mutta jos orkkis kakkonen oli jo painostava ja tietyllä tapaa ahdistava niin tässä sitä ruuvia kiristetään vielä entisestään. Just pelailin Prisonin lävitse ja se oli kyllä kaikessa pimeydessään aika kuumottava paikka. Siitä suoraan Labyrinthiin ja no, ei ne ainakaan hellittäny ton aspektin suhteen. Näkyvyys about just sitä mitä taskulamppu näyttää kun HDR asetukset säädetty kuntoon ja oledilla pelaa niin onhan siinä kädet lähmässä ohjainta pidellessä.

Käytännössä vastoin odotuksia ihan onnistunut uudelleenversiointi, mut kyllä mä nään tän enemmän vaihtoehtosena versiona alkuperäsen rinnalla kun nää on pelattavuudeltaan ihan eri pelejä, vaikka tarina kulkeekin samoilla raiteilla. Alueet tunnistaa samoiks mitä alkuperäsessä, mutta pohjapiirrustukset on vedetty uusiks että orkkiksen pelaamalla ei juurikaan hyödy kauheasti. Muutama lisäpuzzle kanssa välissä ja vanhoja korvattu uusilla, vaikkakin muutamat vanhat tututkin on mukana pienillä muutoksilla.

Mut siinä mielessä onnistunut kauhupeli et tää on aika raskasta pelattavaa ja pitkiä pätkiä ei voi runtata kerralla vaan jossain välissä on annettava itellekkin hengähdystaukoa. Jos nelosesta tulee samanlainen uudelleenversiointi niin se voi olla jo asteen hyytävämpää kyytiä. Vaikka mielellään kyllä näkis ihan uusiakin pelejä tähän sarjaan.
 
Harmillista että peli stutteroi turhan paljon ainakin alkupuolella peliä. Kauhuvaikutelma jää vähemmälle kun tulee yllättäviä outoja nytkähtelyjä ruudunpäivitykseen. Tuntuu että melkein joka Unreal 4 tai 5 Enginettä käyttävässä pelissä on ongelmia saada pelitapahtumat sulavasti ruudulle. Päivitystä odotellessa.
 
Harmillista että peli stutteroi turhan paljon ainakin alkupuolella peliä. Kauhuvaikutelma jää vähemmälle kun tulee yllättäviä outoja nytkähtelyjä ruudunpäivitykseen. Tuntuu että melkein joka Unreal 4 tai 5 Enginettä käyttävässä pelissä on ongelmia saada pelitapahtumat sulavasti ruudulle. Päivitystä odotellessa.
Joo, toi on kyllä mun tietääkseni lähestulkoon jokasessa UE4/5 pelissä PC:llä toi shader stutteri. Ihan niinku kehittäjästä riippumattakin, en oikeen hiffaa et miks sitä ei saada kitkettyä pois, olis vaikka ekalla käynnistyksellä pidempi shader compile alussa. Tosin jos se tolla olis ratkottavissa niin eiköhän se ois fiksattu jo, kai ne jotkut pitää vaan lennosta karsia kasaan ja siitä tulee toi stutteri.

Ironisintahan on et kerran kun oot juossu pelin läpi niin toisella pelikerrallahan noi loistaa poissaololla ku ne löytyy nyt valmiina. Ei vaan paljoa lohduta et se eka pelikerta menee harakoille ton vuoks.

Kuulin ite et tota ongelmaa tosiaan PCllä on nii ostin ite PS5 suosiolla. Suorituskyky vähän siinä ja tässä, parissa paikkaa droppaa alle 60fps ja pahasti, mut ennemmin toi kun jatkuva stutterointi. Konsolipelaamisen hyötyjä et ku rauta on aina identtistä niin ne saatanan shaderit voi lyyä pelin mukaan eikä niitä tarvi jokasen ite rutistella.
 
Tuo nyt näyttää ihan uskomattoman huonosti optimoidulta, vai onks se vaan nykysin niin, että ue:n kanssa pitää olla käytössä kaikki maholliset vippaskonstit?

RTX 4090 alle 60 fps 4k.

Onko peli edes niin hienon näköinen, että tää on ok? 😄

Jotenki alkaa tuntuu, että on yhtä suurta huijausta tää koko homma. Toki en pelien tekemisestä mitään tiedä, mutta kuitenkin.

Itsellä Rx 7800xt ni oottelen kyllä nyt hetken aika jos toi jotenki paranis.

Lähde:
 
Kuulin ite et tota ongelmaa tosiaan PCllä on nii ostin ite PS5 suosiolla. Suorituskyky vähän siinä ja tässä, parissa paikkaa droppaa alle 60fps ja pahasti, mut ennemmin toi kun jatkuva stutterointi. Konsolipelaamisen hyötyjä et ku rauta on aina identtistä niin ne saatanan shaderit voi lyyä pelin mukaan eikä niitä tarvi jokasen ite rutistella.
#stutterstruggle vai miten se menikään? Digital Foundry on tosta kirjoitellut useampaankin otteeseen. Tuntuu olevan todella yleinen ongelma pc-puolella nykyään.

Pelannu ite femmalla nyt sairaalaan loppupuolelle asti quality modessa & puzzlet ja taistelu hardilla. Peli on maistunut todella hyvin, enkö kaipaa erittäin tutusta alkuperäisestä (jotain 5-10 läpipeluukertaa reilun 20 v aikana) oikeastaan mitään. 3D-ääni on tässä tehty about parhaiten mitä muista PS5-peleistä muistan. Ehkä Returnalissa oli vastaavaa tasoa. Etukäteen ajattelin, että väistöliike helpottais peliä liikaa, mutta ainakin 40 v reflekseillä olen kuollut jo aivan riittävän monta kertaa.
 
Onko tietoa että miksei näitä vanhoja Silent Hillejä mm. 4 The room löydy mistään digitaalisena julkaisuna kun kuitenkin julkaistu Pc Ps3 ja Xbox?
 
Ääh jäi sanomatta että nimenomaan Xboxia tarkoitin kun XSX itseltä löytyy, myös vanha Ps3, kumma kun ei sieltä löydy.
 
Ääh jäi sanomatta että nimenomaan Xboxia tarkoitin kun XSX itseltä löytyy, myös vanha Ps3, kumma kun ei sieltä löydy.
Tuskin tulet ostamaan mutta:
En tiedä oliko tämä siinä BC ohjelmassa mukana, pika google saattaa auttaa.

On kyllä vanhoilla Xboxin peleillä hintaa :-D
 
Tuskin tulet ostamaan mutta:
En tiedä oliko tämä siinä BC ohjelmassa mukana, pika google saattaa auttaa.

On kyllä vanhoilla Xboxin peleillä hintaa :-D
Ei toimi Onella tai Series-konsoleilla. Pelkästään orkkiksella tai 360.

Mut kyllähän toi PC versio millä tahansa koneella nykypäivänä pyörii ettei sen puoleen kyllä, mut ei kaikki välttämättä pcllä halua kuitenkaan pelata. Mut vaihtoehdot vähissä jos noita alkuperäsiä haluaa pelata, uusin vehje mille ykkösen saa on PS3 ja kakkosen ja kolmosen pelatessa saa parhaan kokemuksen PC versioilla jos ne patchaa kuntoon. Nelosesta on toi GOG versio joka kai toimii suoraan paketista. Sinänsä harmi kun oishan noille varmaan ostajia jos Konami noita tois saataville, mut ottaen huomioon miten se HD Collection meni niin taitaa ongelmana olla se et lähdekoodit on mennyttä ja ois kohtalainen urakka tuoda noi nykyvehkeille.

Mut tää kakkosen remake myi vissiin ihan kohtalaisesti niin kaipa siellä tajutaan et kysyntää olis. Eri asia riittääkö Konamille myynnit ja mistä seuraavaks lähetään liikkeelle, mut mulla on jotenkin sellanen fiilis et se on joko nelonen tai ykkönen. Nelonen toimii irrallaan ja ykkönen ja kolmonen on sen verran naitettuja keskenään et se urakka pitäs ykkösestä alottaa.
 
Ei toimi Onella tai Series-konsoleilla. Pelkästään orkkiksella tai 360.

Mut kyllähän toi PC versio millä tahansa koneella nykypäivänä pyörii ettei sen puoleen kyllä, mut ei kaikki välttämättä pcllä halua kuitenkaan pelata. Mut vaihtoehdot vähissä jos noita alkuperäsiä haluaa pelata, uusin vehje mille ykkösen saa on PS3 ja kakkosen ja kolmosen pelatessa saa parhaan kokemuksen PC versioilla jos ne patchaa kuntoon. Nelosesta on toi GOG versio joka kai toimii suoraan paketista. Sinänsä harmi kun oishan noille varmaan ostajia jos Konami noita tois saataville, mut ottaen huomioon miten se HD Collection meni niin taitaa ongelmana olla se et lähdekoodit on mennyttä ja ois kohtalainen urakka tuoda noi nykyvehkeille.

Mut tää kakkosen remake myi vissiin ihan kohtalaisesti niin kaipa siellä tajutaan et kysyntää olis. Eri asia riittääkö Konamille myynnit ja mistä seuraavaks lähetään liikkeelle, mut mulla on jotenkin sellanen fiilis et se on joko nelonen tai ykkönen. Nelonen toimii irrallaan ja ykkönen ja kolmonen on sen verran naitettuja keskenään et se urakka pitäs ykkösestä alottaa.
Ite joskus amerikan serkun versiolla pelasin sitä pätsättyä SH3 ihan ohjaimen kanssa(X360) mutta vanillana ei taida olla ohjain tukea noissa vanhoissa SH peleissä kuten ei ole Ressankaan tapauksessa.

Mutta asiasta miljontaan:


DF sanoo tuossa yhdessä kohdassa että onko toi pelimoottori ongelma, vaiko pelintekijä ongelma vaiko Windowsin ongelma nuo nykyaikaiset sutterit peleissä mutta huonolta näyttää.

Luulisi että Unreal enginen saataisin paikattua tuon osalta mutta mitä youtube videoita katsoo 5.5 se nykyinen versio on vaan tuntuu että keskittyvät vain silmäkarkkeihin eikä suorituskyky ongelmiin jos se siis on pelimoottorissa se vika.
Tämän takia oliskin kiva kun olisi joku tubettaja tai vastaava joka tietää noista lähes kaiken, mikä siellä riepoo, ymmärrän sen että kukaan nyky kehittäjä koodari tuskin haluaa lähtee dissaa näitä koska voi vaikuttaa työnmahdolisuuksiin mutta kuitenkin.

Luulisi että kuka noista ymmärtää ja osaisi lukea koodia niin tietää missä se vika on kun jo DF levittelee käsiänsä.

Edit:



"This must be Silent Hill in Laura's perspective" tube kommenteista.
 
Viimeksi muokattu:
Pelasin Remaken läpi. Standard-vaikeustasolla kuolin 0 kertaa ja lopussa oli yli 60 healing-itemiä yhteensä, eli vaikeampi taso olisi sopinut paremmin.

Peli olisi voinut olla ~6h lyhyempi. Aika puuduttavaa alkoi olemaan loppupuolella, kun kolmella pyssyllä tapettiin lähinnä kolmea eri vihollista pienine variaatioineen koko pelin ajan. Kauhuahan tästä ei irronnut hetkeäkään, kun mosat voi vaan paukutella hengiltä. Parasta antia oli alun kaupungin tutkiminen, vaikka sekin aika rajoittunutta oli. Myöhemmin meininki lässähti lineaarisiin sokkeloihin.

5/10.
 
Pelasin Remaken läpi. Standard-vaikeustasolla kuolin 0 kertaa ja lopussa oli yli 60 healing-itemiä yhteensä, eli vaikeampi taso olisi sopinut paremmin.

Peli olisi voinut olla ~6h lyhyempi. Aika puuduttavaa alkoi olemaan loppupuolella, kun kolmella pyssyllä tapettiin lähinnä kolmea eri vihollista pienine variaatioineen koko pelin ajan. Kauhuahan tästä ei irronnut hetkeäkään, kun mosat voi vaan paukutella hengiltä. Parasta antia oli alun kaupungin tutkiminen, vaikka sekin aika rajoittunutta oli. Myöhemmin meininki lässähti lineaarisiin sokkeloihin.

5/10.
Oon kyllä samaa mieltä tosta pituudesta. Pelasin NG+ runin ja siinä alko kyllä tuntumaan et pelille on ehkä laitettu vähän liikaakin jo kestoa. Etkä periaatteessa väärässä tossakaan oo et combat käy vanhaks nopeasti myös kun aseita on vähän ja vihollistyyppejä about yhtä vähän.

Mut tosta kauhusta oon kyllä eri mieltä. Mulle taas ei ne "piiloudu ja juokse karkuun, koska et voi puolustautua hähä"-pelit ei tuota minkäänlaisia tunteita kun niissä on aina käytössä samat kikat ja pelimekaniikkojen puolesta ne on tosi köyhiä. Ai sut huomattiin ja pitäs juosta? No periaatteessa sama nostaa kädet näppikseltä pois ja kokeilla uudestaan. Näissä missä voi pistää vastaan on sit jo oikeita pelimekaniikkojakin. Samasta syystä eka Amnesia oli kyllä ilmestyessään jännittävä, mut nykyään alkaa olla nähty jo se meininki. Mut sit taas jos uusinta The Bunkeria pelaa niin kummasti alkaa löytymään lisää fiilistä kun pelissä voi ja peli odottaakin sitä et jollain tasolla puolustaudut.
 
Pelasin Remaken läpi. Standard-vaikeustasolla kuolin 0 kertaa ja lopussa oli yli 60 healing-itemiä yhteensä, eli vaikeampi taso olisi sopinut paremmin.

Peli olisi voinut olla ~6h lyhyempi. Aika puuduttavaa alkoi olemaan loppupuolella, kun kolmella pyssyllä tapettiin lähinnä kolmea eri vihollista pienine variaatioineen koko pelin ajan. Kauhuahan tästä ei irronnut hetkeäkään, kun mosat voi vaan paukutella hengiltä. Parasta antia oli alun kaupungin tutkiminen, vaikka sekin aika rajoittunutta oli. Myöhemmin meininki lässähti lineaarisiin sokkeloihin.

5/10.

Et mainitse asiaa, mutta sain rivien välistä sellaisen vaikutelman, että et ole pelannut alkuperäistä? Vaikka taistelusta olisi mitä mieltä, niin jotenkin tuo 5/10 on aika tyly arvio vahvasti juonellisesta fiilistelypelistä, jossa loppuratkaisu määrittyy dynaamisesti n:stä vaihtoehdosta useiden parametrien perusteella.

Siitä olen samaa mieltä, että varsinainen taistelu ei ollut erityisen pelottavaa alkuperäisessäkään, vaan pelkoa rakennettiin pääasiassa muilla keinoin. Remakessa tuntuu ehkä vähän siltä, että pitkiä hiljaisia kohtia ei ole uskallettu käyttää yhtä onnistuneesti kuin alkuperäisessä, koska taistelua on niin paljon.
 
Joo tuo 5/10 on kyllä todella tyly. Itse olen vasta sairaalan loppupuolella ja vaikka loppuosa olisi aivan paskaa nii silti en noin alhaista arvosanaa pystyisi allekirjoittamaan. Itsellekin kyllä ammuksia kertynyt pistooliin aika reippaasti ja helaitemeitä vähän päälle 20, eli vähän on ehkä helpohko ollut. Ammuksia säästänyt loppuun asti ja oikeastaan nyt sairaalassa olen vasta alkanut tuota pistoolia käyttämään. Jotenkin kuitenkin uskon, että se vaikeampi vaikeusaste olisi ollut vähän liikaa ensikertalaiselle, eli ehkä jotain mediumin ja hardin välissä olisi ollut itselleni paras vaihtoehto. Tähän asti peli on maistunut kyllä ja ollut ihan parasta kauhua. Ensimmäinen silent hill peli mitä pelaan ja tekisi mieli enemmänkin tutustua tuohon silent hillin maailmaan. Eli ne negatiiviset asiat mielestäni tähän asti on ollut on tuo helppous tai ennemminkin se että itemeitä jaetaan aika avokätisesti eikä niiden loppumisesta ole mitään vaaraa. Toinen tuo suorituskyky… voi juma kun osaa olla raskas peli, tosin tuo korjaantuisi aika pitkälti sillä kun siihen saisi toimivan framegeneraattorin. Miksi tässä ylipäätään ei ole fg käytössä? Kokeilin tuota inin muokkausta että sai FSR3 fg:n käyttöön mutta viidessä minuutissa peli kaatui.
 
Meni itselläkin peli läpi tossa viikonlopun aikana ja nyt sitten on tullut tuota NG+ tahkottua. Täytyy kyllä yhtyä edellisiin, että olisi voinut peli kyllä olla hieman lyhyempi. Noin 20 tuntia meni ekalla kerralla. Vankila ja se labyrintti sen jälkeen oli hieman puuduttavia. Tykkäsin kovasti asuinrakennuksesta, sairaalasta ja hotellista.

Peli antaa myös hieman liian avokätisesti noita ammuksia, mutta noita heal itemeitä vieläkin enemmän. Pelin loputtua noita puteleita ja ruiskuja löytyi molempia vielä 20kpl inventorysta. Vaikeustasokaan ei näytä noita vähentävän vaan näyttäs löytyvän samoista paikoista.
Näitä tais kyllä orkkis versiossakin saada ihan reippaasti, mutta ois voinu kyl puolella vähentää näitä ainakin.

Periaatteessa isoimmat miinukset omasta puolesta on toi pelin pituus ja helppous ja tosiaan myös nuo PC puolen ongelmat. Kyllä tässä alkaa toivomaan jo ettei mitään UE5 pelimoottorilla toimivia pelejä tehtäisi. Peli stutteroi aika reippaasti paikka paikoin.

Äänimaailma ja tunnelma pelissä ovat kyllä mitä parhaimmat. Kaikki narinat, kolinat sun muut äänet ja pelin ääniraita muutenkin ovat kyllä yksiä parhaimmista mitä itse päässyt kokemaan. Kuulokkeet päässä pimeässä peliä kun pelasi niin ai että kyllä oli mahtavaa.

Tossa nyt jotain mietteitä kun teki mieli omiakin tänne laittaa kun noita muita luin. Jos jotain arvosanaa pelille antaisin niin olisikohan se siinä 8/10
 
Mitäs sanotte, onko järkeä koittaa metsästää ps1:lle alkuperäistä Silent Hilliä? Konsoli löytyy jo.
 
Mitäs sanotte, onko järkeä koittaa metsästää ps1:lle alkuperäistä Silent Hilliä? Konsoli löytyy jo.

Itse olen tässä lähiviikkoina ostellut nostalgiapäissäni fyysisiä PS1 pelejä, niin kyllä niitä saattaa silloin tällöin tulla saataville, mutta hinta on varmasti useamman kympin ellei jopa kolminumeroinen. Esim RE 1-3 hinnat kunnosta riippuen satasen molemmin puolin.
 
Itse olen tässä lähiviikkoina ostellut nostalgiapäissäni fyysisiä PS1 pelejä, niin kyllä niitä saattaa silloin tällöin tulla saataville, mutta hinta on varmasti useamman kympin ellei jopa kolminumeroinen. Esim RE 1-3 hinnat kunnosta riippuen satasen molemmin puolin.
Jep, tätä minä mietinkin. Joku tuli jo tori.fi:ssä tarjoamaan ilmoitukseni johdista jotain keräilysettiä missä oli kaikki alkuperäiset jutut mukana. No jaa. Kai ne olisi ihan kiva olla mutta kyllä pelkkä peli riittää itselle.
 
Remake on kivuton kokemus, navigointi ja taistelut ja pulmien ratkaisu on tehty suoraviivaiseksi. Helppo aloittaa ja peli näyttää visuaalisesti ok, vaikka suurin osa kuvasta peitetään turhaan joko sumuun tai pimeyteen. Taistelu kolmea samaa vihua vastaan tuli aika tylsäksi melko nopeaan, ja se sitten jatkuu koko pelin ajan. Kaikilla hahmoilla on jotenkin isot päät ja angela näyttää omituiselta.

Tarinan määrä suhteessa valkoisten pisteiden hakeiluun alueen jokaisen reunan skannaamalla loottia varten, tai taistelun määrään on hyvin vähäinen ja se vähäinen tarina on kerrottu unimaisesti. Ihmiset teleporttailet ympäriinsä, tippuvat katosta puhumaan sulle epämääräisiä vähän aikaa ja nolosti sitten juoksevat pois. Sivuhahmojen tarinoissa asioita tapahtuu ilman syvempää logiikkaa tai pointtia, niillä ei yleensä ole mitään yhteyttä pelaajan tarinaan. Enimmäkseen ne tukevat teemaa että peli on traaginen ja kaikki on surullisia.
Teknisesti stutterointi on paha, ilmeisesti mitä parempi cpu niin sitä vähemmän niitä tuntee. Kannattaa katsella modeja mitkä korjailevat eri juttuja kuten ray reconstruction.
 
Mitäs sanotte, onko järkeä koittaa metsästää ps1:lle alkuperäistä Silent Hilliä? Konsoli löytyy jo.
Jos löytyy tarpeeks kiinnostusta ja keräilyhalua niin ilman muuta. Silent Hill 1 tosin englanninkielisenä/englanninkielisillä kansilla ja manuaalilla maksaa tällä hetkellä yleensä jonkun 80-100€
 
Jos löytyy tarpeeks kiinnostusta ja keräilyhalua niin ilman muuta. Silent Hill 1 tosin englanninkielisenä/englanninkielisillä kansilla ja manuaalilla maksaa tällä hetkellä yleensä jonkun 80-100€
Jep, kyllähän se vähän kustantaa. Saa nähdä löytyykö peliä.
 
Tepposet teki kyllä peli itselle. Tuli koneeseen vaihdettua emolevy ja kotelo ja vedin samalla windowsin sileeksi. No eihän tässä ollut pilvitallennusta käytössä vielä sillon, nyt kyllä tuli viimeisen päivityksen mukana. Noo… ihan heti ei alusta jaksa uusiksi aloittaa, en nyt ollut kuin vasta sairaalan loppupuolella, mutta kyllä siinä aikaa menee että samaan kohtaan pääsee uusiksi. Katotaan kun muutamat päivitykset vielä tulee peliin ja jos vaikka saisivat fg:n mukaan niin aloittelen sitten alusta.
 
Onhan SH2 ja tämä remake vähän ohkaisia jos ihan puhtaasti pelinä pelaa, mutta jos tunnelmaan antautuu niin on kyllä julmetun ahdistava tekele alusta loppuun pituudestaan huolimatta. Sessiot oli pakko pitää suht lyhyinä A) ahdistavuuden takia B) immersion säilyttävyydeksi em. pelillisen ohuuden vuoksi. Hyvin kuitenkin ainakin näillä keinoin piti vaikuttavuutensa loppuun asti ja ihan rehdisti voi sanoa että yksi parhaita pelattuja pelejä pitkään aikaan, ihan jo tarinan ja sen peliin naittamisensa takia.
 
Onhan SH2 ja tämä remake vähän ohkaisia jos ihan puhtaasti pelinä pelaa, mutta jos tunnelmaan antautuu niin on kyllä julmetun ahdistava tekele alusta loppuun pituudestaan huolimatta. Sessiot oli pakko pitää suht lyhyinä A) ahdistavuuden takia B) immersion säilyttävyydeksi em. pelillisen ohuuden vuoksi. Hyvin kuitenkin ainakin näillä keinoin piti vaikuttavuutensa loppuun asti ja ihan rehdisti voi sanoa että yksi parhaita pelattuja pelejä pitkään aikaan, ihan jo tarinan ja sen peliin naittamisensa takia.
En ole alkuperäistä tai vielä tätäkään pelannut, mutta juuri tuo tunnelma taitaa olla tässä se isoin juttu. Toisena varmaan tarina ja pelattavuus sitten viimeisenä. Ei sekään näytä toki huonolta.

Perhanan ahdistavalta näyttää koko peli, joten aika pienissä pätkissä tätä varmaan tulen pelaamaan kun kirjastosta saa lainattua. Tuskin tulee siis kyllästyttyä itse pelattavuuteen ainakaan kovin pahasti.
 

Statistiikka

Viestiketjuista
258 157
Viestejä
4 486 429
Jäsenet
74 095
Uusin jäsen
Hakasulku

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom