Ostettu SERriä: P3 Coppermine Slot 1 / slotket

Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
152
Pentium 3 coppermine. Slot 1 tai socket kannalla slotketin kanssa.

LPR, varmaan kirjeessäkin menee ilman jäähyä.
 
Liittynyt
04.11.2016
Viestejä
87
Löytyy. Kuvat täällä. En tosin osaa jännitejumppereista sanoa onko ne tarkoitettu jännitteen nostoon normaalista vai pitääkö sen Socket 370 prosun olla sellaista vanhempaa mallia, joka toimii noilla jännitteillä. Jos jälkimmäinen pitää paikkaansa, niin sitten tuo slotket ei käy.

Minulla on myös toinen, jossa Celeron 466 kiinni. Siinä ei ole mitään jännitejumppereita lainkaan ja se ainakin toimii sen 466 Celeronin kanssa.
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
152
Löytyy. Kuvat täällä. En tosin osaa jännitejumppereista sanoa onko ne tarkoitettu jännitteen nostoon normaalista vai pitääkö sen Socket 370 prosun olla sellaista vanhempaa mallia, joka toimii noilla jännitteillä. Jos jälkimmäinen pitää paikkaansa, niin sitten tuo slotket ei käy.

Minulla on myös toinen, jossa Celeron 466 kiinni. Siinä ei ole mitään jännitejumppereita lainkaan ja se ainakin toimii sen 466 Celeronin kanssa.
Ei taida olla takeita, että kumpikaan slotket toimisi copperminen kanssa, kun tuo celeronkin on Mendocino.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
98
Täältä sivusta voisin noiden kanssa aikanaan värkänneenä todeta, että kumpi tahansa Slotketeista voi toimia Coppermine prossujen kanssa tai sitten ei... Tuossa jumpperillisessa on noi jumpperit nimenomaan sen prossun vakiojännitteen säätöä varten, ei varsinaisesti kellotuskäyttöön, silti se saattaa toimia myös muiden jännitteiden kanssa tuolla "CPU Default" -jumpperoinnilla, mutta täyttä varmuutta ei ole. Samoin jumpperiton voi hanskata joko pelkästään vanhemmat kivet tai myös Copperminet...

Tuohon jumpperilliseen voi olla olemassa myös Slotketin takapuolella dokumentoimattomia jumpperointimahdollisuuksia muille jännitteille, mutta en osaa sanoa että mistä niitä lisäohjeita nykyään enää löytäisi.

Silloin about 15 vuotta sittenkin oli usein hyvin epäselvää noiden "välimallin" slotkettien kanssa että minkä kanssa Coppermine pelasi ja minkä ei, yleensä selvisi vain kokeilemalla. Vähän myöhempitekoisissa oli useassa mallissa mainittu joko päällä tai kortin spekseissä se Coppermine tuki, mutta niitä kehittyneempiä malleja itse oon nykyään harvoin nähnyt missään.

Sekin on vielä mainittava lisäksi, että tuntemattomalla Slotketilla FCPGA-prossun kokeilu ei yleensä hajota emolevyä jos Slotket ei sovi prossulle, mutta ainakin teoriassa mahdollisuus emon ja/tai prossun hajoamiseen on olemassa...
 
Viimeksi muokattu:

RaWsHaRk

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
18
mihin emoon menossa? mulla on varastossa abitin slotket ja kasa prossuja,,sekä powerleapin tualatin-adapteri ja siihen 1400mhz celeron prossu
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
152
Nostetaanpa, ei ole vieläkään sopivaa prosaa tullut vastaan. Saisi olla selvästi nopeampi, kuin nykyinen 667@500.
 
Liittynyt
24.03.2018
Viestejä
31
Mulla on pari slotkettia. Voisin yrittää viikonlopun aikana testailla, toimivatko Copperminen kanssa (en kyllä oikein usko).
 
Liittynyt
19.11.2016
Viestejä
327
Ei juuri nopeampi, mutta 600MHz / 100 Slot1 SL3H6 löytyisi ylimääräisenä. Jäähy on mallia ghetto, tai lähinnä sen kiinnitys.
Saattaa olla, että takakannen kiinnikkeiden klipsut olivat myös huonossa hapessa. Tarkistan tarvittaessa.
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
152
Ei juuri nopeampi, mutta 600MHz / 100 Slot1 SL3H6 löytyisi ylimääräisenä. Jäähy on mallia ghetto, tai lähinnä sen kiinnitys.
Saattaa olla, että takakannen kiinnikkeiden klipsut olivat myös huonossa hapessa. Tarkistan tarvittaessa.
Vähän nopeampi saisi olla
 
Toggle Sidebar

Statistiikka

Viestiketjut
239 665
Viestejä
4 188 049
Jäsenet
70 778
Uusin jäsen
Heiniks

Hinta.fi

Ylös Bottom