Senua’s Saga: Hellblade II (PC, XBOX X|S, GAME PASS, STEAM)

Liittynyt
12.09.2020
Viestejä
1 467
2017 alkaneet Senuan seikkailut saa vihdoin jatkoa 2024 ilmeisesti. Ensimmäisen pelin erinomainen tunnelma, äänet ja aikaansa nähden myös PC "enhanced" grafiikat vakuuttivat allekirjoittaneen. Taistelupuoli oli vähän kankea ja itseään toistava, mutta uskoisin että jatko-osassa on tätä viety huomattavasti eteenpäin.

Grafiikat vakuuttaa vieläkin ja hahmomallinnus on viety ainakin Senuan osalta ihan uusiin ulottuvuuksiin (4D skannaus, linkki alla prosessista)

Traileri on hieno ja kaapattu xboxilla, varmasti kyykyttää kyllä PC:tä myös kun ruuvataan resoluutiota ylös.





 
Viimeksi muokattu:
Tämä peli ollut kyllä boxille odotuslistalla ykkösenä niin kauan kuin muistan, ja on kyllä fotorealistisuys viety uudelle tasolle...huhuhuh.... Ykkösosa on jo mahtava peli ja tämä tulee parantamaan ditä vielä huimasti...dayone ostos.
 
Pakkohan tämä on pelata kun eka osa oli niin hyvä. Videoita en katsele kun en halua spoilaantua.
 
Julkaisupäivä vahvistui 21.5.2024, aiemmin kun arvasin tulee.

Behind the scenes matskua ja vähän pelikuvaa seassa julkaistu:

 
Kertoivat myös että pituudeltaan peli on samaa luokkaa edeltäjänsä kanssa. Hinta 50$, eikä fyysistä julkaisua odotettavissa. Mielestäni ihan hyvä etteivät lähteneet tekemään tästä mitään massiivista avointa maailmaa sivutehtävineen päivineen.
 
Kertoivat myös että pituudeltaan peli on samaa luokkaa edeltäjänsä kanssa. Hinta 50$, eikä fyysistä julkaisua odotettavissa. Mielestäni ihan hyvä etteivät lähteneet tekemään tästä mitään massiivista avointa maailmaa sivutehtävineen päivineen.
Jep, vahvuudet on tarinassa ja tunnelmassa, hyvä että all in niihin.

3D äänistä puhuivat myös. Eli ennen oli "binaural" vain ne kuiskailut, nyt lähes kaikki äänet, myös musiikki ajoittain.
 
Peli ja arvostelut ulkona, vissiin aika samaa tyyliä jatkaa kun edellinen. Jakaa mielipiteitä arvosteluissa jo, graafisesti varmaan yksi hienoimmista peleistä mitä on tehty.

Illalla pääsee testaamaan, harmi ettei OLED näyttöä ole (vielä), ilmeisesti HDR toteutus on loistava.

 
Youtubessa ensimmäiset full walkthrough videot. Reilu 5h pelillä mittaa. Varmaan enemmän jos oikein tarkkaan koluaa paikkoja. 81/100 metacritic eli täsmälleen samaa mitä ensimmäinen osa.
 
Ai että. Illalla gamepassista Hellblade 2 tulille 5120*1440 OLEDilla. On semmosta silmäkarkkia luvassa, että oksat pois. Videoilla jo näyttää poskettoman upealle nuo grafiikat.

Näyttää DLSS:n ja framgenin avulla pörräävän 4K yli 100 FPS tuolla 4090:llä, joten omalla resolla vielä saa siihen laittaa se 20 FPS lisää.
 
Viimeksi muokattu:
4k Quality DLSS, pitää olla 4090 jos haluaa jatkuvasti yli 60 fps. Toki voi laittaa ruutujen generointia päälle ja skaalausta lisää kehiin.


1716288061433.png
 
Kyllähän se hyvältä näyttää mutta ei saatana pakotettu letterbox :lol: Vanha kunnon optimointitemppu. Pakko kyllä odottaa tuohon modia ennen pelaamista.
 
RTX 3080 ja medium-asetuksilla pysyy 4k60, jos on DLSS quality käytössä. DLAA kanssa ollaankin sitten jo enimmäkseen 40-alkuisissa lukemissa. Aivan loistavan näköinen peli joka tapauksessa.
 
Kyllähän se hyvältä näyttää mutta ei saatana pakotettu letterbox :lol: Vanha kunnon optimointitemppu. Pakko kyllä odottaa tuohon modia ennen pelaamista.

Ei ole pakotettu letterbox ainakaan super ultra wide resolla. Ihan koko näyttö on käytössä.

Onnhan tämä mielettömän komeaa katseltavaa kaikki nupit kaakossa ja HDR käytössä. Puolisen tuntia kerkisi tehtailemaan ja upea kokemushan tästä tulee, kuten oli ykkösosakin.
 
Onko tää semmonen peli että ykkönen pitäis olla alla, jos haluaa saada kaiken irti? Tai riittää varmaan jos pääsee tarinasta kärryille, vaikka ykköstä ei olisi alla. Kiinnostaisi kokeilla tätä juuri komeiden grafiikoiden ja kehutun fiiliksen takia.
 
Ei ole pakotettu letterbox ainakaan super ultra wide resolla. Ihan koko näyttö on käytössä.

Onnhan tämä mielettömän komeaa katseltavaa kaikki nupit kaakossa ja HDR käytössä. Puolisen tuntia kerkisi tehtailemaan ja upea kokemushan tästä tulee, kuten oli ykkösosakin.
Sama 21:9 ultrawiden kanssa, ei letterboxia.

Huikeen näköinen välillä, hahmot ja animaatiot next level ns. Mutta on tosiaan kuin pelais elokuvaa, aika rankasti skriptatut taitaa olla taistelut. Vaikeustason otin dynamic ja en oo kuollu ekassa tunnissa kertaakaan. Pitäisi varmaan laittaa hard.
 
Onko tää semmonen peli että ykkönen pitäis olla alla, jos haluaa saada kaiken irti? Tai riittää varmaan jos pääsee tarinasta kärryille, vaikka ykköstä ei olisi alla. Kiinnostaisi kokeilla tätä juuri komeiden grafiikoiden ja kehutun fiiliksen takia.
Arvioisin että kyllä se ekan pelaaminen parantaa kokemusta ainakin. Game passissa molemmat, niin voihan sitä ykköstä testata jaksaako koluta läpi tai kattoo youtubesta läpipeluun.
 
Upean näköinen peli, mutta noin kolmen tunnin jälkeen tepastelu alkaa jo kyllästyttämään vahvasti.
 
Arvioisin että kyllä se ekan pelaaminen parantaa kokemusta ainakin. Game passissa molemmat, niin voihan sitä ykköstä testata jaksaako koluta läpi tai kattoo youtubesta läpipeluun.

Juu, lähinnä vaan se, että jos ovat hyvin samantyylisiä niin ykkösen jälkeen ei välttämättä tee mieli pelailla kakkosta enää heti. Kun on saanut hetkeksi tarpeekseen pelityypistä. Plus kakkonen on varmasti kuitenkin komeampi yms. No täytyy mietiskellä. Pitäis gamepass aktivoida taas ennen kokeilua.
 
Ei ole pakotettu letterbox ainakaan super ultra wide resolla. Ihan koko näyttö on käytössä.

Onnhan tämä mielettömän komeaa katseltavaa kaikki nupit kaakossa ja HDR käytössä. Puolisen tuntia kerkisi tehtailemaan ja upea kokemushan tästä tulee, kuten oli ykkösosakin.
16:9 on pakotettu letterbox.
 
Letterboxin poisto onnistuu ja samoin monet muut pehmentävät post processing PCllä, ohjeet tästä ketjusta:

Toi on kyllä hieman ärsyttävää että ini-tiedostosta käsin joutuu käydä muokkaamassa film grainit yms pois. Varsinkin just tuo film grain. Ei tule hirveästi pelejä mieleen, jossa parantaisi kuvaa. Silti se on monesti oletuksena päällä ja ei saa välttämättä edes valikoista pois. Miksi ne ei voi olla siellä pelin valikossa. Sama toki tuon letterboxin kanssa, vaikka itse toki omistan UW-näytön niin sen suhteen ei ongelmaa ole.
 
Juu, lähinnä vaan se, että jos ovat hyvin samantyylisiä niin ykkösen jälkeen ei välttämättä tee mieli pelailla kakkosta enää heti. Kun on saanut hetkeksi tarpeekseen pelityypistä. Plus kakkonen on varmasti kuitenkin komeampi yms. No täytyy mietiskellä. Pitäis gamepass aktivoida taas ennen kokeilua.
Henk.koht ainakin pelaisin eka ykkösen ja sitten kun siltä tuntuu kakkosen.
 
Toi on kyllä hieman ärsyttävää että ini-tiedostosta käsin joutuu käydä muokkaamassa film grainit yms pois. Varsinkin just tuo film grain. Ei tule hirveästi pelejä mieleen, jossa parantaisi kuvaa. Silti se on monesti oletuksena päällä ja ei saa välttämättä edes valikoista pois. Miksi ne ei voi olla siellä pelin valikossa. Sama toki tuon letterboxin kanssa, vaikka itse toki omistan UW-näytön niin sen suhteen ei ongelmaa ole.
Samaa mieltä, ei kai näitä sitten konsoleilla yleensä pysty säätämään ollenkaan?

Asetukset jotka pilaa PC puolella visuaaleja monessa pelissä, mutta konsoleilla ehkä piilottaa alhaista resoluutiota? Cyberpunkissa oikein ihmettelin aluks et miten tää näyttää niin huonolta, mut oli chromatic aberration päällä, joka lisäsi jonkinlaisen linssivääristymän myös.
-chromatic aberration
-lens distortion
-motion blur
-film grain

Nyt kun oon koneella, kopioin ketjusta ohjeet tähän:
Koodi:
You can disable letterbox and film grain by doing the following:

go to the engine.ini file and open with notepad, should be located in either:

%localappdata%\Hellblade2\Saved\Config\WinGDK

OR

(YourOSDrive)(YourUserName)\AppData\Local\Hellblade2\Saved\Config\WinGDK

Inside the engine.ini file paste the following at the bottom, then click "Save":

[SystemSettings]

r.NT.AllowAspectRatioHorizontalExtension=0

r.NT.EnableConstrainAspectRatio=0

r.NT.Lens.Distortion.Intensity=0

r.NT.Lens.Distortion.Stretch=0

r.NT.Lens.ChromaticAberration.Intensity=0

r.NT.DOF.RotationalBokeh=0

r.NT.DOF.NTBokehTransform=0

r.FilmGrain=0
 
Depth of field tossa on vissiinkin joidenkin kommenttien perusteella tehty ihan hyvin, niin sitä ei itse tarvitse välttämättä poistaa, jos ottaa tämän tässä jossain vaiheessa testiin.
 
Onko tää semmonen peli että ykkönen pitäis olla alla, jos haluaa saada kaiken irti? Tai riittää varmaan jos pääsee tarinasta kärryille, vaikka ykköstä ei olisi alla. Kiinnostaisi kokeilla tätä juuri komeiden grafiikoiden ja kehutun fiiliksen takia.

Itse sanoisin tähän kyllä että "kyllä, ehdottomasti pitäis", vaikka eilen ennätin vasta tunnin tätä jatko-osaa pelaamaan. Tai no, kaksi, mutta siitä varmaan tunti meni selvitellessä että miksi tuota OLED:n VRR-flickeriä on niin paljon...

Mutta itse aiheesta: ensimmäinen Hellblade oli elämys, johon piti varsinkin alussa mutta myös pelatessa asennoitua tietyllä tavalla. Pelinä, siis ihan sellaisena "liikutan tatteja ja painan nappeja" -pelinähän se on todella alkeellinen ja suoraan sanoen paska, mutta mielestäni se pitää ajaa läpi sillä ajatuksella että kyse on pelin ja elokuvan ja (ääni)kirjan välimaastossa ryömivästä taiteesta. Ainoa peli jossa olen ottanut varta vasten tekstityksetkin pois käytöstä, koska halusin heittäytyä täysin niille psykoottisille äänille päähenkilön päässä. Äänisuunnittelu aivan mahtava, ulkoasu jo ekan pelin kohdalla oli upea, erinomaisen hyvä soundtrack ja tosiaan (ainakin itselleni tähän asti) ainutlaatuinen tarinankerronta - kaikkien näiden kombo jätti mieleeni hyvinkin syvän jäljen.

Lyhyt, paska peli, mutta erinomainen paketti kokonaisuutena. Tietysti jos lukee mielummin Antti Holman kirjallisuutta kuin Cormac McCarthyn, tai kuuntelee ennemmin Taylor Swiftiä kuin Heilungia tai Wardrunaa, ei ymmärrettävästäi kumpikaan Hellblade taida olla kovin mieluinen.
 
Visuaalisesti todella nätti tekele, mutta alkaa kyllä olla siinä rajoilla, että uskaltaako tätä enää peliksi sanoa. Itselleni tämä on todella puuduttavaa eteenpäin kävelyä. Odotin, että tuo taisteleminenkin avautuisi jotenkin enemmän, mutta ei.. saman parin napin toistoa ja sekin käy tylsäksi. Ja nuo aivopähkinät mitä peli eteen työntää ovat myös liian simppeleitä jotta niistä jotain tyydytystä saisi. Nyt ne ovat vain sitä samaa eteenpäin kävelyä ja napin painamista silloin tällöin.

Hienon näköinen, mutta tyhjä pelinä. Jos kolmososa tulee jotenkin niin toivottavasti saavat pelaajalle enemmän ajateltavaa ja interaktiivisuutta. Nyt tämä toimii vain tech demona.
 
Tekisi mieli hommata että näkisi miten grafiikat ovat menneet eteenpäin mutta jos on suunnilleen samaa kuin ykkönen niin eihän siinä mitään pelattavaa edes ollut ja varmaan yksi vuoden suurimpia pettymyksiä ilmestyessään.
 
  • Tykkää
Reactions: Ana
Muistan ensimmäisen olleen todella hyvä peli, elokuvamainen lineaarinen vuoristorata, rajatulla taistelulla ja lyhyehkö sellainen. Pidän eniten avoimen maailman peleistä, mutta Senuan tunnelma, äänimaailma ja toteutus oli niin vaikuttava että pidin paljon. Tuon pelin ei tarvinnutkaan olla pidempi, aiheeltaanhan se oli emotionaalisesti sen verran raskas että pelin pituuteen sopiva.

Jatko-osa kelpaisi siis samalla linjalla, etenkin nyt kun olen Forbidden Westissä Aloyn akrobaattisten liikkeiden kanssa nautiskellut (melee combot-mielestäni ei tuossa hauskoja tehdä),
rajatumpi systeemi on mukavaa vaihtelua. Senua on ainakin itselleni sellainen lineaarisen elokuvamainen kokemus parhaimmillaan, pitää tämä jatko-osa joskus hommata. Worbidden West vielä kesken, Ghosts of Tsushima sitten ja se hemmetin Elden Ringin lisärikin tulossa....

Aika hyvä vuosi PC-peleillä, kiirettä pitää pelaajalla:swhew:

Tekisi mieli hommata että näkisi miten grafiikat ovat menneet eteenpäin mutta jos on suunnilleen samaa kuin ykkönen niin eihän siinä mitään pelattavaa edes ollut ja varmaan yksi vuoden suurimpia pettymyksiä ilmestyessään.
Muistat väärin. Peli teki myös vaikutuksen Microsoftiin joka osti studion, ja jatko-osa tehtiin sen siipien alla.

PqsiG16vfQ.png
 
Viimeksi muokattu:
Muistat väärin. Peli teki myös vaikutuksen Microsoftiin joka osti studion, ja jatko-osa tehtiin sen siipien alla.

PqsiG16vfQ.png

Mielipideasioitahan nämä. Piti varmistaa alkuperäisestä ketjusta mitä mietteitä sinne kirjoittanut ja aika negatiivinen kokemus ollut näköjään. Muutaman Steamin kommentin perusteella tässä uudessa olisi vielä entisestään yksinkertaistettu pelillisiä elementtejä. Ehkä tämä tulee kesäksi napattua ja istuttua käytännössä elokuvana.
 
Mielipideasioitahan nämä. Piti varmistaa alkuperäisestä ketjusta mitä mietteitä sinne kirjoittanut ja aika negatiivinen kokemus ollut näköjään. Muutaman Steamin kommentin perusteella tässä uudessa olisi vielä entisestään yksinkertaistettu pelillisiä elementtejä. Ehkä tämä tulee kesäksi napattua ja istuttua käytännössä elokuvana.
Ilman muuta mielipideasioista, mutta (kielipoliisivaroitus) onhan siinä ero kirjoittaako että "peli oli minulle pettymys" kuin että yleisellä tasolla kirjoittaa että pelin olleen pettymys ;).
Mutta ymmärrettävää että kaikkiin ei uppoa, ensimmäisen taistelumekanismithan sai myös kritiikkiä että se oli rajattua ja kömpelöä. En muista että minua se ärsytti, studiohan oli ottanut tavoitteeksi että UI:n pelkistäminen ja rajatut taistelutavat korostaa pelin inhimillistä realismia, hahmon mielenterveysjuttujen ympärillä. Eli Senua pidettiin lähempänä oikeaa ihmistä comboineen ja ainakin tässä konteksissa hyvä niin.
 
Tuli pelattua alkuvuodesta ykkösosa uudelleen tätä kakkososaa odotellessa kun edellinen läpipeluu oli 2018. Ykkönen maistui edelleen ihan mallikkaasti. Tuli nyt tänään pelattua kakkososa ja tässä mietteet. Läpipeluuseen meni noin 6h.

Kakkososa parantaa ykkösosaan verrattuna näissä asioissa:
#1 Grafiikka

Siinäpä se. Kaikki muu on samaa tai jopa huonompaa. Onhan tämä noloa ja hävettävää mitä 5 vuodessa on saatu aikaan. Taisteluun ei ole valehtelematta tuotu ainuttakaan uudistusta, sitä on vain vesitetty ja huononnettu. Samat liikkeet on tässäkin: light attack, heavy attack, dodge, parry, focus ability. Ei mitään uusia aseita, liikkeitä, kykyjä. Tekijät on innossaan mainostanu että taistelu on uudistettu kun on saatu uusi studio missä paljon tilaa niin on voitu käyttää motion capturea taistelukohtauksiin. No sen seurauksena taistelukohtaukset on erittäin skriptattuja ja vesittää vain pelattavuutta, ne vain näyttää hienoilta. Erona ykköseen on se että ikinä ei edes tapella kuin yhtä vastustajaa vastaan mikä tekee koko touhusta naurettavan helppoa ja tylsää. Ykkösessä kuitenkin piti hieman taktikoida miten viholliset hakataan kun niitä oli monta kerrallaan ruudulla.

"Puzzleihin" ei ole myöskään tuotu mitään uutta mikä on käsittämätöntä. Samat temput käytössä kuin ykkösessäkin. Eihän nuita voi edes kyllä puzzleiksi sanoa, kun ei niistä mikään vaadi minkäänlaista miettimistä sen kummemmin.

Eli koko noin 5 vuoden kehityksen aikana ei ole tuotu mitään uutta itse pelattavuuteen. Kaikki paukut on pelkästään laitettu grafiikan hieromiseen ja motion captureen. Pelin pelanneenna voi vaan sanoa että ei ihme että studion päällikkö laittoi twitteriin vuodatuksen edeltävänä päivänä pelin julkaisusta että "please understand that making videogames is hard."

R.I.P Ninja Theory
 
6h 30min meni ja olipahan mahtava kokemus! Tykkäsin enemmän kuin ykkösosasta. Ei tuota minun mielestä kannata pelinä edes ottaa vaan enemmänkin interaktiivisena elokuvana.
 
parin minuutin mittainen cinemaattinen kohtaus mitä ei pysty skippaamaan heiti alkuun.
Joku nainen pölöttää korvaan kokoajan. onneksi dialogin saa kokonaan pois asetuksista

Hiiren herkkyys on säädetty pelissä vakiona johonkin 8 000 dpi tasolle joka piti heti korjata
HDR ei osannut kytkeä päälle automaattisesti ja kuva himmeämpi kuin SDR tilassa, mutta onneksi asetuksista löytyvillä kirkkaus asetuksilla sai korjattua.

DLSS Performance päällä 1440p 21:9 High asetuksilla noin 60fps 3080 kanssa
Hyvän näköinen peli ja pyörii ihan tasaisesti vaikkei ole dynaaminen resoluutio ja fps target päällä

FoV slideria ei löytynyt mistään
Ei ollut minkäänlaista ohjeistusta miten hahmoa ohjataan kuin asetusvalikossa. Hetki meni tajuta että F näppäimellä pystyy kipuamaan nuo kielekkeet ylös ja E pohjassa kun tulee toteemi vastaan

Combat mekaniikka periaatteessa M2, M1, M1

Itellä jäi senuan seikkailut lyhyeen. En jaksanut kuunnella 5 tuntia itkemistä ja kiljumista niin lopetin 20 minuutin jälkeen.

Varmaan 5/5 jos ois kiinnostanut tämän aiheinen peli enemmän.

Oispa God Of War pc portissa ollut samallaiset grafiikat.
 
Aikaisempi listaus ei ollut täydellinen, kaksi lens distortion muuttujaa puuttui. Parani terävyys huomattavasti.

Lähde nyt

Tästä valitsee mitä haluaa käyttää
Koodi:
You can disable letterbox and film grain by doing the following:
go to the engine.ini file and open with notepad, should be located in either:
%localappdata%\Hellblade2\Saved\Config\WinGDK

[SystemSettings]

r.NT.AllowAspectRatioHorizontalExtension=0
r.NT.EnableConstrainAspectRatio=0

r.NT.Lens.Distortion.Intensity=0
r.NT.Lens.Distortion.Stretch=0
r.NT.Lens.Softness.Intensity=0
r.NT.Lens.Softness.RadiusSampleCount=0


r.NT.Lens.ChromaticAberration.Intensity=0

r.NT.DOF.RotationalBokeh=0
r.NT.DOF.NTBokehTransform=0

r.FilmGrain=0
 
Puolentunnin DF Tech Review tullut.


Ei yhtään yllätännyt että jotkut ei juurikaan tykkää ja toiset tykkää todella paljon mutta luempa sitten postauksia kumpaan suuntaan tahansa niin vaikuttaa että tämä on peli minun makuun, ekasta ainakin pidin kovasti. Varmasti jossain vaiheessa tulee hankittua tämä jatko-osa.

parin minuutin mittainen cinemaattinen kohtaus mitä ei pysty skippaamaan heiti alkuun.
Joku nainen pölöttää korvaan kokoajan. onneksi dialogin saa kokonaan pois asetuksista
Voiko tuon pelin siis pelata läpi niin ettei mielisairaudet kuiski korviin ollenkaan? Onhan se sitten varmasti taas toisenlainen kokemus.
 
Puolentunnin DF Tech Review tullut.


Ei yhtään yllätännyt että jotkut ei juurikaan tykkää ja toiset tykkää todella paljon mutta luempa sitten postauksia kumpaan suuntaan tahansa niin vaikuttaa että tämä on peli minun makuun, ekasta ainakin pidin kovasti. Varmasti jossain vaiheessa tulee hankittua tämä jatko-osa.


Voiko tuon pelin siis pelata läpi niin ettei mielisairaudet kuiski korviin ollenkaan? Onhan se sitten varmasti taas toisenlainen kokemus.


Joo onhan tämä ihan huikea kokemus adiovisuaalisesti. Saa nähdä milloin päästään samaan Graafiseen tasoon laajemmissa ja esim open world peleissä. Ei tässä genissä kyllä.
 
Nyt on pelattu/katsottu peli/elokuva läpi. Animaatiot ja hahmojen detaljitaso kyllä omaa luokkaansa. Ylittää jopa phantom libertyn, joka myös erinomainen.

Tykkäsin taisteluista ja lopulta niitä oli määrältään aika sopivasti. Hardilla kuoli välillä, mutta ei kovin vaikea sekään.Tähän elokuvalliseen tyyliin sopi tämä hyvin, ykkösen soulslike lite oli välillä puuduttavaa.

Ainut oma valituksen aihe oli että jättilaistaistelutrailerin perusteella odotin että peliä olisi viety laajempaan suuntaan. Eli traileri kasasi liikaa odotusta, mutta jos sen jättää huomiotta, kokemus oli positiivinen.

Ei tullut yhtään bugia vastaan, ehkä 3 kertaa tuli joku sekunnin jäätyminen/stutter, mutta muuten pyöri todella sujuvasti.
 
Viimeksi muokattu:
Onpas aikamoinen kokemus

Tämähän on siis 50% grafiikkademo ja 50% QuickTime eventtien kokoelma.

Jos vihaat pelien huume/hulluusjaksoja niin skippaa välittömästi, ikinä en ole näin paljoa ryömintää, ähinää, raahustusta, no-skip cutscenejä ja epämääräisiä kontrolleja kohdannut. Päähenkilö lähtee eeppiselle kostoretkelle mutta kunto on sitä luokkaa että hyvä jos 10m pystyy suoraan kävelemään ähkimättä kuin kuoleva.

Death Stranding ehkä lähimpänä mutta vielä epämääräisempi mikä on jo saavutus, olisin voinut vannoa että Kojiman tuotos.

Hienon näköinen mutta siihen se jääkin, vaikea tätä on peliksi kutsua. Ei omaan makuun
 
Tykkäsin enemmän kuin ensimmäisestä osasta. Huikean hyvän näköinen ja animaatiot huippuluokkaa. Monesti jäin vain ihailemaan maisemia. Taistelut olivat aika yksinkertaisia qte:tä ja suuri osa ajasta käveltiin ja kuunneltiin pään sisäisiä ääniä. Rannikkoalue oli upein ja HDR parasta mitä peleissä tullut vastaan. Luolastossa könyämiset olivat rasittavin osuus, mutta sitä ei ollut onneksi kovin paljoa. Ottaisin ennemmin interaktiivisena tarinana kuin varsinaisena pelinä.
 
Tulipahan tämä pelattua läpi ja kokonaisuudessaan tykkäsin, kuten myös edeltäjästä. Toki juuri tämän tyyppiset pelit uppoaa itselleni aivan täysin, mutta kaikille ei tietenkään. Enemmän "aivot narikkaan kokemus" kuin jäätävää keskittymistä vaativaa gameplaytä sisältävä peli. Audiovisuaalisella puolella varmaankin parasta mitä markkinoilta löytyy. Pelattavuus itsessään varsin yksinkertainen, mutta se oli odotettavissa eikä vaikuttanut minun kokemukseen. Ehkä snadisti pidempi peli olisi voinut olla, mutta laatu > määrä jne.
Puoliksi islantilaisena ja siellä aikaisemmin asuneena myös iso plussa miljöölle :)
 
Tykkäsin ekasta osasta mutta pidin tästä vielä enemmän. Aivan loistava yksinpelikokemus. Tälläisiä pitäisi tulla useammankin. Todella hyvää vaihtelua nykyisin jatkuville avoimenmaailman peleille tai service moninpeleille (sekä myös ajopeleille joita erityisesti kulutan).
 
V2.fi | Senua's Saga: Hellblade II sai pienen mutta hyödyllisen päivityksen

"Viime viikolla ilmestynyt Senua’s Saga: Hellblade II sai ensimmäisen päivityksensä. Päivitys 1.0.5.0 on pieni, mutta varsin hyödyllinen ja se sisältää parikymmentä erilaista korjausta isoihin ja pienempiin ongelmiin.

Yksi tärkeimmistä on se, että "New Story"-painike päävalikossa varoittaa nyt edellisen edistymisen pyyhkiytymisestä. Aikaisemmin varoitusta ei ollut, mikä on voinut aiheuttaa yllätyksiä toista pelikierrosta aloittaneille. Korjauksia ovat saaneet muun muassa myös suurimman tekstikoon asettelu, taistelujen ja kasvojen animaatiot, lokalisointi, tekstitykset ja ääniefektit. Muistivuotoja on paikattu ja FSR3-suorituskykyä korjailtu. Listalta löytyy lisäksi suoristettu ihokarvoitus päähenkilön poskilla. "
 

Statistiikka

Viestiketjuista
258 764
Viestejä
4 495 533
Jäsenet
74 288
Uusin jäsen
Luopari

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom