Ei ole tosiaan mikään tilaus mennyt eläessäni näin vituiksi kuin tämä, pakkohan tästä on muistoksi pieni vuodatus runoiltava.
Jatkuva plörinä Sennheiserin lyömättömyydestä, asiakaspalvelusta ja yleisesti hyvästä laadusta on mielestäni vitsikäs. Kuulokkeiden hinta alennuksessa ihan järkevä kun miettii kuulokkeiden yleistä hintatasoa. Äänenlaatu oli hyvä, muttei mitenkään suuria tunteita nostattava. 200€ MSRP:llä en ikimaailmassa ostaisi, luulisi saavan parempaakin samalla rahalla. Nopeaan toimitukseen tosiaan loppuivat hyvät uutiset.
”Sennheiser refurbished products are returned products with only minor cosmetic imperfections. The products have undergone rigorous testing that ensures our high standards of function and quality are adhered to.” Tämä toteamus oli todellinen huumoripläjäys, jonka puolesta kyseinen yhtiö ilmeisesti vannoo.
Myyntipakkaus oli saanut kovan tällin, mutta mitä minä sillä. Kuulokkeet itse ulkoisesti näyttivät uusilta, mutta olivat toiselta puolelta valmiiksi sökönä, fyysisesti.
Mitään testaamista tai korkeita standardeja ei siis ole olemassakaan, korkeintaan markkinointitiimin mielikuvitelmissa. En ole audiofiili, mutta huomasin vian ehkä noin puolen tunnin sisällä. Jos näitä kamppeita rigorousisesti testailee palkan juostessa, niin luulisi tajuavan vian vähemmässäkin ajassa.
Rekisteröinkin palautuksen samana iltana kuin noudin kupit Postin toimipisteestä. Postikulut jouduin maksamaan itse.
15 päivää seilasi paketti Postin hyvässä huovassa, koska osoitetta eivät meinanneet mitenkään löytää. Palautusohjeiden osoitetiedot eivät Google Mapsinkaan mukaan johda juuri mihinkään, nettisivuja ei ole ja puhelinnumerokin on yleinen yhtiön palvelunumero mihin lie toiseen valtioon. (Kyseessä on joku välikäsi, joka lähettää romun Saksaan korjattavaksi.) Kysyin Sennheiserilta ovatko tiedot varmasti oikein, kaikki oli heidän mukaansa oikein.
Yhteydenoton jälkeen Posti löysi viikon päästä perille.
Pyysin Sennheiserin asiakaspalvelusta pidennystä palautusajalle sekä maksun suorittamiselle, tähän tuli viikon päästä vastaus että "palautus on hyväksytty". Sitä viestiä sitten seurasikin toinen maili, jossa sanottiin että unohda aiempi ja palataan astiaan. Myöhemmin taas lasku, mutta se oli ilmeisesti automatisoitu ja kuitenkin poistettu, koska linkki valitti ei-oota.
Nyt kaksi viikkoa odoteltu taas, mitään ei näy eikä kuulu. Huh, huh ja vielä kerran huh. Ei enää ikinä Sennhaisuleita.
Jos vielä tulevat takaisin, takavarikoin kuulokkeet vaivanpalkaksi ja väitän jonkun pihistäneen ne nimissäni (videopelissä). Olen oman itseni asiakaspalvelija.
E: Tänään, 20.10. tuli (taas) automatisoitu viesti että palautus on hyväksytty, vaikkei näin olisi pitänyt käydä. Tulipahan tämäkin pelleily päätökseen.