On tullut aika päivittää ensimmäistä kertaa läppäristä pöytäkoneeseen. Minulla ei ole juurikaan käryä mitä pitää ottaa huomioon, joten tarvitsisin apua. Olisi hyvä, jos komponentteja ei pitäisi kovin äkkiä olla päivittelemässä.
Budjetti?: n. 1000 € + lisäksi näyttö
Kuuluuko käyttöjärjestelmä budjettiin?: Ei
Haluatko koneen valmiiksi kasattuna?: En
Haluatko koneen käyttöjärjestelmä/ajurit valmiiksi asennettuna?: En
Ylikellotatko prosessoria?: En
Kotelon koko: ATX
Onko tietokoneen hiljaisuudella väliä?: Ei kovin paljoa
Onko Saksasta/ulkomailta tilaaminen mahdollista?: Mielellään Suomesta
Haluatko koneeseen SSD:n?: Kyllä
Koneen käyttötarkoitus: Pelaaminen, Mathematicalla/Matlabilla/Pythonilla koodaus
Onko joitain komponetteja jo valmiiksi?: Ei mitään
Muuta: Alla olevan mukaisen setin olen jo katsellut ostoskoriin. Western Digitalin kovalevyn vaihtamista mietin Seagateen vastaavaan paremman saatavuuden vuoksi, mutta tuntuu, että osa lynkkaa Seagaten ihan surkeaksi merkiksi ja vähän pienempi joukko sanoo ettei mitään vikaa. Aikalailla kipurajoilla mennään jo tällä hetkellä. Onkohan ihan toimiva setti ja uskaltaako vaihtaa kovalevyn merkkiä? Kaapeleitakaan ei ilmeisesti tarvitse erikseen tilailla?
Budjetti?: n. 1000 € + lisäksi näyttö
Kuuluuko käyttöjärjestelmä budjettiin?: Ei
Haluatko koneen valmiiksi kasattuna?: En
Haluatko koneen käyttöjärjestelmä/ajurit valmiiksi asennettuna?: En
Ylikellotatko prosessoria?: En
Kotelon koko: ATX
Onko tietokoneen hiljaisuudella väliä?: Ei kovin paljoa
Onko Saksasta/ulkomailta tilaaminen mahdollista?: Mielellään Suomesta
Haluatko koneeseen SSD:n?: Kyllä
Koneen käyttötarkoitus: Pelaaminen, Mathematicalla/Matlabilla/Pythonilla koodaus
Onko joitain komponetteja jo valmiiksi?: Ei mitään
Muuta: Alla olevan mukaisen setin olen jo katsellut ostoskoriin. Western Digitalin kovalevyn vaihtamista mietin Seagateen vastaavaan paremman saatavuuden vuoksi, mutta tuntuu, että osa lynkkaa Seagaten ihan surkeaksi merkiksi ja vähän pienempi joukko sanoo ettei mitään vikaa. Aikalailla kipurajoilla mennään jo tällä hetkellä. Onkohan ihan toimiva setti ja uskaltaako vaihtaa kovalevyn merkkiä? Kaapeleitakaan ei ilmeisesti tarvitse erikseen tilailla?