Seagaten takuuvaihto

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Lucki
  • Aloitettu Aloitettu
Omistan Seagaten 14TB kiintolevyn, jossa on CrystalDiskInfon mukaan uudelleensijoitusta odottavia sektoreita ja korjauskelvottomia sektoreita. Olen ostanut levyn käytettynä, eikä kuittia ole. Sarjanumeron perusteella takuuta on kuitenkin jäljellä 18.12.2026 asti.

Onko kenelläkään kokemusta Seagaten takuuvaihtoprosessista? Täytin eilen RMA-hakemuksen ja sain ohjeet levyn lähettämiseen Alankomaihin, mutta hommassa on yksi mutka. Minkäänlaisia yhteystietoja (puhelinnumero ja sähköpostiosoite) ei tullut, joten en pysty lähettämään levyä seurattavana pakettina (jos olen ymmärtänyt oikein). Onko joku lähettänyt Seagatelle levyä takuuvaihtoon ja osaisi neuvoa, miten postitus tulisi hoitaa? Kulut joutuu ilmeisesti maksamaan ainakin itse.

Toivottavasti joku osaa neuvoa asiassa. Kiitos!

UPS:llä olen itse lähettänyt. Sähköpostina ilmeisesti käytin omaani ja puhelinnumeroksi muistaakseni googletin jonkun Seagaten tukinumeron.

Lainaan tässä nyt ketjua paremmin soveltuvan puutteessa.

Seagate Barracuda 4tb HDD, takuuta n. 5kk jäljellä. Levy alkoi viime syksynä varoitella reallocated sectors -luvun noususta. HD Sentinelin health romahti nopeasti, nyt jäljellä 9% ja reallocated sectors -määrä 2144. Joskin nyt levy on ollut 2vk päivittäin käytössä, rapistumatta enempää diagnostiikan perusteella.

Seagaten oma SeaTools softa ei levystä herjaa, pikatesti menee läpi. Mutta onhan tuo levy tiensä päässä, vaikka sinänsä ihan OK toimiikin yhä.

Ei ole aiemmin kokemusta vastaavasta, olen tässä odotellut levyn lopullista tuhoa, mutta kun on jo kuukausia kestänyt, niin voihan tuo kestää takuuaikansa. Heinäkuuhun.

Kysynkin siis fiksummilta: riittääkö nuo SMART-arvojen romahdus ja 2144 kelvetonta sektoria RMA:n läpimenoon? Huvikseen ei huvita tuota pökälettä mihinkään lähettää jos se tulee bumerangina takaisin.

Lainaan tässä nyt ketjua paremmin soveltuvan puutteessa.

Seagate Barracuda 4tb HDD, takuuta n. 5kk jäljellä. Levy alkoi viime syksynä varoitella reallocated sectors -luvun noususta. HD Sentinelin health romahti nopeasti, nyt jäljellä 9% ja reallocated sectors -määrä 2144. Joskin nyt levy on ollut 2vk päivittäin käytössä, rapistumatta enempää diagnostiikan perusteella.

Seagaten oma SeaTools softa ei levystä herjaa, pikatesti menee läpi. Mutta onhan tuo levy tiensä päässä, vaikka sinänsä ihan OK toimiikin yhä.

Ei ole aiemmin kokemusta vastaavasta, olen tässä odotellut levyn lopullista tuhoa, mutta kun on jo kuukausia kestänyt, niin voihan tuo kestää takuuaikansa. Heinäkuuhun.

Kysynkin siis fiksummilta: riittääkö nuo SMART-arvojen romahdus ja 2144 kelvetonta sektoria RMA:n läpimenoon? Huvikseen ei huvita tuota pökälettä mihinkään lähettää jos se tulee bumerangina takaisin.
Selvästihän viallinen tuo levy tosiaan on. Ainakin omalle levylleni näytti tuo Seagaten SeaTools myös vihreää, mutta meni silti takuuvaihdossa läpi. Kannattaa vain ottaa noista SMART-tiedoista kuvat ennen levyn lähettämistä, jotta tarvittaessa pystyy niillä osoittamaan levyn viallisuuden. Omassa tapauksessani tosin riitti vain levyn lähettäminen Seagatalle, jonka jälkeen sain uuden tilalle ilman ylimääräisten selvitysten tekemistä.

Statistiikka

Viestiketjuista
301 174
Jäsenet
81 906
Uusin jäsen
KaV

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom