Ei välttis kannata paskaa tehdasta purkaa, eti parempi uusi alue paremmilla nodeilla ja jätä vanha tehdas puksuttaan vaikka sink:iin tavaraa, tai ota powereista pois. ja pistä ne arvokkaammat sinne isoon varastoon talteen ja poimii tarpeen tullen.
purin ite starter factoryn, kun oli impure nodeja, mutta seuraava satelliittitehdas oli aikomus uusia tai purkaa, mutta jäi pelin loppuun asti, no siinä oli normal sam, joka oli käytössä ihan loppuun asti
Viikonloppuna tuli taas vähän haahuiltua tehtaalla. Joutuupi ehkä myöntämään että noi perustukset kyllä helpottaa tekemistä ihan helvetisti. Bluuprintit on kanssa aika kivoja, ei ittellä riittäis kyky tehä tollasia kompakteja printtejä.
Laitetaahan nyt muutama napsukin viikonlopun väsäilyistä.
Biofuel setuppi. Puut ja lehdet pönttöön ja automaatio hoitaa loput.
Automaation ydin. Muutama purkki ja ohjelmotava splitteri.
Polttolinjasto.
Pirun hyvin tää vie mukanaan kyl taas. Virtaa pitäis alkaa puuhastelemaan lisää, siinä olis seuraava homma. Putki tehtaalle tosin pitää tuua lisää malmia ennen ku alottaa virran lisäily projektin.
Pääsin phase 4:n lävitse ja nyt on melkein jokainen kohta tier 9:ltäkin suoritettu ja enää oikeastaan avaruushissin phase 5 osat jäljellä. Aloin suunnittelemaan ja rakentamaan ydinvoimaloita. Alumiinitehtaan toteutus oli jo melko töisevä, mutta uraanin jalostus ja jätteen hävitys osoittautui vielä mutkikkaammaksi. Edelleenkin on tuo jätteen hävitys työn alla kun vaatii lisäkomponenttien kuljettamista ydinvoimala-alueelle.
Sähköntuotannon kannalta on kyllä kannattavaa rakentaa noita ydinvoimaloita, kun avaruushissin osien valmistus tuntuu vievän aika paljon virtaa. Oma "pääbase" alkaa olemaan niin sekaisin eri tuotantolinjoista ja kuljettimista että tekisi mieli purkaa koko paikka ja rakentaa se uudestaan johonkin muualle. Ehkä se on sitten sitä omaa loppupelin tekemistä kun voi avaruushissin osien sijasta keskittyä tekemään tuotantolinjoista hienoja tehtaita. Pitää varmaan myös koittaa saada niitä ficsit lippuja tehtyä sen verran että saa awesome shopista lunastettua kaikki palkinnot.
Aikanaan Minecraftin ultra-autisti tekkimodeja pelanneena olin vähän pettynyt siihen miten simppeliä ydinvoima tässä pelissä oli. Kovin tylsää oli myös, että mitään vaaraa niistä reaktoreista ei oikeastaan ollut, vaan homma toimi aika pitkälti "rakenna kerran ja unohda" - periaatteella.
Kannattaa suoraan rakentaa reilusti niitä reaktoreita, koska työläin osuus on yleensä se raaka-aineiden paikalle roudaus ja logistiikkaketjun pystytys. Sanoisin, että joku 9-12 reaktoria on sellainen, että niistä riittää virtaa jo aika isoihinkin t9 tehtaisiin ja vikan vaiheen avaruushissiosiin kohtuullisessa aikaikkunassa. Yhdestä t3 minerista saa helposti tarvittavan määrän uraania sen kokoisen voimalan pyörittämiseen.
Jäte kannattaa tosiaan vaan sinkata plutonium rodien kautta. 1.0 pätsissä tuli mahdollisuus jatkojalostaa ne rodit jätteettömäksi superpolttoaineeksi, mutta se ei ole millään laskukaavalla kannattavaa jäkyttävän kovien materiaalivaatimusten takia.
Kannattaa hajauttaa hommaa maantieteellisesti ettei säteilyfilttereitä tarvitse käyttää ihan holtittomia määriä. Meillä uraanicellien tuotanto tapahtui off-site ja niitä lennätettiin droneilla sitten voimala-alueelle, jossa niistä tehtiin polttoainetta. Kaikki muu materiaali tuli sitten paikalle yhdellä junalla, jossa osa oli sekatavaravaunuja jotka sitten vaan smart splitterillä eroteltiin voimalalla. Jätteenkäsittelyssä tarvittavat kaasut tuli paketoituna, koska silloin ne sai näppärästi yhdellä sekavaunulla tuotua.
Muutenkin sille ydinvoimala-alueelle kannattaa ottaa REILUSTI tilaa.
Kannattaa tutkia wikistä vaihtoehtoreseptejä, osa niistä oli ainakin meidän tuotantolinjojen kannalta todella paljon helpompia kuin toiset
Kannattaa rakentaa ISO välivarasto ydinjätteelle ennen jätteenkäsittelyvaihetta, koska saattaa kestää hetki että saat jätteenhävityksen balansoitua ja et halua, että ydinvoimalat sammuvat kertyvän jätteen takia, koska myös jätteenkäsittely tarvitsee hiukkaskiihdyttimien ja blenderien takia kohtuullisen paljon virtaa
Kannattaa laittaa voimaloiden vesipumput omaan sähköverkkoon, joka on priority switchin takana. Näin pystyt tarvittaessa etänä sammuttamaan koko ydinvoimalan katkaisemalla vedensyötön.
Piti itsekin ottaa ja alkaa pelaamaan 1.0 kunniaksi uusiksi. Aikoinaan early accessin julkaisussa tuli peli ostettua ja pikajuostua silloinen tekkipuu maaliin ja homma loppui odotetusti vähän kesken.
Nyt tuli aloiteltua vallan rennolla otteella minimoiden kaikki turhanpäiväinen optimointi alussa. Mukavasti hurahtaa 2h, kun alkaa hieman rakennella hiilivoimalaa tai terästehtaita tulille. Aiemmasta pelikokemuksesta sentäs tulee sen verran hyödynnettyä oppeja, että kaikki rakennetaan perustusten päälle ja ylöspäin tulee skaalattua melko nopealla tahdilla, jotta ihan perusbulkkituotanto ei söisi koko karttaa allensa Hitaasti tulee edettyä teknologiapuussa eteenpäin mutta se on ehkäpä vain positiivinen asia.
Eka valmiiksi rakenetu tehas 1.0ssa, Iron plate tekee 2750 minuutissa ja sähkölaitos.
Muutama Refineri ja Blenderi piti Somersloopeilla virittä, En oo enää yhtään varmaa, että alkaisko ollenkaan Ytinvoimalan kanssa touhumaan. On se Rocket Fuel aikaa hyvä tavara. Se ku käyttäytyy kuin gaasu, joten ei tarvi ees headliftin kanssa säätä. Eli 8 kerrosta, jokaisella 100 täysin 250% kellotettuja generatoreita. Ylin kerros ei viellä täysillä oo mukaan, kestaa hetkeen kun kaikki putket ovat kunnolla täynnä tavara, joten hiemän lisääkin noihin lukuihin. Ja mikäli tulee kauhea lisatarve tuleivasuuessa, nii on aikaa helppo saaha lisä noilla uusilla power boostereilla. Viellä pitäis tehä nätiks koko laitos,
Eka valmiiksi rakenetu tehas 1.0ssa, Iron plate tekee 2750 minuutissa ja sähkölaitos.
Muutama Refineri ja Blenderi piti Somersloopeilla virittä, En oo enää yhtään varmaa, että alkaisko ollenkaan Ytinvoimalan kanssa touhumaan. On se Rocket Fuel aikaa hyvä tavara. Se ku käyttäytyy kuin gaasu, joten ei tarvi ees headliftin kanssa säätä. Eli 8 kerrosta, jokaisella 100 täysin 250% kellotettuja generatoreita. Ylin kerros ei viellä täysillä oo mukaan, kestaa hetkeen kun kaikki putket ovat kunnolla täynnä tavara, joten hiemän lisääkin noihin lukuihin. Ja mikäli tulee kauhea lisatarve tuleivasuuessa, nii on aikaa helppo saaha lisä noilla uusilla power boostereilla. Viellä pitäis tehä nätiks koko laitos,
Siis 8 kerrosta ja jokasessa kerroksessa 100kpl 250% kellityksellä hyrräävää generaattori. Huh, aika setti Paljos yks generaattori haukkaa raketti kaasua per minuutti?
On omat rakennelmat aika paljon pienempiä, mutta kait ne tosta alkaa isonemaan pikku hiljaa.
Siis 8 kerrosta ja jokasessa kerroksessa 100kpl 250% kellityksellä hyrräävää generaattori. Huh, aika setti Paljos yks generaattori haukkaa raketti kaasua per minuutti?
On omat rakennelmat aika paljon pienempiä, mutta kait ne tosta alkaa isonemaan pikku hiljaa.
Täytyypi alkaa näpertelemään ittekin raketti fuel poweria. Vaikuttaa hyvältä toi kun ei tarvii miettiä liftiä, niin voi rakenella ylöspäin suht helposteen.
Itsellä vielä alle 100 tuntia pelattu, mutta hauska peli ollut kyllä tähän asti. Alkuun oli ihan kamala sillisalaatti tehdas, mutta aloin nyt tekemään tälläistä "bus" tyyppistä ratkaisua että pääsee pelin läpi.
Pitää sitten läpipeluun jälkeen koittaa alkaa tehdä hienompia tehtaita yms
Olen pelannut geforce now:lla ja pyörii kyllä tosi nätisti, kerran peli kaatui ja meni parin tunnin työ hukkaan kun ilmeisesti tuo Geforce Now tallentaa sen savegamen vasta kun pelin quittaa "nätisti".
Silloin kyllä vitutti ja tuli hetken tauko peliin.
Muutama Refineri ja Blenderi piti Somersloopeilla virittä, En oo enää yhtään varmaa, että alkaisko ollenkaan Ytinvoimalan kanssa touhumaan. On se Rocket Fuel aikaa hyvä tavara. Se ku käyttäytyy kuin gaasu, joten ei tarvi ees headliftin kanssa säätä. Eli 8 kerrosta, jokaisella 100 täysin 250% kellotettuja generatoreita. Ylin kerros ei viellä täysillä oo mukaan, kestaa hetkeen kun kaikki putket ovat kunnolla täynnä tavara, joten hiemän lisääkin noihin lukuihin. Ja mikäli tulee kauhea lisatarve tuleivasuuessa, nii on aikaa helppo saaha lisä noilla uusilla power boostereilla. Viellä pitäis tehä nätiks koko laitos,
Olin ydinvoimalan perustuksia jo rakentamassa, mutta nyt päätinkin palata öljylähteille tekemään rocket fuel laajennusta.
Tämmöstä settii yhteen pure nodeen. Ajattelin droneja varten osan paketoida, mutta kuinkahan paljon ne kuluttaa tota.
Työkalu on Satisfactory Modeler löytyy Steamistä.
Olin ydinvoimalan perustuksia jo rakentamassa, mutta nyt päätinkin palata öljylähteille tekemään rocket fuel laajennusta.
Tämmöstä settii yhteen pure nodeen. Ajattelin droneja varten osan paketoida, mutta kuinkahan paljon ne kuluttaa tota.
Työkalu on Satisfactory Modeler löytyy Steamistä.
Tätä työkalua yrittin kokeilla, lataasin, mutta se ei sitten aukea, ei sitten millään. Hetken ruksutta ja sitten hiljaisuus. Kai se on vaan jatkettava Satisfactory Calculatorin kanssa.
On tämä vaan ihan mahottoman koukuttava peli. Viimeksi olen tätä pelannut kesällä 2021, tuolloin muistaakseni peli jäi kutakuinkin siihen, että sain rakenneltua rautatiet ja petroolivoimalat, ja seuraavaksi olisi pitänyt ruveta rakentamaan drone-viritelmiä, mutta siihen lopahti kiinnostus, 105h ehti tulla mittariin.
Noh, nyt sitten on todella nopeasti kertynyt 35h, ja sain hiljattain avattua öljyn. Parhaillaan olen järjestämässä basea uudelleen. Päätin lopulta purkaa kokonaan alkuun rakennetun tuotannon, se vähän kirpaisi, sillä oli rakentanut myös kerroksiin. Haluan kuitenkin saada baseen kunnolla tilaa. Yritän virittää bus-tyyppisen materiaaliratkaisun, tällainen oli edellisellä kerrallakin, toimi kohtalaisesti, vaikka lopulta siitä tuli melkoinen spagetti kun matskuja on niin montaa sorttia. Lisäksi haluan leveät kulkuväylät, että pääsen vaikka autolla ajeleen basessa, jahka saan sen auki (kristalli on vielä keräämättä). Tästä syystä alkuperäinen tehdas veke, ja toivottavasti tila ei mene tukkoon, pitää muistaa jättää myös niille hyperloopeille tilaa. Ja muutenkin ideana on rakentaa tuotantoa basen ulkopuolelle, aina kun se on järkevää, esim sulattamot tehdään selvästi basen ulkopuolelle, ja myös perustavara, jonka määrä vähenee kontruktorissa, tehdään basen ulkopuolella, ja vain valmiit rojut pusketaan busiin.
Peliin on tullut jonkin verran lisää sitten edellisen kerran, esim toivomani blueprint-viritelmä on kyllä erittäin tervetullut. Lisäksi tuntuu että tavarahissit on jotenkin järkevämpiä kuin aiemmin, ainakin niiden asettaminen tuntuu helpommalta. Jahka saan aseteltua tuotannon uuteen järjestykseen, seuraava isompi projekti on lähteä hakemaan sitä öljyä, eli pitää vetää tolkuttoman pitkä tuplaputki. Sen jälkeen tarvisi kristallia, ehkä siihen pitää sitten laittaa juna.
Vielä ei ole tullut juurikaan samoiltua ympäriinsä, yllättävän paljon saanut unlokattua kamoja vaikka ole pyörinyt ainoastaan suht lähellä. Tää peli on kyllä aivan mahtava. Ainut huono puoli että näyttää tulevan uniin asti kun rakennussuunnitelmia pyörittää päässä
Tätä työkalua yrittin kokeilla, lataasin, mutta se ei sitten aukea, ei sitten millään. Hetken ruksutta ja sitten hiljaisuus. Kai se on vaan jatkettava Satisfactory Calculatorin kanssa.
Harmin paikka. Koitin katsoa oliko muilla samaa ongelmaa, mut ei löytyny apua.
Minulle tuli pieni takaisku rakennellessa juna pysäkkiä. Olin suunnannunnanu perustukset beamin avulla (freeform mode) ja nyt rakennukset ja blueprintit ei istu samaan kulmaa.
Harmin paikka. Koitin katsoa oliko muilla samaa ongelmaa, mut ei löytyny apua.
Minulle tuli pieni takaisku rakennellessa juna pysäkkiä. Olin suunnannunnanu perustukset beamin avulla (freeform mode) ja nyt rakennukset ja blueprintit ei istu samaan kulmaa.
Tässä pelissä tosiaan meinaa puskea suoraan-ja-järjestykseen -ocd aika vahvasti. Olen yrittänyt rakentaa niin, että tehdaskompleksi olisi edes paikoin orgaaninen, sitä vois olla kivempi katella. Mutta hankalaa näyttää olevan, juuri hetki sitten purin isot alueet foundationia, kun main base laajeni yhteen sateliittiin kiinni, ja alkoi nykimään kun ne oli eri kulmassa
Nyt on tämä kolmas peli edennyt siihen pisteeseen, että pakko alkaa värkkään alumiinia. Pääosin kaikki muu on väkerrettynä, joten ei auta muu kuin vihdoin lähteä tutkimusmatkaileen. Sinänsä mielenkiinoista, että pelikelloon on kertynyt jo yli 80h, edellisen kerran into lopulta lopahti kun olin saanut alumiinia hankittua ja dronet juuri avattua, joten tästä kun katsoo, niin melkeinpä yhtä kauan näyttäisi kestävän, että pääsen samaan vaiheeseen, vaikka nyt osaa rakentaa huomattavasti fiksummin. Toisaalta nykyisestä tehtaasta on huomattavasti helpompi skaalata ylöspäin ainakin jonkin matkaa, latomalla blueprint-tehtaita päällekäin.
Kävin jo vähän tetsaamassa bauksiittisuonien luona, ja huomasin että mosut ovat pahempia kuin early accessissa muutama vuosi sitten. Ja isoja hämppyjä pyörii aika paljon, visto elukka kerta kaikkiaan. Vähän jo piirtelin mielessä miten tuota lähtisi järjestämään, ja eihän tässä auttanut kun kaivaa Excel avuksi, sen verran mutkikas prosessi luvassa. Ajattelin, että yritän tehdä tuotannon alumiiniharkkoihin asti kaukana basesta, ja muutoin homma näyttäisi varsin sukkelalta, kvartsia ja vettä on sopivassa paikassa saatavilla, mutta hiili purtale on hemmetin kaukana. En haluaisi kuitenkaan tuoda raaka-aineita baseen, joten pitänee nyt miettiä miten saan hiilen roudattua sopivaan paikkaan. Etäisyyden takia juna voisi olla sopiva, mutta maasto vaikuttaa erittäin huonolta siihen.
On tämä kyllä ihan mahottoman hauska peli. Jostain syystä parhaat pelit tahtoo omalla kohdalla olla semmoisia, että niitä tulee pelattua se yksi, kaksi tai kolme kertaa
Alkuperäinen base näkyy tässä keskellä, hieman oikealla. Ympäristö on tosiaan raivattu niin että pystyy hengittämään.
Tuotantoa rakennettu sopivan matkan päähän basesta, lähemmäs materiaalilähteitä
Nyt on tämä kolmas peli edennyt siihen pisteeseen, että pakko alkaa värkkään alumiinia. Pääosin kaikki muu on väkerrettynä, joten ei auta muu kuin vihdoin lähteä tutkimusmatkaileen. Sinänsä mielenkiinoista, että pelikelloon on kertynyt jo yli 80h, edellisen kerran into lopulta lopahti kun olin saanut alumiinia hankittua ja dronet juuri avattua, joten tästä kun katsoo, niin melkeinpä yhtä kauan näyttäisi kestävän, että pääsen samaan vaiheeseen, vaikka nyt osaa rakentaa huomattavasti fiksummin. Toisaalta nykyisestä tehtaasta on huomattavasti helpompi skaalata ylöspäin ainakin jonkin matkaa, latomalla blueprint-tehtaita päällekäin.
Kävin jo vähän tetsaamassa bauksiittisuonien luona, ja huomasin että mosut ovat pahempia kuin early accessissa muutama vuosi sitten. Ja isoja hämppyjä pyörii aika paljon, visto elukka kerta kaikkiaan. Vähän jo piirtelin mielessä miten tuota lähtisi järjestämään, ja eihän tässä auttanut kun kaivaa Excel avuksi, sen verran mutkikas prosessi luvassa. Ajattelin, että yritän tehdä tuotannon alumiiniharkkoihin asti kaukana basesta, ja muutoin homma näyttäisi varsin sukkelalta, kvartsia ja vettä on sopivassa paikassa saatavilla, mutta hiili purtale on hemmetin kaukana. En haluaisi kuitenkaan tuoda raaka-aineita baseen, joten pitänee nyt miettiä miten saan hiilen roudattua sopivaan paikkaan. Etäisyyden takia juna voisi olla sopiva, mutta maasto vaikuttaa erittäin huonolta siihen.
On tämä kyllä ihan mahottoman hauska peli. Jostain syystä parhaat pelit tahtoo omalla kohdalla olla semmoisia, että niitä tulee pelattua se yksi, kaksi tai kolme kertaa
Alkuperäinen base näkyy tässä keskellä, hieman oikealla. Ympäristö on tosiaan raivattu niin että pystyy hengittämään.
Tuotantoa rakennettu sopivan matkan päähän basesta, lähemmäs materiaalilähteitä
Tein ite ekalla pelikerralla sen bauksiitti/alumiiniharkkotehtaan kauas pääbasesta, mutta se alumiini on vähän monimutkaisempi niin meni klonkkuun helposti, kun en sitä vedenkiertoa tajunnut kunnolla. Ja lopussa tuli alt recipeja ja sen ylim. veden yms tavaran opin pistään sink:iin.
Vedin sitten vaan pitkän conveyor beltin ja hiili oli vähän kauempana niin vedin useamman eri conveyor beltin pääbaseen ja vedet sieltä, kunnes tajusin säätää ne arvot ihan decimaaleiksi ja ei menny tukkoon enää. Maasto oli hankalaa ja en vielä ollut ymmärtänyt kunnolla miten junaa olisi paras käyttää. Dronet on huonoja massatavaralle.
Avasin myöhemmin toisen pure bauxiten ja ne tuntui riittävän hyvin loppuun asti, siihen mennessä olin jo ymmärtänyt paremmin conveyor dividerit ja oli jo paremmat beltit käytössä
Paikka oli siellä etelässä missä on muutama pure oil node, paikka tuli aika täyteen ja levisi, mutta se oli basena loppuun asti, ja avaruushissin tein sinne myös lopussa. Laajensin ylöspäin, kun sivutila loppu.
Toisen pelikerran ajattelin aloitella ihan eri paikasta, mutta vielä toistaiseksi muut pelit vieneet mennessään.
Joo nesteen kierrätys menee helposti tukkoon tarkkaan lasketuilla luvuillakin, mutta sopivalla putkituksella saa toimivan. Mulla on toiminu kun laittaa 4-tie liitoksen kyljelleen, ylös pumppu vesi ja alas kierrätettävä vesi. Ei ole tarvinnu venttiilejä tai säätöä.
Alumiini laitos perus reseptit käytössä.
Oho tässä menikin putket väärinpäin ja nestettä on kertynyt blenderin sisälle. Rakenteilla olevan ydinvoimalan "Jyrkänne ranta 18" käyttöönotto lykkääntyy taas.
Nyt on värkätty alumiiniharkkotehdas. Hiili kuskataan suht kaukaa kuorma-autolla. Ovat oikeastaan aika näppäriä kuskaamaan kamaa, joka käy samalla polttoaineeksi. Pitkien belttien vetäminen on varsin ankeeta. Aluharkot kuskataan toisella kuorma-autolla juna-asemalle, joka sitten siirtää ne lähemmäs basea. Autolla olisi varmaan voinut ajella baseen asti, mutta halusin viritellä tuon junakuvion. Junien kanssa asemat pitää näköjään älytä laittaa "väärinpäin", niin homma lähtee skulaan.
Alutehtaan nesteenkierto on tosiaan haastava. Pyörittelin excelillä, että kahdesta vesipumpusta pitäisi tulla täsmälleen oikean määrä vettä. Laitoin kuitenkin kolme pumppua, että voisin tarvittaessa lisätä vettä kiertoon, ja idea oli venttiilillä rajata virtaus tasan 240m3 minuutissa. Homma lähti toimimaan ihan ok, mutta kun tuossa tarkastelin lukemia, niin todellakin nyt ymmärrän puheet hankalasta nesteen hallinnasta. Vaikka venttiilissä lukee 240m3 lukemana, niin silti virtausmittari näyttää 241,3m3 Miksikähän näin? Noh, laitoin sitten yhden pumpun pois päältä ja venttiin täysin auki, kaiken järjen mukaan tuon pitäisi olla balanssissa. Ylimääräiset harkot ja silica menee sinkkiin, nesteen kanssa varminta olisi varmaan pukata senkin sinkkiin, mutta se vaatisi jatkuvan toimituksen muovia paikalle. Tieten se nyt onnistuisi kun juna kulkee...
Alumiinitehdas oli kyllä iso hanke, kun piti virittää hiilen kuskaus bauksiitin lähelle, ja harkkojen kuskaus rekalla juna-asemalle, ja tosiaan piti se junakin vielä virittää. Mutta nyt vihdoin tulee alumiiniharkkoa.
En tiiä pelaanko tätä peliä jotenkin väärin, sillä peli tahtoo toistaa samaa rataa, että on massiivinen prokkis, ja kun se on tehty, niin sitten naputellaan monta milestonea jonossa auki. Kun sain alumiinin tehtyä, niin sitten avautui neljä milestonea jonossa, jonka jälkeen aukesi vielä kaksi kun oli vähän vetänyt uutta belttiä tehdasalueella, jotta saatiin kamat manufactoriin. Jotenkin tuntuisi fiksummalta, että nuo milestonet aukeaisi yksi kerrallaan, eikä ryppäässä.
Näköjään avaruushissin alimman tason päälle pääsee, näyttää base jo melko pieneltä
Pelissä on harmillisesti ruvennut esiintymään bugi, jossa hiiren rulla heittää toimimasta. Varsin rasittavaa, en ole keksinyt vielä muuta keinoa kuin käynnistää pelin uudelleen, ALT-rämpytys ei vaikuta auttavan. Lisäksi vähän huolettaa, kun hetki sitten baseen ilmeistyi mosuja, ja basen läheltä löytyi useampi power slug. Heräsi huoli, että onko maailma jotenkin "resetoitunut", eli että power slugeja saa nyt kertätä uudelleen. Toivottavasti näin ei ole, sillä erityisesti liiallisey Mercer Spheret tappaisi haastetta ikävällä tavalla
Juu, eilinen pätsi resettoi ainakin sphearid ja slugid. Itselle ei niin väliä. Itse olen aivan kaiken sloopitanut. Mutta joo, jos on kentta putsattu ka jossain koneiden välissä pilkotta liila pallo...Myös tuo hiiren rullajuttu tais eilen tulla. Aika monella näyttäis olevan ja dupplaus kikan pätsäsivät pois.
Juu, eilinen pätsi resettoi ainakin sphearid ja slugid. Itselle ei niin väliä. Itse olen aivan kaiken sloopitanut. Mutta joo, jos on kentta putsattu ka jossain koneiden välissä pilkotta liila pallo...Myös tuo hiiren rullajuttu tais eilen tulla. Aika monella näyttäis olevan ja dupplaus kikan pätsäsivät pois.
No voi venäjä sentään! Tuo re-spawni pilasi pelini! Perkeleen tunarit
Pittää vissii raakasti pukata kaikki mercer spheret mitä löytyy ilman "koteloaan" silppuriin, ehkä silleen voisin yrittää pelastaa pelin. Ja heittää nyt joku arvio hatusta, että onko mikäkin power-slug jo löydetty aiemmin, mutta on kyllä aika paska moka tämmönen
Edit: itellä siis peli on vasta siinä vaiheessa, että slooppejä yritän löytää vasta alien poweriin, eli ei ole vasta kuin puolentusinaa kasassa. Lisäksi mercer spherejä tarvisi kipeästi lisää, jotta saisi inventoryn sujuvammaksi, joten on moti käydä tukismusmatkailemassa ja yrittää löytää niitä.
On näköjään uuen pätsin puskenut ulos, mikä sitten pitäis olla fixi tuon viimme pätsissä tulleille bugeille, kuten loginerrorit sekä tuo eläimien ja sphearien respawnamisele. Toki toimii saveille mitkä on ennen tuota pätsiä.
On näköjään uuen pätsin puskenut ulos, mikä sitten pitäis olla fixi tuon viimme pätsissä tulleille bugeille, kuten loginerrorit sekä tuo eläimien ja sphearien respawnamisele. Toki toimii saveille mitkä on ennen tuota pätsiä.
Juu, myös kaatuile, joku modi varmaan rikki, vaikka manageri väittä kaiken olevan kunnossa. Ei see mitään, tä on niitä modatun pelin iloja, pitää vaan ootta.
140h pelikellossa, ja sain vihdoin Phase5:n auki. Tuli uutta ihmeteltävää, en aiemmin ollut päässyt näin pitkälle, mutta täytyy sanoa, että nyt ekaa kertaa alkoi tuntumaan pieni turnausväsymys. Pitänee ottaa hieman etäisyyttä ja pikkuhiljaa nysvätä nuita rakennelmia. Aikaisemmista teknologioista on vielä ydinvoima ja akut ottamatta käyttöön, voisi niitä kokeilla seuraavaksi. Akkuja varten matskut ovat niin levällään, että mahdollisesti pitää dronella niitä kuskata, tai toinen vaihtoehto on tuo uusi materiaalikonvertteri, dronen toiminta onkin vähän epäselvää vielä. Myös rakettipolttoainetta voisi tehdä, sekin näyttää hieman monimutkaiselta. Ydinvoimassa taas suljetun kierron virittely näytti vaativan exceliä.
Olin ydinvoimalan perustuksia jo rakentamassa, mutta nyt päätinkin palata öljylähteille tekemään rocket fuel laajennusta.
Tämmöstä settii yhteen pure nodeen. Ajattelin droneja varten osan paketoida, mutta kuinkahan paljon ne kuluttaa tota.
Työkalu on Satisfactory Modeler löytyy Steamistä.
Niin se vaan meni läpi tämä peli. Kelloon kertyi 193h, ja olipas se vaan upea kokemus. Ja sattuipas sopivasti, juuri tänään käynnistyi myös FICSMAS!
Tehdas tuli viriteltyä aika säntillisesti iskuun, ihan viime metreillä ei enää jaksanut säätää, vaan viimeiset tehtaat meni vähän spagettilinjastoilla. Muutoin tuotanto oli kohtalaisen hyvin balanssissa, mutta tietokoneet muodostuivat pullonkaulaksi. Aluksi muovi ei riittänyt, ja tätä pystyi helpottamaan vaihtoehtoisilla resepteillä muille komponenteille, mutta siitä huolimatta lopuksi kompuuttereita olisi tarvinnut ihan tolkuttomasti enemmän. Mutta varsinaisesti missään vaiheessa ei tarvinnut odotella jonkun vaiheen valmistumista, vaan koko tuo 193h on ollut aktiivista rakentelua. Kolme pitkää tutkimusmatkaa tuli heitettyä. Kartta tuli pääosin kuljettua, aika hieno ja jännittävä maailma.
Vaikea ja haikea jättää tuo tehdas taakse, nyt sitä voikin käydä vielä fiilistelemässä joul...FICSMASiin asti, ehkä joka päivä vähän jotain pientä nypläystä. Teleporttivehkeitä en ole tehnyt, ehkä niitä vois testata, vaikka ei oikein ole varsinaista motia enää. Lisäksi plutonium-jätteestä ei ole tullut jatkojalostettua polttoainetta, ehkä sitäkin kuitenkin voisi vielä kokeilla. Ydinlaitosten pullonkaulana on vesijohtojen vetäminen, tässä saisi olla vielä Mk.3 putkisto. Yleisesti ottaen toimivaksi tekniikaksi osoittautui tehdä tuotantolaitteista kaksikerroksinen template: tehdas, jossa on esim neljä smelteriä tai constructoria vierekkän, kahdessa kerroksessa, myös toisen kerroksen päällä katto. Tällaisilla elementeillä on todella nopea rakentaa korkea tehdas suurella kapasiteetilla, koska kerrokset on nopea kytkeä toisiinsa hisseillä, sähköt ulkoseinää pitkin. Assembleresista, manufactoreista ja blenreistä kannattaa vastaavasti tehdä 2x2 elementit.
Lopuksi vielä parit kuvat.
Maisemia:
Viimeisellä unlockilla onnistuin hyppäämään todella korkealle, varmaan oli melko lähellä että tulee noutaja:
Tein Phase 4 varten oman tuotantolaitoksen aavikolle, kun sain tavarat hissiin niin laukasin itseni sen kyydissä avaruuteen. Pääsin ihan Project Assembly:lle saakka. Valitettavasti omat kamppeet jäi niin ylös et ei edes astmapiipujen varassa pysty hakee kun tulee äkki kuolema.
Tein Phase 4 varten oman tuotantolaitoksen aavikolle, kun sain tavarat hissiin niin laukasin itseni sen kyydissä avaruuteen. Pääsin ihan Project Assembly:lle saakka. Valitettavasti omat kamppeet jäi niin ylös et ei edes astmapiipujen varassa pysty hakee kun tulee äkki kuolema.
Vau, empä tiennyt että tuommoinenkin on mahdollista! Miltäs se pelialue näytti sieltä ylhäältä? Lämää alkaa tulla jonkin matkaa avaruushissin yläpuolella.