Satisfactory (PC)

Joo, hirveetä spagettia on kaikki viritelmät koska on niin laiska.Oikeasti pitäisi kyllä paljon enemmän hyödyntää noita blueprinttejä niin rakentaminen ja tarvittaessa uudelleenrakentaminen ei olisi niin vaivalloista.
 
Tuli nyt reilu 10h viikonloppuna pelattua ja yllättävän hyvin puri taas. Tietenkään se suunnitelma että tekis nätin ja toimivan tehtaan jo alusta, niin toiminut. Taas on aikamoista spagettia vedetty sinne sun tänne. :D
Itellä on peliä takana +200h ja en osaa vieläkään tehdä kuten joissakin videoissa näkyy miten porukka panostanu ja nähny vaivaa niihin "tuotantolaitoksiin". Ehkä vois yrittää jossain kohtaa kunhan malttaa käyttää aikaa siihen suunnitteluun eikä siihen että miten saa liukuhihnan menemään paikasta A paikkaan B. Itsellä meinaa olla sellanen ongelma joka kerta että teen aina niin ahtaasti että sinne väliin ei sitten mahdukaan enää mitään vaikka pitäisi pari constructoria saada, tästä kun pääsisi eroon jossain kohtaa nii vois olla jo tyytyväinen :smoke:
 
Ei mulla riitä aivot tekemään sellasia hienoja rakennelmia edes 700h jälkeen. Oon alottanu uuden pelin varmaa sen 10 kertaa tässä vuosien mittaan ja joka kerta se "nyt teen todella hienon ja siistin tehtaan"-ajatus johtaa tähän:

:dead:

image.png
 
Mulla on nyt kaiken kaikkiaan joku 130h pelattu Epicin mukaan normia ja experimentalia yhteensä ja spoilerissa kuva miltä näyttää yleensä aina jo lähössä. Ei tota paljon järkevästi voi laajentaa, niin täytyy nyt saada vähän tieriä auki ja sitten yrittää tehä muualle vähän parempia mestoja, tai sitten vaan lanata toi alotus spagetti. :D
Screenshot20240916-18484700000.png
 
Yritetään viellä kerrä. eli oon lisämäs eka kerta kuvia tähän. Eli nuo on vanhasta savesta, noin 900 tuntia. Ytinvoimala, kierättää Uranium wasten ja upotta plutonium rodeina, joten ei ihan tapissa. Turbofuel voimala on viellä lisaksi, karvan alle 600K MW yhteensä. Sitten Alumiinitehäs, johon kaikki Bauxaite kartalta tulee. Myös Caterium Refinery johon tule ymäri kartta kaikki Caterium. Ja sitten Dune Desertis on Iron torni. Ihan vaan perus iron tarpeita.
Screenshot20240407-10292400000.png
Screenshot20240320-21252600000.png
Screenshot20240316-15315700000.png
Screenshot20240316-15321200000.png
Screenshot20240227-10510800000.png
Screenshot20240227-10494300000.png
Screenshot20240228-23503300000.png
Screenshot20240402-16020400000.png
 
Nyt kun alkuun jälkeen alkaa hiemän suunittella pysyviä laitoksia, nii huomaa miten paljon kaipaa modeja, esm Daisy Chain Everything, helpotta sähkön jakelua, voi vetää piuhan laittesta toiseen ja joka kontaktilla on 10 piuhapaikka. Sekä Infinite spline, voi vetää vaikka kilometrin pituisia konveiereita ja putkia. Seka tietenkin SMART, helpotta vaan yleisesti rakentelua
 
Yli 800h takana suljetusta alphasta asti. Aina aloittanut uuden pelin merkittävien päivitysten yhteydessä, joten en ole ydinvoimaan vielä päässy.

Mun ensimmäinen 1.0 Hard drive tulee olemaan pitkään listalla.
unknown_2024.09.13-23.24_1.png
 
Yli 800h takana suljetusta alphasta asti. Aina aloittanut uuden pelin merkittävien päivitysten yhteydessä, joten en ole ydinvoimaan vielä päässy.

Mun ensimmäinen 1.0 Hard drive tulee olemaan pitkään listalla.
unknown_2024.09.13-23.24_1.png
Jaa tuo, sama oli mullakin joku 4 tai 5, otin toisen sen kummemmin miettimättä, myöhemmin tajusin että jotkut alternativet on parempia kuin toiset.
Olen ite siinä vaiheessa että öljyä tarvii, lähin öljyesiintymä 3km päässä, just siellä mitä en ole lainkaan tutkinut ja joka paikassa tulee räjähtäviä öttiäisiä, sellasia jotka chargee ja putoo kukkulalta yms, pärjää jotenkuten, mutta saa olla jo varuillaan.

Tehtaat on sikinsokin vaikka kuin yrittää "optimoida" niin siansolttua tulee. Hauskaa on rakennella jo vaikka aika pää pyörällä saa jo miettiä.
Samoin opeteltavaa riittää, sain kuitenkin coal power plantit pystyyn ja sähköä riittää toistaiseksi.
Aika hyvä on rakennella sähkölinjaa sitä mukaa kun tutkii sitä tarvii kaikkialla.

Työtä myös riittää kun alkuperäiset minerit päivittäisi, tai vaihtoehtoisesti poistaa ja siirtää impure esiintymästä parempaan.

Sainpas riflen tutkittua, helpottaa kummasti explooraus :) öljyä tulee ja pitää miettiä mihin öljyn jatkojalostamot, toistaiseksi ajattelin tehdä pari satelliittifactorya ja kattoo miten yhdistelee. Dimensional storage on aika huikea apu myös.
Aikaa vie paljon kun aloin tekemään foundationeja muutamaan paikkaan, pari vanhaa coal power plantia saa mennä, tarvii coalit teräksen tekoon.

E: ilmeisesti ei ole haittaa tai myöhemmin kadu, jos tuon foundationin vetää "tyhjän" päälle, eli sinne minne normaalisti jos putoaa, kuolee?
no pitääs kattoa jostain wiki/reddit. Siellä kun on parhaiten tasaista tilaa.
 
Viimeksi muokattu:
Joku bugi? En saa hubia päivitettyä , eli sitä ensimmäistä missä pitää ola 10 rodia.. ne löytyy mutta ne ei aktivoidu siihen että voisi painaa päivitänappia?
 
Joku bugi? En saa hubia päivitettyä , eli sitä ensimmäistä missä pitää ola 10 rodia.. ne löytyy mutta ne ei aktivoidu siihen että voisi painaa päivitänappia?
Ne rodit pitää ”raahata” siihen ruutuun ja sitten painaa nappia.
 
  • Tykkää
Reactions: Vee
Koitin mielestäni sitäkin, pitääpä kokeilla uudestaan jos se ei sattunu kohille. Kiitoss
 
Joku bugi? En saa hubia päivitettyä , eli sitä ensimmäistä missä pitää ola 10 rodia.. ne löytyy mutta ne ei aktivoidu siihen että voisi painaa päivitänappia?
Tai pitää vasen CTRL pohjassa ja samalla klikka sitä mitä haluat siirtä. Se sitten otta juuri sen määrä mitä hubi tai elevatori kaipaa, tai vaihtoehtoisesti siirtä repusta kaiken vaikka varaston, tai mitää mahtuu sinne.
 
Shift + klikkaus ajaa saman asian kuin tuplaklikkaaminen/raahaaminen

Semmoisenkin huomasin jos juoksee eikä jaksa kokoajan pitää shiftiä alhaalla niin voi avata vaikka rakennus valikon Q näppäimellä ja päästää shiftistä irti. Kun rakennus valikon sulkee niin hahmo juoksee vieläkin.
 
Tutkimusmatkailuun oli itselle tosi hyvä tietoo se, että Packaged Liquid Biofuel on omasta mielestä paras polttoaine rakettireppuun. Sillä on pisin lentoaikaa, ei pääsee noin nopea eikä noin äkkiä noin korkealle kun turbofuelilla, mutta kun kerää etanoita, lennon kesto on itselle etusijalla
 
Tommosta löyty kun satisfactoryn redditiä selaili, aika must reddit/wiki tässä pelissä:

Ja Hold shfit to run löytyy optioneista, eli pois niin juoksee koko ajan kun kerran klikkaa shifitä, muutakin paljon sellaista mikä ei tule mieleen
Nämä on kyllä todella hyviä ja tarpeellisia vinkkejä niin uusille kuin vanhoillekin pelaajille. Vaikka olen pelannut tätä peliä vuodesta 2020 asti niin silti olen vasta nyt oppinut paljon pelaamista helpottavia asioita. Esimerkiksi hiiren keskipainikkeen käyttäminen rakentamisessa on nopeuttanut sitä huomattavasti, kun voi vaan osoittaa esinettä/rakennusta mitä haluaa tehdä lisää ja klikata hiiren keskipainiketta. Myös se on mennyt aiemmilla pelikerroilla ohi, että ruudun alareunassa olevaa 1-10 pikavalikkoa voi vaihtaa alt+hiiren rulla komennolla ja sinne saa yhteensä 10 eri pikavalikkoa tehtyä valmiiksi. Kyllähän tuo helpottaa kun voi eri rakennushommiin tehdä omat pikavalintansa valmiiksi.

Aiemmilla pelikerroilla on tullut pelattua maksimissaan siihen asti että on saanut avattua ydinvoimalaan liittyvät asiat ja sitten on aina suurten päivitysten jälkeen aloittanut taas alusta. Nyt olisi mukava sitten kerrankin pelata peli "loppuun" asti.
 
Tutkimusmatkailuun oli itselle tosi hyvä tietoo se, että Packaged Liquid Biofuel on omasta mielestä paras polttoaine rakettireppuun. Sillä on pisin lentoaikaa, ei pääsee noin nopea eikä noin äkkiä noin korkealle kun turbofuelilla, mutta kun kerää etanoita, lennon kesto on itselle etusijalla
Sain avattua rocket fuelin ja se on periaatteessa parempi, nopea, mutta lyhyempi lentoaika. Tosin nyt on noin 15 rocket fuel power plantia joten energiaa tulee jo yli 2x tarpeen, mutta kaippa jossain vaiheessa tulee ydinvoimalat jonnekkin. Enemmänkin vois noita tehdä, mutta pitäs tutkia karttaa vaihteeksi. Redditistä löyty idea tuolle hypertube cannonille, myös blueprint, mutta en oo niitä vielä käyttäny, pitäs sekin opetella nyt.

Pari dronepistettä kokeilin ja aika näppärä liikutella tavaraa, mutta vähän hankalahko asettaa, junat on avattuna ollu jo hetken ja mietin missä vaihessa alkais rakentaan ja korvaan noita conveyor beltejä. Tuo truck station tuntuu vähän turhalta, sitäkin kokeilin, mutta helpompi oli vaan vetää belt rakentajaan ja drone on parempi.

Nyt on tilanteessa että uraania pitäisi etsiä ja alkaa mainaan. oliko tää nyt Phase 4, tuntuu helpohkolta, mutta nuo factoryt on työläitä laitella, joten tehnyt storageen eri osia ja varastoinut ja jossain vaiheessa vaan siirtää rakentavaan laitteeseen storageen vaikkka ja jos löytyy sopiva sauma niin pistää koko tuotantoketjun.

Explorationia pitäs tehä, tarvii hd driveja ettiä alt recipeihin ja mercer spherejä ja power slugeja ihan hitosti, onkohan joku 10-15 hdd löytyny.
Katoin pelin karttaa ja ei varmaan kuin alle 10% kartoitettu.

Pelin starter factory jo purettu ja toisessakin on vaan hiilivoimalat jäänee ja pari iron/copper veiniä + steel varmuudeksi tuottaan perustavaraa, jota aina tarvii.

En oo tehny mitään hienoja viritelmiä, kuin vasta nyt, ihan vaan äkkiä conveyor belt, assembler tai muuta ja thats it, tavaraa tulee ainakin varastoon ja osa tonne virtuaalidepotiin. Pari kertaa on peli kaatunut odottamatta.
E: Phase 4 korjaus
 
Viimeksi muokattu:
Itse tykkkään konveiereist. Juna on seurava, riipu vähen kuin pitkä. Noin 8 vaunun junalla saa aika hyvin tavara tulemaan. Dronet on itselle vaan melko high tier kaman varten. Nuo ku otta aikaa vähen kyytin kerralla. Mutta, tällä kerta aatelin kokona jättää kaikki ajoneuvot pois ja pelkät beltit laitta. Vanha save oli myös. Loppua kohen oli koko maailma belttiä niin täynnä, että en juuri käyttänyt juna ja drone platformit purkasin kokonaan. Viime savest on modeilla tehtyt blueprintit mitkä toimii vallan hyvin, vaikka modid eivät viellä toimi. On eri kokosia konveiori kokonaisuuksia. Pienin on 2 ja isoin on 2x16. Kaikki 780 konveierit. Ja tehty bleprint + modilla, eli ovat noin 3 tai 4 kertää noin pitkiä ku default antaa vetää.
 
Katselin twitchistä satisfactory striimejä ja huomasin että jotkut käyttää hypertubeja tykkinä ja lentää alueelta toiselle sen sijaan että matkustais siellä putkessa. Pitihän tuota alkaa itsekin testaileen ja on aika metka tapa mennä alueelta toiselle. Tarpeeksi kun noita ketjuttaa niin lennättää itsensä kartalta ulos. Positiivisena puolena saa myös hyvin kartoitettua karttaa kun lentää kartan laidalta toiselle.

1727297883692.png


Kuva lainattu täältä mistä löytyy myös ohjeet tuon tekemiseen:
 
Katselin twitchistä satisfactory striimejä ja huomasin että jotkut käyttää hypertubeja tykkinä ja lentää alueelta toiselle sen sijaan että matkustais siellä putkessa. Pitihän tuota alkaa itsekin testaileen ja on aika metka tapa mennä alueelta toiselle. Tarpeeksi kun noita ketjuttaa niin lennättää itsensä kartalta ulos. Positiivisena puolena saa myös hyvin kartoitettua karttaa kun lentää kartan laidalta toiselle.
Tästä näin, reddit linkki, video ja joku blueprint sivusto, en oo vielä tehny tota, eka kertaa newbiena tein jonkun, mutta en tiennyt että pitää jättää tyhjää ja pistää uus hypertube entrance lisäämään vauhtia...


vittu miks en saa tuota video kokonaiseksi, no olkoon.
 
Viimeksi muokattu:
Tästä näin, reddit linkki, video ja joku blueprint sivusto, en oo vielä tehny tota, eka kertaa newbiena tein jonkun, mutta en tiennyt että pitää jättää tyhjää ja pistää uus hypertube entrance lisäämään vauhtia...


vittu miks en saa tuota video kokonaiseksi, no olkoon.

Juu se oli tärkeää että jättää tyhjää väliin. Noita pystyy rakentamaan tiiviimmin, mutta se vauhti oikeastaan vaan heikkenee silloin.
 
Tutkimusmatkailuun oli itselle tosi hyvä tietoo se, että Packaged Liquid Biofuel on omasta mielestä paras polttoaine rakettireppuun. Sillä on pisin lentoaikaa, ei pääsee noin nopea eikä noin äkkiä noin korkealle kun turbofuelilla, mutta kun kerää etanoita, lennon kesto on itselle etusijalla

Tämä ei enää 1.0 myötä pidä paikkansa, vaan ionized fuel taitaa olla jokseenkin kaikilla tavoin parempi. Rocket fuelissa on suurempi nousunopeus, mutta muuten se on huonompi. Toki ennen endgamea biofuel on kyllä hyvä.
 
En oo hypertubea kokeillu koskaan, jotenkin tykkään enemmän samoilla ristiin rastiin mappia ja ettiä power slugeja.
Eilen kävin sellasella 6 tunnin jamboreella, 56 sinistä, 47 keltasta ja 66 purple slugia tuliaisina, joskohan noilla hetken pärjäis.
 
Jaahas, taitaa olla aika laittaa tämä kolmannelle kierrokselle. Toinen peli aavikolla hyytyi siihen kun olisi pitänyt alkaa värkkään ydinvoimaa ja droneja, junat olin saanut liikkeelle. Pelitunteja näköjään kertynyt 130h, mutta edellisestä on jo melkoinen tovi. Onko mitään mitä kannattaa huomioida nyt uutta peliä aloittaessa?
 
En oo hypertubea kokeillu koskaan, jotenkin tykkään enemmän samoilla ristiin rastiin mappia ja ettiä power slugeja.
Eilen kävin sellasella 6 tunnin jamboreella, 56 sinistä, 47 keltasta ja 66 purple slugia tuliaisina, joskohan noilla hetken pärjäis.
Ja toki prossesoid nuo Constructoris mihin on myos somersloop laitettu....Itse olen laiska, 2 kerta olen kerännyt kaikki Hard Drived ja varmaan suureman osan slugeista. En enää jaksaa....joten Laitoin 120HD ja pari konteinerilistä shardeja SCMI kautta....petos? Ehka, mutta who cares...
 
Avasin mun keskeneräisen voimalaitoksen käyttöön. 600 kuutiota öljyä minuutissa pitää 80 generaattoria lämpimänä, toivottavasti. Dokumentoittin videolle käynnistyksen.

Mites teillä on ohjaushuoneet? Itse ainakin johdotuksia tykkään miettiä/suunnitella. Tällä hetkellä toteutan kytkimien kanssa semmosta filosofiaa et A-liitimet on keskuksen sisäpuoli/ydin ja B-liittimet ulkopuoli. Eli kaikki kytkimet on keskuksessa A-puolelta yhdessä kiinni ja B-puolille on laitteet/voimanlähteet erikseen eri kytkimiin kiinni.
 
Jaahas, taitaa olla aika laittaa tämä kolmannelle kierrokselle. Toinen peli aavikolla hyytyi siihen kun olisi pitänyt alkaa värkkään ydinvoimaa ja droneja, junat olin saanut liikkeelle. Pelitunteja näköjään kertynyt 130h, mutta edellisestä on jo melkoinen tovi. Onko mitään mitä kannattaa huomioida nyt uutta peliä aloittaessa?
Kun saat isot sähkötornit auki niin kannattaa niitä vedellä samalla kun samoaa karttaa. ei toki aina, mutta aina tulee vastaan hd drop shuttle ja siihen tarvii sähköt ja toki zipline yms. Mitään hienoja viritelmiä joita redditissä joku tehny ala 720h ei tarvi tehä, vaan kunhan se assembler/tehdas toimii vaikka on sikinsokin se riittää, niin ite teen, varastoon voi laittaa kans end tuotteita ja siirtää ne vaiks manuaalisti toisaalle, ei tarvi yhteen paikkaan tunkea 1500 eri constructionia että saat turbo motoria tehtyä
 
Tuli tuossa pelattua kaverin kanssa pelin "juoniosuus" läpi ja täytyy sanoa, että loppu oli kyllä aika karvas pettymys, vaikkei juoni nyt pelissä mitenkään pääosassa ollutkaan. Odotin silti edes hieman enemmän.

Noin muutenkin jäi vähän ristiriitaiset fiilikset pelistä. Peruspelattavuus oli huippuluokkaa, peli näyttää todella hyvältä ja pyörii erittäin hyvin ja tehtaiden rakentelu on kaikkineen ihan hauskaa, suorastaan tyydyttävää. Toisaalta taas tutkimusmatkailu oli ihan alun jälkeen jokseenkin turhaa ja kaikki oli muutenkin vähän liian helppoa ja kasuaalia. Odotin koko ajan missä vaiheessa pitäisi alkaa Oikeasti Optimoimaan tehtaitaan ym. jotta saisi asioita järjellisessä ajassa tehtyä, mutta eipä sitä hetkeä oikein ikinä tullut. Viimeisen vaiheen avaruushissisetinkin sai aika nopeasti täyteen, vaikka oli vaan yksi värkki per osa tuottamassa ja biomassavaiheen jälkeen sähkön riittävyyskään ei oikein ollut enää ikinä ongelmaa. Edes tilankäyttöä ei tarvinnut oikeasti mitenkään suunnitella kun voit vaan rakentaa loputtomasti ylöspäin ilmaan ja clipata läpi jne. Olisin kaivannut vähän syvyyttä ja haastetta. Hajoavia osia ja muita katastrofeja, monimutkaisempaa virranhallintaa, edes jonkinlaista survivalia, kiukkusempia vihuja jne. Noh, kyllä tuon parissa silti sen sata tuntia viihtyi, mutta nyt kun tuon on kerran pelannut "läpi" ja en esim. jotenkin visuaalisesti tyylikkäiden tehtaiden värkkäämisestä saa oikein mitään irti, niin eipä tuon pariin varmaan tule palattua, ellei jossain vaiheessa ala löytyä oikeasti peliä kiinnostavammaksi tekeviä modeja.

Tässä vielä pari kuvaa endgame tehtaasta ennen kuin laitettiin servu kiinni:
Yleiskuvaa "päätehtaasta"
1727384296324.jpeg

Lähikuvaa päätehtaan spagettihelvetistä:
1727384534574.jpeg

Ydinvoimala, joka loppupelissä tuotti käytännössä kaiken tarvitun sähkön. Oikealla polttoaineen tuotanto, vasemmalla jätteenkäsittely:
1727384461933.jpeg

"Avaruushissitehdas", joka keskittyi lähinnä avaruushissiin menevän rojun tuotantoon:
1727384689521.jpeg
 
Viimeksi muokattu:

Statistiikka

Viestiketjut
253 985
Viestejä
4 417 892
Jäsenet
73 257
Uusin jäsen
Vepe21

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom