Satisfactory (PC)

Ei välttis kannata paskaa tehdasta purkaa, eti parempi uusi alue paremmilla nodeilla ja jätä vanha tehdas puksuttaan vaikka sink:iin tavaraa, tai ota powereista pois. ja pistä ne arvokkaammat sinne isoon varastoon talteen ja poimii tarpeen tullen.

purin ite starter factoryn, kun oli impure nodeja, mutta seuraava satelliittitehdas oli aikomus uusia tai purkaa, mutta jäi pelin loppuun asti, no siinä oli normal sam, joka oli käytössä ihan loppuun asti
 
Kaivosvaunuja ajamassa kvartsia. ~320 ipm ei paha
:lol:
unknown_2024.10.04-23.49.png
 
Viikonloppuna tuli taas vähän haahuiltua tehtaalla. Joutuupi ehkä myöntämään että noi perustukset kyllä helpottaa tekemistä ihan helvetisti. :D Bluuprintit on kanssa aika kivoja, ei ittellä riittäis kyky tehä tollasia kompakteja printtejä.

Laitetaahan nyt muutama napsukin viikonlopun väsäilyistä.

Putkitehas, alternate reseptillä. Upotus pömpelillä tietenkin.
Screenshot20241007-07031300000.png


Betonitehas sai katon päällensä.
Screenshot20241007-07035700000.png


Biofuel setuppi. Puut ja lehdet pönttöön ja automaatio hoitaa loput.
Screenshot20241007-07043300000.png


Automaation ydin. Muutama purkki ja ohjelmotava splitteri.
Screenshot20241007-07045000000.png


Polttolinjasto.
Screenshot20241007-07050700000.png



Pirun hyvin tää vie mukanaan kyl taas. Virtaa pitäis alkaa puuhastelemaan lisää, siinä olis seuraava homma. Putki tehtaalle tosin pitää tuua lisää malmia ennen ku alottaa virran lisäily projektin.
 
Pääsin phase 4:n lävitse ja nyt on melkein jokainen kohta tier 9:ltäkin suoritettu ja enää oikeastaan avaruushissin phase 5 osat jäljellä. Aloin suunnittelemaan ja rakentamaan ydinvoimaloita. Alumiinitehtaan toteutus oli jo melko töisevä, mutta uraanin jalostus ja jätteen hävitys osoittautui vielä mutkikkaammaksi. Edelleenkin on tuo jätteen hävitys työn alla kun vaatii lisäkomponenttien kuljettamista ydinvoimala-alueelle.

Sähköntuotannon kannalta on kyllä kannattavaa rakentaa noita ydinvoimaloita, kun avaruushissin osien valmistus tuntuu vievän aika paljon virtaa. Oma "pääbase" alkaa olemaan niin sekaisin eri tuotantolinjoista ja kuljettimista että tekisi mieli purkaa koko paikka ja rakentaa se uudestaan johonkin muualle. Ehkä se on sitten sitä omaa loppupelin tekemistä kun voi avaruushissin osien sijasta keskittyä tekemään tuotantolinjoista hienoja tehtaita. Pitää varmaan myös koittaa saada niitä ficsit lippuja tehtyä sen verran että saa awesome shopista lunastettua kaikki palkinnot.
 
Aikanaan Minecraftin ultra-autisti tekkimodeja pelanneena olin vähän pettynyt siihen miten simppeliä ydinvoima tässä pelissä oli. Kovin tylsää oli myös, että mitään vaaraa niistä reaktoreista ei oikeastaan ollut, vaan homma toimi aika pitkälti "rakenna kerran ja unohda" - periaatteella.

  • Kannattaa suoraan rakentaa reilusti niitä reaktoreita, koska työläin osuus on yleensä se raaka-aineiden paikalle roudaus ja logistiikkaketjun pystytys. Sanoisin, että joku 9-12 reaktoria on sellainen, että niistä riittää virtaa jo aika isoihinkin t9 tehtaisiin ja vikan vaiheen avaruushissiosiin kohtuullisessa aikaikkunassa. Yhdestä t3 minerista saa helposti tarvittavan määrän uraania sen kokoisen voimalan pyörittämiseen.
  • Jäte kannattaa tosiaan vaan sinkata plutonium rodien kautta. 1.0 pätsissä tuli mahdollisuus jatkojalostaa ne rodit jätteettömäksi superpolttoaineeksi, mutta se ei ole millään laskukaavalla kannattavaa jäkyttävän kovien materiaalivaatimusten takia.
  • Kannattaa hajauttaa hommaa maantieteellisesti ettei säteilyfilttereitä tarvitse käyttää ihan holtittomia määriä. Meillä uraanicellien tuotanto tapahtui off-site ja niitä lennätettiin droneilla sitten voimala-alueelle, jossa niistä tehtiin polttoainetta. Kaikki muu materiaali tuli sitten paikalle yhdellä junalla, jossa osa oli sekatavaravaunuja jotka sitten vaan smart splitterillä eroteltiin voimalalla. Jätteenkäsittelyssä tarvittavat kaasut tuli paketoituna, koska silloin ne sai näppärästi yhdellä sekavaunulla tuotua.
  • Muutenkin sille ydinvoimala-alueelle kannattaa ottaa REILUSTI tilaa.
  • Kannattaa tutkia wikistä vaihtoehtoreseptejä, osa niistä oli ainakin meidän tuotantolinjojen kannalta todella paljon helpompia kuin toiset
  • Kannattaa rakentaa ISO välivarasto ydinjätteelle ennen jätteenkäsittelyvaihetta, koska saattaa kestää hetki että saat jätteenhävityksen balansoitua ja et halua, että ydinvoimalat sammuvat kertyvän jätteen takia, koska myös jätteenkäsittely tarvitsee hiukkaskiihdyttimien ja blenderien takia kohtuullisen paljon virtaa
  • Kannattaa laittaa voimaloiden vesipumput omaan sähköverkkoon, joka on priority switchin takana. Näin pystyt tarvittaessa etänä sammuttamaan koko ydinvoimalan katkaisemalla vedensyötön.
 
Piti itsekin ottaa ja alkaa pelaamaan 1.0 kunniaksi uusiksi. Aikoinaan early accessin julkaisussa tuli peli ostettua ja pikajuostua silloinen tekkipuu maaliin ja homma loppui odotetusti vähän kesken.

Nyt tuli aloiteltua vallan rennolla otteella minimoiden kaikki turhanpäiväinen optimointi alussa. Mukavasti hurahtaa 2h, kun alkaa hieman rakennella hiilivoimalaa tai terästehtaita tulille. Aiemmasta pelikokemuksesta sentäs tulee sen verran hyödynnettyä oppeja, että kaikki rakennetaan perustusten päälle ja ylöspäin tulee skaalattua melko nopealla tahdilla, jotta ihan perusbulkkituotanto ei söisi koko karttaa allensa :D Hitaasti tulee edettyä teknologiapuussa eteenpäin mutta se on ehkäpä vain positiivinen asia.

Toimii btw Linuxilla Protonilla täydellisesti.
 
EA:ssa ja nyt 1.0:ta tullut ihan huolella hakattua. Voisin jopa väittää, että olen eräänlainen spagettimestari..
1728762072776.jpeg
 
Eka valmiiksi rakenetu tehas 1.0ssa, Iron plate tekee 2750 minuutissa ja sähkölaitos.

Screenshot20240930-00490400000.png
Screenshot20240930-00515100000.png



Screenshot20241002-14284200000.png




Screenshot20241013-21314000000.png
Screenshot20241013-21311700000.png
20241013213856_1.jpg


Muutama Refineri ja Blenderi piti Somersloopeilla virittä, En oo enää yhtään varmaa, että alkaisko ollenkaan Ytinvoimalan kanssa touhumaan. On se Rocket Fuel aikaa hyvä tavara. Se ku käyttäytyy kuin gaasu, joten ei tarvi ees headliftin kanssa säätä. Eli 8 kerrosta, jokaisella 100 täysin 250% kellotettuja generatoreita. Ylin kerros ei viellä täysillä oo mukaan, kestaa hetkeen kun kaikki putket ovat kunnolla täynnä tavara, joten hiemän lisääkin noihin lukuihin. Ja mikäli tulee kauhea lisatarve tuleivasuuessa, nii on aikaa helppo saaha lisä noilla uusilla power boostereilla. Viellä pitäis tehä nätiks koko laitos,
 
Eka valmiiksi rakenetu tehas 1.0ssa, Iron plate tekee 2750 minuutissa ja sähkölaitos.

Screenshot20240930-00490400000.png
Screenshot20240930-00515100000.png



Screenshot20241002-14284200000.png




Screenshot20241013-21314000000.png
Screenshot20241013-21311700000.png
20241013213856_1.jpg


Muutama Refineri ja Blenderi piti Somersloopeilla virittä, En oo enää yhtään varmaa, että alkaisko ollenkaan Ytinvoimalan kanssa touhumaan. On se Rocket Fuel aikaa hyvä tavara. Se ku käyttäytyy kuin gaasu, joten ei tarvi ees headliftin kanssa säätä. Eli 8 kerrosta, jokaisella 100 täysin 250% kellotettuja generatoreita. Ylin kerros ei viellä täysillä oo mukaan, kestaa hetkeen kun kaikki putket ovat kunnolla täynnä tavara, joten hiemän lisääkin noihin lukuihin. Ja mikäli tulee kauhea lisatarve tuleivasuuessa, nii on aikaa helppo saaha lisä noilla uusilla power boostereilla. Viellä pitäis tehä nätiks koko laitos,
Siis 8 kerrosta ja jokasessa kerroksessa 100kpl 250% kellityksellä hyrräävää generaattori. Huh, aika setti :D Paljos yks generaattori haukkaa raketti kaasua per minuutti?

On omat rakennelmat aika paljon pienempiä, mutta kait ne tosta alkaa isonemaan pikku hiljaa. :)
 
Siis 8 kerrosta ja jokasessa kerroksessa 100kpl 250% kellityksellä hyrräävää generaattori. Huh, aika setti :D Paljos yks generaattori haukkaa raketti kaasua per minuutti?

On omat rakennelmat aika paljon pienempiä, mutta kait ne tosta alkaa isonemaan pikku hiljaa. :)
10.42. Tulee 16 putkea, jokainen tuo 550 ja ruokkii 50 generatoria. Jokainen 250 gen tuottaa 625MW.
 
10.42. Tulee 16 putkea, jokainen tuo 550 ja ruokkii 50 generatoria. Jokainen 250 gen tuottaa 625MW.
Täytyypi alkaa näpertelemään ittekin raketti fuel poweria. Vaikuttaa hyvältä toi kun ei tarvii miettiä liftiä, niin voi rakenella ylöspäin suht helposteen.
 
Itsellä vielä alle 100 tuntia pelattu, mutta hauska peli ollut kyllä tähän asti. Alkuun oli ihan kamala sillisalaatti tehdas, mutta aloin nyt tekemään tälläistä "bus" tyyppistä ratkaisua että pääsee pelin läpi.

Pitää sitten läpipeluun jälkeen koittaa alkaa tehdä hienompia tehtaita yms :)

Olen pelannut geforce now:lla ja pyörii kyllä tosi nätisti, kerran peli kaatui ja meni parin tunnin työ hukkaan kun ilmeisesti tuo Geforce Now tallentaa sen savegamen vasta kun pelin quittaa "nätisti".
Silloin kyllä vitutti ja tuli hetken tauko peliin.

Screenshot 2024-10-14 at 9.01.28.png
 
Muutama Refineri ja Blenderi piti Somersloopeilla virittä, En oo enää yhtään varmaa, että alkaisko ollenkaan Ytinvoimalan kanssa touhumaan. On se Rocket Fuel aikaa hyvä tavara. Se ku käyttäytyy kuin gaasu, joten ei tarvi ees headliftin kanssa säätä. Eli 8 kerrosta, jokaisella 100 täysin 250% kellotettuja generatoreita. Ylin kerros ei viellä täysillä oo mukaan, kestaa hetkeen kun kaikki putket ovat kunnolla täynnä tavara, joten hiemän lisääkin noihin lukuihin. Ja mikäli tulee kauhea lisatarve tuleivasuuessa, nii on aikaa helppo saaha lisä noilla uusilla power boostereilla. Viellä pitäis tehä nätiks koko laitos,
Olin ydinvoimalan perustuksia jo rakentamassa, mutta nyt päätinkin palata öljylähteille tekemään rocket fuel laajennusta.

Tämmöstä settii yhteen pure nodeen. Ajattelin droneja varten osan paketoida, mutta kuinkahan paljon ne kuluttaa tota.
rocketfuel.png
Työkalu on Satisfactory Modeler löytyy Steamistä.
 
Olin ydinvoimalan perustuksia jo rakentamassa, mutta nyt päätinkin palata öljylähteille tekemään rocket fuel laajennusta.

Tämmöstä settii yhteen pure nodeen. Ajattelin droneja varten osan paketoida, mutta kuinkahan paljon ne kuluttaa tota.
rocketfuel.png
Työkalu on Satisfactory Modeler löytyy Steamistä.
Tätä työkalua yrittin kokeilla, lataasin, mutta se ei sitten aukea, ei sitten millään. Hetken ruksutta ja sitten hiljaisuus. Kai se on vaan jatkettava Satisfactory Calculatorin kanssa.
 
On tämä vaan ihan mahottoman koukuttava peli. Viimeksi olen tätä pelannut kesällä 2021, tuolloin muistaakseni peli jäi kutakuinkin siihen, että sain rakenneltua rautatiet ja petroolivoimalat, ja seuraavaksi olisi pitänyt ruveta rakentamaan drone-viritelmiä, mutta siihen lopahti kiinnostus, 105h ehti tulla mittariin.

Noh, nyt sitten on todella nopeasti kertynyt 35h, ja sain hiljattain avattua öljyn. Parhaillaan olen järjestämässä basea uudelleen. Päätin lopulta purkaa kokonaan alkuun rakennetun tuotannon, se vähän kirpaisi, sillä oli rakentanut myös kerroksiin. Haluan kuitenkin saada baseen kunnolla tilaa. Yritän virittää bus-tyyppisen materiaaliratkaisun, tällainen oli edellisellä kerrallakin, toimi kohtalaisesti, vaikka lopulta siitä tuli melkoinen spagetti kun matskuja on niin montaa sorttia. Lisäksi haluan leveät kulkuväylät, että pääsen vaikka autolla ajeleen basessa, jahka saan sen auki (kristalli on vielä keräämättä). Tästä syystä alkuperäinen tehdas veke, ja toivottavasti tila ei mene tukkoon, pitää muistaa jättää myös niille hyperloopeille tilaa. Ja muutenkin ideana on rakentaa tuotantoa basen ulkopuolelle, aina kun se on järkevää, esim sulattamot tehdään selvästi basen ulkopuolelle, ja myös perustavara, jonka määrä vähenee kontruktorissa, tehdään basen ulkopuolella, ja vain valmiit rojut pusketaan busiin.

Peliin on tullut jonkin verran lisää sitten edellisen kerran, esim toivomani blueprint-viritelmä on kyllä erittäin tervetullut. Lisäksi tuntuu että tavarahissit on jotenkin järkevämpiä kuin aiemmin, ainakin niiden asettaminen tuntuu helpommalta. Jahka saan aseteltua tuotannon uuteen järjestykseen, seuraava isompi projekti on lähteä hakemaan sitä öljyä, eli pitää vetää tolkuttoman pitkä tuplaputki. Sen jälkeen tarvisi kristallia, ehkä siihen pitää sitten laittaa juna.

Vielä ei ole tullut juurikaan samoiltua ympäriinsä, yllättävän paljon saanut unlokattua kamoja vaikka ole pyörinyt ainoastaan suht lähellä. Tää peli on kyllä aivan mahtava. Ainut huono puoli että näyttää tulevan uniin asti kun rakennussuunnitelmia pyörittää päässä :rofl2:
 

Uusimmat viestit

Statistiikka

Viestiketjuista
256 200
Viestejä
4 452 403
Jäsenet
73 672
Uusin jäsen
CommonMark

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom