SATA-liittimen kulta kestää vain 50 insertiä, joten kannattaisiko laittaa kiinteät jatkojohdot emolevylle?

Liittynyt
26.07.2019
Viestejä
594
SATA-liittimen kulta kestää vain 50 insertiä, joten kannattaisiko laittaa kiinteät jatkojohdot emolevylle?

Mistä sellaiset saisi?
 
Liittynyt
26.07.2019
Viestejä
594
Lisäksi ainakin omassa setupissa virta ja data ovat eri kaapelit ja tulevat eri lähteistä.

Kaapeleiksi riittäisi myös esim. sellaiset max 10 cm, mutta ehkä myös pelkän liittimen pituiset.

Lisäksi ideaalisti näihin liittimiin valitsisi kontaktit, jotka kestävät kauemmin.

Mites:



?

Kova, jos saisi jonkun Wago:n niihin johtimiin eikä johtoihin.
 
Viimeksi muokattu:

Freeze

Elitisti
Team Folding @ Home
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
2 149
Pyydä jotain kaapeleita rakentavaa firmaa tekemään custom-kaapelit, problem solved.
 
Liittynyt
28.10.2016
Viestejä
769
SATA-liittimen kulta kestää vain 50 insertiä, joten kannattaisiko laittaa kiinteät jatkojohdot emolevylle?

Mistä sellaiset saisi?
Missä käytössä tämä speksattu, todellisuudessa todennäköisesti reilusti alakanttiin arvioitu, 50 kiinnitys-irroitus sykliä tulee täyteen?
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
5 843
s. 116-117

SerialATA_Revision_3_1_Gold.pdf (sata-io.org)

Tuo vähintään 50 on tosiaan "internal cable":lle. "Removable bay":lle eli esim. hotswap-kelkalle se on vähintään 500.

Toi 50 on paljon, jos ne on arvioneet, että keskiarvokäyttäjä vaihtaa kovoja ehkä korkeintaan pari kertaa vuodessa, jolloin minimilläkin kestäisi 25 vuotta.
Keskivertokäyttäjä vaihtaa koneensa kovalevyn tasan 0 kertaa ikinä, ja laittaa koko koneen kiertoon ennen kuin alkaa sitä vaihdella. Harvalle tehokäyttäjällekään tuo 50 tulee millään koneella edes lähelle, ikinä.
 
Liittynyt
26.07.2019
Viestejä
594
No itse heräsin tähän, koska minulla on tapana vaihtaa levyjä aika usein. Koska minulla on rajattu määrä hot-swapeja ja backup-levyjä ei kannata pitää jatkuvasti kiinni.
 
Toggle Sidebar

Statistiikka

Viestiketjut
247 520
Viestejä
4 318 966
Jäsenet
72 045
Uusin jäsen
spalmut

Hinta.fi

Ylös Bottom