Samsung TV käynnistää LED valot itsestään öisin

Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
3 439
Mistähän voi johtua kun Samsung alle vuoden vanha TV tekee itsestään jotain yleensä 23-24 aikoihin. Huomaan tuon siitä että mulla on LED listaa koko TV:n ympäri ja ne ottaa virrat TV:n usb paikasta niin ärsyttävä kun syttyvät päälle itsestään ja joutuu kävellä alakertaan ne sammuttamaan. Jos tuon saisi ratkaistua niin voisi pitää niitä aina päällä. Itellä on kiinni TV:ssä vain tietokone sekä elisaviihde digiboksi. Tietokone on aina noina aikoina kun tuo on tapahtunut ollut pois päältä. Ainoastaan kerran tuo on käynyt kun olen ollut koneella. Tuo ei tapahdu läheskään joka päivä vaan silloin tällöin. Kerran satuin olemaan koneella kun se tapahtui niin mielestäni TV:stä meni virrat pois ja käynnistyi uudestaan ainakin punaisen valon perusteella.
 

mRkukov

Hrrrr...
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
7 783
Itsellä oli samaa, mutta epäilen chromecastia. Telkka tosin hyvinkin vanha, mutta samppa sekin. Niin ja minulla ei siis vain ledit, vaan koko töllö.
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
3 439
Itsellä oli samaa, mutta epäilen chromecastia. Telkka tosin hyvinkin vanha, mutta samppa sekin. Niin ja minulla ei siis vain ledit, vaan koko töllö.
Saitko siis ongelman korjattua? Pystyyköhän muuten mikään laite "hallitsemaan" telkkaria HDMI kautta? Minulla kun on telkkari ja digiboksi ainoat laitteet kiinni telkkarissa ja ne on HDMI:llä. Sen lisäksi on tuo LED lista. Tässä minun telkkarissani on se samsungin oma käyttöjärjestelmä.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
100
Joskushan tuosta oli juttua, että Samsungin telkut meni itsestään päälle keskellä yötä kun ne haki päivityksiä. Onko automaattiset päivitykset päällä?
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
3 439
Joskushan tuosta oli juttua, että Samsungin telkut meni itsestään päälle keskellä yötä kun ne haki päivityksiä. Onko automaattiset päivitykset päällä?
Hyvä pointti. Jossain vaiheessa itseasiassa mietin tuota. Tähän telkkariin ei ole edes tullut enää päivityksiä niin täytyypä kokeilla ottaa toi pois kun näkyi olevan päällä. Jotain vastaavaa veikkasin koska kaikki eco yms. säädöt on pois.
 
Liittynyt
12.01.2017
Viestejä
1 907
Hyvä pointti. Jossain vaiheessa itseasiassa mietin tuota. Tähän telkkariin ei ole edes tullut enää päivityksiä niin täytyypä kokeilla ottaa toi pois kun näkyi olevan päällä. Jotain vastaavaa veikkasin koska kaikki eco yms. säädöt on pois.
Vieläkös sampan laitteet käynnistelee itseään.
Aikoinaan oli tollainen 23" hybridi näyttö/tv ja se käynnisteli itsestään.

Usein öiseen aikaan pamahti virrat päälle,ei sieltä mitään päivityksiä
tullut koskaan vaikka sampan huollossa annettiin ymmärtää.
Käskettiin joistakin asetuksista muutella hommia,
ettei enään käynnistelisi,mutta ei mitään muutoksia tullut.
Piti vetäistä yöksi virtajohto irti niin ei käynnistellyt.

Saman ongelman kanssa paini monet kyseisen näytön omistajat.
Tais olla tyyppiään Samsung SM 2333 HD

Laite oli pääsääntöisesti tietokoneen näyttönä,
mutta silloin tällöin käytin myös sitä televisiona.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
1 055
Hyvä pointti. Jossain vaiheessa itseasiassa mietin tuota.
Monet televisiothan "käynnistelevät" itsijänsä (siis ruutu pimeänä kuitenkin) hakiessaan softa- ja EPG-listan päivityksiä. Riippuu vähän televisiosta miten näitä pystyy ajastamaan ja enabloimaan/disabloimaan menuista. Ja tosiaan, jos usbiin on kytkäisty esim. kiintolevy niin se tällöin hyvinkin pyörähtää käyntiin haistaessaan television aktivoituneen.

Joskus muistan lukeneeni myös bugisista firmiksistä tai muuten vaan ihan vikaantuneista televisioista jolloin tv saattoi käynnistyä vaikka keskellä yötä ihan itsekseen kokonaan päälle volat lujalla random kanavalle.
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
3 439
Monet televisiothan "käynnistelevät" itsijänsä (siis ruutu pimeänä kuitenkin) hakiessaan softa- ja EPG-listan päivityksiä. Riippuu vähän televisiosta miten näitä pystyy ajastamaan ja enabloimaan/disabloimaan menuista. Ja tosiaan, jos usbiin on kytkäisty esim. kiintolevy niin se tällöin hyvinkin pyörähtää käyntiin haistaessaan television aktivoituneen.

Joskus muistan lukeneeni myös bugisista firmiksistä tai muuten vaan ihan vikaantuneista televisioista jolloin tv saattoi käynnistyä vaikka keskellä yötä ihan itsekseen kokonaan päälle volat lujalla random kanavalle.
Minulla ei näyttö tmv. käynnisty ollenkaan ja luulen että jossain vaiheessa nuo ledit voisi itsestään sammua. Tuo tosin aina ärsyttää niin paljon että melko nopeaan käyn ne napsasemassa pois päältä. Mielelläni pitäisin noita ledejä aina on asennossa jolloin ne syttyy kun laitan TV virrat päälle mutta tuon ongelman takia se ei oikein onnistu.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
13 854
Itellä kaks Samsungin telkkaa ja molemmissa vähän vastaavaa.
Makkarin pikkutelkassa on helvetin kirkas sininen valo, joka syttyy joskus yöllä palamaan. Se johtuu siitä että laite hakee automaattisia päivityksiä. Ainoo vaan että asetuksissa on otettu koko mokoma toiminto pois, ja silti se ledi lävähtää päälle ja koko vitun makkari on ihan sininen.

No olohuoneen päätelkussa taas on toisenlainen "ominaisuus". Eli se kanssa laittaa itsensä päälle ilman että ruutu aukee (kuuluu vaan releen naksaus). Hakee vissiin päivityksiä. Hauskaksi tän tekee se, että mun tietokone on HDMIllä kiinni telkussa, ja joka kerta kun telkku "menee päälle" niin myös tietokoneen monitori vilkahtaa. Ja jos sattuu pelaamaan juuri silloin, niin heittää pelistä työpöydällä. Oikein ihana ominaisuus. Joutu sitten loppujen lopuks ottaa koko HDMIn irti ku meni hermot siihen työpöydälle heittelemiseen.

Kyllä Samsung osaa.
 
Liittynyt
21.10.2016
Viestejä
83
Meillä Samsung joka käynnistyy 2 tuntia sammutuksen jälkeen, ei kuvaa eikä merkkivaloja. Toosa on käynnissä 10 min, se käy kanavat läpi, ja jos on tullut uusia kanavia se myös laittaa ne muistipaikoille. Tämän voi estää "Tehdasvalikosta" laittamalla Watchdog kohtaan off.
 
Toggle Sidebar

Statistiikka

Viestiketjut
248 200
Viestejä
4 330 062
Jäsenet
72 148
Uusin jäsen
yasj

Hinta.fi

Ylös Bottom