• Hyvät tarjoukset -alueen ohjeet ja säännöt

    • Uuden tarjouksen kohdalla valmispohjan ja etuliitteen käyttö on pakollista!
    • Otsikkomuotoilu: Tuote, kauppa, tarjoushinta
    • Ainoastaan tarjouksia, jotka toimitetaan Suomeen
    • Ei ref-linkkejä

Tekniikka Samsung Odyssey G7 27" -pelinäyttö (240Hz 1440p)

Liittynyt
29.10.2022
Viestejä
1
Tuote: Samsung Odyssey G7 27" 1440p 240Hz -pelinäyttö
Tarjoushinta: 399
Normaalihinta: 450 - 500 €
Kauppa: Verkkokauppa.com
Voimassa: 31.1. asti tai niin kauan kuin tuotteita riittää (tällä hetkellä 17 kpl jäljellä 50 kpl erästä)
Linkki: Samsung Odyssey G7 27"
Promokoodi: -

Kommentti tarjouksesta: 1000R -kaarevuus voi häiritä käyttäjästä riippuen. Muuten nopea 1440p 240Hz näyttö. Ollut aiemminkin silloin tällöin tähän hintaan tarjouksessa, mutta tähän hintaan ihan pätevä ostos joka tapauksessa
 

night_crawler

Tukijäsen
Liittynyt
04.01.2017
Viestejä
951
ISOLLA varauksella tämä. Tuo 1000R todellakin immersioi, mutta jos hiemankin kuvittelee sen häiritsevän, niin sen se varmasti tekee. Kaikki suorat paneelit näyttää banaaneilta, sekä saattaa tulla huonoa oloa tuon tuijottelusta. :D

Myöskään ei tule unohtaa tuon paneelin heikkoutta, eli scanlineja. Täydellä 240Hz taajuudella etenkin näytön yläosassa tahtoo kummitella pitkiä näytönleveitä vaakaviivoja. Laskemalla taajuutta 144Hz nuo yleensä katoaa. Firmware-päivityksillä tätä ongelmaa ei ole taidettu saada korjattua, eli jäänee paneeliongelmaksi. Uudet Odysseyt taitaa olla kaikki taas IPSiä.

Ylläolevat pointit pätee sekä 27" että 32" versioille, joista 32" on näille ongelmille herkempi.

Tämä vain näin kokemusasiantuntijan vinkkelistä. Hyvä hinta kylläkin kapineelle. :thumbsup:
 
Liittynyt
02.11.2016
Viestejä
1 027
Itsellä on tuo 32" G7. Tätä ennen oli suoralla paneelilla varustettu 34" ultra-wide. Kaarevuus ei häirinnytkään yhtään, vaikka kuvittelin toista.

Käytän töissä päivittäin suoran paneelin näyttöjä. Myös vaimon ja lasten koneessa on sellainen. Valitettavasti eivät kuitenkaan näytä banaaneilta ja aika erikoinen on väite huonolle ololle?

Ei ole myöskään mitään havaintoja ylläolevan kokemusasiantuntijan kertomista vaakaviikoista, eli scanline ongelmasta. Pelaan ja käytän aina 240Hz, jos pelissä on FPS limitteri niin säädän sen yleensä 238Hz.

Edit: Suurin pelko ostaessa oli kuitenkin VA smearing. Sen vuoksi olen käyttänyt aina IPS paneeleja. Toki pari VA näyttöä käynyt aikaisemmin pyörähtämässä ja smearingin takia nopeasti lähtenyt takaisinkin.

Toki otin selvää etukäteen ja kuulemma nämä ei siitä kärsinyt, mutta olin oikeastaan hieman yllättynyt että se on totta.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
31.12.2021
Viestejä
252
ISOLLA varauksella tämä. Tuo 1000R todellakin immersioi, mutta jos hiemankin kuvittelee sen häiritsevän, niin sen se varmasti tekee. Kaikki suorat paneelit näyttää banaaneilta, sekä saattaa tulla huonoa oloa tuon tuijottelusta. :D

Myöskään ei tule unohtaa tuon paneelin heikkoutta, eli scanlineja. Täydellä 240Hz taajuudella etenkin näytön yläosassa tahtoo kummitella pitkiä näytönleveitä vaakaviivoja. Laskemalla taajuutta 144Hz nuo yleensä katoaa. Firmware-päivityksillä tätä ongelmaa ei ole taidettu saada korjattua, eli jäänee paneeliongelmaksi. Uudet Odysseyt taitaa olla kaikki taas IPSiä.

Ylläolevat pointit pätee sekä 27" että 32" versioille, joista 32" on näille ongelmille herkempi.

Tämä vain näin kokemusasiantuntijan vinkkelistä. Hyvä hinta kylläkin kapineelle. :thumbsup:
Kaarevuuteen kyllä tottuu yllättävän äkkiä. Vaikea katsella suoraa monitoria kun pari vuotta ollut Odyssey G7 pöydällä. En keksi muuta valittamista kuin nuo scanlinesit joita jossain tilanteessa ilmenee. Hyvät värit ja musta kohtuullisen mustaa, ei nyt mitään OLED tasoa tietenkään, mutta verrattuna esim IPS tai TN paneelilla oleviin näyttöihin.
Uskallan kyllä suositella näyttöä, ja Verkkokauppaan helppo palauttaa jos ei jostain syystä nappaa.
 

night_crawler

Tukijäsen
Liittynyt
04.01.2017
Viestejä
951
Voi olla hyvä yksilö sattunut kohdalle @Alosi, sekä selvästi sopii sinulle tuo kaarevuus. :tup:

Omien mietteiden lisäksi näyttöä vaivaa myös G-Sync flicker, joka siis aiheutui G-sync Compatible -rajojen mennessä 30-240Hz alle esim. pelien latausruuduissa. Tästä seurasi näytön taustavalon vilkkumista/himmenemistä. Tämäkään ei korjaantunut Firmware-päivityksellä täysin, vaikkakin VRR-optio tuli näyttön asetuksiin. Tämä taas taisi aiheuttaa jonkinlaista stutteria pelikuvaan. :E

Samoista havainnoista on aika moni muukin kuluttaja kertonut netissä, tietenkin osa menee huonon tuurin piikkiin esim. jos toinen yksilö tekee scanlinet ja toinen ei. Anyway mielipiteitä jakava tuote tämä Odyssey VA-paneelilla.

Itsekin suosin hieman kaarevaa paneelia etenkin pelikäytössä (1900R) mutta tuo tonni on jo liikaa. :p
 
Liittynyt
03.11.2016
Viestejä
317
Tuo scanlines on todella iso ongelma tuossa näytössä. Pistin oman näytön lopulta huoltoon ja rahat tuli takaisin kun ei ollut varaosia. Ei voi suositella :/
 
Liittynyt
02.11.2016
Viestejä
1 027
Koskeekohan tuo G-sync flicker sitten lähinnä Nvidian näytönohjaimia?

Itsellä oli tämän kanssa aikaisemmin RX 6800 XT, nykyään 7900 XTX, eikä tuollainen vilkkuminen ainakaan kovin yleistä ole ollut. Tosin riippuu varmasti paljon peleistä. Noissa mitä itse olen pelannut, niin fps mittari näyttää valikoissakin ja lautausruudussa yleensä 60fps, jos ei sitten hakkaa "rajoittimeen" eli 240 tai 238.
 

Desgorr

Make ATK Great Again
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
5 948
Tuo scanlines on todella iso ongelma tuossa näytössä. Pistin oman näytön lopulta huoltoon ja rahat tuli takaisin kun ei ollut varaosia. Ei voi suositella :/
Iso ongelma? Itse tiedän vain kolme erikoistapausta jossa tuo tulee (Nekin nettisivuja). Kertaakaan en ole esim. pelissä saanut tuota esille.
 
Liittynyt
03.11.2016
Viestejä
317
Iso ongelma? Itse tiedän vain kolme erikoistapausta jossa tuo tulee (Nekin nettisivuja). Kertaakaan en ole esim. pelissä saanut tuota esille.
Mulla peleistä ainakin Raft triggeröi sitä toistuvasti kun hämärtyi ja sitten esim. escape from tarkovin launcheri. Ohjelmista ainakin Sonixd tekee tuon ja oli joku muukin mitä en nyt muista mikä se oli ja useammat nettisivut.
 

Asmola

Molander
Ylläpidon jäsen
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
8 241
Mulla peleistä ainakin Raft triggeröi sitä toistuvasti kun hämärtyi ja sitten esim. escape from tarkovin launcheri. Ohjelmista ainakin Sonixd tekee tuon ja oli joku muukin mitä en nyt muista mikä se oli ja useammat nettisivut.
Itselläkin ollut näyttö jo reilun vuoden (näemmä vuosi ja 9kk) ja ainoa jossa huomannut scanlinet on nettisivuja, tosin en ole pelannut kymmeniä pelejä, joten voi olla hyvää tuuriakin..

Joka tapauksessa, ainakin omasta mielestä kuten usean testaajankin mielestä paras pelinäyttö tuossa n. 400€ hintaluokassa (tai ainakin oli vielä tovi sitten). Lämmin suositus, vaikkakin näemmä jo loppuneet.:giggle:
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
4 632
1000R kaarevuus 27" on kyllä aivan järkyttävä, omistin 1500R 27" ja piti palauttaa kun oli aivan liian kaareva, lopulta tyydyin 1800R 27" mihin olen tykästynyt. Makuasioita tietysti.
 
Liittynyt
25.12.2020
Viestejä
923
En huomannut scanlineja lainkaan paitsi niiden havaitsemiseen tarkoitetuilla nettisivuilla, mutta nekin poistui kun laittoi näytön skaalauksen (tai vastaavan) 100% -> 101%.

Kaarevuus on tosiaan melkoinen, mutta äkkiä siihenkin tottuu. Tällä hetkellä oma tosin varastoituna ja tilalla HP:n Ultrawide (Gigantin tarjouksesta reiluun 200€ ostettu), pitää järkätä huonetta että saa molemmat käyttöön.
 
Liittynyt
20.01.2018
Viestejä
25
Ostin kyseisen näytön testiin, minun yksilössä ei ole ollut mitään ongelmia varmaan johtuu siitä että oli toiseksi uusin firmware valmiina. Kaarevuus peleissä on todella hyvä, mutta ei niin hyvä kun selaa vaikkapa nettiä.
Todella hyvät värit ja musta väri todellakin musta. HDR tässä näytössä on aivan surkea, sekä katselukulmat tyypillistä VA paneelia eli huono. Pitää katsoa oikeasta kohdasta aina, tai musta väri muuttuu harmaaksi joka tapahtuu jo kun nostaa päätä korkeammalle..
Tosta syystä pitää palauttaa kysyinen näyttö. Olin liian tottunut jo IPS paneleihin, joissa todella hyvät katselukulmat.
 
Viimeksi muokattu:
Toggle Sidebar

Statistiikka

Viestiketjut
241 078
Viestejä
4 211 856
Jäsenet
71 008
Uusin jäsen
EchoCode

Hinta.fi

Ylös Bottom