Samsung Galaxy S25 / S25+ / S25 Ultra

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Aikoja
  • Aloitettu Aloitettu
Kuulostaa sellaiselta ongelmalta, että kokeilisin melkein puhelimen resetointia.
Ei taida varsinaisesti olla ongelma sormenjälkilukijassa vaan järjestelmässä korruptoituu dataa...
Joo pitää varmaan koittaa tuota resetointia. On vaan aika työmaa asentaa puhelin uudestaan.

Mikähän tuohon korruptoitumiseen mahtaa olla syypäänä?
 
Backup pilveen jollei ole oletuksena jo ja sieltä takaisin ei oo kovin kummallinen työmaa.
nojoo noi toki on jo. mutta kaikki verkkopankkitunnukset, autentikaattorit yms.

Noihin ei varmaan mitään pika vinkkiä ole?

Pitääpä ryhtyä toimeen joka tapauksessa.
 
Kuinka S25U:n satakertainen zuumaus oikeasti toimii? Io-techin "Ai Space Zoom" on suttuinen kuin mikä, kun taas mobiili.fi:n digitaalinen zoom näyttää jopa erinomaiselta (linkit). Kumpi näistä on todellisuutta vai onko Ultrassa kahdenlainen jättizoom, hyvä ja paska?

Io-tech

Mobiili.fi (Äh, tätä ei saanutkaan suoraan linkattua, mutta kuva on 40/77 ja siinä on Söderkullan sosiaali- ja terveysaseman kyltti)
 
Google järjestelmäpäivitys 10 MB 1.huhtikuuta ladattavissa.
 
  • Tykkää
Reactions: VVG
S25u päivitetty. Jotenkin tuntuu nyt vikkelämmältä, valikot yms. ihan kun olis näytön värisävykin muuttunut.
 
En lukenut koko ketjua mutta eikö tuohon saa suojakalvoa jonka läpi sormenjälkilukija toimii? ihmeissään myös miten AI lla pilattu hyvä kamera. Verrokkina s20fe. Paljon tärkeitä asetuksia piilotettuna. Mm. linssin vaihtuminen ja optimoinnit. Näytössä aina natural. Kaiken huippuna selvimmin kirkkauden ja värin vaihtele eli mihin ei pysty vaikuttaan peruskameralla 1x, käy ilmi mm. banaanin kuvaamisesta eri etäisyydeltä n.30cm ja 15cm. Todellinen sävy lähempää otettua. Miksi vain tässä värissä? Kokeilkaapa itse! Tuntuu että jopa samalta etäisyydeltä saa erilaisia kuvia. One UI 8.Puhelimen muut ominaisuudet ei houkuta vaihtamaan merkkiä.

20260511_193418.jpg


20260511_193423.jpg
 
Viimeksi muokattu:
En lukenut koko ketjua mutta eikö tuohon saa suojakalvoa jonka läpi sormenjälkilukija toimii? ihmeissään myös miten AI lla pilattu hyvä kamera. Verrokkina s20fe. Paljon tärkeitä asetuksia piilotettuna. Mm. linssin vaihtuminen ja optimoinnit. Näytössä aina natural. Kaiken huippuna selvimmin kirkkauden ja värin vaihtele eli mihin ei pysty vaikuttaan peruskameralla 1x, käy ilmi mm. banaanin kuvaamisesta eri etäisyydeltä n.30cm ja 15cm. Todellinen sävy lähempää otettua. Miksi vain tässä värissä? Kokeilkaapa itse! Tuntuu että jopa samalta etäisyydeltä saa erilaisia kuvia. One UI 8.Puhelimen muut ominaisuudet ei houkuta vaihtamaan merkkiä.

20260511_193418.jpg


20260511_193423.jpg
Kalvosta en tiedä, mutta Spigen GLAS.tR lasin kanssa toimii sormenjälki
 
En lukenut koko ketjua mutta eikö tuohon saa suojakalvoa jonka läpi sormenjälkilukija toimii? ihmeissään myös miten AI lla pilattu hyvä kamera. Verrokkina s20fe. Paljon tärkeitä asetuksia piilotettuna. Mm. linssin vaihtuminen ja optimoinnit. Näytössä aina natural. Kaiken huippuna selvimmin kirkkauden ja värin vaihtele eli mihin ei pysty vaikuttaan peruskameralla 1x, käy ilmi mm. banaanin kuvaamisesta eri etäisyydeltä n.30cm ja 15cm. Todellinen sävy lähempää otettua. Miksi vain tässä värissä? Kokeilkaapa itse! Tuntuu että jopa samalta etäisyydeltä saa erilaisia kuvia. One UI 8.Puhelimen muut ominaisuudet ei houkuta vaihtamaan merkkiä.

20260511_193418.jpg



20260511_193423.jpg
Ainakin mulla toimii Spigenin lasin kanssa sormenjälkilukija hyvin sekä S25 Edgessä, että S25U:ssa.

Mitä kuviin tulee, onhan sulla kameran asetuksista Photo Enhancer kohdassa "Prioritize speed"? Tai vähintään Scene detection/optimizer pois päältä?
 
Täällä Play kauppa jumittaa täysin tämän päivityksen jälkeen. Wifi lataa jotain, mutta Play kauppa ei aukea.

IMG_2527.jpeg


IMG_2528.jpeg
 
Viimeksi muokattu:
3 uudelleenkäynnistystä ei auta.
Muuten toimii, mutta play kauppa jumittaa.
 
Nauroin heille, joilla ongelmia päivityksissä. On näköjään mahdollista.

Nauroin itselle. Joo, olen Kiinassa.
 
Viimeksi muokattu:
Ainakin mulla toimii Spigenin lasin kanssa sormenjälkilukija hyvin sekä S25 Edgessä, että S25U:ssa.

Mitä kuviin tulee, onhan sulla kameran asetuksista Photo Enhancer kohdassa "Prioritize speed"? Tai vähintään Scene detection/optimizer pois päältä?
Kyllä.
 
En lukenut koko ketjua mutta eikö tuohon saa suojakalvoa jonka läpi sormenjälkilukija toimii? ihmeissään myös miten AI lla pilattu hyvä kamera. Verrokkina s20fe. Paljon tärkeitä asetuksia piilotettuna. Mm. linssin vaihtuminen ja optimoinnit. Näytössä aina natural. Kaiken huippuna selvimmin kirkkauden ja värin vaihtele eli mihin ei pysty vaikuttaan peruskameralla 1x, käy ilmi mm. banaanin kuvaamisesta eri etäisyydeltä n.30cm ja 15cm. Todellinen sävy lähempää otettua. Miksi vain tässä värissä? Kokeilkaapa itse! Tuntuu että jopa samalta etäisyydeltä saa erilaisia kuvia. One UI 8.Puhelimen muut ominaisuudet ei houkuta vaihtamaan merkkiä.

20260511_193418.jpg


20260511_193423.jpg
Itsellä vivancon lasi jota täällä suositeltiin, toimii ihan maks 50% kerroista ja usein näppäilen vaan koodin kun menee hermo. Katsoin tuon spigenin mitä tässä suositeltiin niin ainakin ulkoisesti tuo asennustapa on identtinen että veikkaan onko vain valmistajan nimi eri noilla että varauksetta en suosittele.
 
Miten s25 kestää akku? Onko jollain ollu aikaisemmin s21fe, miten siihen verrattuna kestää akku?
 
Miten s25 kestää akku? Onko jollain ollu aikaisemmin s21fe, miten siihen verrattuna kestää akku?

Erittäin hyvin kestää akku. Nykyisin pidän myös akun laturissa aina työpöydällä. Tietysti säädettynä 80 prosentin maksimiin. Tämä säästää akkua.
 
Miten s25 kestää akku? Onko jollain ollu aikaisemmin s21fe, miten siihen verrattuna kestää akku?

Ei ole moitittavaa ollut ainakaan itselläni. Tänään akunkäyttö ollut 26% aamun latauksen jälkeen, screen on time 1h30min ja työmatkat ollut langaton Android Auto käytössä noin tunnin verran. Päivä menee aina ihan keposesti eikä tee tiukkaakaan, vähemmän käytön päivinä pärjään kaksi päivää latauksella. Yleensä latausraja asetettuna 90% ja lataan päivittäin.
 
Galaxy S-sarjan laitteet tukevat myös langatonta latausta. Kotiin tullessa kun laittaa puhelimen lataustelineeseen, niin eipä noita latausasioita enää tule ajatelleeksikaan. Olen rajoittanut latausta 85 prosenttiin - senkin tarpeellisuus on kyseenalaistettu nykylaitteissa. Ihan temu-tason latausalustoja/telineitä en kyllä hankkisi.
 
Olen rajoittanut latausta 85 prosenttiin - senkin tarpeellisuus on kyseenalaistettu nykylaitteissa.

Ai on vai? Mietin siksi, koska läppärissä ei ole tuota rajoitusta vaan ihan täyteen latailee ja on nytkin piuhan päässä.
 
Ai on vai? Mietin siksi, koska läppärissä ei ole tuota rajoitusta vaan ihan täyteen latailee ja on nytkin piuhan päässä.

MyAAsuksessa on vaihtoehtoina 100, 80 tai 60 prossaa. Dellissä muistaakseni samat.
 
Nykyakuille speksataan usein 1000 tai jopa 1600 0-100% lataussykliä ennenkuin kapasiteetti laskee alle 80%, eli ne kestää kyllä hyvin ilman rajoituksiakin.

Mä ajattelen niin että jos puhelinta aikoo pitää vain muutaman vuoden niin akun varauksen rajoittaminen esimerkiksi 85% tai 20-80% välille on huono diili. Siinä uhrataan jatkuvasti 15–40 % akun kapasiteetista eikä hyötyä ehdi ehkä edes näkemään kun puhelin jo vaihtuu. Jos aikoo pitää pidempään niin silloinkin on vähän niin ja näin että kannattaako, koska saavutettu hyöty voi olla vain prosenteista pariin kymmeneen prosenttiin kapasiteetissa ja se realisoituu vasta siellä akun elinkaaren loppupäässä.

Ehkä parempi tapa on se ettei jätä toistuvasti pitkäksi aikaa 100% tai nollaan, eikä käytä jatkuvasti latauksen aikana niin pysyy viileämpänä sillä liika lämpö vaikuttaa myös elinikään, tosin nykyään laitteet seuraa lämpöä aika tarkasti ja säätää latausta sen mukaan.

Mä pidän Samsungissa sitä akun perussuojausta päällä joka lataa täyteen ja katkaisee latauksen kunnes laskee alle 95%. Voi huoletta jättää piuhaan yön ajaksi.

Offtopiccia:
Läppäreissä tilanne on vähän eri kun monilla se on jatkuvasti laturissa samalla kun konetta käytetään niin että se lämpenee reilusti. Silloin kannattaa laittaa latausrajat. Jos lataa vain tarvittaessa niin silloin en ite ainakaan käyttäisi rajoja läppärissäkään tai käyttäisin vain sellaista mikä antaa varauksen laskea vähän jos jättää yöksi lataukseen.
 
Viimeksi muokattu:
Ainakin mulla toimii Spigenin lasin kanssa sormenjälkilukija hyvin sekä S25 Edgessä, että S25U:ssa.

Mitä kuviin tulee, onhan sulla kameran asetuksista Photo Enhancer kohdassa "Prioritize speed"? Tai vähintään Scene detection/optimizer pois päältä?
Suosittelen myös Jetechin kalvoja (Amazon.de) eivätkä maksa paljon, hyvin toimii.
 
Toimiiko teillä s25u tarkennus sälekaihtimien läpi. Verrokkina itsellä s20fe ja automaattitarkennus toimii läpi loistavasti ulkomaailmaan. noin 10 kuvan perusteella s25u tarkentuu koko ajan kaihtimiin jotka siis auki. Eli käsitarkennukseksi menee.
 
Muutamia appeja joita kannattaa valokuvatessa hyödyntää: Camera assistant: kamerasäätöjä selkeässä muodossa. Expert RAW : Valokuvauksen harrastajalle lisäominaisuuksia. Blackmagic Camera: Parannettuun videokuvaukseen. Todettakoon että Samsungin Kamera-sovellus ei tue Huawei-älykelloni Kaukosuljin-toimintoa (Kameran laukaisu/käynnistys kellosta) mutta Expert Raw ja Blackmagic Camera -appien kanssa etälaukaisu toimii.
 
Tässä on tullut viime päivinä todella suuria päivityspaketteja Galaxy Storen kautta. Jotain kielipaketteja. Tänään mm. 3,2 gigan kokoinen möhkäle. Ja sitä ennen muutama päivä sitten hirvee liuta muita kielipaketteja jotka sataa megaa kukin. Vai olisiko tuo isoin paketti sisältänyt nuo samat yhdessä paketissa en tiedä.

Google Play -järjestelmäpäivitys myös ilmestynyt, joka sisältää toukokuun turvat.
 
Tässä on tullut viime päivinä todella suuria päivityspaketteja Galaxy Storen kautta. Jotain kielipaketteja. Tänään mm. 3,2 gigan kokoinen möhkäle. Ja sitä ennen muutama päivä sitten hirvee liuta muita kielipaketteja jotka sataa megaa kukin. Vai olisiko tuo isoin paketti sisältänyt nuo samat yhdessä paketissa en tiedä.

Google Play -järjestelmäpäivitys myös ilmestynyt, joka sisältää toukokuun turvat.
Näitä kielipaketteja ihmettelin myös, kun en edes käytä niitä mihinkään.
 
Näitä kielipaketteja ihmettelin myös, kun en edes käytä niitä mihinkään.

Latasitko? On niitä tullut ennenkin, mutta tuollaista isoa pakettia en muista koskaan saaneeni. Sehän on hitto soikoon yhtä iso paketti kuin olisi uusi Android.
 
Asetukset - hakuun kielipaketit ja poistaa sieltä tarpeettomat paketit.

Ihmettelin itsekin näitä päovityksiä kun en ole koskaan ohjelmaa käyttänytkään.

Nyt ehdolle tuli 100 megan paketteja jostain TTS Polish Voice, Thai voice ynnä muuta tauhkaa noin gigan verran. Miten nämä saa pois vai tarvitaanko näitä välttämättä.
 
Oisko mitään jos vaan poistaa ne niin ei tarvitse päivitellä?
Itsellä ehkä mahdollisuus että esim puolassa/monissa muissa maissa käyn, niin ei se haittaa jos maakohtaisia ääniä päivitetään/lisätään.
"Samsung's built-in Text-to-Speech (TTS) engine is the system behind your Galaxy device's screen readers, Voice Assistant, and Bixby"
Ei yleensä nykyään tallennustilasta puute, kun kaikki pilvessä. mutta ensimmäistä kertaa katsoin oman puhelimen. 84/256 näyttää.
 
Viimeksi muokattu:
Oisko mitään jos vaan poistaa ne niin ei tarvitse päivitellä?

Mutta mistä nämä poistuu. Jo nuo aiemmat mainitut oli jotenkin kummallisen hankalasti poistettavissa. Siinä oli se poista nappi kyllä, mutta itse poisto oli eriskummallisen hankalasti näkyvissä, että mitä lopulta pystyi poistamaan ja mitä ei.
 
Mutta mistä nämä poistuu. Jo nuo aiemmat mainitut oli jotenkin kummallisen hankalasti poistettavissa. Siinä oli se poista nappi kyllä, mutta itse poisto oli eriskummallisen hankalasti näkyvissä, että mitä lopulta pystyi poistamaan ja mitä ei.

Sieltä mistä muutkin sovellukset. En muista pitikö täpätä et näkyy järjestelmäsovellukset yms. mut eipä ole näkynyt sen jälkeen kun poistin.
 
On tuo nyt saatana. Kun taas näkyy Galaxy Storessa nämä TST-paskat vaikka ohjelmissa ne ei enää näy. Mutta tuolta asetukset etsi kielipaketit -> kielipaketit ne on ladattavissa (ei siis asennettuna). Mitä helv.

Google järjestelmäpäivitys 10 megaa taas ladattavissa.
 
Suurikokoiset päivitykset tietenkin vievät aikaa - latausnopeudesta riippuen. Mutta koska ne ovat päivityksiä, ne "syrjäyttävät" edelliset versiot, joten kummoistakaan lisätilaa ne eivät tarvitse. Maailmassa on paljon asioita joista hermostua - ehkä kännykän päivitykset eivät sittenkään ole niitä suurimpia?
 

Statistiikka

Viestiketjuista
309 285
Viestejä
5 246 793
Jäsenet
83 467
Uusin jäsen
eetuzzi

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom