Samsung Galaxy Book NP755XDA-KA1SE akku 0%.

Tilanne tämä. Laite käyttämätön. Ollut useamman vuoden hyllyssä. Nyt otettiin käyttöön. Kone lähtee käyntiin virtalähteellä. Akku 0%. Aloin tekemään Windows 10 päivityksiä. Olin niin 3h pitänyt konetta päällä ja yhden Windows 10 update än päivityksen jälkeen yhtäkkiä akku alkoi lataamaan. Eli prosentit nousivat pikku hiljaa 100% asti. Lataus kesti noin 2h. Ajattelin, että hienoa. Jätin sen siihen. Kokeilin ottaa johdon irti seinästä ja käytin hetken akulla. Kaikki toimi. Nyt pari päivän päästä lähtee vain käyntiin virtalähteellä. Akku 0%. Kokeiltu 30-60s virtanapin painaminen kun akku kiinni. Kokeiltu myös irrottaa liitin emolta. Ei apua. Mitäs ihmettä? BMS lukossa? Miten sen avaus?

Oiskohan akku vaan sökö. Eivät oikein tykkää vuosien käyttämättömyydestä...Pitäis ainakin latailla aika-ajoin, vaikkei käytäkään. Varsinkin litium-akut on aika herkkiä. Itse lähtisin uudella akulla liikkeelle.

Oiskohan akku vaan sökö. Eivät oikein tykkää vuosien käyttämättömyydestä...Pitäis ainakin latailla aika-ajoin, vaikkei käytäkään. Varsinkin litium-akut on aika herkkiä. Itse lähtisin uudella akulla liikkeelle.
Se vaan ihmetyttää kun laite lopulta latasi akun täyteen. Eli siis toimi monta tuntia lataus ja sen jälkeen ilman virtajohtoa toimi myös.??

Windowsissa akkua voi tutkia komentorivillä:
  1. Kirjoita tehtäväpalkin hakuruutuun cmd.
  2. Paina Enter-näppäintä tai valitse osumaluettelosta Komentokehote.
  3. Kirjoita kehotteeseen powercfg /batteryreport ja paina Enter-näppäintä.
  4. Komentokehotteeseen tulee rivi, joka kertoo, minne akkuraportti on tallennettu.
  5. Yleensä raportti on C-asemalla käyttäjän kansiossa tiedostossa battery-report.html.
  6. Kaksoisnapsauta tiedostoa, niin se avautuu selaimeen. Saatat joutua ensin valitsemaan selaimen.

Uusimmat viestit

Statistiikka

Viestiketjuista
285 595
Jäsenet
79 023
Uusin jäsen
sdb

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom