• Hyvät tarjoukset -alueen ohjeet ja säännöt

    • Uuden tarjouksen kohdalla valmispohjan ja etuliitteen käyttö on pakollista!
    • Otsikkomuotoilu: Tuote, kauppa, tarjoushinta
    • Ainoastaan tarjouksia, jotka toimitetaan Suomeen
    • Ei ref-linkkejä

BF Samsung 870 QVO 4TB [Gigantti] 149€

Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
22 121
Tuote: Samsung 870 QVO sisäinen SATA 2,5" SSD-muisti (4 TB)
Tarjoushinta: 149€
Normaalihinta: 200€ paikkeilla
Kauppa: Gigantti
Voimassa: BF
Linkki: Samsung 870 QVO sisäinen SATA 2,5" SSD-muisti (4 TB) - Gigantti verkkokauppa
Promokoodi: -

Kommentti tarjouksesta:

Samsungin asema tarjouksessa. Tarjouksen bongasi joku muu, mutta se sotkee nyt yleistä bf-keskustelua-ketjua ja jossain tästä pitäisi keskustella.

QVO asemat ovat vähemmän kestäviä ja luotettavia kuin Samsungin TLC-tarjonta (eli lähes kaikki muut SSD:t). Tästä nyt väitellään. Levyn takuu on 3v (muualla, Gigantissa voi olla vieläkin vähemmän) kun muiden asemien on 5v.

Ostaisin kyllä pelilevyksi tai turhille tiedostoille, mutta en laittaisi kuvakirjastoa tähän ilman backuppeja.
 
Liittynyt
25.10.2016
Viestejä
676
Pistän tänne kyssärin niin en tuki tuota tarjous keskustelua. Tehdäänkö yleensä enää slc tai mlc levyjä vai onko kaikki nykyään tlc tai siitä eteenpäin?
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
22 121
Pistän tänne kyssärin niin en tuki tuota tarjous keskustelua. Tehdäänkö yleensä enää slc tai mlc levyjä vai onko kaikki nykyään tlc tai siitä eteenpäin?
Paljon sinulla on rahaa? Olen nähnyt MLC-levyjä parin tonnin hintaluokassa. Esim:

Ja yleensäkin Intel Optane -tuotteet. Mutta kuluttajaluokasta näyttävät kadonneet nämä SSD:t.
 
Liittynyt
24.10.2016
Viestejä
60
Jos ois 2,5" levyillä oleva NAS niin siihen haluaisin näitä. Koneen sisälle nyt vähän pieniä omiin tarpeisiin.
 
Liittynyt
13.06.2019
Viestejä
274
139.90e maksoi 2tb asema viime bf-tarjouksessa, eli onhan noi vähän hinnat tulleet alas :) Hyvin kyllä toiminut pelilevynä vuoden päivät. Ei mitään ongelmia ja nopeus on hyvä.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
836
Ostaisin kyllä pelilevyksi tai turhille tiedostoille, mutta en laittaisi kuvakirjastoa tähän ilman backuppeja.
Vähän offtopic, mutta eikai sitä nyt pelejä tollaiselle hitaalle asemalle voi laittaa. Tuo toisen tarjouksen samsung 990 sopii siihen käyttöön paremmin :).

Kuvakirjastoille tmv. uskaltaisin kyllä itse käyttää tällaisia. Ainakin omassa käytössä ne kuvat/media kirjoitetaan sinne kerran (määrä toki lisääntyy koko ajan), mutta niitä luetaan todella vähän. Luulisi ettei ainakaan kirjoituskertojen puolesta kesto tule ihan heti vastaan.
 
Liittynyt
05.12.2017
Viestejä
420
Yksi kappale näitä levyjä löytyy ja se on ollut nassissa hieman yli 2 vuotta melkein 24/7 päällä. Kirjoituksia taitaa olla vain noin 11 teraa. Nyt syksyllä ostin 870 EVO 4TB levyjä 4kpl ~192€/kpl Amazonista. Näistä 2kpl meni nassiin tämän QVO:n kaveriksi. QVO levytkin olisi käynyt, mutta syksyllä hinta pysytteli lähes samana millä sain EVO:t ostettua.

3 kpl yhteensä eri Samsung QVO levyjä itsellä eikä näistä huonoa sanottavaa muilta osin kuin kirjoitusnopeus mikä kyykkää, kun kymmeniä gigoja siirtää levylle kerralla. Kirjoituskestävyys (TBW) tuskin tulee itsellä koskaan vastaan. Datan säilyvyyden osalta en osaa sanoa, backupit tärkeistä tiedostoista pitää joka tapauksessa olla oli käytössä mikä levy tahansa.

Ihan päteviä levyjä juurikin vaikka pelikirjastoksi, mediakirjastoksi tai muuksi varastolevyksi mihin ei kerralla kirjoiteta kymmeniä gigoja toistuvasti.
 

Liitteet

Liittynyt
18.08.2021
Viestejä
2 318
139.90e maksoi 2tb asema viime bf-tarjouksessa, eli onhan noi vähän hinnat tulleet alas :) Hyvin kyllä toiminut pelilevynä vuoden päivät. Ei mitään ongelmia ja nopeus on hyvä.
Itse maksoin tästä 4 TB levystä tämän vuoden maaliskuussa jossain tarjouksessa 270€, eli ihan hyvin on joo hinnat tullut alas. Voisi melkein pari laittaa tilaukseen niin pääsee viimeisistäkin magneettikiekoista eroon.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
22 121
Vähän offtopic, mutta eikai sitä nyt pelejä tollaiselle hitaalle asemalle voi laittaa. Tuo toisen tarjouksen samsung 990 sopii siihen käyttöön paremmin :).

Kuvakirjastoille tmv. uskaltaisin kyllä itse käyttää tällaisia. Ainakin omassa käytössä ne kuvat/media kirjoitetaan sinne kerran (määrä toki lisääntyy koko ajan), mutta niitä luetaan todella vähän. Luulisi ettei ainakaan kirjoituskertojen puolesta kesto tule ihan heti vastaan.
Riippunee henkilöstä. Jos pelaa todella paljon, niin sitten kyllä pelit kannattaa laittaa nopealle asemalle. Mutta esim. uusin COD on satoja gigatavuja ja pelikirjaston pitäminen levyllä (esim. hitaan internetin takia) on halvempaa, kun on tämä 150€ 4TB.

Itse edelleen ostaisin käyttislevyksi 990 Pron (ja ostinkin) ja peleille ja muulle roinalle tämmöinen.
 
Liittynyt
20.08.2020
Viestejä
101
Itse tilasin yhden kappaleen, kun nuo virtuaali-instrumenttien sample-kirjastot vievät niin julmetusti tilaa. Ne kun kerran on tallentanut levylle, jatkokäyttö onkin pelkkää niiden lukemista.
 
Liittynyt
26.04.2017
Viestejä
982
Kiitos vinkistä!!

Pistin tilaukseen, vaikka QLC tekniikkana hieman arveluttaakin. Kun ei ole hinnalla pilattu, niin katsotaan miten Samsungin insinöörit ovat tuon tuunanneet toimimaan ettei solujen kirjoituskerrat tule ihanheti täyteen. TBW arvoksi luvataan kuitenkin noin samanverran mitä tavalliset Samsungin EVO 2TB lätyt, joten ehkei tämä kuitenkaan ihan huono ole. Sen olen jo revikoista lukenut, että kun kirjoittaa todella paljon isoa dataa kerralla, niin tavallinen HDD menee lopulta tästä ohi :rofl:

Windowsin boottilevynä ja virtuaalikoneiden tallennukseen toki jatkaa MLC.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
22 121
Kiitos vinkistä!!

Pistin tilaukseen, vaikka QLC tekniikkana hieman arveluttaakin. Kun ei ole hinnalla pilattu, niin katsotaan miten Samsungin insinöörit ovat tuon tuunanneet toimimaan ettei solujen kirjoituskerrat tule ihanheti täyteen. TBW arvoksi luvataan kuitenkin noin samanverran mitä tavalliset Samsungin EVO 2TB lätyt, joten ehkei tämä kuitenkaan ihan huono ole. Sen olen jo revikoista lukenut, että kun kirjoittaa todella paljon isoa dataa kerralla, niin tavallinen HDD menee lopulta tästä ohi :rofl:

Windowsin boottilevynä ja virtuaalikoneiden tallennukseen toki jatkaa MLC.
Valitan, ei ole minun bongaukseni. Tämä vaan mainittiin yleisketjussa ja tästä tuli niin paljon keskustelua, että tein sille tarjousketjun. Ehkä ajan kanssa käyn katsomassa, kuka tämän alunperin löysi. Ei ollut minä, että kiitokset meni väärään osoitteeseen :)

Siinä on kuitenkin 78GB SLC:tä (sitä parasta tallennustilaa) ja 4GB DDR4-muistia, niin kirjoitukset voi mennä noiden kautta ja toimia maksiminopeudella, joka SATA:ssa on ~550Mt/s. Riippuu, miten noita käytetään.

Tuossa pari revikkaa:

Ei tämä huono ole. Halusin vaan käydä sen QLC vs TLC-keskustelun täällä. Kysymykseen "onko TLC satasen verran parempi?" voi vastata vaan tarjousketjussa, eikä yleisessä SSD-ketjussa (eikä kannata tästä tarjouksesta enempää yleiset bf-tarjouksetketjussa)...

Tästä onkin tullut jo monta mielipidettä ja muut ei ole ollenkaan negaa tätä, niinkuin minä.
 
Liittynyt
24.06.2017
Viestejä
4 472
Ei tämä huono ole. Halusin vaan käydä sen QLC vs TLC-keskustelun täällä. Kysymykseen "onko TLC satasen verran parempi?" voi vastata vaan tarjousketjussa, eikä yleisessä SSD-ketjussa (eikä kannata tästä tarjouksesta enempää yleiset bf-tarjouksetketjussa)...

Tästä onkin tullut jo monta mielipidettä ja muut ei ole ollenkaan negaa tätä, niinkuin minä.
Alkaa näemmä tarina vähän muuttua matkalla. Oikeastihan se kysymys oli: "Onko Samsung 870 QVO luotettava ns. jemmalevyksi?" ja sinä vastasit: "Ei ole."

Ja se on edelleenkin ihan silkkaa hevonpuppua niin kauan kun et pysty osoittamaan ko. levyä jollain tavalla epäluotettavaksi. Se ei ole epäluotettavaksi osoittamista, että siinä on oletetusti lyhyempi elinikä, hitaammat kirjoitusnopeudet ja huonompi kirjoituskestävyys kuin jossain tuplahintaisessa verrokissa.

Epäluotettava levy on sellainen, joka kadottaa tietoa tai muuttuu yllättäen verkonpainoksi muita levyjä selvästi useammin järjellisen elinkaaren aikana. Ei sellainen, jonka kulutuskestävyys on reippaassa käytössä "vain" 50 vuotta 100 vuoden sijaan.
 
Liittynyt
02.07.2021
Viestejä
18
Sori n00b kysymys ja off-topic, mut tarviiko tällainen erillisen heatsinkin toimiakseen kunnolla/luotettavasti? Kone mallia HP:n tikkuaski, eli jäähdytys itse kopassa ei liene kummoinen..
Lisätilalle olisi tarvetta ja hinta on kyllä houkuttelevalla levelillä.
 
Liittynyt
24.06.2017
Viestejä
4 472
Sori n00b kysymys ja off-topic, mut tarviiko tällainen erillisen heatsinkin toimiakseen kunnolla/luotettavasti? Kone mallia HP:n tikkuaski, eli jäähdytys itse kopassa ei liene kummoinen..
Lisätilalle olisi tarvetta ja hinta on kyllä houkuttelevalla levelillä.
Ei tarvitse eikä sellaista oikein järkevästi voisi edes laittaa. Huomattavasti vähemmän nää lämpöä koppaan tekee kuin perinteiset mekaaniset kovalevyt.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
22 121
Sori n00b kysymys ja off-topic, mut tarviiko tällainen erillisen heatsinkin toimiakseen kunnolla/luotettavasti? Kone mallia HP:n tikkuaski, eli jäähdytys itse kopassa ei liene kummoinen..
Lisätilalle olisi tarvetta ja hinta on kyllä houkuttelevalla levelillä.
Tämä on SATA-levy.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
22 121
Alkaa näemmä tarina vähän muuttua matkalla. Oikeastihan se kysymys oli: "Onko Samsung 870 QVO luotettava ns. jemmalevyksi?" ja sinä vastasit: "Ei ole."
Ei se edelleenkään ole.

Ja se on edelleenkin ihan silkkaa hevonpuppua niin kauan kun et pysty osoittamaan ko. levyä jollain tavalla epäluotettavaksi. Se ei ole epäluotettavaksi osoittamista, että siinä on oletetusti lyhyempi elinikä, hitaammat kirjoitusnopeudet ja huonompi kirjoituskestävyys kuin jossain tuplahintaisessa verrokissa.
Ok... Tämä on vähän ristiriitainen kappale.

Epäluotettava levy on sellainen, joka kadottaa tietoa tai muuttuu yllättäen verkonpainoksi muita levyjä selvästi useammin järjellisen elinkaaren aikana. Ei sellainen, jonka kulutuskestävyys on reippaassa käytössä "vain" 50 vuotta 100 vuoden sijaan.
Siinä on lyhyempi elinikä, hitaammat kirjoitusnopeudet ja huonompi kirjoituskestävyys kuin verrokissa.
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
3 444
Noh, voihan nyt. Tuli tilattua, että saan motivaation järjestellä kahdelta pyörivältä kiekolta, joista 90% turhaa, kamat tuonne. Kallista siivoamista.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
1 979
Ei se edelleenkään ole.



Ok... Tämä on vähän ristiriitainen kappale.



Siinä on lyhyempi elinikä, hitaammat kirjoitusnopeudet ja huonompi kirjoituskestävyys kuin verrokissa.

Miksi ei ole?

Mikä on verrokki?

Miksi tämä ei ole parempi ostos kuin 4tb perinteinen kovalevy?
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
22 121
Miksi ei ole?

Mikä on verrokki?

Miksi tämä ei ole parempi ostos kuin 4tb perinteinen kovalevy?
Verrokki on se keskihintainen TLC-asema. Tein koko ketjun sen takia, että tästä piti vääntää ja se sotki yleisketjua.

Jos vertaa 4TB kovalevyyn, niin itse ottaisin CMR-kovalevyn mieluummin NAS-käyttöön ~100€ hintaan. Mutta meitä on moneksi ja siitä täällä keskustellaan.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
4 140
Alkaa näemmä tarina vähän muuttua matkalla. Oikeastihan se kysymys oli: "Onko Samsung 870 QVO luotettava ns. jemmalevyksi?" ja sinä vastasit: "Ei ole."

Ja se on edelleenkin ihan silkkaa hevonpuppua niin kauan kun et pysty osoittamaan ko. levyä jollain tavalla epäluotettavaksi. Se ei ole epäluotettavaksi osoittamista, että siinä on oletetusti lyhyempi elinikä, hitaammat kirjoitusnopeudet ja huonompi kirjoituskestävyys kuin jossain tuplahintaisessa verrokissa.

Epäluotettava levy on sellainen, joka kadottaa tietoa tai muuttuu yllättäen verkonpainoksi muita levyjä selvästi useammin järjellisen elinkaaren aikana. Ei sellainen, jonka kulutuskestävyys on reippaassa käytössä "vain" 50 vuotta 100 vuoden sijaan.
Kaikki hyvin. Jemmalevy nyt tilattu :)
 
Liittynyt
18.08.2021
Viestejä
2 318
Onkos joku onnistunut vielä tilaamaan näitä? Tässä just yritin tilailla, mutta herjaa vaan kaikista mahdollisista postinumeroista "Valitettavasti ei saatavilla toimitettavaksi", eikä pysty lisäämään ostoskoriin.
 
Liittynyt
20.08.2020
Viestejä
101
Onkos joku onnistunut vielä tilaamaan näitä? Tässä just yritin tilailla, mutta herjaa vaan kaikista mahdollisista postinumeroista "Valitettavasti ei saatavilla toimitettavaksi", eikä pysty lisäämään ostoskoriin.
Jos on kyse otsikon QVO:sta, niin tilasin jo ennen kuin täällä oli siitä juttua ja asema on ollut koneessa kiinni viime viikosta lähtien.
 

R1v3r

Tukijäsen
Liittynyt
20.12.2016
Viestejä
2 417
Jos jollakulla tämmönen on jäänyt yli, niin mulle vois tarjoilla :D Olis pitäny vaan ostaa silloon, kun tää tarjous oli voimissaan ja ylklättäen nyt yks kaveri tämmöstä tarttiskin.. :poop:
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
3 444
Noh, voihan nyt. Tuli tilattua, että saan motivaation järjestellä kahdelta pyörivältä kiekolta, joista 90% turhaa, kamat tuonne. Kallista siivoamista.
Vähän turhan kallista, meinasin eilen laittaa koneeseen kiinni, mutta en muista mihin törkkäsin levyn pyörimästä työpöydällä, kun järjestelin tavaroita. Erinomainen suoritus.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
4 140
Vähän turhan kallista, meinasin eilen laittaa koneeseen kiinni, mutta en muista mihin törkkäsin levyn pyörimästä työpöydällä, kun järjestelin tavaroita. Erinomainen suoritus.
Älä huoli, et ole yksin :rofl:
Juuri aloin miettimään, että mikä levy se ylipäätään oli, niin piti tulla selvittämään.
 
Toggle Sidebar

Statistiikka

Viestiketjut
240 566
Viestejä
4 204 354
Jäsenet
70 917
Uusin jäsen
Zlama

Hinta.fi

Ylös Bottom