Tiistaina alkoi neljäs tupakaton viikko. Ei tee oikein mielikään. Kun joku muu polttaa niin se tuoksuu kyllä hyvältä, mutta ei ole sen kummemmin kiusausta itse tarttua savukkeeseen.
Sähkötupakkahomma alkaa muuttua välineurheiluksi. Ilmeisesti melko yleistä tämä. Caliburn G2 oli eka hankinta vähän ennen tupakoinnin lopettamista, joku reilu viikko sitten ostin Caliburn X:n ja nyt hommasin vielä Smok Nord 5:n.
Tämä viimeinen on poditikku myös, mutta coileissa pienet resistanssit ja teho menee 80 wattiin asti. Tarkoitus oli ostaa laite, jossa lataus ja säiliö kestäisi koko päivän, mutta taas meni metsään. 5 ml podi ja 2000 mah akku tyhjenevät melko nopeasti laitteen tehojen vuoksi siitä huolimatta, että olen höyrytellyt vain 20-25 watilla. Joka tapauksessa ihan kiva täydennys, koska tuo on selkeästi DTL -laite ja sillä saa melkoisia höyrypilviä, eli aika eri tyylinen kuin nuo kaksi aiempaa tikkuani.
Ekan 10 minuutin aikana poltin kaksi coilia, kun en tajunnut miten hyvin ne pitää kostuttaa nesteellä ennen käyttöä. Erikoista tässä on, että valmistaja ilmoittaa tähän sopivan 0,15 - 2,5 ohmin coilit, mutta samaan aikaan laitteeseen sopivia coileja myydään vain 0,15 ja 0,23 ohmisina. Nyt mulla on tuo 0,23 ohminen coili ja tehot tuossa em. 20-25 watin tuntumassa. Akkukeston ja nesteen kulutuksen puolesta olisi kiva kokeilla jotain 0,4-0,6 ohmin coilia, mutta markkinat on eri mieltä. Lieneeköhän siitä mitään harmia, jos valmistaja ilmoittaa coilille sopiviksi wateiksi 20 - 40 ja käytän sitä vaikka 15:lla?
Nikotiinia on hommattuna ehkä reiluksi vuodeksi. Seuraava hankinta lienee jotain makunesteitä hiukan ja sitten voisi vaikka keskittyä välillä tuotteiden kuluttamiseen sen sijaan, että hamstraa niitä enempää. Ja varmaan jossain kohtaa pitää tilata joku semmoinen mtl/rdl -laite, millä oikeasti pärjäisi sen yhden päivän tankkaamatta ja lataamatta. Tai edes lataamatta, ei tuo täyttöpullo taskussa sytkäriä enempää tilaa kuitenkaan vie. Ensi kerralla varmaan pitää kuitenkin perehtyä tuotteeseen tarkemmin ennen kuin tilaa mitään. Tai sitten jos onnistun löytämään tuohon Nordiin isompia coileja niin ilmeisesti se auttaisi akkukestoon, välttyisi toistaiseksi laitehankinnoilta.