Sähkönmyyntisopimukset ja niiden hinnat (EI yleistä sähkökeskustelua!)

Shiraus-listaus on hyvä, ellei erinomainen, mutta yksi talvikaudeksi 6kk pahveja kyttääville olennainen tieto siitä puuttuu eli se, että mikä on myöhäisin alkamisajankohta sopimuksen aloitukselle; standardi 90pv tilaushetkestä vai jotain muuta.

Ja se on turhan sattumanvarainen ja ajan saatossa vaihtelevainen juttu listattavaksi.

Nappasinmpa itekin Oomin Jousto 6kk 6,99c/kWh alkamaan 6kk päästä. Kokeillaan nyt seuraava talvi näin. Oma KV ollut vuosikausia -1 ja -2cnt/kWh tietämillä,vaikka pörssissä ollutkin.

Oomi varoitteli, etteivät voi luvata sopimuksen toteutumista vielä:

"Jos sopimuksen aloituspäivään on yli 90
vuorokautta, vahvistamme sen erillisellä
sopimusvahvistuksella, kun aloituspäivään on alle 90 vuorokautta. Jos sopimus ei voi alkaa Oomilla, ilmoitamme siitä tekstiviestillä aikaisintaan 90 vuorokautta ennen aloituspäivää."

Mielenkiintoista

sopimusvahvistuksella, kun aloituspäivään on alle 90 vuorokautta. Jos sopimus ei voi alkaa Oomilla, ilmoitamme siitä tekstiviestillä aikaisintaan 90 vuorokautta ennen aloituspäivää."

Mielenkiintoista
Minä tein tuon 6kk joustosopimuksen puhelimitse äsken alkamaan 1.9 eikä tuosta ollut mitään mainintaa,voi titenkin johtua siitä että jatkoin entistä sopimusta vanhana asiakkaana.

Mielenkiintoista

Voisko tää olla joku määräaikaisuus tms. tarkastus?

Eli vasta 90pv ennen alkua voivat laittaa sen järjestelmään ja kattoa meneekö läpi, ainut este lienee jos olisi määräaika. Jos foorumilla sähkömyyjiä tietänee syyt tai joku muu selvittänyt.

Minä tein tuon 6kk joustosopimuksen puhelimitse äsken alkamaan 1.9 eikä tuosta ollut mitään mainintaa,voi titenkin johtua siitä että jatkoin entistä sopimusta vanhana asiakkaana.
Tämä voi olla syy. Minä en nimittäin ole heidän asiakas tällä hetkellä. Toistaiseksi voimassa oleva pörssi Väre

Ainakin minulla tuo 6kk jousto 1.9 alkaen näkyy jo oma oomissa nykyisen sopimuksen jatkona joten uskon ettei se siitä enää muutu.

Minäkin tein äsken puhelimessa.

Myyjänvaihto kun kyseessä niin varoitteli tuosta, mutta sanoi että 90 päivää ennen pitäisi tulla vahvistus.

Eli sama kuin Helenillä viime vuonna joskus elokuussa tuli vahvistus.

Voisko tää olla joku määräaikaisuus tms. tarkastus?

Eli vasta 90pv ennen alkua voivat laittaa sen järjestelmään ja kattoa meneekö läpi, ainut este lienee jos olisi määräaika. Jos foorumilla sähkömyyjiä tietänee syyt tai joku muu selvittänyt.

Juurikin jotenkin noin.
Sähkönmyyjä kyselee käyttöpaikkatietoja ja ilmoittaa uuden sopimuksen datahubiin aikaisintaan 90vrk ennen sähköntoimittamisen aloittamista. Jos asiakas pysyy samana samalla käyttöpaikalla ja päällä määräaikainen sopimus, datahub vastailee ettei pysty.

Tarkempia speksejä datahubin uusien sopimuksien ilmoittamisesta voi lueskella: https://wiki.docs.datahub.fi/wiki/s...667250/DH-310+Uusien+sopimusten+ilmoittaminen

Statistiikka

Viestiketjuista
303 392
Jäsenet
82 353
Uusin jäsen
Hiiri2847743

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom