Sähkönmyyntisopimukset ja niiden hinnat (EI yleistä sähkökeskustelua!)

mistä tämmöiset pelot/huhut on peräisin? Esim Nibe tarjoaa tuota pörssisähköadaptaatiota suoraa firmiksessä
Ehkäpä tänne sovelluskeskusteluiden väliin uskaltaa taas vastata tällaiseen sopimustyypin valintaan liittyvään kysymykseenkin.

Tietääkseni Niben pörssisähköohjaus ohjaa melko miedosti verrattuna siihen, mitä itse teen, eli annan kompressorin käydä vain halvimmilla tunneilla. Pienen lämmitystarpeen aikaan muutaman tunnin yöllä, kovilla pakkasilla on pakko antaa käydä vähän päivälläkin. Lattialaatan lämpötila vaihtelee tuossa melko reilusti. Lisäksi halpoina päivinä lämmitän enemmän kuin kalliina. Tälläkään systeemillä ei saa kovin isoa miinusmerkkistä kulutusvaikutusta, ja varmasti hyötysuhde heikkenee ainakin jonkin verran, kun pitää lämmittää reilusti jäähtynyttä lattiaa. Toki myös sisälämpötila vaihtelee jonkin verran.

Ehkäpä tänne sovelluskeskusteluiden väliin uskaltaa taas vastata tällaiseen sopimustyypin valintaan liittyvään kysymykseenkin.

Tietääkseni Niben pörssisähköohjaus ohjaa melko miedosti verrattuna siihen, mitä itse teen, eli annan kompressorin käydä vain halvimmilla tunneilla. Pienen lämmitystarpeen aikaan muutaman tunnin yöllä, kovilla pakkasilla on pakko antaa käydä vähän päivälläkin. Lattialaatan lämpötila vaihtelee tuossa melko reilusti. Lisäksi halpoina päivinä lämmitän enemmän kuin kalliina. Tälläkään systeemillä ei saa kovin isoa miinusmerkkistä kulutusvaikutusta, ja varmasti hyötysuhde heikkenee ainakin jonkin verran, kun pitää lämmittää reilusti jäähtynyttä lattiaa. Toki myös sisälämpötila vaihtelee jonkin verran.
Keskustelulle löytyy ihan oma lankansa: keskustelut tänne

Olipa kiva laittaa fortumin kaverille ns. jauhot suuhun. Ei uskonut, että mulla on 3,90snt kulutusvaikutussoppari, mistä saan omilla kulutuksilla vielä 0,90snt pois. Piti oikein lasku kaivaa ja yhdessä katteltiin. Toki onnitteli lopussa hyvästä sopparista. Yleensä en jaksa näihin standi-jonneille jäädä selvittämään mitään, mutta nyt oli pari minuuttia ylimääräistä aikaa eikä kaveri millään uskonut, että ei kannata tarjota mulle mitään.

Statistiikka

Viestiketjuista
290 218
Jäsenet
79 758
Uusin jäsen
Ju5ee

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom