6kk perusmaksuttomuus on loppumassa Vattenfallilla tämän kuun loppuun. Tein kilpailuttaja.fi sivuston kautta uuden perusmaksuttoman 6kk sopimuksen Heleniltä alkamaan ensi kuun alusta 1.11. Tähän on siis nykyhetkestä noin kuukausi aikaa ja Vattenfallin toistaiseksi voimassa olevan sopimuksen irtisanomisaika on kai 14 vuorokautta. Nyt sain kuitenkin Heleniltä seuraavan sähköpostin:
"Huomaathan, että tiedot ovat tässä vaiheessa alustavat. Mikäli olet vaihtamassa sähkönmyyjää, saamme vahvistuksen sopimuksen aloituspäivälle aikaisintaan 90 päivää ennen sopimuksen alkamista. Kun sopimuksen aloituspäivämäärä on vahvistunut, lähetämme sinulle sopimusvahvistuksen. Tarkistathan vielä lopulliset sopimustietosi vastaanottamaltasi vahvistukselta."
Ymmärtäisin tuosta että vaikka olen laittanut sopimuksen alkamaan 1kk päästä tilaushetkestä, niin se voisi alkaa aikaisintaan 3kk päästä. Miten tämä voi olla mahdollista? Olen kyllä aiemminkin tehnyt vastaavia muutoksia lyhyemmällä varoitustajalla. Onko tähän tullut joku uusi kusetus ettei voi yhtä helposti vaihtaa uuteen perusmaksuttomaan sopimukseen kun vanha loppuu? Onko nyt niin että tuo uusi 6kk perusmaksuttomuus alkaa sitten milloin alkaa ja ilmoittavat Vattenfallille silloin etten ole enää heidän asiakkaansa? Pitääkö minun sitten Helenin sopimuksen alettua tehdä heti 6kk päähän uusi sopimus toisen sähköyhtiön kanssa että saisin sen alkamaan heti Helenin 6kk perusmaksuttomuuden jälkeen? Lähettääkö Helen tarkoituksella noin kryptisen viestin, jossa ei oikeasti kerrota mistä on kyse. En tiedä sitten että johtuuko se etten tiennyt tästä etukäteen siitä että tein sopimuksen kilpailuttaja.fi sivuston kautta, enkä suoraan Helenin kautta, joten minulle ei varmaan näytetty samoja tekstejä mitä Helenillä lukee.