Sängynkorkeuden kasvattaminen ja patjan valinta, Vantaa

Liittynyt
18.06.2017
Viestejä
330
Miten kasvattaa korkeutta sängystä? Semmoinen tilanne, ettei alempaan sänkyy saa paksumpaa patjaa kuin 10cm.

Suosituksia kahden 90x200cm patjan hankintaa Vantaalla tai löytyiskö joltain ylimääräisenä?
Mikä on ideaalinen korkeus patjalle kahdelle 170cm/90kg levottomille nukkujille?

Mimmoinen patja kannattaa hankkia? Nykyiset on liian kapeita ja sattuu nukkujia selkää: 80x200cm

Linkki sänkyyn:

Alempaan sänkyyn löytyy valmiiksi sijauspatja, jolla kasvatettiin pehmeyttä:


1701654638454.png
 
Liittynyt
18.06.2017
Viestejä
330
Eli tarkoituksena olisi nostattaa yläsänkyä ylemmäs ja hankkia kaksi sopivaa patjaa molempiin sänkyihin ja toiseen löytyisi sopivasti jo sijauspatja... Neuvoja?
 
Liittynyt
12.01.2017
Viestejä
2 106
Miten kasvattaa korkeutta sängystä? Semmoinen tilanne, ettei alempaan sänkyy saa paksumpaa patjaa kuin 10cm.

Suosituksia kahden 90x200cm patjan hankintaa Vantaalla tai löytyiskö joltain ylimääräisenä?
Mikä on ideaalinen korkeus patjalle kahdelle 170cm/90kg levottomille nukkujille?

Mimmoinen patja kannattaa hankkia? Nykyiset on liian kapeita ja sattuu nukkujia selkää: 80x200cm

Linkki sänkyyn:

Alempaan sänkyyn löytyy valmiiksi sijauspatja, jolla kasvatettiin pehmeyttä:


Sijauspatja varmaankin (tila on kortilla, kun kerran nukutaan vakituisesti vuodesohvalla) säilytetään alemmassa sängyssä, eli siitä tulee ylimääräinen 6 cm korotustarve?

Sopiva 16 cm patja voisi olla:

Puoleen hintaan saisi Ikeasta 12 cm, mutta tuo 16 cm-vyöhykepatja on parempi. Yläsänkyyn sitten lompakon mukaan. Vantaan Ikeassa pääset koemakaamaan eri vaihtoehtoja.

Petarin kanssa paksuutta tulee vakion 10 cm sijaan 16 cm + 6 cm, eli korotustarve on 12 cm.

Valmiit korotusjalat varmaan ovat rumia, vääränkokoisia ja kalliihkoja. Jos valkoista maalia, pensseli, saha, pora, ruuvari ja ruuveja löytyy, niin tekisin itse. Mittaat jalan paksuuden ja leveyden, jonka jälkeen hommaat 0,5 m vastaavaa höylättyä lautaa ja pätkit sen 4 * 12 cm.

Laudat kannattaa kiinnittää vanerilla. Jos haluaa vaneria vain sisäpuolelle, niin menisin vähintään ysimillisellä:

Hukkaa tosin jää paljon. Jos korotusjalan leveys on 10 cm ja korkeus 12 cm, niin vanerille sopiva koko on 10 cm * 22 cm. Noita 4 kpl, eli 9 mm-vaneria tarvitaan vain 40 cm * 22 cm. Hukkapaloja kannattaa kysellä kaupoista.

Sänkysi on mäntyä. Siihen on hyvä ruuvata vaneri sisäpuolelta neljällä sopivan paksulla uppokantaisella puuruuvilla, joiden pituus on (jalan paksuus mm) + 9 mm - 2 mm. Laudanpätkä asetetaan jalan jatkeeksi, ja ruuvataan sisäpuolelta vanerin läpi lautaan neljällä ruuvilla. Koko sänkyyn kuluu 32 samanpituista ruuvia. Reikien esiporaus helpottaa ruuvaamista.

Jos sänky keikkuu, hio/viilaa pisintä lyhyemmäksi kunnes ei keiju. Muutenkin jokaista jalkaa olisi hyvä viimeistellä sahauksen jäljiltä. Jos alasänky ei mahdu kiinni tuon sisäpuolella olevan 9 mm vanerin takia, kavenna alasängyn reunoja muutamat millit. Vanerien etureunaan kannattaa viilata viisteet, jottei alasänky tökkää suljettaessa. Esteetikko sutii seuraavaksi valkoista maalia lautaan ja vanerin pilkottavaan osaan. Lopuksi huopatassut jalkoihin ja patjakaupan kautta paremmille unille.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
1 898
Kannattaa tarkistaa tuon alasängyn mitoitus,ainakin kuvissa sovitus näyttää aika tiukalta,voi olla että jalan sisäpuolelle ei sovi mitään tukipalikkaa,
 
Liittynyt
18.11.2016
Viestejä
3 736
Miten kasvattaa korkeutta sängystä? Semmoinen tilanne, ettei alempaan sänkyy saa paksumpaa patjaa kuin 10cm.

Suosituksia kahden 90x200cm patjan hankintaa Vantaalla tai löytyiskö joltain ylimääräisenä?
Mikä on ideaalinen korkeus patjalle kahdelle 170cm/90kg levottomille nukkujille?
Tuohon ylempään sänkyyn voi laittaa ylimääräisiä patjoja jotka sitten siirtää nukkumaan mennessä alempaan.


Mimmoinen patja kannattaa hankkia? Nykyiset on liian kapeita ja sattuu nukkujia selkää: 80x200cm
Onko nää sängyt tilapäisessä käytössä? Mulla on mielenkiintoinen kokemus sängyistä. Ostin joustinsängyn, joka oli huomattavan pehmeä/löysä. Oikeastaan liiankin. Mun vanha sänky taas oli laverityylinen jossa 10 sentin vaahtomuovipatja, eli melko kova.

Siinä kesti hieman aikaa tottua kovemmasta sängystä, ehkä pari viikkoa ja selkää kivisti, en muista tarkemmin mutta oletettavasti herätessä..
Kuitenkin, mun tuolloinen kämppä oli yksiö jossa ikkunat ihan väärään suuntaan, ja kyseinen kämppä oli kesäisin vajaan parin kuukauden ajan yli 30 astetta, eli hikoilin todella hitosti. Päätin nukkua kesäisin mun vanhassa sängyssä ja sitten aina syksyllä vaihdoin takaisin siihen uuteen, ja keväällä takaisin vanhaan.

Mulla kesti aina pari viikkoa tottua siihen vaihdokseen, jona aikana selkää kivisti. Eli voisiko tuosta olla kyse, tilapäiseen käyttöön patjojen olisi hyvä olla samanlaisia kuin vakituiset?
 
Liittynyt
18.06.2017
Viestejä
330
Tuohon ylempään sänkyyn voi laittaa ylimääräisiä patjoja jotka sitten siirtää nukkumaan mennessä alempaan.




Onko nää sängyt tilapäisessä käytössä? Mulla on mielenkiintoinen kokemus sängyistä. Ostin joustinsängyn, joka oli huomattavan pehmeä/löysä. Oikeastaan liiankin. Mun vanha sänky taas oli laverityylinen jossa 10 sentin vaahtomuovipatja, eli melko kova.

Siinä kesti hieman aikaa tottua kovemmasta sängystä, ehkä pari viikkoa ja selkää kivisti, en muista tarkemmin mutta oletettavasti herätessä..
Kuitenkin, mun tuolloinen kämppä oli yksiö jossa ikkunat ihan väärään suuntaan, ja kyseinen kämppä oli kesäisin vajaan parin kuukauden ajan yli 30 astetta, eli hikoilin todella hitosti. Päätin nukkua kesäisin mun vanhassa sängyssä ja sitten aina syksyllä vaihdoin takaisin siihen uuteen, ja keväällä takaisin vanhaan.

Mulla kesti aina pari viikkoa tottua siihen vaihdokseen, jona aikana selkää kivisti. Eli voisiko tuosta olla kyse, tilapäiseen käyttöön patjojen olisi hyvä olla samanlaisia kuin vakituiset?

Vakituisessa käytössä kahdessa asunnossa perheelllä, ei riitä tila isompaa. Vaikka riittäisi, niin kylmää tulee seinän vieressä nukkuessa ja kylmää tulee oven vieressä nukkuessa. Vain keskellä asuntoa on hyvä nukkua. Huonoa suunnittelua vuodesta 1995. Tällä hetkellä juuri noin käytössä, yläsängyllä säilyttää sijauspatjaa, jotta päivällä voi työntää sängyn alle toisen sängyn ja öisin sijauspatja alemman sängyn päälle.

En ihan ymmärtänyt viestieäsi, mutta vaahtomuovipatjan/kovan patjan pitää antaa palautua hikoilusta ja kuivua, muuten menettää muottinsa ja ominaisuutensa. Ikean sivuilla joskus luki, kuivata säännöllisesti. Jos sängyt on samanlaiset, eihän se kivistä, mutta mikset hanki ilmanviilennintä mielummin? Kosteus vähenee asunnossa ja on parempi nukkua.
 
Toggle Sidebar

Uusimmat viestit

Statistiikka

Viestiketjut
241 305
Viestejä
4 219 501
Jäsenet
71 017
Uusin jäsen
Jaage

Hinta.fi

Ylös Bottom