Sähkötupakka

Liittynyt
07.02.2017
Viestejä
1 983
Ostin niksaa 100%, 1 desin, siitä tuli itse lantraamalla 500cl 20 millistä nestettä
Sulla menee nyt prosentit ja milligrammat iloisesti sekaisin, mutta idea toki tuli selväksi. Varmasti tilaisin nikotiinit edelleenkin rajan yli, jos aktiivisesti vielä höyryttelisin. 80€/dl kuulostaa vähän siltä, että siinä on joku trokari hankintalähteenä :hmm:
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
209
Sulla menee nyt prosentit ja millilitrat iloisesti sekaisin, mutta idea toki tuli selväksi. Varmasti tilaisin nikotiinit edelleenkin rajan yli, jos aktiivisesti vielä höyryttelisin. 80€/dl kuulostaa vähän siltä, että siinä on joku trokari hankintalähteenä :hmm:
Facebookissa noita Mix'N Match -trokareita on useampiakin ja hintahaitari on luokkaa 70-80€/pottu. Itse en enää höyryttele, joten otin riskin ja tilasin ao. kaupasta kaksi desin pottua rouvan käyttöön. Kestää ties montako vuotta.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
12
Niksa varastot loppumassa ja olisi ensiviikolla reissu haaparantaan. Onko haaparannassa minkälainen tarjonta nikotiininesteissä ja mikä hintapolitiikka siellä on?

Edit: missä ryhmissä facebookissa myydään nesteitä? 80e pottu on kyllä kallis, mutta omalla käytöllä yksi pottu kestää vuoden
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
236
Kieltämättä tuo 80e on jo aika paljon, 100ml/100mg pullo tais aikoinaan olla jotain 15e. Harmi että ei tullu ostettua nuita varastoon kuin pari jotka ovat jo aikoja loppuneet.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
209
Kieltämättä tuo 80e on jo aika paljon, 100ml/100mg pullo tais aikoinaan olla jotain 15e. Harmi että ei tullu ostettua nuita varastoon kuin pari jotka ovat jo aikoja loppuneet.
Riskillä vaan MnM:stä. Ei taida yksikään pullo jäädä tulliin, kun niin helvetisti niitä myydään riistohinnalla.
 
Liittynyt
17.12.2018
Viestejä
36
Oho, aika tujua tuo 20mg/ml. Minä aloitin ihan 6mg ja hyvin on riittänyt. Norttia ei kahteen viikkoon ole tarvinut imeä. Enkä kyllä mikään ketjupolttaja ollutkaan.

Itse ostin 20€/100ml 6mg valmisnesteitä ensihätään, riittää tuo "pottu" ainakin viikon. Alkuhankintojen jälkeen siis suhteellisen edullista.

Valmis atopäät on kyllä edelleen paskaa. En niistä pitänyt aiemminkaan, kun siis 2017 lopLiitä kuvaetin edellisen kerran höyryilyn.
Siis laimennan sitä toki tosta 20mg vielä kun teen sen sekoitukseen, se on vain varastointimielessä tuota 20mg vahvuista.
 

tjkoo

Tukijäsen
Liittynyt
20.10.2016
Viestejä
2 541
Kyllähän tuossa säästöpotentiaalia olisi siis.

Mä hain nyt tommosen tjkoon suositteleman suihkeen ja tuntuu alustavasti ihan hyvältä ratkaisulta tämäkin. Aika usein noita kyllä pitää suihkia, tuskin on monen päivän ilo tuo yksi purkki.
Noissa suihkeissakin melkonen hintaero vähän riippuen mistä ostaa, kaupassa tai kioskilla 1kpl helposti lähemmäksi 30eur, mutta esim. täältä saa 2 x 150mg 36,80e NICORETTE BERRYMINT 1 mg/annos sumute suuonteloon, liuos 2x150 annosta

Hyvin näillä kyllä itse pärjännyt vaikka akka ramppaa vieressä analogisella. Ehkä se ajatuksena ettei ime paskaa keuhkoihin ja voi vetää vaikka duunissa tai ravintolassa kesken annoksen eikä tartte kokoajan stressata koska pääsee vapettamaan.
 
Liittynyt
04.09.2018
Viestejä
2 210
Noissa suihkeissakin melkonen hintaero vähän riippuen mistä ostaa, kaupassa tai kioskilla 1kpl helposti lähemmäksi 30eur, mutta esim. täältä saa 2 x 150mg 36,80e
Joo tein saman havainnon. Zonnicin suihkevalmiste vielä paljon halvempaa (400 annosta ~20€), mutta ostin pikkupullon sitä ja se annostelumekanismi on aivan susi.

Nyt muutama päivä takana tuon suihkeen kanssa ja oon saanut laskettua röökin kulutuksen kolmannekseen alkuperäisestä lähes yrittämättä. Pitää hakea molempia nicoretteja tuplapackit ja katsoa kumpi maku on enemmän omaan mieleen. Tämän viikon aikana ajattelin vähentää savukkeet nollaan.
 

tjkoo

Tukijäsen
Liittynyt
20.10.2016
Viestejä
2 541
Nyt muutama päivä takana tuon suihkeen kanssa ja oon saanut laskettua röökin kulutuksen kolmannekseen alkuperäisestä lähes yrittämättä. Pitää hakea molempia nicoretteja tuplapackit ja katsoa kumpi maku on enemmän omaan mieleen. Tämän viikon aikana ajattelin vähentää savukkeet nollaan.
Mulla meni alkuvuosi niin, että mietin että "ei taida ketkään järkevät ihmiset enää vetää röökiä, se oli ehkä OOKOO sillon 90-luvulla tms".. Oon polttanut kuitenkin kohta 30v, olen siis 43v ja aloitin riparilla 14v.

Silti aina kun otti kaljaa, niin tuli helposti sorruttu analogiseen kun sitä on jatkuvasti saatavilla kun akka polttaa. Akalla taas on se jokin päähänpinttymättä että heidän suvussa kaikki ovat polttaneet,
osa vieläkin.. Tapa lapsesta asti.

En mainostaisi jos ei olisi ainoa tuote joka minuun on toiminut, vedin tota sähköröökiä vaihdellen pitkään kun pakko oli saada jotain keuhkoihin imeskeltyä, mutta tää nyt varmaan on sen eka kiva juttu since.

Ei varmaan toimi kaikille enkä saarnaa, pitää ottaa perseeseen kunnolla ja ottaa vähän itsevarmuutta mut paras tähän asti.

 
Liittynyt
04.09.2018
Viestejä
2 210
En mainostaisi jos ei olisi ainoa tuote joka minuun on toiminut, vedin tota sähköröökiä vaihdellen pitkään kun pakko oli saada jotain keuhkoihin imeskeltyä, mutta tää nyt varmaan on sen eka kiva juttu since.
Itellä oli kanssa joskus 10 vuotta sitten halpa sähkötupakka. Päällimmäisenä jäi mieleen, että kurkku oli aika kipeä ja taskut täynnä nestettä. Ilmeisesti nuo nikotiinisuolat on nykyään miellyttävämpiä inhaloida ja varmaan laitteetkin parantuneet.

Tää suihke tuntuu kyllä itsellekin toimivimmalta mitä tähän asti kokeillut. Suihke tietysti imitoi tupakan farmakokinetiikkaa hyvin, koska imeytyminen on nopeaa ja vaikutus melko lyhyt. Tähän mennessä oon koittanut laastareita, vapea, nuuskaa, purkkaa, pastilleja ja champixia. Nyt tuntuu eka kertaa siltä, että on mahdollisuus onnistua oikeasti. Mietin, että periaatteessa tähän voisi liittää laastarin ainakin aluksi, jolla saisi pidettyä ns. baselinen pitoisuuksissa ja sitten mielitekojen iskiessä suihkuttaisi päälle. Taidan nyt eka kokeilla miten toimii pelkällä suihkeella.

Erikoinen vaikutus suihkeen käytössä on, että tupakka alkaa maistua pahalle. Oon tähän asti tykännyt tupakan mausta, mutta nyt jostain syystä joka rööki on enemmän tai vähemmän pettymys. Champixin piti vaikuttaa tällä tavalla, mutta sillä lääkkeellä en saanut mitään vastetta.

E: Kokeiltujen listaan lisäksi vielä Nicoretten inhalaattori ja nikotiinipussit, jotka nyt käytännössä on kuitenkin nuuskaa vaikutustavaltaan.
 
Liittynyt
07.03.2021
Viestejä
131
Niksa varastot loppumassa ja olisi ensiviikolla reissu haaparantaan. Onko haaparannassa minkälainen tarjonta nikotiininesteissä ja mikä hintapolitiikka siellä on?

Edit: missä ryhmissä facebookissa myydään nesteitä? 80e pottu on kyllä kallis, mutta omalla käytöllä yksi pottu kestää vuoden
Olikohan maustamattomat jotain 2,5e 10ml/18mg, maustetut kuutisen euroa. Karkkikaupoissa nuuskaa ja nesteitä, nuuskakaupoista nesteitä turha kysellä :lol:
 
Liittynyt
04.09.2018
Viestejä
2 210
Kävin tänään nyt ostamassa myös sähköhöyryttimen tupakkalakon tueksi suusuihkeen kaveriksi. Lisäksi aion käyttää nuuskaa/nikotiinipusseja ilman omantunnon tuskia. Tänään aamulla sammui (toistaiseksi) viimeinen tupakka kohdallani. Ajattelin, että mitä useampi tapa on saatavilla nikotiinin annosteluun niin sitä suuremmalla todennäköisyydellä en osta tupakkiaskia kioskin ohi kävellessä.

Katsotaan miten käy tällä kertaa, alle 3 viikkoa putkeen taitaa olla maksimit ilman tupakkaa edellisen 20 vuoden aikana.
 
Liittynyt
30.06.2018
Viestejä
194
Kävin tänään nyt ostamassa myös sähköhöyryttimen tupakkalakon tueksi suusuihkeen kaveriksi. Lisäksi aion käyttää nuuskaa/nikotiinipusseja ilman omantunnon tuskia. Tänään aamulla sammui (toistaiseksi) viimeinen tupakka kohdallani. Ajattelin, että mitä useampi tapa on saatavilla nikotiinin annosteluun niin sitä suuremmalla todennäköisyydellä en osta tupakkiaskia kioskin ohi kävellessä.

Katsotaan miten käy tällä kertaa, alle 3 viikkoa putkeen taitaa olla maksimit ilman tupakkaa edellisen 20 vuoden aikana.
Kannattaa lopettaa kerrasta, eikä mitään muita korvikkeita käytetä. Se on päätös.
 
Liittynyt
04.09.2018
Viestejä
2 210
Kannattaa lopettaa kerrasta, eikä mitään muita korvikkeita käytetä. Se on päätös.
Tutkimusten perusteella nikotiinin korvaushoito parantaa onnistumista lopetuksessa ja korvaushoitomuotojen yhdistely tuottaa paremman lopputuloksen kuin yksi valmiste. Toki nämä on yksilöllisiä juttuja ja jollain varmasti on parasta lopettaa kaikki heti. Väestötasolla kuitenkin noin kun edellä kirjoitin.
 
Liittynyt
04.09.2018
Viestejä
2 210
Viikko sähköä alla. Suusuihke ja nuuskakin jäänyt aika pienelle käytölle. Tykännyt kyllä tästä, paljon kehittynyt nämä laitteet 10 vuodessa. En osaa suhteuttaa onko paljon vai vähän, mutta n. 5 mg / ml nestettä kuluu päivässä joku 6-7 ml. Aika tiheästi kyllä höyryttelen, kun tätä tulee sisälläkin käytettyä.

Caliburn G2 oli laite, jonka hankin ja käyttökokemus pääpiirteissään on hyvä. Toivoisin pidempää akkukestoa ja tuo säiliö voisi olla isompi. Plussina tässä on kompakti koko, luotettava toiminta, vuodottomuus, nopea lataus ja tosi vähän liikkuvia osia = helppo käyttää ja huoltaa. Mitä googlesta yhtäkkiä selvitin, niin on myös harvinaista, että 100 % vg neste pelaa hyvin tämmöisissä pienissä podilaitteissa, mutta tässä on toiminut. Tämä plussaa, koska tykkään tuosta smoothista kurkkutuntumasta. Yhden coilin poltin, kun en havainnut nesteen loppumista, mutta tämä siis käyttäjävika.

Tilasin tuolta ketjussa aiemmin mainitusta kaupasta 100 mg niksaa desin, jos kulutus pysyy jokseenkin tässä niin pullo kestää liki vuoden ja hintaa taisi olla posteineen 35 €. Toki sitten menee lisäksi pohjia ja coileja yms, mutta savukkeisiin paloi itsellä 450 € / kk, joten olen aika haltioissani myös tämän talousvaikutuksista. Jos ajattelee, että vitosen coili kestää 2 viikkoa ja pohjat maksaa vuodessa n. 50 €, makuihin menee ehkä 100 € niin yhteensä tämä kustantaa n. 300 € / a vrt. analoginen savuke n. 5400 € / a.

Jos joku osaa suositella vastaavantyylistä laitetta, jossa esim. > 1000 mah akku ja > 3 ml säiliö ja vg-nesteet toimii niin olen kiinnostunut kuulemaan vinkkejä. Caliburn X näyttäisi olevan sinne päin, mutta en tiedä onko tuo akku niin paljon parempi (850 mah vs. 750 mah) siinä kuin tässä nykyisessä, että vaihto kannattaisi. Toki siinä 3 ml podi. Tuon hankintaa puoltaisi myös se, että siihen käy samat coilit, jolloin voisi laitteita käyttää rinnan.
 
Liittynyt
07.01.2020
Viestejä
1 291
Viikko sähköä alla. Suusuihke ja nuuskakin jäänyt aika pienelle käytölle. Tykännyt kyllä tästä, paljon kehittynyt nämä laitteet 10 vuodessa. En osaa suhteuttaa onko paljon vai vähän, mutta n. 5 mg / ml nestettä kuluu päivässä joku 6-7 ml. Aika tiheästi kyllä höyryttelen, kun tätä tulee sisälläkin käytettyä.

Caliburn G2 oli laite, jonka hankin ja käyttökokemus pääpiirteissään on hyvä. Toivoisin pidempää akkukestoa ja tuo säiliö voisi olla isompi. Plussina tässä on kompakti koko, luotettava toiminta, vuodottomuus, nopea lataus ja tosi vähän liikkuvia osia = helppo käyttää ja huoltaa. Mitä googlesta yhtäkkiä selvitin, niin on myös harvinaista, että 100 % vg neste pelaa hyvin tämmöisissä pienissä podilaitteissa, mutta tässä on toiminut. Tämä plussaa, koska tykkään tuosta smoothista kurkkutuntumasta. Yhden coilin poltin, kun en havainnut nesteen loppumista, mutta tämä siis käyttäjävika.

Tilasin tuolta ketjussa aiemmin mainitusta kaupasta 100 mg niksaa desin, jos kulutus pysyy jokseenkin tässä niin pullo kestää liki vuoden ja hintaa taisi olla posteineen 35 €. Toki sitten menee lisäksi pohjia ja coileja yms, mutta savukkeisiin paloi itsellä 450 € / kk, joten olen aika haltioissani myös tämän talousvaikutuksista. Jos ajattelee, että vitosen coili kestää 2 viikkoa ja pohjat maksaa vuodessa n. 50 €, makuihin menee ehkä 100 € niin yhteensä tämä kustantaa n. 300 € / a vrt. analoginen savuke n. 5400 € / a.

Jos joku osaa suositella vastaavantyylistä laitetta, jossa esim. > 1000 mah akku ja > 3 ml säiliö ja vg-nesteet toimii niin olen kiinnostunut kuulemaan vinkkejä. Caliburn X näyttäisi olevan sinne päin, mutta en tiedä onko tuo akku niin paljon parempi (850 mah vs. 750 mah) siinä kuin tässä nykyisessä, että vaihto kannattaisi. Toki siinä 3 ml podi. Tuon hankintaa puoltaisi myös se, että siihen käy samat coilit, jolloin voisi laitteita käyttää rinnan.
Eihän tuo määrällisesti ole kauheasti, itsellä menee karkeasti 25ml päivässä tosin vahvuus luokkaa 1mg/ml (10ml niksaa, 2dl pohjaa).
Aloittaessa oli muistaakseni n. 4mg/ml, eikä tupakkaa tehnyt kertaakaan mieli.

Geekvapen L200:n edeltäjä on ollut kestävä ja näppärä käyttölukko, Puffista ostettu.
Parista edeltävästä eri merkkisestä modista on näyttö mennyt pimeäksi melko nopeasti.
Käyttää kahta 18650 akkua, tuo uudempi 21700:sia. Tankkina hyväksi havaittu Smokin vanhempi TFV12 7,5ml lasilla.
Tuo Calibur näyttää olevan kynämallinen, joten hieman eri laitetyyppi kyseessä.

Coilien kesto on parantunut reilusti muutaman vuoden takaisesta. Omassa käytössä puhutaan arviolta 1-2kk kestosta, kunhan ei tyhjänä käytä.
 
Liittynyt
07.02.2017
Viestejä
27
Eihän tuo määrällisesti ole kauheasti, itsellä menee karkeasti 25ml päivässä tosin vahvuus luokkaa 1mg/ml (10ml niksaa, 2dl pohjaa).
Aloittaessa oli muistaakseni n. 4mg/ml, eikä tupakkaa tehnyt kertaakaan mieli.

Geekvapen L200:n edeltäjä on ollut kestävä ja näppärä käyttölukko, Puffista ostettu.
Parista edeltävästä eri merkkisestä modista on näyttö mennyt pimeäksi melko nopeasti.
Käyttää kahta 18650 akkua, tuo uudempi 21700:sia. Tankkina hyväksi havaittu Smokin vanhempi TFV12 7,5ml lasilla.
Tuo Calibur näyttää olevan kynämallinen, joten hieman eri laitetyyppi kyseessä.

Coilien kesto on parantunut reilusti muutaman vuoden takaisesta. Omassa käytössä puhutaan arviolta 1-2kk kestosta, kunhan ei tyhjänä käytä.
Ite huomannu saman.Ainakin aspiren coilit kestää kivasti.
 
Liittynyt
04.09.2018
Viestejä
2 210
Jos joku osaa suositella vastaavantyylistä laitetta, jossa esim. > 1000 mah akku ja > 3 ml säiliö ja vg-nesteet toimii niin olen kiinnostunut kuulemaan vinkkejä. Caliburn X näyttäisi olevan sinne päin, mutta en tiedä onko tuo akku niin paljon parempi (850 mah vs. 750 mah) siinä kuin tässä nykyisessä, että vaihto kannattaisi. Toki siinä 3 ml podi. Tuon hankintaa puoltaisi myös se, että siihen käy samat coilit, jolloin voisi laitteita käyttää rinnan.
Tilasin tuon caliburn x:n kaveriksi G2:lle em. puoltavien syiden vuoksi. Tulli oli päästänyt paketin läpi, koska seuranta ilmoittaa sen olevan pakettiautomaatissa. Sunnuntaina pääsee kokeilemaan. 3 ml podeja pitää sitten jatkuvasti tilata ulkomailta riskillä, koska EU on näemmä laittanut 2 ml:aan rajan. Caliburnin podeissa toki melko pitkä käyttöikä kun coilit on vaihdettavia.

Mutta kun nuo molemmat ottaa ladattuna mukaan niin pitäisi pärjätä noin päivä ilman latausta, ehkä jopa ilman täyttöpulloa.
 
Liittynyt
17.07.2018
Viestejä
310
Pitkään aikaan ei ole tullut makutiivareita osteltua mutta nyt yllätyksekseni huomasin että nekin elintarvikemaku putelit on kielletty paikallisesta liikkeestä, siis ilman nikotiiniä olevat makutiivisteet.
Onko näitä makutiivareita laillista tilata nykyään netistä kun kivijalkaliikkeet ei saa niitä näköjään myydä?

"Suomen veroviranomaisen mielivaltaisen tulkinnan vuoksi olemme joutuneet lopettamaan
elintarvikenesteiden myynnin."
 
Liittynyt
14.07.2019
Viestejä
2 931
Pitkään aikaan ei ole tullut makutiivareita osteltua mutta nyt yllätyksekseni huomasin että nekin elintarvikemaku putelit on kielletty paikallisesta liikkeestä, siis ilman nikotiiniä olevat makutiivisteet.
Onko näitä makutiivareita laillista tilata nykyään netistä kun kivijalkaliikkeet ei saa niitä näköjään myydä?

"Suomen veroviranomaisen mielivaltaisen tulkinnan vuoksi olemme joutuneet lopettamaan
elintarvikenesteiden myynnin."
Ainakin jos Capellan tuotteita tilaa jostain liikkeestä, niin niitä voi käyttää vaikka mihin.
En kyllä niiden sivujen mukaan tunkis mun oluen sekaan mitään niiden makua mutta jokainen tyylillään.

Eli vastaus on ei. Yleisesti ottaen nikotiiniton makuneste ei ole laiton, mutta jos sitä mainostetaan sähköröökimakuna niin luultavimmin ehkä mahdollisesti jonain kertana tulli voi olla kiinnostunut siitä.
 
Liittynyt
22.07.2018
Viestejä
19
Pitkään aikaan ei ole tullut makutiivareita osteltua mutta nyt yllätyksekseni huomasin että nekin elintarvikemaku putelit on kielletty paikallisesta liikkeestä, siis ilman nikotiiniä olevat makutiivisteet.
Onko näitä makutiivareita laillista tilata nykyään netistä kun kivijalkaliikkeet ei saa niitä näköjään myydä?

"Suomen veroviranomaisen mielivaltaisen tulkinnan vuoksi olemme joutuneet lopettamaan
elintarvikenesteiden myynnin."
Suomessakin vielä muutama makutiivisteitä myyvä nettikauppa, eivät mainosta olevan sähkösavukkeeseen käytettäväksi verotus-syistä. Itse olen suosinut Makutukkua.
Myös ulkomailta voi tilata makutiivisteitä laillisesti, siihen suosittelen lepetitvapoteuria. Sieltä saattaa myös laittomasti tilattavat vahingossa saapua kotiin asti.
 
Liittynyt
17.07.2018
Viestejä
310
Ompa mennyt perseelleen asiat höyryttimien suhteen sitten kun ei enää kunnolla mistään voi kunnolla ostaa makutiivareita.
No onneksi oon nikotiinistä vierottautunut jo vuosia sitten, höyrytin ollut lähinnä viikonloppukäytössä kun muut polttaa tupakkaa niin itse mukana höyrytellyt.

Pitää tutkiskella nuita paikkoja tai höyrytellä mautonta pg/vg sekotusta vissiin sitte ja odotella parempia aikoja jos sellainen päivä vielä suomeen joskus koittaa, pahalta tosin näyttää monessa asiassa.
 
Liittynyt
14.07.2019
Viestejä
2 931
Ompa mennyt perseelleen asiat höyryttimien suhteen sitten kun ei enää kunnolla mistään voi kunnolla ostaa makutiivareita.
No onneksi oon nikotiinistä vierottautunut jo vuosia sitten, höyrytin ollut lähinnä viikonloppukäytössä kun muut polttaa tupakkaa niin itse mukana höyrytellyt.

Pitää tutkiskella nuita paikkoja tai höyrytellä mautonta pg/vg sekotusta vissiin sitte ja odotella parempia aikoja jos sellainen päivä vielä suomeen joskus koittaa, pahalta tosin näyttää monessa asiassa.
Täh, sulle just laitettiin suomalainen firma josta voi tilata, ja sanottiin ettei se maku ole suoraan mitenkään laitonta.
Miten käsitit just päinvastasesti?
 
Liittynyt
17.07.2018
Viestejä
310
Täh, sulle just laitettiin suomalainen firma josta voi tilata, ja sanottiin ettei se maku ole suoraan mitenkään laitonta.
Miten käsitit just päinvastasesti?
Epävarmuus kun ei edes kivijalkaliikeet saa myydä niitä, sairas sääntö suomi.
Kuten sanoin niin tutkin ja kahtelen liikkeet.
 
Liittynyt
14.07.2019
Viestejä
2 931
Epävarmuus kun ei edes kivijalkaliikeet saa myydä niitä, sairas sääntö suomi.
Kuten sanoin niin tutkin ja kahtelen liikkeet.
Saahan niitä myydä, mutta ei sillä sähköröökimakutiiviste nimikkeellä. =D
Ei nyt perhana kukaan voi täysin laittomaks laittaa jotain millä voi vaan maustaa kaljansa kuten toi aikasemmin linkkaamani Capella mainostaa. Tohon tartteis oikeasti jonkun oikeuden päätöksen, ja sen päivän mä todellakin haluan nähdä.
 
Liittynyt
07.01.2020
Viestejä
1 291
Ompa mennyt perseelleen asiat höyryttimien suhteen sitten kun ei enää kunnolla mistään voi kunnolla ostaa makutiivareita.
No onneksi oon nikotiinistä vierottautunut jo vuosia sitten, höyrytin ollut lähinnä viikonloppukäytössä kun muut polttaa tupakkaa niin itse mukana höyrytellyt.

Pitää tutkiskella nuita paikkoja tai höyrytellä mautonta pg/vg sekotusta vissiin sitte ja odotella parempia aikoja jos sellainen päivä vielä suomeen joskus koittaa, pahalta tosin näyttää monessa asiassa.
Kuvio menee niin, että makutiivisteet ja nikotiininesteet eivät sovi samaan kauppaan.
Omalta kannalta melko sama vaikka kieltäsivät koko tuotekategorian myynnin ilman poikkeuksia, niin esim. Prisman perheostajat jäisivät ilman tohtori Oetkerin rommimakutiivisteitä.
 
Liittynyt
17.07.2018
Viestejä
310
Saahan niitä myydä, mutta ei sillä sähköröökimakutiiviste nimikkeellä. =D
Ei nyt perhana kukaan voi täysin laittomaks laittaa jotain millä voi vaan maustaa kaljansa kuten toi aikasemmin linkkaamani Capella mainostaa. Tohon tartteis oikeasti jonkun oikeuden päätöksen, ja sen päivän mä todellakin haluan nähdä.
No sehän tässä ihmetyttää kun paikallinen myymälä (Puf...) esimerkiksi näin kirjottaa sivuillaan että ei ole laillista myydä, ei kyllä väittänyt ikinä niiden olevan sähkötupakkaa varten.
 
Liittynyt
14.07.2019
Viestejä
2 931
No sehän tässä ihmetyttää kun paikallinen myymälä (Puf...) esimerkiksi näin kirjottaa sivuillaan että ei ole laillista myydä, ei kyllä väittänyt ikinä niiden olevan sähkötupakkaa varten.
Kuten Numlock tossa ylempnä sanoi, niin jos niitä makuja myydään samassa mestassa nikotiinin kanssa tms, niin laki katsoo niiden olevan sähköröökikäyttöön = paha, paha asia..
 
Liittynyt
17.07.2018
Viestejä
310
Kuvio menee niin, että makutiivisteet ja nikotiininesteet eivät sovi samaan kauppaan.
Omalta kannalta melko sama vaikka kieltäsivät koko tuotekategorian myynnin ilman poikkeuksia, niin esim. Prisman perheostajat jäisivät ilman tohtori Oetkerin rommimakutiivisteitä.
Tosiaan moneen vuoteen ei ole tullut ostettua mitään tiivareita kun varastossa on sen verran ollut jemmassa, tuli melkoisena yllärinä kun ei paikallisesta höyrytinkaupasta saanu enää esimerkiksi mentholia ostettua.
 
Liittynyt
07.01.2020
Viestejä
1 291
Taitaa olla joku kymmenkunta putelia erinäisiä leivontamakuja jäänyt käyttämättä, täällähän ne varmaan voisi myydä sopuhintaan:hmm:

Epävarmuus kun ei edes kivijalkaliikeet saa myydä niitä, sairas sääntö suomi.
Jälkimmäinen osuva, edempi taas riippuu siitä mitä muuta myy:rofl:
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
776
Vuosia olin polttamatta ja sitten fiksuna piti kokeilla sikaria ja samantien koukussa. Kokeillut purkkaa jne mutta ainoa mikä tuntuu toimivan on sähkörööki, nyt vaan pitäis niksaa saada jostain hommattua.
 
Liittynyt
16.11.2019
Viestejä
133
Noista makutiivareista ei oikein tiedä mitä kaikkea haitta-aineita ne sisältää, itse jätin maku aineet pois, hyvin nopeasti tuohon tottui.
 
Liittynyt
04.09.2018
Viestejä
2 210
Vuosia olin polttamatta ja sitten fiksuna piti kokeilla sikaria ja samantien koukussa. Kokeillut purkkaa jne mutta ainoa mikä tuntuu toimivan on sähkörööki, nyt vaan pitäis niksaa saada jostain hommattua.
Netistä voi yrittää tuurilla n. 35€/10000 mg tai sitten fyysisistä vapeliikkeistä n. 8€/200 mg. Lisäksi vaihtoehtona on facebookissa trokarilta, vissiin 80€ tuo aiemmin mainittu 10000 mg pottu.

Itellä on yksi arpa vetämässä tällä hetkellä nettitilauksen kanssa, saa nähdä miten käy.

E: Ketjussa myös hiljattain mainittu kauppa, missä on joku reilu euron nuo 10 ml pullot 2%:sta ja joka toimittaa Suomeen.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
04.09.2018
Viestejä
2 210
Tilasin tuon caliburn x:n kaveriksi G2:lle em. puoltavien syiden vuoksi. Tulli oli päästänyt paketin läpi, koska seuranta ilmoittaa sen olevan pakettiautomaatissa. Sunnuntaina pääsee kokeilemaan. 3 ml podeja pitää sitten jatkuvasti tilata ulkomailta riskillä, koska EU on näemmä laittanut 2 ml:aan rajan. Caliburnin podeissa toki melko pitkä käyttöikä kun coilit on vaihdettavia.

Mutta kun nuo molemmat ottaa ladattuna mukaan niin pitäisi pärjätä noin päivä ilman latausta, ehkä jopa ilman täyttöpulloa.
Caliburn X ollut nyt muutaman päivän käytössä. Sattumanvaraisessa järjestyksessä muutamia havaintoja laitteesta ja lähinnä vertailua G2:een:
+ Akku on G2:sta vain 100 mah isompi paperilla, mutta tuntuu silti kestävän aika paljon pidempään
+ Tehonsäätömahdollisuus
+ Mahdollisuus lukita laitteen näppäin, jolloin voi pitää laitteen päällä ilman että se savuttaa itsekseen taskussa
+ Toimii tasalaatuisesti riippumatta akun varausasteesta, G2:ssa huomaa selvästi tehon hiipuvan akun varausasteen myötä

- Laite on tosi paljon isompi kuin G2, pituus aikalailla samat mutta paksuus n. 1,5 x
- Podin ilmansäätö huonommin toteutettu kuin G2:ssa
- Nestepinnan alaraja tosi ylhäällä coilin nestereikien sijainnin vuoksi = 3 ml tankista hyötyosuus ehkä 1,5 ml
- Kurlaa herkemmin kuin G2, vaikka käyttää samoja coileja. Ehkä se ilmanotto sitten vaikuttaa jotenkin

Vaikka piti olla pykälää parempi malli niin itse tykkään enemmän G2:sta. Eniten ärsyttää tuo podin suunnittelumoka, joka rajoittaa tankin tilavuuden hyödyllisyyttä ihan radikaalisti.
 
Liittynyt
14.07.2019
Viestejä
2 931
Liittynyt
14.07.2019
Viestejä
2 931
Mikäs olis hyvä tarvike kauppa eu alueelta?
Jaa-a. Ite en oo tarvinnu kohta pariin vuoteen täydennystä setteihin niin oon hieman huono neuvomaan. Fasttechiä tuli ite käytettyä mutta ne kai lopetti myynnin.
Tässä pari firmaa parilta edeltävältä sivulta. Muiden suosituksia eli en ota vastuuta.
Zivipf.de Lankaa ja vastuksia jne.
Cigarette électronique, e-liquide, mod et accessoires | Ecigplanete Näyttäs olevan vähän kaikkea.

Postaus #2207 :llä ihan hyvä listaus mestoja jossa nesteitä yms.
 
Liittynyt
23.10.2016
Viestejä
2 365
Jaa-a. Ite en oo tarvinnu kohta pariin vuoteen täydennystä setteihin niin oon hieman huono neuvomaan. Fasttechiä tuli ite käytettyä mutta ne kai lopetti myynnin.
Tässä pari firmaa parilta edeltävältä sivulta. Muiden suosituksia eli en ota vastuuta.
Zivipf.de Lankaa ja vastuksia jne.
Cigarette électronique, e-liquide, mod et accessoires | Ecigplanete Näyttäs olevan vähän kaikkea.

Postaus #2207 :llä ihan hyvä listaus mestoja jossa nesteitä yms.
Tämä lähti testiin.
 
Liittynyt
04.09.2018
Viestejä
2 210
Tiistaina alkoi neljäs tupakaton viikko. Ei tee oikein mielikään. Kun joku muu polttaa niin se tuoksuu kyllä hyvältä, mutta ei ole sen kummemmin kiusausta itse tarttua savukkeeseen.

Sähkötupakkahomma alkaa muuttua välineurheiluksi. Ilmeisesti melko yleistä tämä. Caliburn G2 oli eka hankinta vähän ennen tupakoinnin lopettamista, joku reilu viikko sitten ostin Caliburn X:n ja nyt hommasin vielä Smok Nord 5:n.

Tämä viimeinen on poditikku myös, mutta coileissa pienet resistanssit ja teho menee 80 wattiin asti. Tarkoitus oli ostaa laite, jossa lataus ja säiliö kestäisi koko päivän, mutta taas meni metsään. 5 ml podi ja 2000 mah akku tyhjenevät melko nopeasti laitteen tehojen vuoksi siitä huolimatta, että olen höyrytellyt vain 20-25 watilla. Joka tapauksessa ihan kiva täydennys, koska tuo on selkeästi DTL -laite ja sillä saa melkoisia höyrypilviä, eli aika eri tyylinen kuin nuo kaksi aiempaa tikkuani.

Ekan 10 minuutin aikana poltin kaksi coilia, kun en tajunnut miten hyvin ne pitää kostuttaa nesteellä ennen käyttöä. Erikoista tässä on, että valmistaja ilmoittaa tähän sopivan 0,15 - 2,5 ohmin coilit, mutta samaan aikaan laitteeseen sopivia coileja myydään vain 0,15 ja 0,23 ohmisina. Nyt mulla on tuo 0,23 ohminen coili ja tehot tuossa em. 20-25 watin tuntumassa. Akkukeston ja nesteen kulutuksen puolesta olisi kiva kokeilla jotain 0,4-0,6 ohmin coilia, mutta markkinat on eri mieltä. Lieneeköhän siitä mitään harmia, jos valmistaja ilmoittaa coilille sopiviksi wateiksi 20 - 40 ja käytän sitä vaikka 15:lla?

Nikotiinia on hommattuna ehkä reiluksi vuodeksi. Seuraava hankinta lienee jotain makunesteitä hiukan ja sitten voisi vaikka keskittyä välillä tuotteiden kuluttamiseen sen sijaan, että hamstraa niitä enempää. Ja varmaan jossain kohtaa pitää tilata joku semmoinen mtl/rdl -laite, millä oikeasti pärjäisi sen yhden päivän tankkaamatta ja lataamatta. Tai edes lataamatta, ei tuo täyttöpullo taskussa sytkäriä enempää tilaa kuitenkaan vie. Ensi kerralla varmaan pitää kuitenkin perehtyä tuotteeseen tarkemmin ennen kuin tilaa mitään. Tai sitten jos onnistun löytämään tuohon Nordiin isompia coileja niin ilmeisesti se auttaisi akkukestoon, välttyisi toistaiseksi laitehankinnoilta.
 
Liittynyt
16.03.2017
Viestejä
1 376
Saako noita podi systeemeitä mistään suomesta? Tiedän että ärrällä on joku tupakka yhtiön tekemä ylihintainen vehje ja jopa niitä suljettuja neste säiliöitä niksan kanssa, en kyllä ymmärrä miksi ne saa myydä noita.
 
Liittynyt
04.09.2018
Viestejä
2 210
Saako noita podi systeemeitä mistään suomesta? Tiedän että ärrällä on joku tupakka yhtiön tekemä ylihintainen vehje ja jopa niitä suljettuja neste säiliöitä niksan kanssa, en kyllä ymmärrä miksi ne saa myydä noita.
Sähkötupakkaliikkeistä saa podeja. En tiedä kuinka yleisiä nuo suljetut säiliöt on, mutta yleisimmin nämä podivehkeet taitaa olla täytettävillä säiliöillä. Protippinä vielä, että osta sellainen missä on vaihdettavat coilit = coilin hajotessa podia ei tarvitse hävittää. Samaa podia voi käyttää aika pitkään (loputtomasti?), kun välillä hiukan tiskaa ihan juoksevan veden alla.
 
Liittynyt
17.12.2018
Viestejä
36
Ite haluaisin laitteen missä olis joku 4-8 ml säiliö, ja 2 isoa akkua, mikä sit oikeesti riittäisi päiväksi vaikka höyryttelisit 24/7. Tehon ei tartte olla mikään iso, tällä hetkellä vedän 23 wattisella teholla, en tiedä vaihteleeko se sitten laitteiden vlillä millä teholla sieltä saa mitäkin ulos. Toi akun kesto on ärsyttävin.
 
Liittynyt
06.06.2019
Viestejä
541
Tiistaina alkoi neljäs tupakaton viikko. Ei tee oikein mielikään. Kun joku muu polttaa niin se tuoksuu kyllä hyvältä, mutta ei ole sen kummemmin kiusausta itse tarttua savukkeeseen.

Sähkötupakkahomma alkaa muuttua välineurheiluksi. Ilmeisesti melko yleistä tämä. Caliburn G2 oli eka hankinta vähän ennen tupakoinnin lopettamista, joku reilu viikko sitten ostin Caliburn X:n ja nyt hommasin vielä Smok Nord 5:n.

Tämä viimeinen on poditikku myös, mutta coileissa pienet resistanssit ja teho menee 80 wattiin asti. Tarkoitus oli ostaa laite, jossa lataus ja säiliö kestäisi koko päivän, mutta taas meni metsään. 5 ml podi ja 2000 mah akku tyhjenevät melko nopeasti laitteen tehojen vuoksi siitä huolimatta, että olen höyrytellyt vain 20-25 watilla. Joka tapauksessa ihan kiva täydennys, koska tuo on selkeästi DTL -laite ja sillä saa melkoisia höyrypilviä, eli aika eri tyylinen kuin nuo kaksi aiempaa tikkuani.

Ekan 10 minuutin aikana poltin kaksi coilia, kun en tajunnut miten hyvin ne pitää kostuttaa nesteellä ennen käyttöä. Erikoista tässä on, että valmistaja ilmoittaa tähän sopivan 0,15 - 2,5 ohmin coilit, mutta samaan aikaan laitteeseen sopivia coileja myydään vain 0,15 ja 0,23 ohmisina. Nyt mulla on tuo 0,23 ohminen coili ja tehot tuossa em. 20-25 watin tuntumassa. Akkukeston ja nesteen kulutuksen puolesta olisi kiva kokeilla jotain 0,4-0,6 ohmin coilia, mutta markkinat on eri mieltä. Lieneeköhän siitä mitään harmia, jos valmistaja ilmoittaa coilille sopiviksi wateiksi 20 - 40 ja käytän sitä vaikka 15:lla?

Nikotiinia on hommattuna ehkä reiluksi vuodeksi. Seuraava hankinta lienee jotain makunesteitä hiukan ja sitten voisi vaikka keskittyä välillä tuotteiden kuluttamiseen sen sijaan, että hamstraa niitä enempää. Ja varmaan jossain kohtaa pitää tilata joku semmoinen mtl/rdl -laite, millä oikeasti pärjäisi sen yhden päivän tankkaamatta ja lataamatta. Tai edes lataamatta, ei tuo täyttöpullo taskussa sytkäriä enempää tilaa kuitenkaan vie. Ensi kerralla varmaan pitää kuitenkin perehtyä tuotteeseen tarkemmin ennen kuin tilaa mitään. Tai sitten jos onnistun löytämään tuohon Nordiin isompia coileja niin ilmeisesti se auttaisi akkukestoon, välttyisi toistaiseksi laitehankinnoilta.
33 viikkoa tupakitonta/e-tupakitonta takana. Enää ei tee mieli lainkaan. Tähän asti on tehnyt mieli jatkuvasti joka päivä kellon ympäri. Tuntuu kuin koko nikotiinipaska olis takanapäin, kun edes röökinhaju ei tunnu enää missään. Mutta voi jeesus miten vaikea tuo puoli vuotta oli! Olin ratketa kolmesti ja jollain enkelin kosketuksella selvisin niistä tilanteista. Se tunne kun kokoajan tekee mieli tahtoi viedä työt alta. Kun tarve iskee, niin mielessä ei oo mitään muuta kuin henkoset. 0.5l vesipullo ja ulkoilma vei tarpeen vähän kauemmas. Olin jo siinä uskossa, että tätä paskaa kestää loppuelämä, mutta niin vain helpotus löysi minutkin. 26 vuotta yhteensä tätä paskaa ja nyt se on ohi. Aikasemmin lakkoillessa röökin/höyryn -poltto tuli aina uniin, mutta tällä viimeisellä kerralla en muista yhtään unta jossa olisin vetäny jompaakumpaa.
 
Liittynyt
23.10.2016
Viestejä
2 365
Tämä lähti testiin.
Tuli sähkörööki osat vauhdilla tuolta, tulli oli kurkkinut pakettia mutta olivat laittaneet sen kuitenkin menemään läpi. Olikohan etsineet niksa nesteitä? Paketissa oli pari makunestepulloa mukana.
 
Toggle Sidebar

Statistiikka

Viestiketjut
237 521
Viestejä
4 165 188
Jäsenet
70 419
Uusin jäsen
KukkoPärssinen

Hinta.fi

Ylös Bottom