Sähköskootterit / sähköpotkulaudat

Pyrres

Apina koulutuksessa
Liittynyt
18.07.2017
Viestejä
4 713
Juurikin tämä, no aina joku ratkaisu löytyy tuohonkin. Meinaan mullakin tulisi oireita peukkuun jos joutuisi kokoajan antaa kaasua ja jarrutella siinä välissä, täysin luonnotonta. Otetaan samantien autoistakin tuo veks, koska EU-sanoo niin :D Penaalin terävimmät kynät taas vauhdissa, toivottavasti EU-hajoaa lähiaikoina...
Onneksi autoissa sentään on että myyntihetken varusteet ja asiat saa olla :D. Ja oma kippo on todennäköisesti mallia loppuelämän omistuksessa koska en tähän päivään mennessä ole omistanut yhtä monipuolista ja saakelin hauskaa kulkinetta... Suoraan sanottuna niin näppäriä kun nää laudat onkin niin laskeskelen sananmukaisesti päiviä siihen että lääkäri sanoo että mene hakemaan korttisi poliisilta :p. 94päivää jäljellä. Saa nähdä miten monta tonnia saa lautaan kilsoja tuossa ajassa. Tällä hetkellä mennään noin 500km paikkeilla kun fillaria tullut käytettyä varsin paljon.
 
Liittynyt
17.08.2020
Viestejä
96
Niin kauan kun näitä vehkeitä kiinassa valmistetaan, niin eiköhän tuo cruise ole palautettavissa lautaan kuin lautaan pienellä softan muutoksella. Todennäköisesti myyvät näitä vehkeitä aika paljon jenkkeihin, jossa cruise löytyy varmaan joka vehkeestä missä on moottori.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
508
Eilisen lenkin jälkeen e-way600 alko klappaamaan todella paljon kuvan kohdasta. En saanut millään tuota kiristettyä. Tai ei ainakaan minkään ruuvin kiristäminen jeesannut. Tuo ei ole murtunu vaan tuo jtn silikonia tossa.
Screenshot_20210529-131631_Gallery.jpg
 
Liittynyt
29.05.2021
Viestejä
2
Tässä nyt muutamia kertoja mennyt tuolla Tier potkulaudalla ja ihan mukavia vehkeitä ollut. Olen harkinnut tuota E-way E600 maxia, mutta myös E500 houkuttelisi, jo hinnankin puolesta (no jos sitä vielä saa ale hintaan). Kannattaako mieluummin tuo E600 max, jossa isommat renkaat ja enempi tehoa vai onko tuo E500 myös käypä peli. Muitakin saa suositella.
 

Johto

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
28.12.2016
Viestejä
344
Tässä nyt muutamia kertoja mennyt tuolla Tier potkulaudalla ja ihan mukavia vehkeitä ollut. Olen harkinnut tuota E-way E600 maxia, mutta myös E500 houkuttelisi, jo hinnankin puolesta (no jos sitä vielä saa ale hintaan). Kannattaako mieluummin tuo E600 max, jossa isommat renkaat ja enempi tehoa vai onko tuo E500 myös käypä peli. Muitakin saa suositella.
Mulla on tuo E-500, ja siinä ei tietääkseni ole tuota E-600:sen takalokarin ongelmaa. Se on kiinnityskohdastaan ja muodoltaan erilainen. Ainakaan itselläni ei ole ollut ongelmaa, ajettu noin 150km. En ole kylläkään kannellut sitä taitettuna. Taittonivelen lukitus on myös eri mallinen, ei muoviosia yms.
 

Liitteet

Liittynyt
14.08.2017
Viestejä
48
Tuosta takalokasuojasta tuli mieleeni, että veli venäläinenhän teki KingSong X1 Maxista kattavan teardownin. Oheisessa kuvassa näkyy takalokari altapäin, ja siinä vahvikerivat ovat kahdeksasta kohdasta poikki. Ilmeisesti varsin letkeä lokasuoja. Täällä foorumilla olleessa kuvassa taas E-way E600 Maxin lokari oli hieman erilainen, ilmeisesti hieman uudistettua mallia, ja vahvikkeiden katkokset hieman eri kohdassa. Olisiko kenelläkään kuvaa kokonaisesta E600 Maxin takalokasuojasta altapäin, sekä alkuperäisestä että takuuna Wilfalta saadusta varaosasta? Olisi kiinnostavaa tietää ihan teknisessä mielessä, miten valmistajat ovat yrittäneet ratkaista ihan selkeää ongelmaa, ehkä kuitenkin hieman puutteellisin taidoin.
Elektrosamokat-Kingsong-X1-MAX-kak-ustroen-94.jpg
 
Liittynyt
09.09.2020
Viestejä
24
Tässä on kuva alkuperäisestä E-600 Maxin lokarista (likainen kappale, jossa takavalo kiinni) ja sitten Latviasta tilatusta G30 Max tarvikelokarista rinnakkain. Asensin nyt tuon tarvikelokarin ja alumiinisen tuen ja nyt on kyllä erittäin stabiilin oloinen tuo lokasuoja, eikä pääse heilumaan. Takavalo oli jostain syystä liimattu kiinni ja piuhan kiinnityskohta akkutilassa oli tursutettu täyteen jotain mustaa silikonia tai vastaavaa. En sitten lähtenyt yrittämään piuhan irroitusta lainkaan, koska se oli muutenkin niin hankalassa paikassa, joten katkaisin piuhan lokarista ja tein uuden liitokset ja suojasin sähköteipillä. Vielä ainakin takavalo toimii, katsotaan kuinka pitkään :D EDIT: Ja tosiaan irroitin tuon takavalon tuosta alkuperäisestä lokarista vasaralla + kuusioruuvimeisselillä pätkyttämällä ja ehjänä sain irti.
 

Liitteet

Liittynyt
29.05.2021
Viestejä
6
Omistaako ketään täällä kunnon lautaa? Nyt en tarkoita näitä muovi härpäkkeitä mitä kaikilla tuntuu olevan
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
584
Kaabo mantis löytyy ja on kyllä erittäin laadukas laite. Ei paljon välitä minkälainen maasto on alla. Jousitus tuossa on todella pätevä. Kantaahan tuota ei jaksa kovin kauas, joten ei siinä mielessä ole kaikille. Ulkonäöllisesti menee vielä melko huomaamattomana skuuttina joka on myös plussaa.
 
Liittynyt
29.05.2021
Viestejä
6
Kaabo mantis löytyy ja on kyllä erittäin laadukas laite. Ei paljon välitä minkälainen maasto on alla. Jousitus tuossa on todella pätevä. Kantaahan tuota ei jaksa kovin kauas, joten ei siinä mielessä ole kaikille. Ulkonäöllisesti menee vielä melko huomaamattomana skuuttina joka on myös plussaa.
Itekkin olen moottereista hionut tehomerkinnät pois ja sitten oon rajoittanut vaudin 25kmh niin ei polisit ihmettele vaikka on parikertaa tutkannut
 
Liittynyt
31.05.2017
Viestejä
275
Kaabo mantis löytyy ja on kyllä erittäin laadukas laite. Ei paljon välitä minkälainen maasto on alla. Jousitus tuossa on todella pätevä. Kantaahan tuota ei jaksa kovin kauas, joten ei siinä mielessä ole kaikille. Ulkonäöllisesti menee vielä melko huomaamattomana skuuttina joka on myös plussaa.
Mikä versio sulla on kaabo mantiksesta? Itse olen painiskellut Kaabo mantis 800W 18,2 Ah ja Widewheel Pro 1000W 14,4 Ah (Panasonic) lautojen välillä. Aikasemmin täällä kyselin mielipiteitä kumpi kannattaa osta, mutta en vastauksia saanut. Onko Kaabon kans ollut mitään ongelmia, kauan ollut käytösssä yms.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
584
Mikä versio sulla on kaabo mantiksesta? Itse olen painiskellut Kaabo mantis 800W 18,2 Ah ja Widewheel Pro 1000W 14,4 Ah (Panasonic) lautojen välillä. Aikasemmin täällä kyselin mielipiteitä kumpi kannattaa osta, mutta en vastauksia saanut. Onko Kaabon kans ollut mitään ongelmia, kauan ollut käytösssä yms.
18.2Ah. Ei ole ollut ongelmia, mutta ei kyllä ole tullut kilometrejäkään paria sataa enempää vuoden aikana. Taittomekanismin pultin heikkoutta joissakin versioissa oli, mutta siihen tuli muutoksia viime kesänä jo. Mietin myös widewheeliä, mutta se renkaan muoto ei loppuenlopuksi ole hyvä kun skuutilla pitäisi kaarrellen kääntyä.
 

Pyrres

Apina koulutuksessa
Liittynyt
18.07.2017
Viestejä
4 713
Hei,

Oman lautaan tulostin samanlaisen tuen ja hyvin on kestänyt (ajettu noin 70km) liimasin sen viellä kakspuolisellä teipillä lokariin, että se ei tärisisi.

3D tulostin löytyy, voin myös tulostaa pikku korvausta vastaan, laittakaa yv.
Hyvin istuu tuo tulostamasi tuki ja kummasti tuntuu lisänneen tukevuutta ilman että teke liian jäykäksi. Saa taittomekanismin auki ja ei pakota lokaria kauheaan jännitykseen vaan antaa sen joustaa hiukan sivuttain.
 
Liittynyt
31.05.2017
Viestejä
275
18.2Ah. Ei ole ollut ongelmia, mutta ei kyllä ole tullut kilometrejäkään paria sataa enempää vuoden aikana. Taittomekanismin pultin heikkoutta joissakin versioissa oli, mutta siihen tuli muutoksia viime kesänä jo. Mietin myös widewheeliä, mutta se renkaan muoto ei loppuenlopuksi ole hyvä kun skuutilla pitäisi kaarrellen kääntyä.
Mikä moottoriversio ja 1 vai 2 moottoria?

Muutenhan varmuudella ottaisin Kaabon, ainoastaan tuon 18,2 Ah akun laatu mietityttää. Sehän on jokin Kiinan tekele.
 
Liittynyt
03.05.2018
Viestejä
3 219
Olikos sähköSkoottereita jossain myynnissä? Tieliikenne käyttöön ja kilpiin? En tarkoita näitä potkulautoja.
 
Liittynyt
02.11.2017
Viestejä
76
Ewau E-500 on kyseessä.
Kilsoja takana alle 150. Tänään havaitsin vinkuvaa ääntä kiihdyttäessä. Muutoin sitä ei kuulu, pelkästään kiihdyttäessä. EI se mitään älyttömään kovaa ääntä ole, mutta ihan selvästi erotettavissa ja tätä ennen sitä ei ole kuulunut. Pahoittelut jos tästä on ollut jotain jo aikaisemmin, mutta tämän viestiketjun selaus on aikamoinen urakka.
Onko muilla samankaltaisia kokemuksia Ewayn skooteissa?
 

Johto

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
28.12.2016
Viestejä
344
Ewau E-500 on kyseessä.
Kilsoja takana alle 150. Tänään havaitsin vinkuvaa ääntä kiihdyttäessä. Muutoin sitä ei kuulu, pelkästään kiihdyttäessä. EI se mitään älyttömään kovaa ääntä ole, mutta ihan selvästi erotettavissa ja tätä ennen sitä ei ole kuulunut. Pahoittelut jos tästä on ollut jotain jo aikaisemmin, mutta tämän viestiketjun selaus on aikamoinen urakka.
Onko muilla samankaltaisia kokemuksia Ewayn skooteissa?
Sulla on turbo päällä joka vinkuu? :rofl:
Mutta jos tosissaan... itellä just joku 150km takana, enkä ole huomannut äänessä erityisiä muutoksia.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
584
Mikä moottoriversio ja 1 vai 2 moottoria?

Muutenhan varmuudella ottaisin Kaabon, ainoastaan tuon 18,2 Ah akun laatu mietityttää. Sehän on jokin Kiinan tekele.
Ei mitään hajua. Kahdella moottorilla. Mietin kans akun laatua, mutta perse ei kestänyt ostaa LG:n akuilla. Ei ole vielä talli palanut.
 

living_death

★ Still alive ™
Liittynyt
15.11.2016
Viestejä
7 042
Mua vähän arvelluttaa E-Vau akun kotelointi. Onko sekin tehty halvalla vs MAX-G30?

Toi on kuitenkin ihan kunnolla vahvaan muoviin paketoitu ja luulisi kestävän enemmän mekaanista rasitusta.

Tuossa vasemmalla alhaalla olevassa ympyrässä myös vilkkuu sininen ledi, joka kertoo akun aktiivisuudesta, vaikka se olisi kokonaan irti kontrollerista.

iouB1G8.jpg
 
Viimeksi muokattu:

living_death

★ Still alive ™
Liittynyt
15.11.2016
Viestejä
7 042
Selvisikö se asia jos laittaa MAX-G30 jousituksen, että kaatuuko lauta?

Mä olen joko nähnyt unta tai sitten kuvan semmoisesta muovipalikasta, joka tulisi jalan juuren jatkamaan jalkaa.
 

Pyrres

Apina koulutuksessa
Liittynyt
18.07.2017
Viestejä
4 713
Mua vähän arvelluttaa E-Vau akun kotelointi. Onko sekin tehty halvalla vs MAX-G30?

Toi on kuitenkin ihan kunnolla vahvaan muoviin paketoitu ja luulisi kestävän enemmän mekaanista rasitusta.

Tuossa vasemmalla alhaalla olevassa ympyrässä myös vilkkuu sininen ledi, joka kertoo akun aktiivisuudesta, vaikka se olisi kokonaan irti kontrollerista.

Hitto... Enpä kyllä muista edes minkälainen on. Sen muistan että päädystä tulee silikoonattu johto sinisestä muovipäädystä (näyttää akun suojateippaukselta/muovilta). Muuten nuo sisukset ovat varsin perus halpaa kiinakaman näköistä komponenttia. Sanotaan näin. Jos ei olisi takuu noin pitkä, en olisi uskaltanut/halunnut ostaa. Kyllä se ostaessa jo tuli mieleen että mitähän hauskaa tästä löytyy vielä mutta teho, range ja takuu veivät nappaamaan tuon vs G30 Max
 
Liittynyt
17.08.2020
Viestejä
96
Selvisikö se asia jos laittaa MAX-G30 jousituksen, että kaatuuko lauta?

Mä olen joko nähnyt unta tai sitten kuvan semmoisesta muovipalikasta, joka tulisi jalan juuren jatkamaan jalkaa.
Ilmeisesti kaatuu, eli ei pysy alkuperäisellä jalalla pystyssä. Sen verran mitä itse olen kattellu noita jousitus paketteja, niin melkeinpä kaikissa tulee pitempi jalka mukana.
 
Liittynyt
29.05.2021
Viestejä
2
Mulla on tuo E-500, ja siinä ei tietääkseni ole tuota E-600:sen takalokarin ongelmaa. Se on kiinnityskohdastaan ja muodoltaan erilainen. Ainakaan itselläni ei ole ollut ongelmaa, ajettu noin 150km. En ole kylläkään kannellut sitä taitettuna. Taittonivelen lukitus on myös eri mallinen, ei muoviosia yms.

Kiitos kuvista ja viestistä. Tuo lokasuoja asian käsittely täällä oli hyvä asia, heti helpotti valintaa.

Hankin itselle saman perheen kevyemmän version: E-Way E-500.

-Tuntuu paremmin vetävän mäet ylös kuin Voin ja Tierin vuokralaudat +
-Todellinen kantama ehkä vajaa 20km luokkaa (täysillä tehoilla) Mainos 45km ~
-Appi ei meinaa aina yhdistää ja vaatinut muutaman kerran laudan bootin -
-Muutamia halvan oloiseksi tekeviä osia esim. kaasu on muovinen rämpylä -
-Taittuu ja jaksaa kantaa kainalossa yhdellä kädellä +

Muutaman päivän perusteella olen tyytyväinen, kevyt ja tehokas. Kokemukset muista kuin vuokralaudoista kuitenkin todella vähäisiä.
Tuossa ylempänä olikin hyvä vastaus, sillä olen itse juuri käyttänyt (ainoastaan) Tierin vuokralautoja ja ne on ollut kyllä hyviä, joten E500 ei voi olla huono valinta.

Oliko jollain ollut jotain laukkua/pussia noille laudoille?
Entä onko vähän huonoimissa sää olosuhteissa käytetty lautaa (liukkaampi sää syksy/talvi yms)?
Nyt näyttäisi, että E500 olisi tulossa (DNA), joten tuo menee tilaukseen.
 
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
2 417
Max G30E II päivitystä. Ninebot appi muuten tunnistaa sen G30LE:ksi.

Vaihdoin regionin G30 EU:ksi ja cruise mode palasi käyttöön. Tuo gen1 moottorikin on ihan kelvollinen. Tänään ajelin alle 40% varaukseen akun ja yhä jaksoi pitää 23-24 km/h nopeutta cruisella. 25 km/h säilyttää johonkin 60-70%. Kunnon mäetkin kiipeää yhä 40% akulla 20 km/h nopeudella suunnilleen.

Varmaan sen gen2 moottori olisi vieläkin parempi, mutta en kyllä omassa käytössä huomaa eroa 23-25 km/h välillä, joten tämä gen1 riittää hyvin.

Aiempi G30 sillä gen1 moottorilla oli muuten ärhäkämpi kiihdyttämään ja veti mäetkin jotenkin äkäisemmin. Siinä vaan vauhti tippui 23 km/h tasolle jo 70% tienoilla. Jänniä eroja.
 
Liittynyt
02.11.2017
Viestejä
76
Ewau E-500 on kyseessä.
Kilsoja takana alle 150. Tänään havaitsin vinkuvaa ääntä kiihdyttäessä. Muutoin sitä ei kuulu, pelkästään kiihdyttäessä. EI se mitään älyttömään kovaa ääntä ole, mutta ihan selvästi erotettavissa ja tätä ennen sitä ei ole kuulunut. Pahoittelut jos tästä on ollut jotain jo aikaisemmin, mutta tämän viestiketjun selaus on aikamoinen urakka.
Onko muilla samankaltaisia kokemuksia Ewayn skooteissa?
Face-ryhmässä jollain oli alkanut "turbo vinkumaan" (hauska läppä... haa haa) 100 kilsan ajan jälkeen 600maxilla... Eli taitaa olla ns. "ominaisuus". Jei!! :facepalm:
 
Liittynyt
29.11.2020
Viestejä
242
Face-ryhmässä jollain oli alkanut "turbo vinkumaan" (hauska läppä... haa haa) 100 kilsan ajan jälkeen 600maxilla... Eli taitaa olla ns. "ominaisuus". Jei!! :facepalm:
Millaiselta se ääni kuulu, mulla ei ole kokemuksia sähköpotkulaudoista, ei edes vuokra laudoista ja hyppäsin suoraan e-way e600maxiin, en koe ainakaan et olisi mitä erikoisia ääniä pitänyt oma, mouruaa vaa hyrkemmissä mäissä minkä pitäisi olla normaalia ja loogista
 

Pyrres

Apina koulutuksessa
Liittynyt
18.07.2017
Viestejä
4 713
Millaiselta se ääni kuulu, mulla ei ole kokemuksia sähköpotkulaudoista, ei edes vuokra laudoista ja hyppäsin suoraan e-way e600maxiin, en koe ainakaan et olisi mitä erikoisia ääniä pitänyt oma, mouruaa vaa hyrkemmissä mäissä minkä pitäisi olla normaalia ja loogista
Juu ei tuo omakaan liiemmin ole ääntä pitänyt omaan korvaan. Toki ajan pääasiassa napit korvilla mutta kyllä tuo kiihdyttäessä sähkömoottorille ominaista huminaa pitää etenkin kiihdyttäessä.
 
Liittynyt
22.10.2016
Viestejä
3 361
Huomasin tänään että G30 Maxin takalokari pitää ihan outoa ääntä, jos sitä vaikka sormella painaa ja päästää irti niin kun se väpättää niin siitä tulee ihan omituista ääntä niinkuin ehkä lokarin sisällä jokin osuisi lokaria vasten tms, onko ideoita?

Myöskin kun mulla on toi G30D niin milläs keinolla tota käsijarrua joka siis yhdistyy eturenkaan rumpujarruun niin mahtaan saisi kiristettyä? Nyt kun voin painaa ton kahvan täysin pohjaan asti eikä se silti lukitse rengasta...
 
Liittynyt
22.10.2016
Viestejä
424
Se toisaalta voi olla ihan hyvä ettei se lukitsekkaan sitä eturengasta. Ihan tollai muuten vaan ajattelin et voi olla huono ohjattavuuden kannalta. Mut tietty jos tykkää kyntää klyyvarilla asfalttia niin.. Sori joo en voinut itselleni mitään. :lol:
 

Pyrres

Apina koulutuksessa
Liittynyt
18.07.2017
Viestejä
4 713
Se toisaalta voi olla ihan hyvä ettei se lukitsekkaan sitä eturengasta. Ihan tollai muuten vaan ajattelin et voi olla huono ohjattavuuden kannalta. Mut tietty jos tykkää kyntää klyyvarilla asfalttia niin.. Sori joo en voinut itselleni mitään. :lol:
Nääh... Yllättävää kyllä niin säädettynäkin tuo E600 jossa sama design jaksaa nostaa perää vasta kahvaa repimällä mutta sekin on hallittua ja aiheuttaa vain takapään keventymisen niin että perä vetää lukkoon.
 
Liittynyt
22.10.2016
Viestejä
424
Tapaus Unagi E500 ;)

Lyhyt kuvaus hajosi jotain ajossa ja etupäähän tuli klappia. En sen enempiä vängännyt vaan lähettelin huoltoon ja jäin odottelemaan. Tuomio: etuhaarukka vääntynyt/murtunut kovan iskun seurauksena. Laitetaanko kuntoon ? 278€ tai sit maksat 60€ rahti/toimistomaksuja :lol:

Ok, kuinkahan kova sen iskun pitää olla että etuhaarukka murtuu/vääntyy ja ei sitten kynnä sen kuuluisan klyyvarin (mitä ehdin jo viljellä tässä) kanssa siellä asfaltilla?

Noh, ehkäpä vähän kyselen vielä perään että what tai jotain.
 
Liittynyt
10.05.2021
Viestejä
12
No huh huh, itsekkin katsellu tuota kohtaa, että todella hintsut osat siihen nähden, mikä rasitus tulee. Pistää kyl miettii mitä tän kans pitäis tehdä, tänään pistävät Gosselta lokaria postiin, sama varmaan edessä taas parin viikon päästä, sitten toi lukitus…
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
11 885
Saa olla melko nopea liikkeissä kun akusto syttyy tuleen ja on hyvä tehdä mielessä valmiiksi suunnitelma siltä varalta.
Tässäkin on yksi irtoakun hyvä puoli. Jos haluaa olla foliohattuvarautuja, niin lataa sitä sopivassa laatikossa, pöntössä tai kaukalossa, jonka voi palon sattuessa kaataa täyteen vaikkapa kissanhiekkapussista. Tämä pitäisi vielä saada nostettua tai kiskottua palamattomalle alustalle mielellään ulos ja metrien päähän rakennuksesta, jossa tilanne jälkihoidetaan antamalla paskan palaa ja/tai jäähdyttämällä sitä riittävän kauan vettä tai maata lisäämällä. Ei varmasti täydessä akkupalossa kovin helpolla pääse, mutta ihan eri tilanne kuin palavan mopon taluttamisyritys.
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
2 981
Onko kukaan kysellyt lähiaikoina wilfan suunnasta e-way600 maxin alinopeus ym. ongelmista, että onko päivityksiä tulossa?
 
Toggle Sidebar

Statistiikka

Viestiketjut
248 320
Viestejä
4 334 829
Jäsenet
72 165
Uusin jäsen
toni.kangasluoma

Hinta.fi

Ylös Bottom