Ostaminen on hauskaa ja itselläni ei ole koskaan pysynyt rahat taskussa. Kun palkka tulee tai tilille kertyy tonni "ylimääräistä" niin helposti tulee tarve ostaa uudet kaiuttimet, joku tekninen vimpain, moottoripyörän raato tai vähintään alkaa orastaa autokuume.
29.1. kuluvaa vuotta kuitenkin ostin ekat osakkeet OP:n kamppiksen yhteydessä kaverin suosituksella. Ilmaiset välitykset mahdollisti pienet satasen-kolmen per yhtiö, sijoitukset ja sai parin tonnin salkun hyvin hajautettua kerrasta. Sen jälkeen olenkin työntänyt "ylimääräiset" osakkeisiin. Tänään viimeksi sata kpl juuri listautunutta vincittiä. Salkussa suurimmat on Nokia, Sampo, Telia, Atria, Alma media, Teleste ja Nordea. Sen lisäksi olen laittanut pientä pesämunaa ja kuukausittaisen siirron rahastoihin Ruotsiin ja tanskaan.
N. 8% voitolla ollaan ja parasta on se, että tuota rahaa ei olisi tilillä jollen olisi osakkeita ostanut. Eli olen asennoitunut että vaikka jäisin tonnin tappiolle niin olen useamman tonnin saanut säästöön.